Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik ga zo eens eind wandelen. Hoofd leeg maken.

Het gespeculeer over doden wekt ernstige wrevel in mij op merk ik.

Nemen jullie in je cijfers ook diegenen mee die door dat de zorg vast loopt nu:

* niet meer geopereerd worden nu (kanker, hart problemen enz)

* geen levensreddende medicijnen meer kunnen krijgen ( en ja dat speelt nù al)

* blindedarm ontstekingen enz.

* ambulances die niet beschikbaar zijn

* auto + gewone ongelukken waarbij er geen ok + ic beschikbaar is

* geldzorgen en erger suicides

* nier-dialyses die niet door gaan

* ms en andere heftige ziektes waar de behandeling van is stopgezet

Ik kan nog wel even door gaan...

Maar mijn hart bloed nu het meest voor de zwangeren. En diegenen met complicaties.

Met je covid-19 doden.

Dus.

Sorry.  Ben boos. 

• Leuk 6

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 minuut geleden, Info_junky zei:

Nee, dat is het nog het ergste. Dat zit nog niet eens in de modellen verwerkt (ik zou niet weten hoe ik dat moet aanpakken). Dus het is nog een verschrikkelijk positief scenario, wat je hier voorgespiegeld krijgt. 

Ik ben ook woedend.

Deze post delen

16 minuten geleden, BlueThunder zei:

Wat ik bedoel: de top 5 in de wapenindustrie is goed voor een omzet van ~$150 miljard. Dat zijn bedrijven die baat hebben bij een klassieke oorlog, en dat speelt (momenteel) niet echt.

Een klassieke oorlog speelt momenteel gelukkig nog niet, maar er zullen zeker al bedrijven zijn die flink zullen profiteren van de huidige situatie. 

Ik kan de link momenteel helaas niet meer vinden, maar eind vorig jaar heb ik gelezen dat er een futures bet van enkele miljarden tegen/in  de markt was uitgezet voor maart 2020. Maw, dat er een flinke crash zou zijn in 2020. Bepaalde partijen zijn dus al flink rijk geworden, want met de hoogconjunctuur onder Trump had bijna niemand dit zien aankomen. 

• Leuk 2

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
11 minuten geleden, BlueThunder zei:

https://threadreaderapp.com/thread/1241354967652458496.html

Draadje dat ik gister tegenkwam. Er worden wat aannames gedaan, maar klinkt al met al redelijk plausibel. Wat is jullie kijk hierop?

ik heb zelf wat zitten rekenen, en ook wat aannames gedaan, en ik voorspel 0.5% van de totale bevolking van een land wat zal overlijden aan covid. 

maw ...

* wereldwijd + 38 miljoen doden

* China 8.5 miljoen doden (dit nummer kan kloppen gezien het aantal verloren telecom aansluitingen, en het crematoria verhaal)

* Nederland 85 duizend doden

edit, er ging iets fout met de quotes, want daarin staat mijn eigen tekst ... 

aangepast door Decentralized

Deze post delen

21 minuten geleden, Info_junky zei:

Ik ga zo eens eind wandelen. Hoofd leeg maken.

Het gespeculeer over doden wekt ernstige wrevel in mij op merk ik.

* niet meer geopereerd worden nu (kanker, hart problemen enz)

* geen levensreddende medicijnen meer kunnen krijgen ( en ja dat speelt nù al)

* blindedarm ontstekingen enz.

* ambulances die niet beschikbaar zijn

* auto + gewone ongelukken waarbij er geen ok + ic beschikbaar is

* geldzorgen en erger suicides

* nier-dialyses die niet door gaan

* ms en andere heftige ziektes waar de behandeling van is stopgezet

Ik kan nog wel even door gaan...

Maar mijn hart bloed nu het meest voor de zwangeren. En diegenen met complicaties.

Met je covid-19 doden.

Dus.

Sorry.  Ben boos. 

Ik ben al twee maanden boos. Een saaie methodologische discussie is een manier om ermee om te gaan, maar ik heb die IC capaciteit al weken geleden doorgelicht, het was overduidelijk dat de cijfers die uit China kwamen ieder willekeurig zorgsysteem op aarde ging overbelasten. Er is geen ruimte voor "15% heeft kritische zorg nodig" . Als ik in een god geloofde zou ik gaan bidden. Helaas.

• Leuk 5

Deze post delen

13 minuten geleden, BlueThunder zei:

Draadje dat ik gister tegenkwam. Er worden wat aannames gedaan, maar klinkt al met al redelijk plausibel. Wat is jullie kijk hierop?

Ik kan de 'gemiddeld 24 dagen van besmetting tot dood' niet plaatsen, en die heeft volgens mij wel een grote impact op de rest van de berekeningen. 

Is dit onderbouwd? Een heel vluchtige Google-ronde geeft me zo gauw geen duidelijkheid. 

Deze post delen

2 minuten geleden, Info_junky zei:

Zo. En nu ben ik offline.

Fijne,  gelukkig zonnige, zondag 

4chan is een enorme beerput, ik zou niets vertrouwen van wat daar uit komt.

Deze post delen

2 minuten geleden, Loreen zei:

Ik kan de 'gemiddeld 24 dagen van besmetting tot dood' niet plaatsen, en die heeft volgens mij wel een grote impact op de rest van de berekeningen. 

Is dit onderbouwd? Een heel vluchtige Google-ronde geeft me zo gauw geen duidelijkheid. 

20 dagen, volgens https://www.youtube.com/watch?v=mCa0JXEwDEk

Deze post delen

33 minuten geleden, Japanology zei:

Grappig. Ik ben geen wiskundige, maar ben hiermee begonnen omdat niemand anders het deed (@OBL-Rien uitgezonderd, maar die maakt weer hele andere grafieken). Had deze voorgelegd aan een professor in de statistiek op Twitter, maar die had er dus ook overheen gekeken. Is dit beter? 

Ja dat is beter.

Zo zie je maar, zelfs professoren kijken over dingen heen 😉

Als ik in de ochtend wakker wordt en nog even kan blijven liggen, dan kan ik vaak heel helder over dingen nadenken die de vorige dag gebeurt zijn. Ik heb al meerdere oplossingen voor lastige vraagstukken gevonden op die manier. Zo ook deze keer, de ochtend nadat we het over die blogpost/video hadden gepost zag ik wat er verkeerd was. Maar helaas vergat ik het toen te posten. Excuus daarvoor.

PS: Ik ben geen wiskundige, maar analist.

• Leuk 2

Deze post delen

17 minuten geleden, BlueThunder zei:

Een NovelCoronaBot trapt een bericht in dat suggereert dat we vier miljoen besmettingen hebben. Lijkt mij een bullshit verhaal. Die rekensom rammelt aan alle kanten.

• Leuk 3

Deze post delen

2 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

4chan is een enorme beerput, ik zou niets vertrouwen van wat daar uit komt.

Dat is waar. Maar ik zeg altijd de bron is irrelevant, het gaat om de data cq het argument. Persoonlijk wijs ik nooit iets af "omdat het uit xxx komt".

Dat gezegd te hebben, ik geloof dat deze data ook op andere manieren te verklaren is. Bijvoorbeeld een "lockdown" van china op informatie?

• Leuk 2

Deze post delen

23 minuten geleden, BlueThunder zei:

klinkt al met al redelijk plausibel

LOL, dan gaan bij mij de alarm bellen rinkelen....

Deze post delen

20 minuten geleden, Info_junky zei:

Volgens mij staat een heel plausibele verklaring al in de tekst zelf. 

Ik kan me zo voorstellen dat met de drastische lockdown daar aardig wat mensen financieel in de shit zitten. 

Screenshot_20200322-110859_Samsung Internet.jpg

Deze post delen

7 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dat is waar. Maar ik zeg altijd de bron is irrelevant, het gaat om de data cq het argument. Persoonlijk wijs ik nooit iets af "omdat het uit xxx komt".

Dat gezegd te hebben, ik geloof dat deze data ook op andere manieren te verklaren is. Bijvoorbeeld een "lockdown" van china op informatie?

de echte bron van dat telecom gebeuren is niet 4chan, maar een chinese journaliste die ook op twitter zit 😷😉

• Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, Decentralized zei:

de echte bron van dat telecom gebeuren is niet 4chan, maar een chinese journaliste die ook op twitter zit 😷😉

Maakt niet uit voor mij 😇

Maar nu we het toch over China hebben, ik zit eigenlijk te wachten op een soort "revelation" uit die hoek. Ik krijg een soort van "jeuk" in m'n hoofd als ik naar de data/info uit china kijk. Er klopt iets niet, maar ik kom er maar niet achter wat het is. Zou het de Chinese overheid gelukt zijn de censuur zo sterk te maken dat "echte" data compleet onderdrukt wordt? Natuurlijk hoeft dat niet zo te zijn, wellicht zijn ze compleet "open" voor info over COVID-19/SARS-CoV-2 maar dwnz dat het beeld compleet is.

• Leuk 1

Deze post delen

22 minuten geleden, Loreen zei:

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.09.20033357v1.full.pdf

Deze post delen

39 minuten geleden, Info_junky zei:

Niet naar het strand gaan he? ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Het is een NL alert, dus ja, iedereen die het heeft ingesteld krijgt het...

• Leuk 2

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...