Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

"Supermarktmedewerkers dreigen het kind van de rekening te worden in de coronacrisis. Daarvoor waarschuwt vakbond CNV. ,,De meeste klanten houden geen 1,5 meter afstand. Als we niets doen, vormen supermarktmedewerkers een broeinest voor een razendsnelle coronaverspreiding. Ingrijpen is daarom vereist, door zowel werkgevers als politiek", zegt CNV-voorzitter Piet Fortuin".

bron: https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-leids-vaccin-door-strenge-regels-niet-in-nederland-getest-rode-kruis-ontvangt-duizenden-donaties~a3523299/

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

https://www.ad.nl/binnenland/hotels-fletcher-en-van-der-valk-worden-ziekenhuisafdeling-om-ruimte-te-maken-voor-coronapatienten~a3d57333/

Hotels Fletcher en Van der Valk worden ziekenhuisafdeling om ruimte te maken voor coronapatiënten

UPDATE De Veiligheidsregio’s hebben grote hotelketens in Nederland gevraagd om hotels ter beschikking te stellen voor de opvang van ziekenhuispatiënten. Ziekenhuizen krijgen zo meer ruimte voor coronapatiënten. Eventueel kunnen ook (herstellende) coronapatiënten in de hotels opgenomen worden. ,,Wij hebben in 24 uur een hotel klaar.’’

In het slechtste scenario houdt het RIVM er overigens rekening mee dat er dit voorjaar 2500 ic-bedden bezet zijn. In een Kamerbrief van afgelopen vrijdag geeft minister Hugo de Jonge aan zijn best te doen om de ic-capaciteit zo ver te verhogen als mogelijk. Daarbij is het cruciaal dat er voldoende personeel en beademingsapparatuur gevonden wordt. 

aangepast door DataScientist
18 minuten geleden, Kciroj zei:

Worden alle mensen die overlijden getest? De ouderen in de verzorgingshuizen? Nee, dus wat mij betreft geldt minder testen = minder doden.

regulier sterftecijfer volgens  CBS:  

Op een doorsnee dag als vandaag komen 381 mensen te overlijden. Zo’n 45 procent van de overleden mannen en 63 procent van de overleden vrouwen is ouder dan 80 jaar.

Ik vermoed dat deze niet allemaal getest worden. Waarschijnlijk worden alleen diegenen meegeteld die eerder positief zijn getest.

• Leuk 2
23 minuten geleden, Mono zei:

Mijn punt is eigenlijk, dat zelfs áls er minder patienten overlijden we het eigenlijk nog niet weten, omdat zo goed als niemand getest wordt. Dus dan moeten we inderdaad het gemiddelde overlijden per dag of maand weten, en dat afzetten met de huidige sterftecijfers, en hopen dat het normaliseert... 

IC opnames lijken het beste beeld te scheppen.

47 minuten geleden, Simurgh zei:

Vanochtend met mijn huisarts vastgesteld dat ik hoogstwaarschijnlijk corona heb. In vrijwillige /niet gecontroleerde quarantaine en na 24 uur symptoom vrij mag ik weer onder de mensen.

Maar er wordt niet getest, dus wat zeggen de cijfers nou helemaal. De dokter zegt van wel, maar rivm/overheid van niet dus ik tel niet mee in de cijfers. Pas als mijn klachten zo erg worden dat ik opgenomen moet worden zal ik getest worden....en ik ben echt niet de enige op dit moment.

Kortom wat zeggen de cijfers nu echt mensen, echt niets!!! Het is net als alle andere cijfers, groei, werkloosheid etc het wordt zo berekend /uitgelegd dat er niets aan de hand is.

Beterschap! Hopelijk heb je het mild genoeg om niet mee te hoeven tellen in welke cijfers dan ook.

• Leuk 1
28 minuten geleden, Sonny zei:

Eerlijk gezegd denk ik dit ook. Ik zit sinds half januari thuis( vermoedelijk besmet via mijn dochter die in Brussel werkt waar dagelijks Chinese toeristen kwamen). Ik heb een longontsteking ontwikkeld. Drie reeksen antibiotica, heel moeilijk genezingsproces. Nu in herstelfase nog maar voel weinig vooruitgang. Als ik te lang ( max 15 min buiten ben)  last op de longen...steken blijven feregeld de kop op steken. Wel geen koorts.   Heel vreemd dat dit zo lang duurt. Verder leef ik heel gezond, aanvullende voedingssupplementen, vit D en C.  Volgens mij circuleerd dat al sinds januari. 

Sterkte gewenst! Wij hebben nu nog weinig last gelukkig.  Ik ben heel benieuwd wat hierover nog aan het daglicht gaat komen. De berichten uit Ijsland waar de helft van de getesten al anti-lichamen (asymptomatisch) blijken te hebben sterken dit verhaal. Positief zou zijn, dat we al veel verder in het tijdspad zijn dan we nu met z'n allen denken.

aangepast door joostven
  • Leuk 1

1230 coronapatiënten in Nederland opgenomen (geweest)

Van de 4749 coronapatiënten in Nederland zijn er 1230 opgenomen in het ziekenhuis, meldt het RIVM. Een deel daarvan is ook alweer ontslagen. De meeste opgenomen patiënten vallen in de leeftijdscategorie van 75 tot 79 jaar oud. Overlijdensgevallen komen tot nu toe het meest voor in de leeftijden van 80 tot 84 jaar.

Van het aantal gemelde patiënten heeft in ieder geval bijna een kwart een onderliggende aandoening. Hart- en vaatziekten komen het meest voor als onderliggende aandoening. Van 54 procent van de patiënten is niet bekend of zij al ziek waren.

Van de patiënten die met het coronavirus in het ziekenhuis zijn opgenomen en van de patiënten die zijn overleden aan de gevolgen van het coronavirus is van ongeveer de helft bekend dat er naast corona ook andere gezondheidsproblemen speelden.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2328059-rivm-cijfers-bekend-242-nieuwe-ziekenhuisopnamen.html

cor1.PNG

cor2.PNG

cor3.PNG

• Leuk 3
5 minuten geleden, Carbunculuz zei:

1230 coronapatiënten in Nederland opgenomen (geweest)

Van de 4749 coronapatiënten in Nederland zijn er 1230 opgenomen in het ziekenhuis, meldt het RIVM. Een deel daarvan is ook alweer ontslagen. De meeste opgenomen patiënten vallen in de leeftijdscategorie van 75 tot 79 jaar oud. Overlijdensgevallen komen tot nu toe het meest voor in de leeftijden van 80 tot 84 jaar.

Van het aantal gemelde patiënten heeft in ieder geval bijna een kwart een onderliggende aandoening. Hart- en vaatziekten komen het meest voor als onderliggende aandoening. Van 54 procent van de patiënten is niet bekend of zij al ziek waren.

Van de patiënten die met het coronavirus in het ziekenhuis zijn opgenomen en van de patiënten die zijn overleden aan de gevolgen van het coronavirus is van ongeveer de helft bekend dat er naast corona ook andere gezondheidsproblemen speelden.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2328059-rivm-cijfers-bekend-242-nieuwe-ziekenhuisopnamen.html

Deze cijfers verontrusten mij ietwat. Van bijna de helft is het 'onbekend' of er onderliggend lijden is, of men was dus eigenlijk relatief gezond.

En ongeveer 5% van de 40 tot 50 plussers moeten het ziekenhuis is. Best pittig naar mijn mening.

Stay safe!

RIVM: te vroeg om enthousiast te zijn

ANP) - "Het is nog te vroeg om enthousiast te zijn", zegt de woordvoerder van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) naar aanleiding van de laatste cijfers over de corona-uitbraak. Volgens het RIVM wordt het een "cruciale week".

Het coronavirus heeft de laatste 24 uur 34 levens geëist, minder dan het etmaal daarvoor, toen 43 mensen overleden aan de ziekte Covid-19. Het aantal vastgestelde besmettingen is ook minder snel toegenomen: zaterdag bedroeg de stijging nog 21 procent, zondag 16 procent en maandag kwam er 13 procent aan positieve testen bij.

Aan de andere kant nam het aantal ziekenhuisopnamen met 24 procent toe, terwijl de stijging een dag eerder 'slechts' 18 procent bedroeg. Een duidelijke lijn ontbreekt, want zaterdag kregen de ziekenhuizen er 30 procent aan patiënten bij.

Het RIVM hoopt vanaf deze week effecten te zien van de maatregelen die het kabinet heeft genomen. 

https://www.ad.nl/dossier-corona-in-den-haag-en-omstreken/live-ouders-blijven-weg-bij-vaccinatie-kinderen-voedselbank-delft-heeft-zat-aanvoer~a04b2ce0/

13 minuten geleden, Kciroj zei:

n ongeveer 5% van de 40 tot 50 plussers moeten het ziekenhuis is. Best pittig naar mijn mening.

deze aanname is in mijn ogen niet correct! dit percentage heeft betrekking tot de huidige leeftijdsverdeling van de gemelde patienten in het ziekenhuis.

Om je conclusie te trekken moet je dat afzetten tegen de bevolkingspyramide https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/bevolkingspiramide

ook zeggen de gepubliceerde cijfers niets over de verdeling van onderliggende aandoeningen over de verschillende leeftijdsgroepen!

aangepast door Carbunculuz
1 uur terug, Simurgh zei:

Vanochtend met mijn huisarts vastgesteld dat ik hoogstwaarschijnlijk corona heb. In vrijwillige /niet gecontroleerde quarantaine en na 24 uur symptoom vrij mag ik weer onder de mensen.

Dat is een heftige boodschap. Wat doet het met je?

6 minuten geleden, Carbunculuz zei:

ook zeggen de gepubliceerde cijfers niets over de verdeling van onderliggende aandoeningen over de verschillende leeftijdsgroepen!

Waarom post je ze dan, en hoe zouden we ze dan moeten interpreteren?

48 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Sterkte!

Heb je nog ontdekt of je andere mensen in je omgeving aangestoken hebt?

Edit: Ben vooral nieuwsgierig hoe hun symptomen dan waren

Nope niemand...was sinds jan al steeds alleen thuis...en had niets anders omhanden dan nieuws te volgen. Ik heb mezelf grotendeels afgezondert en bij de plaatselijke kleine winkels op afstand gebleven. Hier in mijn dorp nog geen besmettingen gezien of gehoird in Hulst. Ik zit nu in mijn eigen bubbel en mix enkel met 2 maten die ook eigen bubbel hebben, en zelfs nog met de nodige afstand. 

Wel ben ik gebriefd dat de overbuurvrouw werkt in het verzorgingstehuis in Sint Gillis Waas (bij Stekene in Be) dat gisteren in het nieuws kwam met 1 dode en 19 besmettingen. Zij staat in de zorg.  Dus het zal hier gauw ook in deze kant van zeeland zitten vrees ik. De vader liet weten dat zij zich niet zouden afzonderen van hun gezin en elkaar (met 4 kids). Zij willen graag antistoffen kweken voor later. Hij wil zelf zo lang mogelijk boodschappen blijven doen. Zo lopen besmettingen helaas naar de warenhuizen!  ?

• Leuk 1

Dat is een heftige boodschap. Wat doet het met je?

Ik ben blij eigenlijk. Het is ontwikkeld in de periode dat ik even niet onder de mensen moest zijn, ik had mijn twijfels gedeeld met mijn werkgever over vandaag werken dus was thuis gebleven om aan te kijken.

Kortom, zeker omdat ik niet zo overtuigd ben dat je niet besmettelijk bent zolang je asymptomatisch bent, blij dat ik niet allemaal mensen potentieel besmet heb. Ik zie zo'n honderd a tweehonderd mensen per dag, dat had ik heel erg gevonden.

Voor mijzelf, de benauwdheid maakt dat ik me oud voel, alles kost zoveel energie, maar verder opgewekt. Ondanks de hoofdpijn nog grapjes en scherp, dat vind ik belangrijk.

Lief dat je het vraagt!
  • Leuk 9
1 minuut geleden, Simurgh zei:

Ik ben blij eigenlijk. Het is ontwikkeld in de periode dat ik even niet onder de mensen moest zijn, ik had mijn twijfels gedeeld met mijn werkgever over vandaag werken dus was thuis gebleven om aan te kijken.

Kortom, zeker omdat ik niet zo overtuigd ben dat je niet besmettelijk bent zolang je asymptomatisch bent, blij dat ik niet allemaal mensen potentieel besmet heb. Ik zie zo'n honderd a tweehonderd mensen per dag, dat had ik heel erg gevonden.

Voor mijzelf, de benauwdheid maakt dat ik me oud voel, alles kost zoveel energie, maar verder opgewekt. Ondanks de hoofdpijn nog grapjes en scherp, dat vind ik belangrijk.

Lief dat je het vraagt!

Heel veel sterkte!

• Leuk 1
9 minuten geleden, Simurgh zei:

Lief dat je het vraagt!

Beterschap! Bijzonder dat we telkens over het virus praten en dat het nu ook mensen zoals jou raakt.

• Leuk 1
5 minuten geleden, joostven zei:

Een piek in het aantal besmettingen lijkr 24-48 uur later te resulteren in een doden piek?

Oeh.... dat zou zomaar kunnen. 75% van de doden scheen niet naar de IC te gaan, het kan zijn dat we vrijwel iedereen van 80+ met een coronabesmetting niet naar de IC brengen... omdat men dat als een te lange lijdensweg ziet. Dan kan het goed zijn dat ze snel dood zijn. Geen idee hoesnel onbehandelde corona je dood als je weerstand slecht is.

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...