Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

1 uur geleden, OBL-Rien zei:

Update:

Dank je @OBL-Rien, ik vind je grafieken heel helder! Is het mogelijk om de VS ook toe te voegen? Met de cijfers die daar vandaan komen ben ik erg benieuwd op welke lijn zij zitten.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst: (aangepast)
Op 22-3-2020 om 11:33, Kciroj zei:

Niet naar het strand gaan he? ;)

Paardjes kijkuh 😍 

Op voetpad is het erg druk.

Mn houten zitjes hoek leeg 😇

aangepast door Info_junky
Foto verwijderd
  • Leuk 2

Deze post delen

NL-Alert geldig voor heel Nederland. Schrok me te pletter. Telefoon begon ineens te gillen. Ik ben bang dat de mensen die iedere oproep al negeerde hier ook echt niet naar zullen luisteren. Het is hier in de omgeving in natuurgebieden al weer lekker druk. De bouwmarkt loopt ook lekker vol. Geen parkeerplaats meer vrij bij ze voor de deur. 

Ik blijf lekker binnen zitten. Aankomende week is het al weer een week nachtdienst draaien in Amsterdam en omgeving, dat vind ik al erg genoeg.

IMG_0182.png

Deze post delen

2 uur geleden, Info_junky zei:

Paardjes kijkuh 😍 

Op voetpad is het erg druk.

Mn houten zitjes hoek leeg 😇

20200322_113612.jpg

Lol wat mooie schoentjes heb je aan🤣 

• Leuk 1

Deze post delen

2 uur geleden, Johnny79 zei:

NL-Alert geldig voor heel Nederland. Schrok me te pletter. Telefoon begon ineens te gillen. Ik ben bang dat de mensen die iedere oproep al negeerde hier ook echt niet naar zullen luisteren. Het is hier in de omgeving in natuurgebieden al weer lekker druk. De bouwmarkt loopt ook lekker vol. Geen parkeerplaats meer vrij bij ze voor de deur. 

Ik blijf lekker binnen zitten. Aankomende week is het al weer een week nachtdienst draaien in Amsterdam en omgeving, dat vind ik al erg genoeg.

IMG_0182.png

Natuurlijk kregen wij ook deze melding binnen. Ik denk ook niet dat het werkt en mensen nu zullen denken "Ohw 1,5 meter afstand? Wat een goed idee".

Maar het zou voor de overheid weer een nieuwe stok achter de deur zijn om te kunnen zeggen "We hebben het meerdere malen via diverse kanalen aangegeven" "Nu is het aan jullie".

• Leuk 4

Deze post delen

2 uur geleden, Decentralized zei:

ok, off topic, maar toch maar ff 

Vraagje, waarom woon je in NL? Wij spelen al een tijdje met het idee om naar de Grensregio in Belgie te verhuizen, en in NL te blijven werken. De huizen zijn er groter, goedkoper en vaak de kans om een echte prep kelder aan te leggen ... maar nu hebben we deze ellende, en staat het op een lager pitje. 

maar aangezien jij daar werkt en hier woont kan je misschien jou licht daarover laten schijnen .. 

Kunnen we later over hebben. Hoofdje is overvol. Je mag me later als dit voorbij is gerust contacteren voor meer info. Mvg

• Leuk 2

Deze post delen

2 minuten geleden, Wonderland zei:

Natuurlijk kregen wij ook deze melding binnen. Ik denk ook niet dat het werkt en mensen nu zullen denken "Ohw 1,5 meter afstand? Wat een goed idee".

Maar het zou voor de overheid weer een nieuwe stok achter de deur zijn om te kunnen zeggen "We hebben het meerdere malen via diverse kanalen aangegeven" "Nu is het aan jullie".

Het is ongekend naïef van ze om te denken.....nu zullen ze wel luisteren. Mensen gaan door dit bericht echt niet ineens naar huis rennen. Ze luisteren gewoon NIET! Ze zullen echt dwang moeten uitoefenen, anders ga je echt niet iedereen binnen houden.

Maar ik ben het inderdaad met je eens. De stof achter de deur van ze wordt steeds groter. Wij wilde niet luisteren, het is straks onze eigen schuld. Ze wilde het niet maar konden niet anders. 

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Vandaag geen nieuwe maatregelen kabinet verwacht

Er worden vandaag geen nieuwe, strengere maatregelen verwacht van het kabinet. Het ministerie van Volksgezondheid laat aan de NOS weten dat dat niet aan de orde is. Het huidige beleid blijft van kracht. "En we roepen weer op om op allerlei manieren die anderhalve meter afstand te respecteren", zegt een woordvoerder van het ministerie.

bron: https://nos.nl/liveblog/2327910-nl-alert-houd-1-5-meter-afstand-bent-u-ziek-of-verkouden-blijf-thuis.html

het is echt wachten totdat de ic vol ligt voordat men ballen heeft om strenge maatregels te nemen.

opzet of niet? begin nu echt te twijfelen wat de ware intentie is!

aangepast door hennepje
  • Leuk 1

Deze post delen

10 minuten geleden, Sonny zei:

Kunnen we later over hebben. Hoofdje is overvol. Je mag me later als dit voorbij is gerust contacteren voor meer info. Mvg

ook even Off Topic

Beste @Sonny misschien even fijn goed gekleed een mooie wandeling in de natuur maken kan wonderen doe, het is ook nog eens stralend weer, pluk de dag.

Even weg van het scherm.🤓

• Leuk 1

Deze post delen

Ik ben zelf gisteren voor het eerst deze week buiten geweest voor wat essentiële boodschappen en buiten om mensen heen lopen lukt meestal nog wel terwijl het wel lijkt dat de meeste mensen dat totaal niet doen. Maar om de supermarkt is het wel knap lastig die afstand te bewaren zeg. Dat gaat alleen werken als we maar een paar mensen per keer in laten en een vaste route laten lopen.

Verder op Twitter via Jan Kluytmans een heel erg goede draad tegengekomen hoe China inbound vluchten behandeld en er voor zorgt dat geen nieuwe clusters ontstaan in hun land. Dit heel draadje is een aanrader! Ik hoop dat ons beleid wijzigt. Op dit moment lijkt het voor mij een droom dat we stilletjes aan weer normaal kunnen doen over 3 maanden binnen Europa.

• Leuk 1

Deze post delen

33 minuten geleden, BlueThunder zei:

Ook bij mij gaan alarmbellen af... maar kan er ook niet direct de vinger op leggen. De aannames wbt CFR en groeifactor lijken OK. De manier van terugrekenen lijkt ook OK.

Wel, ik heb even naar dat bericht gekeken (heel even maar!)

Wat me opviel is dit:

Omwille van het argument ga ik ervan uit dat alle 136 Nederlandse sterfgevallen plaatsvonden op… 

…21 maart en dat al deze mensen besmet waren op 27 februari

en dan gaat hij verder met het zogeheten pyramide model om het aantal besmettingen uit te rekenen.

En daarbij maakt hij dezelfde fout als ook al eerder besproken, alleen in dit geval lijkt het een opzettelijke fout.

Het pyramide model mag je alleen gebruiken voor dagelijkse sterfgevallen, niet voor de geaccumuleerde sterfgevallen.

• Leuk 3

Deze post delen

7 minuten geleden, JJ&A zei:

ook even Off Topic

Beste @Sonny misschien even fijn goed gekleed een mooie wandeling in de natuur maken kan wonderen doe, het is ook nog eens stralend weer, pluk de dag.

meende je dit nu serieus?

zeker niet dit gelezen:

Natuurmonumenten: blijf thuis, natuurgebieden zijn overvol

Natuurmonumenten verzoekt mensen in een noodoproep dringend om weg te blijven uit natuurgebieden. "We zien dat duizenden bezoekers de gebieden overspoelen. Dit is echt niet meer verantwoord. Mensen moeten nu de veiligheid in acht nemen en naar huis gaan of thuisblijven", zegt een woordvoerder van Natuurmomenten.

De organisatie zegt dat het geen leuke boodschap is, maar vindt het noodzakelijk om op te roepen vandaag niet de natuur in te gaan. "Mensen weten dat ze anderhalve meter afstand moeten houden. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid, maar kennelijk houdt niet iedereen zich eraan. We zien onszelf dus genoodzaakt deze oproep te doen."

bron:https://nos.nl/liveblog/2327910-nl-alert-houd-1-5-meter-afstand-bent-u-ziek-of-verkouden-blijf-thuis.html

😩

• Leuk 1

Deze post delen

Zojuist op Omroep Gelderland.nl

De Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls, voorzitter van de veiligheidsregio Gelderland-Zuid, meldt dat toezichthouders de supermarkten gaan bezoeken om te controleren of iedereen zich aan de voorgeschreven anderhalve meter afstand tot elkaar houdt. 'Managers, medewerkers en klanten: regel het met elkaar.'

• Leuk 1

Deze post delen

16 minuten geleden, hennepje zei:
25 minuten geleden, JJ&A zei:

ook even Off Topic

meende je dit nu serieus?

zeker niet dit gelezen:

Natuurmonumenten: blijf thuis, natuurgebieden zijn overvol

Natuurmonumenten verzoekt mensen in een noodoproep dringend om weg te blijven uit natuurgebieden. "We zien dat duizenden bezoekers de gebieden overspoelen. Dit is echt niet meer verantwoord. Mensen moeten nu de veiligheid in acht nemen en naar huis gaan of thuisblijven", zegt een woordvoerder van Natuurmomenten.

De organisatie zegt dat het geen leuke boodschap is, maar vindt het noodzakelijk om op te roepen vandaag niet de natuur in te gaan. "Mensen weten dat ze anderhalve meter afstand moeten houden. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid, maar kennelijk houdt niet iedereen zich eraan. We zien onszelf dus genoodzaakt deze oproep te doen."

bron:https://nos.nl/liveblog/2327910-nl-alert-houd-1-5-meter-afstand-bent-u-ziek-of-verkouden-blijf-thuis.html

😩

Nee beste @hennepje dat had ik niet gezien, ongelofelijk zoiets maken wij nooit mee in het dunner bevolkte noorden.

Een goede hint van je, ik had ook die nijging om met mijn maatje even wat gezonds te doen.

• Leuk 1

Deze post delen

4 minuten geleden, Japanology zei:

Japanners luisteren wel. Dociel volkje. Maatregelen daar minder streng dan hier. Resultaat?

Het blijft lastig om de cijfers te interpreteren.

Als eerste de vraag in hoeverre de cijfers juist zijn.

En er zijn zoveel aspecten die invloed kunnen hebben op het aantal besmettingen.

Het lijkt me ondertussen beter om andersom te gaan redeneren en te gaan wegstrepen wat GEEN invloed heeft op toename.

@OBL-Rien, doe jij even mee, je analytisch denkvermogen is bovengemiddeld sterk ontwikkeld.

De temperatuur kunnen we helaas gaan wegstrepen.

Ras (meer of minder ace2 receptoren) zijn volgens mij ook niet bepalend.

Leeftijd/gezondheid heeft zeker een relatie met de sterftecijfers. (is ook wel logisch want dat heb je met iedere virusbesmetting)

Het effect wat er bij de Spaanse griep is geweest kunnen we ook wel wegstrepen

(ik doe het relevante nog even in quote)

De Spaanse griep echter, had de hoogste mortaliteit in de leeftijdsgroep 14- tot 21-jarigen. Na onderzoek van de longen van personen die aan de Spaanse griep zijn gestorven en in Alaska zijn begraven, is het virus nagemaakt. Hieruit bleek dat de griep vooral mensen in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar trof, die normaliter het sterkste immuunsysteem hebben. Het kan daarom zijn, dat de sterfte veroorzaakt wordt door een te sterke reactie van het immuunsysteem

Maar het zou wel een verklaring kunnen geven voor sommige (uitzonderlijke) gevallen die ondanks goede gezondheid gestorven zijn (maar zijn nog steeds uitzonderingen dus moet je analytische gezien gewoon negeren)

Italië en Spanje zijn de 2 landen waar het echt helemaal mis loopt en ik ben echt bang dat dit te maken heeft met de cultuur.

Een Spanjaard zit nooit thuis en zal of werken of op een terras zitten te drinken of in een restaurant te eten.

Een Italiaan idem dito.

De italianen zijn erg laat begonnen met maatregelen en zover het in te schatten is (maar dat kan ik niet onderbouwen) zullen niet veel mensen de instructies om van de terassen weg te blijven hebben opgevolgd.

In Spanje weet ik het in ieder geval zeker dat de meeste mensen in het dorp waar ik soms verblijf de ernst niet hebben ingezien en hebben ook de meeste zaken genegeerd. Ondertussen word er keihard opgetreden als een Spanjaard over straat loopt en zelf de hond mag je tot een maximale afstand van 250 meter uitlaten. Voor de rest mag je niet meer naar buiten tenzij je naar de winkel moet of naar de farmacia. Zonder een recept of bestelbon heb je een probleem. Vanaf morgen (onder voorbehoud) zal men in Catalonië zelfs een certificaat/ontheffing moeten bezitten als je jezelf verplaatst.

Ik heb me flink zitten vastbijten op de data maar het enige wat ik zie is een mogelijk verband in discipline van de bevolking en de rem in toename.

• Leuk 2

Deze post delen

In het NL-ALERT staat 

Bent u ziek of verkouden? Blijf thuis!

Er staat niet: blijf thuis! Ga niet de deur uit als dat niet hoeft.

De meeste mensen zullen hier uit concluderen dat ze dus wel naar buiten kunnen indien ze niet ziek of verkouden zijn. 

Er zal zeker goed nagedacht zijn over de exacte tekst van dit alert. Het beleid lijkt erop gericht te zijn om nog een (controleerbare) hoeveelheid besmettingen te laten plaatsvinden.

• Leuk 4

Deze post delen

37 minuten geleden, JJ&A zei:

ook even Off Topic

Even weg van het 

Komt goed hoor!  Dat doen we dagelijks.  Al 10 min per dag. Maar met een herstellende longontsteking is het niet zo eenvoudig allemaal. 😉

• Leuk 1

Deze post delen

Tijdens mn wandeling schoot het mij te binnen...

Al dat  nieuws over wc-papier was natuurlijk gewoon een verkapte manier om duidelijk te maken dat "shit hit the fan" 💩😉🙃 

@JJ&A Tsja  ... steunzolen he  haha je moet wat lol... 5 km in de benen. Nu rust. 

Die NL-alert hielp niks.

Groepen wielrenners, gezinnen en oudere koppels. Drukdrukdruk 😒

• Leuk 3

Deze post delen

Speciale basisdienstregeling: reis alleen indien strikt noodzakelijk

Laatst gewijzigd: 22 maart 2020, 12.19 uur

Tot nader order is een speciale basisdienstregeling van kracht. Dit houdt in dat vanaf ieder station in Nederland in alle richtingen twee treinen per uur rijden. Vanaf stations waar normaal één keer per uur een trein vertrekt, blijft dit zo. Let op! De treinen blijven rijden om mensen in vitale functies naar hun werk te brengen. Ga dus niet met de trein als dit niet strikt noodzakelijk is! Ga goed voorbereid op pad en plan uw reis kort voor vertrek voor het meest actuele advies. Houd voldoende afstand van elkaar (minimaal 1,5 meter) in de trein en bij het in- en uitstappen.

https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/actuele-informatie-ns.html

• Leuk 3

Deze post delen

Ook een push bericht van de NS over invoering van de basisdienstregeling en de oproep om slechts te reizen indien strikt noodzakelijk. 

Hier (Randstad) in het wijkpark is het serieus rustiger dan gisteren. Ook sociale druk neemt echt toe volgens mij. Jammer dat ze dit niet een week geleden al zo hebben gemeld.

Tot mijn onthutsing zag ik paar dagen geleden nog Insta bericht van gemeente Teylingen: ja je kunt rustig bij vrienden op bezoek als je maar afstand houdt. 😯

En mensen veel concretere handvatten geven. Nu mag iedereen alles zelf inschatten en afwegen. Zegt overheid "moeten we nou echt uitleggen dat eten kopen wel kan, maar een pot verf bij de Gamma niet noodzakelijk is?" Ja dat moet dus. 

• Leuk 1

Deze post delen

12:50

Ondertussen hebben de gemeenten Zandvoort en Bloemendaal de parkeerterreinen bij de stranden afgesloten. Mensen die zich op het strand bevinden worden teruggestuurd. Met borden op de toegangswegen worden mensen op de noodzaak van wegblijven gewezen. 

De politie sluit ook de stranden van Hoek van Holland, Rockanje en Oostvoorne inmiddels helemaal af. De politie is aanwezig om bezoekers tegen te houden te vragen om terug naar huis toe te gaan. De toegangswegen naar het strand zijn afgesloten, net als de parkeerterreinen bij de stranden.

Bron: Ad.nl

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-afgelopen-24-uur-18-mensen-overleden-prins-albert-ii-van-monaco-besmet~a3523299/

• Leuk 2

Deze post delen

26 minuten geleden, JohnM zei:

Het beleid lijkt erop gericht te zijn om nog een (controleerbare) hoeveelheid besmettingen te laten plaatsvinden.

In theorie zou je nu iedereen in de leeftijd tussen de 10 en 35 die gezond zijn zo snel mogelijk moeten laten besmetten. Dan is deze groep over 2 a 3 weken immuun en kunnen ze mogelijk de klap opvangen van/voor de generatie 35 tot 55. En dan maar hopen dat voor de meest kwetsbaarste groep er in de tussentijd een medicijn zal zijn (voor een vaccin zal het iets te vroeg zijn)

Het is misschien wat immoreel om het zo uit te voeren maar het lijkt me in ieder geval minder erg dan een natuurlijk verloop zolang er nog een exponent van ongeveer 40% in dit verloop zit.

• Leuk 2

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...