Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

49 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Uit eigen waarneming: Ik zie allerlei conceptdraaiboeken en conceptscenario's langskomen voor het geval de cijfers over 3 a 4 dagen toch tegenvallen...

Die conceptdraaiboeken en conceptscenario's gaan uit nog verdere beperking van de bewegingsvrijheid (met name in gebieden die nu als brandhaard te boek staan).

Normaal gesproken zou ik niet berichten over dingen die nu alleen nog als 'concepten' de ronde doen, maar in dit geval vond ik het toch nuttig om dit nu te delen. 

Als deze draaiboeken in werking worden gesteld, dan kun je volgens mij wel spreken over een totale lockdown in Nederland.

Nogmaals: het gaat nu alleen om conceptdraaiboeken en niemand heeft gezegd dat deze draaiboeken daadwerkelijk gebruikt zullen worden, maar we hebben eerder gezien hoe snel de ontwikkelingen kunnen gaan. 

Was dit gisteren al of is het van vandaag nu de cijfers toch weer hoger zijn?

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
3 uur geleden, OBL-Rien zei:

Helaas is het volgen van de US aan de hand van de Johns Hopkins data door hun recente wijziging extra bewerkelijk geworden. Tenzij er een andere data source is zal ik hun ontwikkeling dan ook niet gaan volgen.

PS: ik vermoed dat websites als zerohedge iedere dag vol zullen staan met US charts, dus echt nodig is het waarschijnlijk ook niet.

Ik snap dat het veel werk is, maar het zou inderdaad wel interessant zijn om de VS in dezelfde grafiek te kunnen zien. Zoals het er uit ziet staat de VS heel wat te wachten. Een groot deel van de populatie zit in de situatie dat je ziek melden geen inkomen betekent, en heeft daarnaast geen ziektekostenverzekering. Dit zal helaas tot een zeer snelle verspreiding leiden.

• Leuk 2

Deze post delen

15 minuten geleden, Cocostar zei:

Ze komen bij de Plus vandaan. Gewoon losse pitjes, vers verpakt. Voor over de sla. 

Mijn gezin heeft ze ook gegeten maar geen last ervan. 

Niet iedereen heeft er last van, het kan genetisch bepaald zijn.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4684458/

Als de pijnboompitten uit China komen, van de Pinus armandii, dan zou het heel goed PNS kunnen zijn. Plus heeft mogelijk deze informatie.

Maar in ieder geval voorzichtig aan doen, en corticosteroïden vermijden. (Ik ben geen arts, dus neem mijn mening niet te serieus.)

https://www.entuk.org/sites/default/files/files/Loss of sense of smell as marker of COVID.pdf

While there is a chance the apparent increase in incidence could merely reflect the attention COVID-19 has attracted in the media, and that such cases may be caused by typical rhinovirus and coronavirus strains, it could potentially be used as a screening tool to help identify otherwise asymptomatic patients, who could then be better instructed on self-isolation.

Given the potential for COVID-19 to present with anosmia, and the reports that corticosteroid use may increase the severity of infection, we would advise against use of oral steroids in the treatment of new onset anosmia during the pandemic, particularly if it is unrelated to head trauma or nasal pathology (such as nasal polyps).

There is potential that if any adult with anosmia but no other symptoms was asked to self-isolate for seven days, in addition to the current symptom criteria used to trigger quarantine, we might be able to reduce the number of otherwise asymptomatic individuals who continue to act as vectors, not realising the need to self-isolate.

Deze post delen

8 minuten geleden, Mono zei:

Als de pijnboompitten uit China komen, van de Pinus armandii, dan zou het heel goed PNS kunnen zijn. Plus heeft mogelijk deze informatie.

Ik heb de verpakking bekeken, ze waren nog niet op dus die had ik nog. Helaas geen info over land van herkomst. Ik ga morgen even bellen naar de Plus. 

Deze post delen

10 minuten geleden, Mono zei:

Maar in ieder geval voorzichtig aan doen, en corticosteroïden vermijden. (Ik ben geen arts, dus neem mijn mening niet te serieus.)

Bedankt voor deze info en link. Ik blijf uit voorzorg iig thuis. 

Deze post delen

1 minuut geleden, Cocostar zei:

Ik heb de verpakking bekeken, ze waren nog niet op dus die had ik nog. Helaas geen info over land van herkomst. Ik ga morgen even bellen naar de Plus. 

ik kan het helaas niet meer terug vinden, maar ik heb deze ochtend een artikel gelezen over het verlies van smaak en reuk, en het blijkt (na onderzoek van de journalist in kwestie) dat toch dat heel veel patiënten hier last van hebben gehad, en volgens dit artikel kan je dit als een early warning symptoom van covid beschouwen. 

Verder heb ik een ander nieuwtje (Althans, voor mij is het nieuws)

Aangezien ik liever de deur niet onnodig uit ga, en vaker bij AH online heb besteld, dacht ik dus even slim te zijn, en wou een bestelling bij ze plaatsen voor later in de maand, helaas was alles vol, Maar mijn oog viel op het volgende ... 

250F0ED7-6CB8-4BE0-8186-610EC636F81F.thumb.jpeg.18138a7085e1a0b79b6af9beb7dacc4a.jpeg

En dan vraag ik mij toch af ... hoezo een maximum van 250€ als er, zoals men iedere keer aangeeft, voldoende voorraad van alles is? 

Deze post delen

De zorg wordt voor de malle gehouden, chirurgisch mondmasker hielp toch niet tegen corona, alleen om geen anderen te besmetten? 😵

IMG_20200324_230816.jpg

Deze post delen

3 minuten geleden, Decentralized zei:

En dan vraag ik mij toch af ... hoezo een maximum van 250€ als er, zoals men iedere keer aangeeft, voldoende voorraad van alles is? 

Het verhaal is dat de bottleneck niet de voorraden zijn, maar de logistieke keten.

En nu je dat aansnijdt, dit verhaal geloof ik wel, maar op termijn kunnen er wel wel degelijk wat meer produkten leverbaar gaan zijn. Meer dan paracetamol bijvoorbeeld, wat India niet meer uitlevert.

Ik denk verder dat die €250 maximum geen enkele zin heeft om de logistieke keten te ontlasten, dat dan ook wel weer.

• Leuk 2

Deze post delen

3 uur geleden, hennepje zei:

interne mail umc medewerkers:

nieuw inzicht RIVM, chirurgisch masker beschermt voldoende!🙃

dus al het personeel moet deze gaan gebruiken!

zeg dan gewoon we hebben geen ffp2/3 maskers meer dus hier moeten we het mee doen😡

5 minuten geleden, Kciroj zei:

De zorg wordt voor de malle gehouden, chirurgisch mondmasker hielp toch niet tegen corona, alleen om geen anderen te besmetten? 😵

IMG_20200324_230816.jpg

dit dus.

lijkt wel een vorm van wie het minste verdient krijg de minste bescherming want: vervangbaar tegen lage kosten!

• Leuk 1

Deze post delen

10 minuten geleden, Decentralized zei:

ik kan het helaas niet meer terug vinden, maar ik heb deze ochtend een artikel gelezen over het verlies van smaak en reuk, en het blijkt (na onderzoek van de journalist in kwestie) dat toch dat heel veel patiënten hier last van hebben gehad, en volgens dit artikel kan je dit als een early warning symptoom van covid beschouwen. 

Verder heb ik een ander nieuwtje (Althans, voor mij is het nieuws)

Aangezien ik liever de deur niet onnodig uit ga, en vaker bij AH online heb besteld, dacht ik dus even slim te zijn, en wou een bestelling bij ze plaatsen voor later in de maand, helaas was alles vol, Maar mijn oog viel op het volgende ... 

250F0ED7-6CB8-4BE0-8186-610EC636F81F.thumb.jpeg.18138a7085e1a0b79b6af9beb7dacc4a.jpeg

Lijkt me niet heel ingewikkeld. Op bijvoorbeeld woensdag 25 maart is er 1 AH bezorgauto beschikbaar voor dorp X. Als 1 persoon dan voor 1000 euro besteld is die wagen vol. 1 klant blij. Met dit maximum kunnen er als je mijn voorbeeld doortrekt 4 mensen bestellen. 4 klanten blij. Dus helemaal niet zo'n gekke oplossing.

• Leuk 4

Deze post delen

2 minuten geleden, hennepje zei:

lijkt wel een vorm van wie het minste verdient krijg de minste bescherming want: vervangbaar tegen lage kosten!

Sorry hoor maar dat is onzin.

Dat er geen voorraad is voor calamiteiten kun je de politiek aanrekenen. Maar dat ze de beperkte FFP2 maskers die er wél zijn bij voorkeur inzetten bij hoog-risico-handelingen is gewoon verstandig.

Deze post delen

4 uur geleden, OBL-Rien zei:

Helaas is het volgen van de US aan de hand van de Johns Hopkins data door hun recente wijziging extra bewerkelijk geworden. Tenzij er een andere data source is zal ik hun ontwikkeling dan ook niet gaan volgen.

PS: ik vermoed dat websites als zerohedge iedere dag vol zullen staan met US charts, dus echt nodig is het waarschijnlijk ook niet.

Ik had hetzelfde probleem en ben dus de cijfers van https://www.worldometers.info/coronavirus/ gaan vergelijken en uiteindelijk gebruiken. Die zijn vaak sneller beschikbaar/actueler en via het eerst in een text editor copy pasten, eventuele , . en + weghalen en dan copy pasten in een Excel tabblad kun je alles eruit pakken wat nodig is en eventueel berekeningen maken...

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
12 minuten geleden, Gijsbert zei:

Dat er geen voorraad is voor calamiteiten kun je de politiek aanrekenen. Maar dat ze de beperkte FFP2 maskers die er wél zijn bij voorkeur inzetten bij hoog-risico-handelingen is gewoon verstandig.

o ja, wie denk je dat daarbij  aanwezig zijn bij die hoog risico handelingen, bovendien wordt er verpleegt op cohort afdelingen oftewel meerdere patiënten in een ruimte en dus ook meerdere medewerkers van verschillende Functies. tevens blijven de aerosolen minstens 30 min in lucht hangen. dus ja jij mag het onzin vinden, totdat jouw partner er in moet staan zonder de juiste bescherming. 

aangepast door hennepje
  • Leuk 2

Deze post delen

6 minuten geleden, B100 zei:

Lijkt me niet heel ingewikkeld. Op bijvoorbeeld woensdag 25 maart is er 1 AH bezorgauto beschikbaar voor dorp X. Als 1 persoon dan voor 1000 euro besteld is die wagen vol. 1 klant blij. Met dit maximum kunnen er als je mijn voorbeeld doortrekt 4 mensen bestellen. 4 klanten blij. Dus helemaal niet zo'n gekke oplossing.

Wij zijn het eens dat de logistiek de bottleneck is. Maar ik ben niet met je eens dat een zinvolle regel is.

Maandelijkse kosten boodschappen
Door Redactie Spaarrente.nl  | 07 januari 2020

Een gemiddelde alleenstaande volwassene koopt voor €209 per maand boodschappen.

Stel van in de 30 met kinderen van 2 en 6 jaar koopt voor €367 per maand boodschappen.

Dan kun je door onder de 'cap' van onder de €250 te blijven toch makkelijk je hele woonkamer volhamsteren als je de komende 14 weken dagelijks een karretje vol haalt? En je slaapkamers erbij trouwens.

Een betere regel weet ik trouwens niet. Of het is er een die héél veel met je privacy gaat doen, liever niet.

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
11 minuten geleden, hennepje zei:

wie denk je dat daarbij  aanwezig zijn bij die hoog risico handelingen, er wordt verpleeg op cohort afdelingen oftewel meerde patiënten in een ruimte en dus ook meerdere medewerkers van verschillende Functies. bovendien blijven de aerosolen minstens 30 min in lucht hangen. dus ja jij mag het onzin vinden, totdat jouw partner er in moet staan zonder de juiste bescherming. 

Het is werk met een niet te verwaarlozen risico, dat ben ik met je eens. En dat er veel te weinig pbm materiaal is ben ik ook met je eens. Maar nogmaals, die richtlijn mondmaskers is verstandig gezien de tekorten.

Je suggestie dat de meestverdiendende meer bescherming krijgt is waar ik op reageer. Ik geloof echt niet dat een psychiater voorrang krijgt op een FFP2 masker boven een verpleegkundige die een risicovolle behandeling uitvoert.

Als je op reis bent en je hebt twee autobanden die langzaam leeglopen moet je je reservewiel monteren op de plaats van de snelst leeglopende. Dat ben je toch met me eens? 

aangepast door Gijsbert
verschrijving
  • Leuk 1

Deze post delen

7 uur geleden, Decentralized zei:

Dit hier is dus echt mega groot nieuws

belgische minister geeft aan in conference call, Wobke Hoekstra, met paniek in de stem, heeft aangegeven dat Nederland Italie achterna gaat ... 

Het verbaasd mij allemaal niks. Het kan zijn dat ik gewoon toevallig in februari en ook later goed zat met mijn voorspellingen. Maar dat is niet uniek voor mij hoor, ik denk dat ook voor vele anderen (op dit forum waarschijnlijk een hoger percentage dan gemiddeld) het heel makkelijk de hele gang van zaken vooruit in te vullen. Want in NL hebben we uiteraard:

1. geen echte experts op de hoge posities hebben maar baantjesjagers die voor eigen gewin en ego daar zitten en echt onzin aan het verkopen zijn;

2. vrijwel alleen politici die voldoen aan de kenmerken genoemd bij nummer 1 die het liefst alles voor zich uit schuiven, laat beslissen en dat pas doen aan de hand van wat de experts bij nummer 1 zeggen zodat ze zich altijd al vooraf hebben ingedekt;

3. een media apparaat wat overwegend genomen te grote vriendjes was/is (?) met de politici en experts zoals onder 1 en 2 genoemd en dus gewoon niet kritisch genoeg durft te zijn en blijft doorvragen als men het lastig krijgt (en tevens de leugens van de experts en politici onder nummer 1 en 2 klakkeloos blijft verkondigen).

We liggen dus nog steeds op de koers van de verwachting. Eerst dat ze het hier helemaal verkeerd zouden aanpakken door negeren van het probleem, dan ontkennen van het probleem (beiden uit vooral economische overwegingen), later zeggen dat het allemaal gepland was en het de bedoeling was om herd immunity na te streven (was geen plan maar de enige uitvlucht die ze nog konden verzinnen om politiek geen verlies te lijden) om vervolgens als het mis gaat te zeggen: "helaas, dit konden we niet van tevoren weten" en tevens "de experts hebben ons mogelijk verkeerd geïnformeerd" en uiteraard ook "daar heb ik geen actieve herinnering meer van"! Met als sluitstuk de fase van "we kunnen niet meer terug, nu moeten we door de zure appel heen bijten". Als we niet door een of ander wonder (of medicijn) door het oog van de naald kruipen is het gewoon helaas pindakaas voor naar mijn eigen inschatting 3 tot 10% van de bevolking. En dan had je ongeveer hetzelfde effect gehad als men helemaal niks had ondernomen vanaf het begin, het gewoon te laten gebeuren, en vervolgens na 8-12 weken klaar te zijn met dit virus (met minder economische gevolgen en ook minder gevolgen voor de risicogroepen die deze 2-3 maanden zouden hebben overleefd).

Het zijn gewoon prutsers... Alles op eigen titel uiteraard 😉

• Leuk 2

Deze post delen

28 minuten geleden, B100 zei:

Dat is 1 reden. De andere reden zal zijn dat ook de levering niet rechtstreeks vanuit de distributiecentra gaat, maar vanuit zogenaamde 'home shopping centers'. Dat wordt binnen AH gewoon als winkel gezien (alleen dan iets anders ingericht), en ook die home shopping centers worden gewoon vanuit de distributiecentra bevoorraad. Dus ook daar is wel eens iets op, net als in gewone winkels (ook buiten deze extreme tijden). 

Maar de belangrijkste reden zal de capaciteit van de bezorgauto zijn inderdaad. Want als je normaal 1 kratje hebt per adres, en nu 2, dan kun je maar de helft van de adressen uitleveren voordat je terug moet om weer bij te laden.

Die distributiecentra zijn echt wel goed gevuld. De moeilijkheid is de snelheid om dat naar de winkels (online of fysiek) te krijgen. 

• Leuk 1

Deze post delen

Iedereen heeft een max pin bedrag van 250 euro. Bij een bankautomaat kan dat hoger zijn indien je dat hebt aangepast. Meer zit er niet achter volgensmij

• Leuk 1

Deze post delen

8 uur geleden, Pats zei:

Was dit gisteren al of is het van vandaag nu de cijfers toch weer hoger zijn?

Dit is als de cijfers tot en met a.s. zaterdag tegenvallen.

• Leuk 2

Deze post delen

7 uur geleden, Gijsbert zei:

Sorry hoor, maar ik vertik het bij een patiënt te verkeren met slechts chirurgisch masker. FFP 1 minimaal zoals altijd geroepen werd, net zoals bij influenza of andere druppel isolatie. Sluit me aan bij @hennepje zeg dan gewoon eerlijk de maskers raken op; "wie vind het niet erg om besmet te raken?"

Die mogen dan aan de frontlinie. Er zouden serieus gegadigden zijn want veel van de jonkies zijn niet zo onder de indruk van corona...

• Leuk 1

Deze post delen

8 uur geleden, Kciroj zei:

IMG_20200324_230816.jpg

Komt dit van een ziekenhuis?

Deze post delen

1 uur terug, Carbunculuz zei:

Iedereen heeft een max pin bedrag van 250 euro. Bij een bankautomaat kan dat hoger zijn indien je dat hebt aangepast. Meer zit er niet achter volgensmij

Nee hoor, pinnen bij een betaalautomaat heeft een hogere limiet dan geld pinnen bij een geldautomaat. Deze regeling bij AH is echt nu specifiek voor deze periode:

Tijdelijk tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen

In verband met de aanhoudende vraag en omdat we zoveel mogelijk klanten willen helpen kan je tot nader order tot maximaal 250 euro boodschappen bestellen. We willen de beschikbare producten zo eerlijk mogelijk verdelen onder al onze klanten. Zo helpen we elkaar een beetje. Deze maatregel geldt niet voor zakelijke klanten, zo kunnen bijvoorbeeld zorginstellingen voldoende boodschappen blijven bestellen. We hopen op je begrip.

Bron: https://www.ah.nl/samen-thuis/online-bestellen

Deze post delen

8 uur geleden, Mono zei:

herkennen

Gecheckt... ze zien er niet uit als de pit die PNS veroorzaakt 🤔

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...