Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

7 minuten geleden, Rijstprepper zei:

Ik en mijn vriendin liggen sinds vorige week zondag ook ziek in bed.

Sterkte en beterschap.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

bron: HVZeeland

'Geen beademing meer bij reanimatie volwassene'

MIDDELBURG - Burgerhulpverleners worden opgeroepen om bij reanimaties bij volwassenen niet langer mond-op-mondbeademing toe te passen.

HartslagNu heeft vanwege de uitbraak van het Coronavirus samen met de wetenschappelijke raad van de Nederlandse Reanimatieraad (NRR), het RIVM, de Nederlandse Vereniging van Medische Managers Ambulancezorg en Ambulancezorg Nederland vandaag een nieuw advies opgesteld over hoe te handelen bij een circulatiestilstand.

“Het coronavirus kan worden overgebracht via de luchtwegen. Dit betekent dat we voorzichtig moeten omgaan met reanimaties. Het risico van overdracht bij een coronavirus besmette reanimatiepatiënt (en) bij luchtweghandelingen zoals mond-op-mond beademing is groot (bijna 100%)”, zo zegt HartslagNu, het netwerk van burgerhulpverleners.

Advies
Bij een reanimatie van een volwassene wordt vanaf nu geadviseerd geen mond-op-mondbeademing meer toe te passen. Het burgerhulpverleningsnetwerk adviseert ook om alleen nog maar te kijken of er al dan niet ademhaling is en niet meer te voelen. Bij een reanimatie van een kind mag nog wel mond-op-mondbeademing worden toegepast omdat het risico op besmetting hierbij beperkt is.

Pocketmasks, Kiss of Lifes of andere middelen ter bescherming bij (mond-op-mond) beademing tijdens reanimatie zijn volgens HartslagNu bij gebruik bij een Coronapatiënt niet veilig en moeten daarom voorlopig ook niet gebruikt worden.

HartslagNu alarmeert de komende periode alleen nog burgerhulpverleners onder de 50 jaar. “Mensen die geen leeftijd hebben ingevoerd, worden niet gealarmeerd. Heb je geen leeftijd ingevoerd bij jouw profiel dan adviseren wij om dit alsnog te doen”, zo zegt de organisatie.

Mensen die ziek zijn worden geadviseerd niet naar een reanimatiemelding te komen. Ook mensen die in een hoogrisicogroep vallen worden gevraagd om thuis te blijven en de komende tijd niet op oproepen van HartslagNu te reageren.

• Leuk 3

Deze post delen

Bedankt voor alle beterschapswensen. Ik zal zoals gevraagd van de week nog even een update geven. 
Hier ook nog Ff een printscreen uit de eerste video(van 3) die gisteren hier gepost was met daarin het antwoord op mijn saturatie vraag. 
92% 

74613E0F-606E-4FC9-9A97-F6AED18205E3.jpeg

• Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, Carbunculuz zei:

Wat een lucide maatregelen weer en dan ook nog eens de scholen loskoppelen van de datum 1 juni

Ze blijven erbij: kinderen mogen nog wel samen spelen. Geen risico. Wordt nu rapportje geschreven door RIVM over situatie rond scholen. Ben benieuwd. 

En je mag 3 mensen thuis op bezoek hebben? 

• Leuk 3

Deze post delen

Zojuist, Carbunculuz zei:

Wat een lucide maatregelen weer en dan ook nog eens de scholen loskoppelen van de datum 1 juni

Persoonlijk vind ik dit juist op een hoop punten de meest ideale situatie. Geen complete inlevering van de vrijheid voor onbepaalde tijd, maar een beroep op het eigen gezonde verstand. Dus je mag wel nog een rondje wandelen of hardlopen (in je eentje), wat me ook gewoon reëel lijkt. Voor die mensen die dat klaarblijkelijk niet hebben volgen boetes, nou prima. Voor de meeste mensen is het credo "het is verboden op straffe van boete" genoeg om er naar te luisteren, voor degenen die zich daar niet aan houden: die zouden zich ook niet aan een lockdown houden. Nu wordt tenminste niet de massa gestraft voor de stupiditeit van die enkeling.

Paar punten snap ik dan weer niet, bv dat kinderen nog buiten mogen spelen met andere kinderen, en waarom weer die 3 man visite op een verjaardag? Waarom niet gewoon zeggen 'doe maar ff niet'? Is toch weer een onnodig extra risico dat je er mee neemt.

• Leuk 8

Deze post delen

Supermarkten moeten deurbeleid te voeren.

1 persoon per keer. 

En moeten dicht wanneer het te druk wordt binnen.

Heb niks gehoord over 1 persoon per auto maar gok dat dat automatisch nu geldt.

Dat bezoek moet 1.5 meter afstand kunnen houden.

Dus grote huizen mogen meer gasten hebben? 

Deze post delen

3 minuten geleden, Haskap zei:

Ze blijven erbij: kinderen mogen nog wel samen spelen. Geen risico. Wordt nu rapportje geschreven door RIVM over situatie rond scholen. Ben benieuwd. 

Haha wij struikelden dus over precies dezelfde punten ;)

Deze post delen

3 minuten geleden, Haskap zei:

Ze blijven erbij: kinderen mogen nog wel samen spelen

Ik denk dat ze peuters en kleuters bedoelen. Die uit elkaar houden en binnen houden is gewoon moeilijk.

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
14 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Als ze nu scholen in deze persco erbij hadden gedaan was het uit de hand gelopen qua vragen: wat met examens, blijft nu iedereen zitten of gaat juist iedereen wel over, stages, online (staats) examens... een wereld aan onrust.

Ik denk dat ze een aparte persco willen doen met op al die vragen antwoord.

Dat vraagt voorbereidingstijd, ergo volgende week. 

aangepast door Info_junky
  • Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, Info_junky zei:

Ik denk dat ze peuters en kleuters bedoelen. Die uit elkaar houden en binnen houden is gewoon moeilijk.

Met mij in een huis zitten is ook moeilijk, toch moeten mijn mormels dat ook doorstaan ;). Dan ook niet echt een reden om ze maar los te laten, lijkt me. Juist die peuters en kleuters die met hun chronische snotneuzen alles in hun mond stoppen lijkt me niet handig om die aan (veel) andere personen (jaja, ook kleuters en peuters zijn personen) bloot te stellen. Lastig, ja dat geloof ik meteen. Maar om dat als vrijbrief te zien om ze maar los te laten?

Daarnaast: ze zeiden niet 'peuters en kleuters'. Ze zeiden 'kinderen'.

• Leuk 3

Deze post delen

12 minuten geleden, Haskap zei:

Alleen als ieder persoon 1,5 meter vrije ruimte om zich heeft,

• Leuk 1

Deze post delen

7 minuten geleden, Info_junky zei:

1 persoon per keer. 

als je in je auto 1,5 meter tussen de personen kunt hebben en het er niet meer dan 3 zijn, dan mag het dus...

Niet meer dan 3 bezoekers per huishouden als ze 1,5 meter afstand kunnen houden, kan dat niet dan mag het niet. 

Dat begreep ik er van, op tv. Nog niet alles nagelezen.

• Leuk 1

Deze post delen

8 minuten geleden, Info_junky zei:

Die van mij is 16 en is tamelijk vervelend mag ik wel zeggen.

de oudste geen centje pijn.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik moest grinniken.

Ik denk dat ze gaan handhaven vanaf pubers bij het buitenspelen. Ik meen te horen dat het om buitenspelen ging maar kan me uiteraard vergissen

Deze post delen

Zojuist, Info_junky zei:

Ik moest grinniken.

Ik denk dat ze gaan handhaven vanaf pubers bij het buitenspelen. Ik meen te horen dat het om buitenspelen ging maar kan me uiteraard vergissen

Dat hoorde ik ook, het ging over buitenspelen.

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
12 minuten geleden, Info_junky zei:

1 persoon per keer. 

Waar heb je dat gehoord/gelezen dat er maar 1 persoon per keer in de supermarkt mag?

Ik heb alleen gehoord dat ze in de gaten moeten houden dat het niet te druk wordt en eventueel de mensen in een nette rij laten wachten totdat er weer wat mensen naar buiten zijn..

1 persoon per auto lijkt me niet. Het advies is dat men 1,5 meter afstand houd, maar er wordt pas opgetreden vanaf 3 personen. Je kan dus wel met 3 personen in de auto zonder daarvoor een bekeuring te krijgen, lijkt mij.

aangepast door opa
  • Leuk 2

Deze post delen

12 minuten geleden, Info_junky zei:

Over aantal bezoekers vond ik Grapperhaus onduidelijk. Maximaal drie, maar in antwoord op vraag bij de persconferentie meende ik dat hij suggereerde dat meer mensen mogelijk was zolang ze maar 1,5 meter afstand houden (dus bij grotere huizen). Grapperhaus gaf wel aan dat de huizen van mensen nog steeds in de privésfeer liggen. Strikte handhaving op maximum van drie bezoekers thuis is natuurlijk niet te handhaven (behalve misschien in een dictatuur).

• Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, Observator zei:

Over aantal bezoekers vond ik Grapperhaus onduidelijk. Maximaal drie, maar in antwoord op vraag bij de persconferentie meende ik dat hij suggereerde dat meer mensen mogelijk was zolang ze maar 1,5 meter afstand houden (dus bij grotere huizen). Grapperhaus gaf wel aan dat de huizen van mensen nog steeds in de privésfeer liggen. Strikte handhaving op maximum van drie bezoekers thuis is natuurlijk niet te handhaven (behalve misschien in een dictatuur).

Het is ook een dringend advies... ze kunnen daar niet op handhaven. Wel als je een feestje geeft, lijkt mij.

• Leuk 1

Deze post delen

5 minuten geleden, opa zei:

Waar heb je dat gehoord/gelezen dat er maar 1 persoon per keer in de supermarkt mag?

Ik heb alleen gehoord dat ze in de gaten moeten houden dat het niet te druk wordt en eventueel de mensen in een nette rij laten wachten totdat er weer wat mensen naar buiten zijn..

1 persoon per auto lijkt me niet. Het advies is dat men 1,5 meter afstand houd, maar er wordt pas opgetreden vanaf 3 personen. Je kan dus wel met 3 personen in de auto zonder daarvoor een bekeuring te krijgen, lijkt mij.

Ze maken onderscheid tussen mensen die een gezin vormen en wie dat niet doen,

• Leuk 3

Deze post delen

1 minuut geleden, Hermanusb zei:

Ze maken onderscheid tussen mensen die een gezin vormen en wie dat niet doen,

Ah, dat bedoelt @Info_junky natuurlijk. 1 persoon per gezin per keer, dus niet bijvoorbeeld ouder en kind samen. Ik dacht even dat hij bedoelde 1 persoon in de hele winkel tegelijk 😝

• Leuk 1

Deze post delen

2 uur geleden, DutchPublisher zei:

Voor mij - en velen met mij denk ik - wordt de supermarkt echt een probleem.

Het risico van besmetting is gewoon te groot.

Zolang er geen deurbeleid komt lijkt het mij aan te bevelen dat er één aparte gang wordt gecreëerd, waar alléén de 1e levensbehoeften in de rekken staan. Die gang is éénrichtingsverkeer en er staan strepen op elke 3 meter, waar je met je kar niet overheen mag. Eigen ingang en eigen kassa. Dat biedt dan wat meer bescherming.

thuis laten bezorgen, boodschappen in schuur/garage oid paar dagen in quarantaine, handen wassen

• Leuk 1

Deze post delen

Hij zei uitdrukkelijk 'ga nou niet met hele gezin naar supermarkt, maak er niet, zoals nu gebeurd er een uitje van".

Ik interpreteerde dat als max 2 personen met afstand houden , liefst 1. 

Sorry voor onduidelijkheid.

• Leuk 2

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...