Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

Site van de gemeente De Bilt

Update 23 maart

Tot en met gisteren waren er in totaal 22 inwoners van de gemeente De Bilt besmet met het coronavirus.

Er zullen hier geen nieuwe aantallen meer worden gepubliceerd. GGD regio Utrecht deelt ook niet langer het aantal nieuwe besmettingen in de regio. Sinds het aangepaste testbeleid zijn deze getallen geen goede graadmeter voor het totale aantal besmettingen. Het testbeleid van GGDrU is gericht op het in kaart brengen van het aantal kwetsbare personen dat besmet wordt met het Coronavirus en stevige klachten krijgen. Maatregelen van de GGDrU zijn er op gericht om de zorgcapaciteit zo veel mogelijk op orde te houden.

Het RIVM geeft sinds enkele dagen wel de spreiding van positief geteste mensen in Nederland weer met een zogenaamde incidentiekaart. Deze kaart geeft het aantal positief geteste mensen weer per 100.000 inwoners, sinds de eerste patiënt in Nederland.

Dus wanneer u bloed hoest en tegen de 40 graden aan zit, pas dan sturen we iemand, want anders raken we misschien overbelast......

Site Gemeente De Bilt

aangepast door DutchPublisher
  • Leuk 2
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
48 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Er gaat een heel selectie process aan vooraf, en dat begint al op de lagere school. Uiteindelijk worden dit soort deskundigen gevormd door het traject wat ze doorlopen. En als er desondanks eentje tussenzit die wat "opstandig" is, dan wordt die persoon gewoon niet uitgenodigd voor bv het jeugdjournaal. Hetgeen de loopbaan vooruitzichten er niet beter op maakt.

Het hele "systeem" is zelf-optimerend voor wat het wil horen. 

27 minuten geleden, Preptalk zei:

Het RIVM is natuurlijk ook niet dom. Alle zetten die plaats vinden zijn weloverwogen genomen. Maar mensenlevens redden staat daarbij niet altijd op nummer 1.

Wat zou ik graag willen dat je gelijk hebt. Groupthink is niet per se dom. Het volgen van de WHO richtlijnen in de begindagen is te verdedigen. Iedere stap die ze zetten hebben ze in de 2e kamer briefings succesvol (lees: zonder gevolgen) kunnen verdedigen.

Het is het verschil tussen leiderschap en management. Het eerste heb je nodig om een oorlog voor te blijven en/of te winnen, het tweede niet.

JD

Link naar reactie

Liveblog AD

Sanne Schelfaut 23-03-20, 12:51h

https://www.ad.nl/koken-en-eten/geen-deurbeleid-bij-supermarkten-wel-hou-afstand-hesjes-voor-vakkenvullers~aa17bb1e/

Geen deurbeleid bij supermarkten, wel ‘hou afstand-hesjes’ voor vakkenvullers

Supermarkten gaan nog niet over tot het toelaten van een maximum aantal klanten per winkel. Volgens brancheorganisatie CBL heeft het invoeren van een deurbeleid grote gevolgen. Als de overheid deze maatregel toch oplegt, vraagt het CBL om steun uit Den Haag. ,,Dan hebben we hulp nodig, bijvoorbeeld in de vorm van voldoende handhavers bij de ingang.’’

CBL-directeur Marc Jansen meldt dat de supermarkten nog meer maatregelen treffen om besmetting met het coronavirus zoveel mogelijk te beperken. ,,Zo krijgen de vakkenvullers speciale hesjes uitgedeeld om tijdens hun werk te dragen. Op de achterkant van zo'n felgekleurd hesje staat de tekst ‘Hou voldoende afstand’. De kassamedewerkers beschermden we al eerder met plexiglas, maar het is zaak dat ook de vakkenvullers goed en beschermd hun werk kunnen blijven doen.’’

• Leuk 1
Link naar reactie

48 minuten geleden, Preptalk zei:

Het RIVM is natuurlijk ook niet dom. Alle zetten die plaats vinden zijn weloverwogen genomen. Maar mensenlevens redden staat daarbij niet altijd op nummer 1.

Nee, dom zijn ze niet. Maar het probleem met organisaties (alle organisaties) is dat in langdurig goede tijden hun eigenlijke missie secundair wordt aan persoonlijke (carriere) doelstellingen. Langzaam in het begin, maar de mensen die eigen carriere boven het doel van de instelling zetten zullen meer leidinggevende posities gaan bekleden. En eenmaal in zo'n positie is iemand die echt competent is tov het oorspronkelijke doel een gevaar voor hen. In het gunstigste geval worden ze weg-gepromoveerd, in het slechtste geval worden hun jobs weg-gereorganiseerd. Wanneer de goede tijden lang genoeg duren, verliest de organisatie alle connecties met het oorspronkelijke doel.

• Leuk 2
Link naar reactie

• Admin

Kreeg net een telefoontje van de instelling waar mijn zoon zit. Ze gaan vanavond om 18.00 uur in lockdown. Alle verloven worden ingetrokken. 

Kan goed zijn dat dit in aanloop van vanavond is. Al lijkt het een beslissing van de instelling zelf. Zij bevestigde dit vermoeden toen ik er naar vroeg. 

Zonder dit met zekerheid te kunnen zeggen. 

• Leuk 2
Link naar reactie

3 minuten geleden, Sterredag zei:

Kreeg net een telefoontje van de instelling waar mijn zoon zit. Ze gaan vanavond om 18.00 uur in lockdown. Alle verloven worden ingetrokken. 

Kan goed zijn dat dit in aanloop van vanavond is. Al lijkt het een beslissing van de instelling zelf. Zij bevestigde dit vermoeden toen ik er naar vroeg. 

Zonder dit met zekerheid te kunnen zeggen. 

Er zijn veel instellingen al in lockdown

Link naar reactie

7 minuten geleden, John Durden zei:

Iedere stap die ze zetten hebben ze in de 2e kamer briefings succesvol (lees: zonder gevolgen) kunnen verdedigen.

Dat ligt ook een beetje aan de briefing zelf denk ik, en aan de kamerleden. In de briefing kon elk kamerlid twee vragen stellen, waarna een antwoord van Van Dissel volgde, en meteen door moest worden gegaan naar het volgende kamerlid. Veel goede kritische vragen zaten er niet tussen en een echte discussie was niet mogelijk. Baudet (totaal niet mijn partij overigens) stelde wel kritische en harde vragen, maar echt een duidelijk antwoord kwam er niet op. Ik moet zeggen dat Van Dissel het als een *politicus* het wel goed deed, hij kon de kamerleden gemakkelijk *aan*, even los van de inhoud.

• Leuk 2
Link naar reactie

3 uur geleden, DutchPublisher zei:

Volgens brancheorganisatie CBL heeft het invoeren van een deurbeleid grote gevolgen. Als de overheid deze maatregel toch oplegt, vraagt het CBL om steun uit Den Haag. ,,Dan hebben we hulp nodig, bijvoorbeeld in de vorm van voldoende handhavers bij de ingang.’’

Pff. Wat hebben ze het weer zwaar, die supermarkten.

Die draaien deze weken gigantisch veel extra omzet, waar hebben we het over?

Zaterdagmorgen 9:05 bij het tuincentrum (kon nog net...).

Daar hadden ze een teller bij de ingang staan.

En bij de kassa's iemand die continu alle lopende banden met chloor aan het soppen was.

Die kregen dat zelf prima geregeld dus.

• Leuk 1
Link naar reactie

1 minuut geleden, Mono zei:

Dat ligt ook een beetje aan de briefing zelf denk ik, en aan de kamerleden. In de briefing kon elk kamerlid twee vragen stellen, waarna een antwoord van Van Dissel volgde, en meteen door moest worden gegaan naar het volgende kamerlid. Veel goede kritische vragen zaten er niet tussen en een echte discussie was niet mogelijk. Baudet (totaal niet mijn partij overigens) stelde wel kritische en harde vragen, maar echt een duidelijk antwoord kwam er niet op. Ik moet zeggen dat Van Dissel het als een *politicus* het wel goed deed, hij kon de kamerleden gemakkelijk *aan*, even los van de inhoud.

Een uitermate goed p[olitiek mannetje, zijn antwoorden zijn steeds zo gekozen dat je er eigenlijk niet veel op kunt afdingen. Als vertegenwoordiger van een organisatie die een belangrijke taak heeft en die Nederland veilig moet houden en tegelijkertijd de regering in moet dekken is hij uitermate geschikt voor de baan.

Ik hoop maar een ding, en dat is dat zijn mensen precies wisten waar ze mee bezig waren en dat het ze gelukt is om de schade te beperken. Maar daar komen we nog wel achter.

Link naar reactie

3 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dat staat niet in de tweet die je citeert.

Mee eens. Zat ook te twijfelen of ik het zo moest posten. Maar dat is wel waar ik vanuit ga wat Trump bedoelt, even los van of hij het dan ook daadwerkelijk gaat eindigen.

Hoe CNN over de Tweet denkt:

https://edition.cnn.com/world/live-news/coronavirus-outbreak-03-23-20-intl-hnk/index.html

Trump's retweets signal desire to end social distancing after 15 days

aangepast door Mono
Link naar reactie

• Admin
13 minuten geleden, Pats zei:

Er zijn veel instellingen al in lockdown

Wat voor instellingen heb jij het dan over? Dit is een behoorlijke grote instelling met vestigingen in meerdere provincies, alle verloven van alle jongeren die daar zitten worden ingetrokken. 

Link naar reactie

Hi!

Mijn first post hier op dit forum. Zelf had ik een gevoel sinds deze crisis start dat ik en mijn familie al corona afgelopen December hebben gehad.

Mijn kinderen hadden longontsteking en ik zat er tegen aan. Precies alle kenmerken symptomen bijbehorend bij Corona, inclusief pijnlijke borst steken wat ik nog nooit

eerder heb gevoeld (geen grapje) Tot deze crisis ging ik eigenlijk uit van een zware griep. Vandaag het artikel hieronder in de South China Morning  post en ander site tegen wat mijn gevoel een beetje bevestigd: 

Coronavirus: ‘strange pneumonia’ seen in Lombardy in November, leading Italian doctor says 
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3076334/coronavirus-strange-pneumonia-seen-lombardy-november-leading

https://sg.news.yahoo.com/coronavirus-strange-pneumonia-seen-lombardy-112931229.html

Gisteren riep Trump ook in zijn persco dat China dit beter drie maanden eerder (dan januari) had kunnen melden. Dat zou bovenstaande artikelen kunnnen bevestigen?

Wat denken jullie hiervan? Zou het kunnen dat dit al veel langer en breder speelt? Of is dat teveel conspiracy gedachte?

aangepast door joostven
Link naar reactie

1 minuut geleden, joostven zei:

Wat denken jullie hiervan? Zou het kunnen dat dit al veel langer en breder speelt? Of is dat teveel conspiracy gedachte?

Het eerste geval waarvan ik gelezen heb begon eind november in China. Werd ook achteraf bevestigd als COVID-19.

Link naar reactie

2 minuten geleden, JohninNL zei:

Volgens mij is deze nog niet gepost:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-22/one-third-of-coronavirus-cases-may-show-no-symptom-scmp-reports 

Ijsland heeft de grootste testen per aantal inwoners van eender welk land uitgevoerd en heeft ontdekt dat de helft van de mensen die positief test geen symptonen hebben.

En het al gehad zouden kunnen hebben, maanden of weken eerder? Onder het mom van een griep? 

Link naar reactie

3 minuten geleden, JohninNL zei:

Ijsland heeft de grootste testen per aantal inwoners van eender welk land uitgevoerd en heeft ontdekt dat de helft van de mensen die positief test geen symptonen hebben.

Of "nog geen". Helaas staat in het artikel niet hoe lang de mensen asymptomatisch blijven.

Link naar reactie

3 minuten geleden, Sterredag zei:

Wat voor instellingen heb jij het dan over? Dit is een behoorlijke grote instelling met vestigingen in meerdere provincies, alle verloven van alle jongeren die daar zitten worden ingetrokken. 

Ja dat klopt, verslavingszorg en jutters bv zelfde verhaal.

Link naar reactie

3 minuten geleden, Pats zei:

Ja dat klopt, verslavingszorg en jutters bv zelfde verhaal.

Veel ggz-instellingen binnen en buiten Brabant hebben al in de loop van vorige week alle bezoek op de afdelingen - zowel open als gesloten - verboden. Verlof buiten het terrein is ook ingetrokken. En ja, wettelijk gezien mag dat.

• Leuk 1
Link naar reactie

21 uur geleden, loftprep zei:

Omroep Brabant zoomt specifiek in op het aantal besmettingen in Brabant: de rode lijn is het aantal nieuwe besmettingen in Brabant, de blauwe lijn het totaal aantal nieuwe besmettingei n Nederland (inclusief Brabant). 

Het valt op dat in Brabant de stijgende lijn eigenlijk gewoon doorzet, terwijl in de rest van Nederland er een daling te zien is. Let wel dat de daling voor Nederland pas de eerste daling is na een aantal dagen flinke stijging, dus wellicht zijn er omstandigheden (bv weekend) waardoor het resultaat beinvloed is. Eerder zag je ook al kleinere dalingen, zowel in Brabant als in heel Nederland.

image.thumb.png.5dbfc0205ae217eebcadcd297f467ab3.png

Bron: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3176225/Weer-toename-aantal-coronabesmettingen-Brabant-telt-1404-besmette-patienten

Momenteel is het in Eindhoven gemiddeld nog net zo druk als op een koopzondag, veel pensionados ook nog op straat. En redelijk druk in de supers, waar men gewoon nog lekker met elkaar in het gangpad staan te lullen. 

overigens was eergisteren bij mijn super nog geen plexiglas te bekennen

14 uur geleden, Japanology zei:

Dat artikel is absoluut vernietigend. Het RIVM kan worden opgedoekt. 

Het RIVM is er schuldige aan dat men de maatregelen niet zo nauw neemt, ze veranderen per dag van strategie, en geven steeds verkeerde informatie

covid is geen virus, maar een IQ test zullen we maar zeggen

11 minuten geleden, joostven zei:

Hi!

Mijn first post hier op dit forum. Zelf had ik een gevoel sinds deze crisis start dat ik en mijn familie al corona afgelopen December hebben gehad.

Mijn kinderen hadden longontsteking en ik zat er tegen aan. Precies alle kenmerken symptomen bijbehorend bij Corona, inclusief pijnlijke borst steken wat ik nog nooit

eerder heb gevoeld (geen grapje) Tot deze crisis ging ik eigenlijk uit van een zware griep. Vandaag het artikel hieronder in de South China Morning  post en ander site tegen wat mijn gevoel een beetje bevestigd: 

Coronavirus: ‘strange pneumonia’ seen in Lombardy in November, leading Italian doctor says 
https://www.scmp.com/news/china/society/article/3076334/coronavirus-strange-pneumonia-seen-lombardy-november-leading

https://sg.news.yahoo.com/coronavirus-strange-pneumonia-seen-lombardy-112931229.html

Gisteren riep Trump ook in zijn persco dat China dit beter drie maanden eerder (dan januari) had kunnen melden. Dat zou bovenstaande artikelen kunnnen bevestigen?

niet echt conspiracy theorie hoor, eind vorig jaar was er toch ineens in the USA die onverklaarbare longziekte die men aan het vapen toeschreef ... 

er zijn artsen die dat als de start van dit alles beschouwen

• Leuk 1
Link naar reactie

51 minuten geleden, DutchPublisher zei:

Dus wanneer u bloed hoest en tegen de 40 graden aan zit, pas dan sturen we iemand, want anders raken we misschien overbelast......

Site Gemeente De Bilt

Slechte zaak om die informatie niet meer te delen.

Zoals ik reeds eerder heb laten zien loopt de info van RIVM niet alleen een dag achter bij de info van GGD Zeeland maar is ook nog eens foute info. Ik hoop dan ook van harte dat GGD Zeeland de info wel blijft delen.Indien men dit niet doet zet men deur wagenwijd open voor speculaties.

• Leuk 1
Link naar reactie

• Admin
16 minuten geleden, Pathfinder zei:

Veel ggz-instellingen binnen en buiten Brabant hebben al in de loop van vorige week alle bezoek op de afdelingen - zowel open als gesloten - verboden. Verlof buiten het terrein is ook ingetrokken. En ja, wettelijk gezien mag dat.

Dat gaat over gezondheidszorg ala psychiatrische patiënten, verslaafden, ed. Dat is toch wel iets anders dan instellingen voor probleem jongeren. Afgelopen weekend golden er alternatieve handelingen. Zo was het ophalen en wegbrengen tot aan de deur. Werden er vragen gesteld over gezondheid en koorts gemeten. 
Stom eigenlijk dat ik niet gevraagd heb hoe dat dan zit met de begeleiders daar.

Link naar reactie

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...