Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

qua de regelementen, zo heb ik het begrepen:

Alleen naar buiten als dat moet

Rondje lopen / luchtje scheppen mag, maar ga dan alleen, en hou in ieder geval afstand

Boodschappen doen in principe ook alleen, maar is er in je gezin iemand met koorts dan mag er echt maar 1 persoon naar buiten om dit te doen en moet iedereen verder binnen blijven

Thuis is prive, maar bezoek niet meer dan 3 personen en hou afstand

Zoals ik het dus begrijp:

Je gaat alleen naar buiten voor noodzakelijke dingen of om een rondje te lopen/luchtje te scheppen (of de hond uit te laten)

als je dit doet, bij voorkeur alleen, maar maximaal met 3 personen en afstand houden

als het niet anders kan (bijv alleen staande ouders) ga je met je kind, maar hou je afstand van andere mensen

Binnen het gezin afstand houden is natuurlijk onmogelijk en lijkt me op straat ook compleet nutteloos, maar afstandhouden dus van mensen die niet tot je gezin behoren.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
2 uur geleden, Rijstprepper zei:

Ik en mijn vriendin liggen sinds vorige week zondag ook ziek in bed. De vrijdag ervoor voelde ze zich s’avonds niet erg lekker. De dag ervoor had ze boodschappen gedaan en stond er iemand veel te dicht achter haar te hoesten in haar nek. Uit beleefdheid had ze er niks van gezegd maar ze was er niet blij mee. Zaterdag werd ze behoorlijk ziek en ik volgde er een dag later achteraan. Ik zelf hield al 3 wk social quarantaine en had op tijd geprepped. (Helaas geen maskers kunnen vinden en m’n thermometers zijn niet aangekomen) onze klachten waren mega hoofdpijn, koorts, hoesten, pijn in de ledematen. Ook merkte ik dat er vocht achterin m’n neus zat. Geen snot ook niet in de holtes. Ik heb gelezen dat geïnfecteerden vaak denken dat ze via de neus verdrinken. Dus ik wist dat ik dat ff goed in de gaten moest houden. Ook wist ik dat het belangrijk om je saturatie(zuurstofgehalte in je bloed)(ik heb hier een vraag over gesteld maar kreeg geen reactie. Inmiddels piste er gisteren iemand 3 instructie films van een aantal Nederlandse ziekenhuizen waarin mijn antwoord werd gegeven) te meten wat we zo’n 4x per dag doen. dinsdag avond ging ik slapen en had ik het idee dat t moeilijker werd te ademen door m’n neus door t vocht aldaar. Hierdoor raakte ik een minuut of tien in een paniek modus waardoor ik ook moeilijker ging ademhalen. Snel m’n saturatiemeter gepakt en die gaf 90% aan terwijl mij vertelt was dat onder de 93% gevaarlijk is en je dan aan het zuurstof moet. 2e test 92/93%. 3e test 94%. Volgende ochtend hebben we Beiden onze huisarts gebeld waar we alleen de assistent kregen te spreken. Die dachten beiden dat we Covid-19 hebben. Ik zelf twijfelde toen nog. inmiddels ben ik er ook wel V overtuigd. Ten eerste door het vocht in m’n neus, en ten tweede door de rare chemische smaak in onze mond en t feit dat we haast geen smaak hebben. 
De ziekte verloopt bij ons in golven. Het Enne moment lijkt het alsof het beter gaat het andere moment komt de koorts weer terug en de hoofdpijn. Dag 11 schijnt het kritieke punt te zijn. Voor mij is dat woensdag. 
Net had ik trouwens echt een heftig zware hoestbui waarbij wit slijm omhoog kwam. 
Voor nu gaan we er vanuit dat we het wel overleven maar het is te zot voor woorden dat men nog vrolijk buiten rond huppelt. 

Heel veel beterschap!!!

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
17 minuten geleden, Haskap zei:

Nou sorry hoor, maar voorlopig kost dat virus de staat ook een miljoenmiljardfuckton aan steunmaatregelen, crisismanagement en andere out-of-pocketkosten.

Gaat voorlopig nog geen geld opbrengen hoor.

"Nederland kent zeer hoge pensioenreserves, in 2016 was onze pensioenpot nog goed voor 60% van al het in Europa opgebouwde pensioengeld en goed voor twee keer ons nationaal inkomen. Begin 2016 was de pensioenvoorraad zelfs al even 1400 miljard en begin 2019 staat ze op 1433 miljard. 

Na kwartaal 4 van 2019 was er 1560 miljard euro aan pensioenvermogen aanwezig bij alle pensioenfondsen."

De Pensioenpot gaat al langzaam richting beheer in Europa.

Dan nog even die erf belasting. Dat zit tussen de 10 & 40%, afhankelijk van het vermogen en hoe ver je af staat van de overledene.

Dan nog het 'machts-aspect', dat voor een staat zo'n beetje onbetaalbaar waardevol is. 

Ik weet het echt niet, Haskap... maar het blijft vreemd dat zowel politiek als RIVM glashard tegen 'ons' hebben gelogen in de eerste paar weken dat het aantoonbaar 'hier' was.

Wij -gewoon wat bezorgde, geinformeerde burgers die China, Iran & Italie en het nieuws van daar in de gaten hielden-, konden niet geloven wat het RIVM ons vertelde.

Wat IS de agenda..?

aangepast door Mik
  • Leuk 2

Deze post delen

6 minuten geleden, Sterredag zei:

qua de regelementen, zo heb ik het begrepen:
Boodschappen doen in principe ook alleen, maar is er in je gezin iemand met koorts dan mag er echt maar 1 persoon naar buiten om dit te doen en moet iedereen verder binnen blijven

Neen, als iemand uit je gezin ziek is, blijft het hele gezin thuis, (tenzij essentieel beroep)

Oftewel, als er iemand nog niet gehamsterd had, dan gaat dat nu wel gebeuren....

• Leuk 1

Deze post delen

17 minuten geleden, Loreen zei:

Scholen zijn juist gesloten in afwachting van aanvullend onderzoek naar de besmettelijkheid van kinderen. De resultaten van dat onderzoek zijn nog niet binnen. Los van wat je van dat onderzoek vindt, is dat dan ook raar/niet waarschijnlijk

Ik hoop dat ze het wiel niet zelf willen uitvinden en ook kijken naar onderzoeken uit het buitenland, zoals bijvoorbeeld dit onderzoek: https://www.aappublications.org/news/2020/03/19/coronavirus031920

Young people play vital role in stopping spread of COVID-19

Children and young adults may not be as likely to get severely ill or die from coronavirus disease 2019 (COVID-19) as older adults, but experts say they have an important role in stopping its spread and keeping those who are most vulnerable from getting sick.

“We all are in this together, and we all need to practice social distancing and that includes children, young adults and the rest of us,” said Sean T. O'Leary, M.D., M.P.H., FAAP, a member of the AAP Committee on Infectious Diseases, “The more we can slow the spread of this virus, the more lives we will save. It’s clear if this virus spreads quickly, it will likely overwhelm our health care system in terms of availability of hospital beds and the availability of ventilators. So, it’s crucially important to slow the spread of this virus, and that’s everyone’s responsibility.”

• Leuk 1

Deze post delen

5 minuten geleden, Mik zei:

Na kwartaal 4 van 2019 was er 1560 miljard euro aan pensioenvermogen aanwezig bij alle pensioenfondsen."

De Pensioenpot gaat al langzaam richting beheer in Europa.

Dan nog even die erf belasting. Dat zit tussen de 10 & 40%, afhankelijk van het vermogen en hoe ver je af staat van de overledene.

Dan nog het 'machts-aspect', dat voor een staat zo'n beetje onbetaalbaar waardevol is. 

Ik weet het echt niet, Haskap... maar het blijft vreemd dat zowel politiek als RIVM glashard tegen 'ons' hebben gelogen in de eerste paar weken dat het aantoonbaar 'hier' was.

Wij -gewoon wat bezorgde, geinformeerde burgers die China, Iran & Italie en het nieuws van daar in de gaten hielden-, konden niet geloven wat het RIVM ons vertelde.

Wat IS de agenda..?

De agenda is wat mij betreft een optelsom van langdurig neoliberalistisch bezuinigingsbeleid, arrogant lui en kortzichtig dat-gebeurt-bij-ons-toch-niet-denken, kokerblik en in het eigen hokje blijven redeneren, her en der ongetwijfeld de nodige incompetentie, en vooral ook eindeloos politiek gemanoevreer en gepolder zonder daadkracht want nooit keihard verantwoordelijkheid hoeven dragen en noem maar op. En in tijden van stress wordt dat er allemaal niet beter op. Ik geloof totaal niet in een overkoepelend masterplan of een immense samenzwering-tegen-de-gewone-burger. Je weet toch hoe organisaties werken? Er wordt overal ontstellend veel aangeklooid en geblunderd.

• Leuk 7

Deze post delen

3 uur geleden, DutchPublisher zei:

Voor mij - en velen met mij denk ik - wordt de supermarkt echt een probleem.

Het risico van besmetting is gewoon te groot.

Zolang er geen deurbeleid komt lijkt het mij aan te bevelen dat er één aparte gang wordt gecreëerd, waar alléén de 1e levensbehoeften in de rekken staan. Die gang is éénrichtingsverkeer en er staan strepen op elke 3 meter, waar je met je kar niet overheen mag. Eigen ingang en eigen kassa. Dat biedt dan wat meer bescherming.

Dan krijg je wel handhavingsprobleempjes met mensen die persé nog bier willen, of een anders specifiek produkt. Ben het met je eens, ik ervaar supermarktbezoek ook wel als een probleem.

Het is echt lastig te managen. Het is bv beter als mensen maar 3x in de maand gaan, ipv 3x per week, maar dan staat de bevoorrading weer onder druk en zijn er mensen die hun spullen niet kunnen kopen. Het beste zou misschien zijn online reserveren en dan laten klaarzetten, en buiten onder een luifel afhalen voor wie nog naar buiten kan komen. Dat ontlast ook weer het leger bezorgers. En veel legere winkels.

2 uur geleden, Info_junky zei:

Vond een zoekfunctie op Mensenlinq.nl

2018-2019-2020 - 1 febr t/m 23 mrt

2020-03-23-18-51-29.jpg

2020-03-23-18-51-13.jpg

2020-03-23-18-51-41.jpg

Die afnames vast zijn voor een belangrijk deel te verklaren door de steeds afnemende aantallen abonnees.

Beterschap voor alle zieken hier!

• Leuk 6

Deze post delen

1 minuut geleden, Haskap zei:

De agenda is wat mij betreft een optelsom van langdurig neoliberalistisch bezuinigingsbeleid, arrogant lui en kortzichtig dat-gebeurt-bij-ons-toch-niet-denken, kokerblik en in het eigen hokje blijven redeneren, her en der ongetwijfeld de nodige incompetentie, en vooral ook eindeloos politiek gemanoevreer en gepolder zonder daadkracht want nooit keihard verantwoordelijkheid hoeven dragen en noem maar op. En in tijden van stress wordt dat er allemaal niet beter op. Ik geloof totaal niet in een overkoepelend masterplan of een immense samenzwering-tegen-de-gewone-burger. Je weet toch hoe organisaties werken? Er wordt overal ontstellend veel aangeklooid en geblunderd.

Allemaal waar.

En toch vind ik de mensen die aan de top zitten daar te hard werkend EN simpelweg veel te slim voor zijn.

Het hoeft geen masterplan te zijn om er 'dan maar zo slim mogelijk mee om te gaan ondanks de setbacks en de collataral damage'.

Gewoon een kwestie van 'Wat kost het ons om het tegen te houden bij de grens voor zolang als dat nodig is voor een goede kans op medicijn en/of vaccin' afzetten tegen 'Wat levert het ons op als we het zo slim mogelijk spelen'. Wat ik stuitend vind is dat er gelogen is door organisaties die in dienst zouden moeten staat van ons allen. Liegen is geen onkunde of kortzichtigheid.

Het koste mij niets om uit te vinden dat je besmet kon worden zonder ziekteverschijnselen. En we wisten dat RUIM voordat het virus in NL was.

Toch was het (ahum) advies en het verhaal vanuit onze overheid ....anders... voor lange tijd. Vaag.

• Leuk 1

Deze post delen

22 minuten geleden, Hitprep zei:

Ik hoop dat ze het wiel niet zelf willen uitvinden en ook kijken naar onderzoeken uit het buitenland, zoals bijvoorbeeld dit onderzoek: https://www.aappublications.org/news/2020/03/19/coronavirus031920

Young people play vital role in stopping spread of COVID-19

Children and young adults may not be as likely to get severely ill or die from coronavirus disease 2019 (COVID-19) as older adults, but experts say they have an important role in stopping its spread and keeping those who are most vulnerable from getting sick.

“We all are in this together, and we all need to practice social distancing and that includes children, young adults and the rest of us,” said Sean T. O'Leary, M.D., M.P.H., FAAP, a member of the AAP Committee on Infectious Diseases, “The more we can slow the spread of this virus, the more lives we will save. It’s clear if this virus spreads quickly, it will likely overwhelm our health care system in terms of availability of hospital beds and the availability of ventilators. So, it’s crucially important to slow the spread of this virus, and that’s everyone’s responsibility.”

Ik hoop met je mee, maar als je ziet dat die onderzoeken al bekend waren toen ze A: de scholen open hielden en B: zeiden onderzoek te gaan doen, ben ik er een beetje bang voor.

Sowieso blijf ik de lakse houding ten aanzien van kinderen zeer vreemd vinden. Bij ouderen wordt al van begin af aan gehamerd op voorzichtigheid, we moeten onze ouderen beschermen. Daar heb ik uiteraard niets op tegen, maar verdienen onze kinderen ook niet onze bescherming? Ook al is de mortaliteit enorm veel kleiner, is niet ieder dood kind dat met wat meer voorzichtigheid voorkomen had kunnen worden de moeite van de voorzichtigheid waard?

Ik bedoel, tuurlijk is het lastig om je kind uit te leggen dat ze wéér binnen moeten blijven. Maar, zonder nou op allerlei sentimenten in te willen spelen, een kinderbegrafenis is óók lastig. Je ziet de laatste tijd vaak de vergelijking met smarties, nou als ik moet kiezen: je kind mag buitenspelen, máár dan moet hij wel een smartie pakken uit een bak waarvan bekend is dat één smartie giftig is, én daarna moet iedereen met wie je kind in aanraking komt óók een smartie uit die bak pakken, dan zeg ik persoonlijk toch echt "weet je wat, laten we maar even binnen blijven totdat er meer zekerheid is mbt de hele situatie".

Het is onmogelijk alle risico uit te sluiten, en ja lijden hoort bij het leven. Maar er is momenteel nog zoveel onzekerheid en onduidelijkheid, dat ik persoonlijk denk 'laten we maar even extra voorzichtig zijn, júíst ook met de kinderen.

De overheid lijkt exact het tegenovergestelde te denken. 'Laten we maar voorzichtig zijn, behalve als het over de kinderen gaat'.

Nou ja, ik vind het raar.

• Leuk 3

Deze post delen

23 minuten geleden, Kciroj zei:

Neen, als iemand uit je gezin ziek is, blijft het hele gezin thuis, (tenzij essentieel beroep)

Oftewel, als er iemand nog niet gehamsterd had, dan gaat dat nu wel gebeuren....

lijkt me dat iemand met een "essentieel beroep" in zo'n geval dan juist thuis moet blijven...

Deze post delen

37 minuten geleden, Kciroj zei:

en mag er 1 iemand boodschappen doen. Dat is iets anders als, alleen boodschappen doen. Als je het niemand anders kunt laten doen.

ff live meegetypt (via terugkijken)

- ga alleen de deur uit als je niet thuis kunt werken, of een vitaal beroep hebt

- of als je boodschappen moet doen, alleen en niet met hele gezin of een groep, op een tijdstip dat het rustig en overzichtelijk is.

- een frisse neus, zoveel mogelijk alleen en zeker niet in groepen of groepjes, hou anderhalve meter afstand van anderen en blijf weg van sociale activiteiten

- thuis ten hoogste 3 mensen op bezoek, alleen maar als je 1.5 meter afstand kan houden (heeft dus niks te maken met hoe groot je huis is om meer mensen te kunnen ontvangen oid)

- alle samenkomsten verbieden we tot 1 juni geen ondergrens van 100 personen

- burgemeesters kunnen beter handhaven

- we gaan met boetes handhaven

voor begrafenissen en kerkelijke bruiloften  geldt een uitzonderingsmaatregel maar ging hij op dat moment niet op in

markten mogen blijven vanwege hun rol, de bezoekers moeten dan afstand houden

winkels mogen scherp deurbeleid handhaven

handhaving bij 3 of meer mensen (en geen huishouden vormen)

jonge kinderen mogen met elkaar buiten spelen, rivm zegt dat het geen gevaar voor de gezondheid is (maar gebruik je gezond verstand)

thuisquarantaine moet aangescherpt worden, als 1 lid van het gezin koorts heeft, blijft het hele gezin thuis (behalve de uitzonderingsberoepen)

als je geen koorts heb mag je wel boodschappen doen. Alleen als je het niemand anders kunt laten doen. Want verder als er 1 lid koorts heeft blijft het gezin thuis.

kappers e.d. advies sluiten

Scholen horen we tzt

Regels gaan vanavond in

Thuis is privé sfeer (in vraag op verjaardag) bezoek 3 mensen is dringend advies en anderhalve meter afstand.

• Leuk 1

Deze post delen

9 uur geleden, Japanology zei:

Had ik dit al gepost? Geweldige documentaire over hoe het moet. Watch and learn:

En ik quote maar even met de video er in, je had ook nog geen 'like' dus vast nog niet veel bekeken.

Wie het nog niet gezien heeft: Aanrader om even te kijken wat ze in China doen tegen Corona. Filmpje is gemaakt door een buitenstaander.

discussiepunt:

Ik denk dat een groot deel van deze maatregelen hier niet haalbaar zijn. Een doosje tissues in een lift in de randstad blijft helaas geen dagdeel staan bijvoorbeeld.

• Leuk 3

Deze post delen

2 minuten geleden, nu even niet zei:

lijkt me dat iemand met een "essentieel beroep" in zo'n geval dan juist thuis moet blijven...

Ja dat vind ik dus ook het dubbele. Enerzijds snap ik dat je niet wil dat heel die groep thuis zit, en die sectoren dus alsnog vastlopen.

Aan de andere kant, uhmmm... "We willen niet dat het risico bestaat dat mensen (die vanuit huis werken) bij wie een gezinslid wellicht corona heeft, potentieel anderen zouden kunnen besmetten, máár als die mensen dagelijks met veel mensen in aanraking komen, dán kunnen we dat risico wel nemen" is feitelijk waar dat op neer komt?

Daarnaast, als iemand in de vitale sector achteraf inderdaad besmet blijkt te zijn, maar dus wel is blijven werken, dat maakt voor de collegae ook alleen maar de kans groter om besmet te raken, en wordt dus het risico dat alsnog de boel vastloopt ook weer groter lijkt mij. Kan dan niet beter 1 persoon tijdelijk uit voorzorg thuis blijven, om te voorkomen dat dadelijk een hele afdeling thuis zit?

Ik vermoed dat ze zich terdege realiseren dat juist de mensen die nu de boel draaiende moeten houden voor het overgrote deel zwaar onderbetaald worden, en dat ze dus ook wel begrijpen dat hun motivatie om moedwillig risico op besmetting te lopen behoorlijk laag is. Onder normale omstandigheden is het ziekteverzuim bij ons al dramatisch, dat zal nu niet beter zijn. Als je ze dan ook nog handvatten gaat geven die rechtvaardigen dat ze thuis mogen blijven, zijn ze wellicht bang dat bijna niemand meer gaat werken.

Bij mij op het werk (in Brabant) geldt nog steeds dat je alleen thuis mag blijven bij koorts. Dus ook al heeft heel mijn gezin corona en hoest ik zelf de longen uit mijn lijf: jammer dan. Zolang ik maar in mijn elleboog hoest en goed mijn handen was komt alles goed 🙄

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, opa zei:

Dat zal er vast mee te maken hebben dat 'ze' er bij het opstellen van die 'regel' vanuit zijn gegaan dat kinderen niet besmettelijk (kunnen) zijn...Ofzoiets...

Ii vermoed dat ze bedoelen kinderen die zo klein zijn dat ze niet naar school hoeven?

Deze post delen

AD

website NIVC nog niet aangepast 22:10 uur

Bijna 500 coronapatiënten op de IC: capaciteit nog ‘voldoende’

Vandaag belandden nog eens 82 coronapatiënten op de IC. In totaal krijgen 487 mensen met het virus nu de meest intensieve ziekenhuiszorg. Dat meldt de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC). 

• Leuk 1

Deze post delen

31 minuten geleden, Mik zei:

Allemaal waar.

En toch vind ik de mensen die aan de top zitten daar te hard werkend EN simpelweg veel te slim voor zijn.

Het hoeft geen masterplan te zijn om er 'dan maar zo slim mogelijk mee om te gaan ondanks de setbacks en de collataral damage'.

Gewoon een kwestie van 'Wat kost het ons om het tegen te houden bij de grens voor zolang als dat nodig is voor een goede kans op medicijn en/of vaccin' afzetten tegen 'Wat levert het ons op als we het zo slim mogelijk spelen'. Wat ik stuitend vind is dat er gelogen is door organisaties die in dienst zouden moeten staat van ons allen. Liegen is geen onkunde of kortzichtigheid.

Het koste mij niets om uit te vinden dat je besmet kon worden zonder ziekteverschijnselen. En we wisten dat RUIM voordat het virus in NL was.

Toch was het (ahum) advies en het verhaal vanuit onze overheid ....anders... voor lange tijd. Vaag.

Die zijn daar bij het RIVM inderdaad veel te slim voor.

Over iedere stap en ieder woord wordt zorgvuldig nagedacht.

Ik denk dat ze bij het RIVM al begin januari wisten wat er aan zat te komen. Veel van die gasten van het RIVM zitten ook in het WHO of hebben daar nauwe banden mee.

Men heeft waarschijnlijk gedacht dat de methode van Zuid Korea hier te lang gaat duren en te duur is vanwege de economie. Men wil ook niet wachten op een vaccin dat mogelijk pas lente 2021 voorhanden is.

Ik ga ervan uit dat men hoopt dat het aantal doden wel meevalt. Dan zijn we inderdaad van een hoop bejaarde af en hebben wij voorsprong op de rest van de wereld omdat onze economie weer als eerst kan gaan draaien. Never let a good crisis go to waste. Er wordt nu al flink op de bejaarde ingepraat om vooral maar niet te kiezen voor opname in een IC.

Al met al is het een hele grote gok met heel veel levens op het spel. Ze hebben zichzelf nu in ieder geval lekker ingedekt en kunnen altijd zeggen dat wij ons niet aan de RIVM regels hebben gehouden.

• Leuk 1

Deze post delen

35 minuten geleden, Hermanusb zei:

Ii vermoed dat ze bedoelen kinderen die zo klein zijn dat ze niet naar school hoeven?

en als wij hier met ons paar dozijn al niet duidelijk kunnen krijgen wat "ze" bedoelen...…en wij doen echt ons best om het te snappen......hoe zou de rest van nederland dan....??

• Leuk 1

Deze post delen

56 minuten geleden, Hermanusb zei:

Net bij "Op1" werd er genoemd dat het kinderen tot en met 12 jaar zijn. 

Deze post delen

image.png.d454df5d5b2da8d419c7584fb662eaa9.png

Bron: https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/brabantse-burgemeesters-nieuwe-maatregelen-waren-hoognodig-na-onacceptabel-gedrag~a2ad5ae1/

Misschien kijk ik scheef, maar volgens mij staan deze 2 burgemeesters ook niet 1.5 meter uit elkaar. Onacceptabel... Een van die burgemeesters noemt overtreders zelf 'idioten': https://www.ed.nl/eindhoven/burgemeester-jorritsma-haalt-hard-uit-naar-idioten-waardoor-strengere-coronaregels-nodig-zijn~abaef3d8/

Deze post delen

2 uur geleden, Haskap zei:

Wat ik dan weer onhandig vind. Wij houden elkaar scherp op dingen (niet) aanraken en hebben een taakverdeling. Eentje de schone dingen, de ander de vuile

Wat bedoel je met schoon en wat met vuil? Alles is toch...?

Deze post delen

Op 22-3-2020 om 21:32, Mono zei:

Lockdown is een duidelijk communicatie middel: blijf binnen.

In Belgie raken mensen er ook niet echt in paniek van, anders dan het vanzelfsprekend hamsteren.

Als NL/RIVM ergens slecht in is geweest, dan hoort communicatie wel in de top 3.

RIVM:

• de kans dat het virus naar NL komt is zeer klein
  • als het virus in NL komt, is de kans klein dat het zich hier verspreidt
  • het virus is helemaal niet zo besmettelijk
  • we zijn zeer goed voorbereid
  • je hoeft geen mondkapjes te kopen, die werken toch niet
  • we luisteren naar de experts en volgen de wetenschap
  • je hoeft je geen zorgen te maken
  • het virus lijkt een beetje op de gewone griep
  • alleen ouderen zijn kwetsbaar
  • kinderen spelen geen rol in de uitbraak
  • als je besmet bent en klachten hebt, moet je thuis blijven, maar je huisgenoten mogen gewoon bij je komen en weer naar buiten gaan
  • je kan gewoon lekker doorfeesten in Brabant met carnaval, dat wordt toch slechts in kleine groepen gedaan
  • we gaan het virus laten verspreiden onder de bevolking, dat is onze strategie
  • we hebben maximale controle
  • na besmetting ben je immuun
  • als iemand geen klachten heeft, is er niets aan de hand
  • groepen kleiner dan 100 personen zijn geen probleem

Op een gegeven moment weet de bevolking het dan ook niet meer, en denken ze: "het zal wel", "het valt wel mee", "als niemand hoest, is er niets aan de hand", "ach, als ik nu besmet raak, dan heb ik het alvast gehad, en kan ik lekker buiten van de zon genieten".

Kan iemand hier de snelkoppeling van vinden, die ben ik nodig.

Alvast dank voor de moeite.

• Leuk 1

Deze post delen

2 uur geleden, Haskap zei:

Ik ga niet in m'n eentje. Dan heb ik handen tekort.

En ik weet zeker dat ik (meer) fouten maak.

Anders niet meer naar de supermarkt maar op zoek naar andere (kleine) winkels.

Ik ben niet mee i.v.m. fouten maken. Wat bedoel he, las het niet eerder. Heb ik ergens iets gemist?

Deze post delen

12 minuten geleden, Sonny zei:

Wat bedoel je met schoon en wat met vuil? Alles is toch...?

Bankpas is 'schoon' . Fietssleutel ook. 

Tot nu toe gingen wij ervan uit: boodschappen zijn schoon, idem eigen boodschappentas - maar die aanname kan discutabel worden. En idd, ook jezelf en je eigen kleding kan in principe besmet raken. 

'Vuil' in elk geval: handvat winkelkar, deurtje koeling, zelfscanapparaat en pinapparaat. 

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...