Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Trump wilt een einde aan social distancing.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 minuut geleden, Mono zei:

Dat ligt ook een beetje aan de briefing zelf denk ik, en aan de kamerleden. In de briefing kon elk kamerlid twee vragen stellen, waarna een antwoord van Van Dissel volgde, en meteen door moest worden gegaan naar het volgende kamerlid. Veel goede kritische vragen zaten er niet tussen en een echte discussie was niet mogelijk. Baudet (totaal niet mijn partij overigens) stelde wel kritische en harde vragen, maar echt een duidelijk antwoord kwam er niet op. Ik moet zeggen dat Van Dissel het als een *politicus* het wel goed deed, hij kon de kamerleden gemakkelijk *aan*, even los van de inhoud.

Een uitermate goed p[olitiek mannetje, zijn antwoorden zijn steeds zo gekozen dat je er eigenlijk niet veel op kunt afdingen. Als vertegenwoordiger van een organisatie die een belangrijke taak heeft en die Nederland veilig moet houden en tegelijkertijd de regering in moet dekken is hij uitermate geschikt voor de baan.

Ik hoop maar een ding, en dat is dat zijn mensen precies wisten waar ze mee bezig waren en dat het ze gelukt is om de schade te beperken. Maar daar komen we nog wel achter.

Deze post delen

2 minuten geleden, Mono zei:

Trump wilt een einde aan social distancing.

Dat staat niet in de tweet die je citeert.

• Leuk 9

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
3 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dat staat niet in de tweet die je citeert.

Mee eens. Zat ook te twijfelen of ik het zo moest posten. Maar dat is wel waar ik vanuit ga wat Trump bedoelt, even los van of hij het dan ook daadwerkelijk gaat eindigen.

Hoe CNN over de Tweet denkt:

https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-outbreak-03-23-20-intl-hnk/index.html

Trump's retweets signal desire to end social distancing after 15 days

aangepast door Mono

Deze post delen

13 minuten geleden, Pats zei:

Er zijn veel instellingen al in lockdown

Wat voor instellingen heb jij het dan over? Dit is een behoorlijke grote instelling met vestigingen in meerdere provincies, alle verloven van alle jongeren die daar zitten worden ingetrokken. 

Deze post delen

Hi!

Mijn first post hier op dit forum. Zelf had ik een gevoel sinds deze crisis start dat ik en mijn familie al corona afgelopen December hebben gehad.

Mijn kinderen hadden longontsteking en ik zat er tegen aan. Precies alle kenmerken symptomen bijbehorend bij Corona, inclusief pijnlijke borst steken wat ik nog nooit

eerder heb gevoeld (geen grapje) Tot deze crisis ging ik eigenlijk uit van een zware griep. Vandaag het artikel hieronder in de South China Morning  post en ander site tegen wat mijn gevoel een beetje bevestigd: 

Coronavirus: ‘strange pneumonia’ seen in Lombardy in November, leading Italian doctor says 
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3076334/coronavirus-strange-pneumonia-seen-lombardy-november-leading

https://sg.news.yahoo.com/coronavirus-strange-pneumonia-seen-lombardy-112931229.html

Gisteren riep Trump ook in zijn persco dat China dit beter drie maanden eerder (dan januari) had kunnen melden. Dat zou bovenstaande artikelen kunnnen bevestigen?

Wat denken jullie hiervan? Zou het kunnen dat dit al veel langer en breder speelt? Of is dat teveel conspiracy gedachte?

aangepast door joostven

Deze post delen

1 minuut geleden, joostven zei:

Wat denken jullie hiervan? Zou het kunnen dat dit al veel langer en breder speelt? Of is dat teveel conspiracy gedachte?

Het eerste geval waarvan ik gelezen heb begon eind november in China. Werd ook achteraf bevestigd als COVID-19.

Deze post delen

2 minuten geleden, JohninNL zei:

Volgens mij is deze nog niet gepost:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-22/one-third-of-coronavirus-cases-may-show-no-symptom-scmp-reports 

Ijsland heeft de grootste testen per aantal inwoners van eender welk land uitgevoerd en heeft ontdekt dat de helft van de mensen die positief test geen symptonen hebben.

En het al gehad zouden kunnen hebben, maanden of weken eerder? Onder het mom van een griep? 

Deze post delen

3 minuten geleden, JohninNL zei:

Ijsland heeft de grootste testen per aantal inwoners van eender welk land uitgevoerd en heeft ontdekt dat de helft van de mensen die positief test geen symptonen hebben.

Of "nog geen". Helaas staat in het artikel niet hoe lang de mensen asymptomatisch blijven.

Deze post delen

3 minuten geleden, Sterredag zei:

Wat voor instellingen heb jij het dan over? Dit is een behoorlijke grote instelling met vestigingen in meerdere provincies, alle verloven van alle jongeren die daar zitten worden ingetrokken. 

Ja dat klopt, verslavingszorg en jutters bv zelfde verhaal.

Deze post delen

3 minuten geleden, Pats zei:

Ja dat klopt, verslavingszorg en jutters bv zelfde verhaal.

Veel ggz-instellingen binnen en buiten Brabant hebben al in de loop van vorige week alle bezoek op de afdelingen - zowel open als gesloten - verboden. Verlof buiten het terrein is ook ingetrokken. En ja, wettelijk gezien mag dat.

• Leuk 1

Deze post delen

21 uur geleden, loftprep zei:

Omroep Brabant zoomt specifiek in op het aantal besmettingen in Brabant: de rode lijn is het aantal nieuwe besmettingen in Brabant, de blauwe lijn het totaal aantal nieuwe besmettingei n Nederland (inclusief Brabant). 

Het valt op dat in Brabant de stijgende lijn eigenlijk gewoon doorzet, terwijl in de rest van Nederland er een daling te zien is. Let wel dat de daling voor Nederland pas de eerste daling is na een aantal dagen flinke stijging, dus wellicht zijn er omstandigheden (bv weekend) waardoor het resultaat beinvloed is. Eerder zag je ook al kleinere dalingen, zowel in Brabant als in heel Nederland.

image.thumb.png.5dbfc0205ae217eebcadcd297f467ab3.png

Bron: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3176225/Weer-toename-aantal-coronabesmettingen-Brabant-telt-1404-besmette-patienten

Momenteel is het in Eindhoven gemiddeld nog net zo druk als op een koopzondag, veel pensionados ook nog op straat. En redelijk druk in de supers, waar men gewoon nog lekker met elkaar in het gangpad staan te lullen. 

overigens was eergisteren bij mijn super nog geen plexiglas te bekennen

14 uur geleden, Japanology zei:

Dat artikel is absoluut vernietigend. Het RIVM kan worden opgedoekt. 

Het RIVM is er schuldige aan dat men de maatregelen niet zo nauw neemt, ze veranderen per dag van strategie, en geven steeds verkeerde informatie

covid is geen virus, maar een IQ test zullen we maar zeggen

11 minuten geleden, joostven zei:

Hi!

Mijn first post hier op dit forum. Zelf had ik een gevoel sinds deze crisis start dat ik en mijn familie al corona afgelopen December hebben gehad.

Mijn kinderen hadden longontsteking en ik zat er tegen aan. Precies alle kenmerken symptomen bijbehorend bij Corona, inclusief pijnlijke borst steken wat ik nog nooit

eerder heb gevoeld (geen grapje) Tot deze crisis ging ik eigenlijk uit van een zware griep. Vandaag het artikel hieronder in de South China Morning  post en ander site tegen wat mijn gevoel een beetje bevestigd: 

Coronavirus: ‘strange pneumonia’ seen in Lombardy in November, leading Italian doctor says 
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3076334/coronavirus-strange-pneumonia-seen-lombardy-november-leading

https://sg.news.yahoo.com/coronavirus-strange-pneumonia-seen-lombardy-112931229.html

Gisteren riep Trump ook in zijn persco dat China dit beter drie maanden eerder (dan januari) had kunnen melden. Dat zou bovenstaande artikelen kunnnen bevestigen?

niet echt conspiracy theorie hoor, eind vorig jaar was er toch ineens in the USA die onverklaarbare longziekte die men aan het vapen toeschreef ... 

er zijn artsen die dat als de start van dit alles beschouwen

• Leuk 1

Deze post delen

51 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Dus wanneer u bloed hoest en tegen de 40 graden aan zit, pas dan sturen we iemand, want anders raken we misschien overbelast......

Site Gemeente De Bilt

Slechte zaak om die informatie niet meer te delen.

Zoals ik reeds eerder heb laten zien loopt de info van RIVM niet alleen een dag achter bij de info van GGD Zeeland maar is ook nog eens foute info. Ik hoop dan ook van harte dat GGD Zeeland de info wel blijft delen.Indien men dit niet doet zet men deur wagenwijd open voor speculaties.

• Leuk 1

Deze post delen

16 minuten geleden, Pathfinder zei:

Veel ggz-instellingen binnen en buiten Brabant hebben al in de loop van vorige week alle bezoek op de afdelingen - zowel open als gesloten - verboden. Verlof buiten het terrein is ook ingetrokken. En ja, wettelijk gezien mag dat.

Dat gaat over gezondheidszorg ala psychiatrische patiënten, verslaafden, ed. Dat is toch wel iets anders dan instellingen voor probleem jongeren. Afgelopen weekend golden er alternatieve handelingen. Zo was het ophalen en wegbrengen tot aan de deur. Werden er vragen gesteld over gezondheid en koorts gemeten. 
Stom eigenlijk dat ik niet gevraagd heb hoe dat dan zit met de begeleiders daar.

Deze post delen

34 patiënten overleden,  545 nieuwe patiënten, in totaal 4749 positief geteste personen  Sinds gisteren zijn 545 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 4749. Onder hen zijn 1230  mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).  34 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 213 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar. (de gemiddelde leeftijd bij overlijden is 82 jaar)  De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1558 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (647) en Noord-Holland (600).  Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.

• Leuk 1

Deze post delen

3 minuten geleden, loftprep zei:

4749 ; 545 nieuwe bevestigde besmettingen. Minder dan gisteren. Maar de vraag blijft hoeveel er getest wordt. 

Bron: RIVM https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

maar wel 242 mensen meer opgenomen in ziekenhuis sinds gisteren dat is ongeveer 20% van totaal opgenomen in 1 dag!

die getallen stroken niet met aantal besmettingen en doden, vreemd!

aangepast door hennepje

Deze post delen

7 minuten geleden, Sterredag zei:

Dat gaat over gezondheidszorg ala psychiatrische patiënten, verslaafden, ed. Dat is toch wel iets anders dan instellingen voor probleem jongeren. Afgelopen weekend golden er alternatieve handelingen. Zo was het ophalen en wegbrengen tot aan de deur. Werden er vragen gesteld over gezondheid en koorts gemeten. 
Stom eigenlijk dat ik niet gevraagd heb hoe dat dan zit met de begeleiders daar.

Ik begrijp je niet. Wat is het verschil? Dit zijn allemaal maatregelen om het verdere verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan. Staat ook te lezen op de websites van instellingen. Is dat anders dan in instellingen voor probleemjongeren?

Deze post delen

3 minuten geleden, loftprep zei:

4749 ; 545 nieuwe bevestigde besmettingen. Minder dan gisteren. Maar de vraag blijft hoeveel er getest wordt. 

154 nieuwe besmettingen in Brabant erbij; daar een echt flinke daling.

Bron: RIVM https://www.rivm.nl/nieuws/actuele-informatie-over-coronavirus

Sinds een dag of 4 zet het RIVM dit zinnetje onder de berichten.

Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.

Daarom lijkt het dus dat we de afgelopen dagen een daling te zien krijgen, maar hoeft dat in werkelijkheid helemaal niet zo te zijn.

Sterker nog; het aantal overlijdens is ten opzichte van gister gestegen met 20%. Die 20% zagen we voorheen ook dagelijks in het aantal besmettingen. Zou dat kunnen betekenen dat er nog steeds geen verbetering is?

Deze post delen

Ook wel een flinke daling op aantal nieuwe IC opnames:

image.thumb.png.00f78fdb82791b75cabc4e94ef34cc83.pngspacer.png

https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp

Ze geven wel aan dat de data kan achterlopen omdat niet elke IC de gegevens op tijd kan doorgeven:

Wegens drukte op de IC is er mogelijk een vertraging van 2 a 3 dagen in de data-aanlevering.

aangepast door loftprep
  • Leuk 1

Deze post delen

De gerapporteerde cijfers van het RIVM geven me een beetje een onbehaaglijk gevoel.

Zo van: Laten we maar een afname rapporteren, dan kunnen we zeggen dat ons beleid vruchten begint af te werpen.

We weten natuurlijk allemaal wel dat de cijfers veel hoger zijn, maar dat probleem schuiven we nog even voor ons uit.

• Leuk 2

Deze post delen

2 minuten geleden, Pathfinder zei:

Ik begrijp je niet. Wat is het verschil? Dit zijn allemaal maatregelen om het verdere verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan. Staat ook te lezen op de websites van instellingen. Is dat anders dan in instellingen voor probleemjongeren?

drugsverslaafden? mensen met psychoses? Hoe gaan die om met instructies tov jongeren onder begeleiding en diezelfde jongeren bij hun ouders thuis?

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...