Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

10 minuten geleden, Observator zei:

Strikte handhaving op maximum van drie bezoekers thuis is natuurlijk niet te handhaven (behalve misschien in een dictatuur).

Buurtpreventie ziet veel 😉

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
24 minuten geleden, Info_junky zei:

Ik denk dat ze peuters en kleuters bedoelen. Die uit elkaar houden en binnen houden is gewoon moeilijk.

Maar die zijn te klein om alleen buiten te spelen dus gaan de ouders mee.

En die gaan natuurlijk gezellig een praatje maken.

• Leuk 2

Deze post delen

19 minuten geleden, Maan zei:

Eén persoon mag per huishouden boodschappen gaan doen, dus niet gezellig met man en kinderen of de buuf. Er mogen wel meer dan één persoon de supermarkt in.

Wat ik dan weer onhandig vind. Wij houden elkaar scherp op dingen (niet) aanraken en hebben een taakverdeling. Eentje de schone dingen, de ander de vuile

• Leuk 3

Deze post delen

14 minuten geleden, candyman zei:

Maar die zijn te klein om alleen buiten te spelen dus gaan de ouders mee.

En die gaan natuurlijk gezellig een praatje maken.

Ze gaan op 3+ mensen handhaven zei hij.

2 mocht als ze afstand houden.

Maar ja we weten hoe dat gaat...

Deze post delen

Ok... dus ik mag wel tot 3 mensen op bezoek hebben hier in huis (mits afstand gehouden wordt) maar ik mag niet samen met vaste hondenlooppersoon + haar hond zoals elke avond ons avondrondje doen, buiten in de openlucht? :classic_huh:

(Waarbij ik toch meestal een paar meter voor haar loop omdat mijn hondje wel doorstapt en die van haar niet.)

Vanmiddag bij de Bauhaus: vreemde rij mensen op de verder lege parkeerplaats. Het was de klantenwachtrij die wel heel lang werd omdat er anderhalve meter ruimte tussen elke klant zat. Blijkbaar dus ook gedoseerd naar binnen om daar te veel drukte te voorkomen. Ben niet in de rij gaan staan dus weet niet hoe het binnen was.

Bij de Makro toch wel erg veel schappen leeg, vooral blikvoer. Was wel genoeg bleekwater, daar kwam ik voor, dus eindelijk gevonden. En zeker genoeg wcpapier. 😉

Deze post delen

Wat mij afgelopen week opviel bij beelden van politieagenten in het buitenland, wel in groepjes bij elkaar. Dat uniform beschermt zeker???

• Leuk 1

Deze post delen

39 minuten geleden, Loreen zei:

Met mij in een huis zitten is ook moeilijk, toch moeten mijn mormels dat ook doorstaan ;). Dan ook niet echt een reden om ze maar los te laten, lijkt me. Juist die peuters en kleuters die met hun chronische snotneuzen alles in hun mond stoppen lijkt me niet handig om die aan (veel) andere personen (jaja, ook kleuters en peuters zijn personen) bloot te stellen. Lastig, ja dat geloof ik meteen. Maar om dat als vrijbrief te zien om ze maar los te laten?

Daarnaast: ze zeiden niet 'peuters en kleuters'. Ze zeiden 'kinderen'.

Gezien ze het hadden over "buiten spelen" gok ik wel dat ze doelen op basisschool kinderen, dus niet de 16-17 jarige opgeschoten pubers die alsnog samen gaan rondhangen op het plein.

• Leuk 1

Deze post delen

2 minuten geleden, Erny zei:

Ok... dus ik mag wel tot 3 mensen op bezoek hebben hier in huis (mits afstand gehouden wordt) maar ik mag niet samen met vaste hondenlooppersoon + haar hond zoals elke avond ons avondrondje doen, buiten in de openlucht? :classic_huh:

Waar baseer je dat nou op?

Zojuist, Sterredag zei:

Gezien ze het hadden over "buiten spelen" gok ik wel dat ze doelen op basisschool kinderen, dus niet de 16-17 jarige opgeschoten pubers die alsnog samen gaan rondhangen op het plein.

Tussen peuters/kleuters en pubers zit alsnog een grote groep kinderen die nog gewoon buiten spelen...

Daarnaast snap ik niet wat je met je bericht wil zeggen?

Deze post delen

11 minuten geleden, Haskap zei:

Wat ik dan weer onhandig vind. Wij houden elkaar scherp op dingen (niet) aanraken en hebben een taakverdeling. Eentje de schone dingen, de ander de vuile

Hier ook zo.

Ik vind het lastig in mijn eentje nu.

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
3 minuten geleden, Sterredag zei:

offtopic

Mooi getal aan plusjes..😉

aangepast door opa

Deze post delen

8 minuten geleden, Erny zei:

Je mag ook samen met je vaste hondenlooppersoon een rondje lopen. Ze zeiden dat er pas vanaf 3 personen zou worden gehandhaafd op de 1.5 meter afstand.

• Leuk 1

Deze post delen

2 minuten geleden, Loreen zei:

Tussen peuters/kleuters en pubers zit alsnog een grote groep kinderen die nog gewoon buiten spelen...

Volgens mij werd er duidelijk benoemd JONGE kinderen. 

Deze post delen

Zojuist, joostven zei:

Volgens mij werd er duidelijk benoemd JONGE kinderen. 

Ik snap nog steeds niet wat jij en @Sterredag hier dan mee willen zeggen? 😅

Ik zeg dat ik niet snap waarom ze kinderen nog buiten laten spelen.

Eerste reactie: peuters en kleuters zijn moeilijk binnen te houden.

Mijn reactie: ook peuters en kleuters lijkt me niet handig om 'los te laten'.

Jullie reactie: ze hebben het niet over pubers/ze hebben het over jonge kinderen.

Ik volg het niet?

• Leuk 1

Deze post delen

12 minuten geleden, jens zei:

Hier ook zo.

Ik vind het lastig in mijn eentje nu.

Ik ga niet in m'n eentje. Dan heb ik handen tekort.

En ik weet zeker dat ik (meer) fouten maak.

Anders niet meer naar de supermarkt maar op zoek naar andere (kleine) winkels.

Deze post delen

3 minuten geleden, Loreen zei:

Ik snap nog steeds niet wat jij en @Sterredag hier dan mee willen zeggen? 😅

Ik zeg dat ik niet snap waarom ze kinderen nog buiten laten spelen.

Eerste reactie: peuters en kleuters zijn moeilijk binnen te houden.

Mijn reactie: ook peuters en kleuters lijkt me niet handig om 'los te laten'.

Jullie reactie: ze hebben het niet over pubers/ze hebben het over jonge kinderen.

Ik volg het niet?

Dat zal er vast mee te maken hebben dat 'ze' er bij het opstellen van die 'regel' vanuit zijn gegaan dat kinderen niet besmettelijk (kunnen) zijn...Ofzoiets...

Deze post delen

7 uur geleden, Preptalk zei:

Volgens mij heeft het RIVM de volgende strategie: bewust de risico's van besmetting onderdrukken :

- Dus niet aangeven dat mensen al 2 dagen voordat ze symptomen krijgen besmettelijk kunnen zijn.

- Niet duidelijk aangeven dat kinderen, die geen symptomen hebben, ook het virus kunnen verspreiden. Scholen zijn onder druk van medici en leraren gesloten. Niet het beleid van RIVM.

- Weinig informatie dat je het virus ook via materialen kan krijgen en dat het virus mogelijk een (korte) tijd in de lucht kan zweven.

- Door al dit soort berichten is het ook niet gek dat mensen de regels niet zo nauwkeurig opvolgen. Mensen hebben onterecht het idee dat als je kuchers ontwijkt je veilig bent.

Doel: een redelijk deel van de populatie krijgt het virus zodat het RIVM een beeld krijgt van het werkelijke sterfte percentage.

Als het meevalt gaat het RIVM door met deze strategie zodat de economie zo snel mogelijk weer op volle toeren kan draaien.

Nu zijn de maatregelen iets aangescherpt. Dus als het tegenvalt heeft men zich goed ingedekt en hoeven ze alleen maar te zeggen dat 'wij' het domme volk ons niet aan de maatregelen hebben gehouden.

Risico: een hele hoop mensenlevens.

Het RIVM is natuurlijk ook niet dom. Alle zetten die plaats vinden zijn weloverwogen genomen. Maar mensenlevens redden staat daarbij niet altijd op nummer 1.

Weet je hoeveel geld het de pensioenpot scheelt als er een hoop ouwelui er niet meer uit betaald hoeven te worden?

Weet je hoeveel belasting er (voor de zoveelste maal) wordt geheven over de erfenis van al die oude rijke nederlanders die nalaten aan hun kinderen?

Weet je hoeveel geld er op de lange termijn aan ouderenzorg & medische kosten wordt bespaard?

Een miljoenmiljardfuckton. Zoveel. 

En als extra kers op de taart ook het vrije Nederlandse volk even lekker laten wennen aan de politie-staat.

Dit virus was Stalin z'n natte droom, wed ik.

• Leuk 3
  • Niet leuk 2

Deze post delen

2 minuten geleden, Mik zei:

Weet je hoeveel geld het de pensioenpot scheelt als er een hoop ouwelui er niet meer uit betaald hoeven te worden?

Weet je hoeveel belasting er (voor de zoveelste maal) wordt geheven over de erfenis van al die oude rijke nederlanders die nalaten aan hun kinderen?

Weet je hoeveel geld er op de lange termijn aan ouderenzorg & medische kosten wordt bespaard?

Een miljoenmiljardfuckton. Zoveel. 

Nou sorry hoor, maar voorlopig kost dat virus de staat ook een miljoenmiljardfuckton aan steunmaatregelen, crisismanagement en andere out-of-pocketkosten.

Gaat voorlopig nog geen geld opbrengen hoor.

• Leuk 5

Deze post delen

21 minuten geleden, Loreen zei:

Eh alleen iets met de verduideling van de maatregel, ben het er ook niet mee eens dat kleine kinderen straks massaal nog in de speeltuin samen spelen met hun ouders op anderhalve meter afstand van elkaar.

• Leuk 1

Deze post delen

7 minuten geleden, opa zei:

Dat zal er vast mee te maken hebben dat 'ze' er bij het opstellen van die 'regel' vanuit zijn gegaan dat kinderen niet besmettelijk (kunnen) zijn...Ofzoiets...

Scholen zijn juist gesloten in afwachting van aanvullend onderzoek naar de besmettelijkheid van kinderen. De resultaten van dat onderzoek zijn nog niet binnen. Los van wat je van dat onderzoek vindt, is dat dan ook raar/niet waarschijnlijk

Deze post delen

Ik en mijn vriendin liggen sinds vorige week zondag ook ziek in bed. De vrijdag ervoor voelde ze zich s’avonds niet erg lekker. De dag ervoor had ze boodschappen gedaan en stond er iemand veel te dicht achter haar te hoesten in haar nek. Uit beleefdheid had ze er niks van gezegd maar ze was er niet blij mee. Zaterdag werd ze behoorlijk ziek en ik volgde er een dag later achteraan. Ik zelf hield al 3 wk social quarantaine en had op tijd geprepped. (Helaas geen maskers kunnen vinden en m’n thermometers zijn niet aangekomen) onze klachten waren mega hoofdpijn, koorts, hoesten, pijn in de ledematen. Ook merkte ik dat er vocht achterin m’n neus zat. Geen snot ook niet in de holtes. Ik heb gelezen dat geïnfecteerden vaak denken dat ze via de neus verdrinken. Dus ik wist dat ik dat ff goed in de gaten moest houden. Ook wist ik dat het belangrijk om je saturatie(zuurstofgehalte in je bloed)(ik heb hier een vraag over gesteld maar kreeg geen reactie. Inmiddels piste er gisteren iemand 3 instructie films van een aantal Nederlandse ziekenhuizen waarin mijn antwoord werd gegeven) te meten wat we zo’n 4x per dag doen. dinsdag avond ging ik slapen en had ik het idee dat t moeilijker werd te ademen door m’n neus door t vocht aldaar. Hierdoor raakte ik een minuut of tien in een paniek modus waardoor ik ook moeilijker ging ademhalen. Snel m’n saturatiemeter gepakt en die gaf 90% aan terwijl mij vertelt was dat onder de 93% gevaarlijk is en je dan aan het zuurstof moet. 2e test 92/93%. 3e test 94%. Volgende ochtend hebben we Beiden onze huisarts gebeld waar we alleen de assistent kregen te spreken. Die dachten beiden dat we Covid-19 hebben. Ik zelf twijfelde toen nog. inmiddels ben ik er ook wel V overtuigd. Ten eerste door het vocht in m’n neus, en ten tweede door de rare chemische smaak in onze mond en t feit dat we haast geen smaak hebben. 
De ziekte verloopt bij ons in golven. Het Enne moment lijkt het alsof het beter gaat het andere moment komt de koorts weer terug en de hoofdpijn. Dag 11 schijnt het kritieke punt te zijn. Voor mij is dat woensdag. 
Net had ik trouwens echt een heftig zware hoestbui waarbij wit slijm omhoog kwam. 
Voor nu gaan we er vanuit dat we het wel overleven maar het is te zot voor woorden dat men nog vrolijk buiten rond huppelt. 

Wow heel heel veel sterkte. Ik geloof dat deze tijd (voor opname) beste was voor (hydro)chloroquine. Hopelijk helpt dat.

JD
  • Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, Loreen zei:

Scholen zijn juist gesloten in afwachting van aanvullend onderzoek naar de besmettelijkheid van kinderen. De resultaten van dat onderzoek zijn nog niet binnen. Los van wat je van dat onderzoek vindt, is dat dan ook raar/niet waarschijnlijk

Ik dacht dat dat vooral gebeurde vanwege de maatschappelijke druk?

Inderdaad kan het best raar/niet waarschijnlijk zijn. Maar tot nu toe zijn er wel meer uitspraken van het RIVM of de overheid die onder de noemer ''raar'' of ''niet waarschijnlijk'' geschaard kunnen worden.

Deze post delen

2 uur geleden, Haskap zei:

UMCG op de vingers getikt over afwijkend testbeleid. Moet in het gareel... 

Bron: NOS liveblog

Vanmorgen ook al uitgebreid artikel in VK dat er echt heus wel een tekort aan tests is. Door Maarten Keulemans die vorige week ook het RIVM beleid mocht toelichten, in de krant direct na afloop vd speech van Rutte. 

Sneeuwde een beetje onder ivm de persconferentie maar ik vind dit dus wel een dingetje. Dat Hugo de Jonge in de krant meldt dat hij wil dat testbeleid in Groningen in het gareel gaat lopen. Terwijl ik het verhaal van Friedrich niet lek kan schieten.

Ook opvallend: geen eervolle vermeldingen voor Jaap van Dissel vandaag in de persconferentie. Die werd tot nu toe altijd nadrukkelijk genoemd met veel complimenten voor zijn expertise etc etc. Nu alleen een paar keer het RIVM beleid genoemd, maar lang niet met dezelfde "DIT ZIJN ONZE EXPERTS EN DAAR MOETEN JULLIE DUS MET ZIJN ALLEN VIERKANT ACHTER STAAN" nadruk. Alleen weer niet te rijmen met de uithaal van de Jonge richting Groningen.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...