Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

22 minuten geleden, Loreen zei:

Ik kan de 'gemiddeld 24 dagen van besmetting tot dood' niet plaatsen, en die heeft volgens mij wel een grote impact op de rest van de berekeningen. 

Is dit onderbouwd? Een heel vluchtige Google-ronde geeft me zo gauw geen duidelijkheid. 

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.09.20033357v1.full.pdf

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
17 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Een NovelCoronaBot trapt een bericht in dat suggereert dat we vier miljoen besmettingen hebben. Lijkt mij een bullshit verhaal. Die rekensom rammelt aan alle kanten.

12 minuten geleden, OBL-Rien zei:

LOL, dan gaan bij mij de alarm bellen rinkelen....

Ook bij mij gaan alarmbellen af... maar kan er ook niet direct de vinger op leggen. De aannames wbt CFR en groeifactor lijken OK. De manier van terugrekenen lijkt ook OK.

De foutmarges zijn door de exponentiële groei wél enorm. Als je als 'startpunt' een paar dagen later neemt zit je er gelijk een paar miljoen naast.

En statistiek:

"I can prove anything by statistics except the truth" - George Canning (11 April 1770 – 8 August 1827)

• Leuk 1
Link naar reactie

NL-Alert geldig voor heel Nederland. Schrok me te pletter. Telefoon begon ineens te gillen. Ik ben bang dat de mensen die iedere oproep al negeerde hier ook echt niet naar zullen luisteren. Het is hier in de omgeving in natuurgebieden al weer lekker druk. De bouwmarkt loopt ook lekker vol. Geen parkeerplaats meer vrij bij ze voor de deur. 

Ik blijf lekker binnen zitten. Aankomende week is het al weer een week nachtdienst draaien in Amsterdam en omgeving, dat vind ik al erg genoeg.

IMG_0182.png

Link naar reactie

2 uur geleden, Johnny79 zei:

NL-Alert geldig voor heel Nederland. Schrok me te pletter. Telefoon begon ineens te gillen. Ik ben bang dat de mensen die iedere oproep al negeerde hier ook echt niet naar zullen luisteren. Het is hier in de omgeving in natuurgebieden al weer lekker druk. De bouwmarkt loopt ook lekker vol. Geen parkeerplaats meer vrij bij ze voor de deur. 

Ik blijf lekker binnen zitten. Aankomende week is het al weer een week nachtdienst draaien in Amsterdam en omgeving, dat vind ik al erg genoeg.

IMG_0182.png

Natuurlijk kregen wij ook deze melding binnen. Ik denk ook niet dat het werkt en mensen nu zullen denken "Ohw 1,5 meter afstand? Wat een goed idee".

Maar het zou voor de overheid weer een nieuwe stok achter de deur zijn om te kunnen zeggen "We hebben het meerdere malen via diverse kanalen aangegeven" "Nu is het aan jullie".

• Leuk 4
Link naar reactie

2 uur geleden, Decentralized zei:

ok, off topic, maar toch maar ff 

Vraagje, waarom woon je in NL? Wij spelen al een tijdje met het idee om naar de Grensregio in Belgie te verhuizen, en in NL te blijven werken. De huizen zijn er groter, goedkoper en vaak de kans om een echte prep kelder aan te leggen ... maar nu hebben we deze ellende, en staat het op een lager pitje. 

maar aangezien jij daar werkt en hier woont kan je misschien jou licht daarover laten schijnen .. 

Kunnen we later over hebben. Hoofdje is overvol. Je mag me later als dit voorbij is gerust contacteren voor meer info. Mvg

• Leuk 2
Link naar reactie

2 minuten geleden, Wonderland zei:

Natuurlijk kregen wij ook deze melding binnen. Ik denk ook niet dat het werkt en mensen nu zullen denken "Ohw 1,5 meter afstand? Wat een goed idee".

Maar het zou voor de overheid weer een nieuwe stok achter de deur zijn om te kunnen zeggen "We hebben het meerdere malen via diverse kanalen aangegeven" "Nu is het aan jullie".

Het is ongekend naïef van ze om te denken.....nu zullen ze wel luisteren. Mensen gaan door dit bericht echt niet ineens naar huis rennen. Ze luisteren gewoon NIET! Ze zullen echt dwang moeten uitoefenen, anders ga je echt niet iedereen binnen houden.

Maar ik ben het inderdaad met je eens. De stof achter de deur van ze wordt steeds groter. Wij wilde niet luisteren, het is straks onze eigen schuld. Ze wilde het niet maar konden niet anders. 

• Leuk 1
Link naar reactie

Vandaag geen nieuwe maatregelen kabinet verwacht

Er worden vandaag geen nieuwe, strengere maatregelen verwacht van het kabinet. Het ministerie van Volksgezondheid laat aan de NOS weten dat dat niet aan de orde is. Het huidige beleid blijft van kracht. "En we roepen weer op om op allerlei manieren die anderhalve meter afstand te respecteren", zegt een woordvoerder van het ministerie.

bron: https://nos.nl/liveblog/2327910-nl-alert-houd-1-5-meter-afstand-bent-u-ziek-of-verkouden-blijf-thuis.html

het is echt wachten totdat de ic vol ligt voordat men ballen heeft om strenge maatregels te nemen.

opzet of niet? begin nu echt te twijfelen wat de ware intentie is!

aangepast door hennepje
  • Leuk 1
Link naar reactie

10 minuten geleden, Sonny zei:

Kunnen we later over hebben. Hoofdje is overvol. Je mag me later als dit voorbij is gerust contacteren voor meer info. Mvg

ook even Off Topic

Beste @Sonny misschien even fijn goed gekleed een mooie wandeling in de natuur maken kan wonderen doe, het is ook nog eens stralend weer, pluk de dag.

Even weg van het scherm.?

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik ben zelf gisteren voor het eerst deze week buiten geweest voor wat essentiële boodschappen en buiten om mensen heen lopen lukt meestal nog wel terwijl het wel lijkt dat de meeste mensen dat totaal niet doen. Maar om de supermarkt is het wel knap lastig die afstand te bewaren zeg. Dat gaat alleen werken als we maar een paar mensen per keer in laten en een vaste route laten lopen.

Verder op Twitter via Jan Kluytmans een heel erg goede draad tegengekomen hoe China inbound vluchten behandeld en er voor zorgt dat geen nieuwe clusters ontstaan in hun land. Dit heel draadje is een aanrader! Ik hoop dat ons beleid wijzigt. Op dit moment lijkt het voor mij een droom dat we stilletjes aan weer normaal kunnen doen over 3 maanden binnen Europa.

• Leuk 1
Link naar reactie

33 minuten geleden, BlueThunder zei:

Ook bij mij gaan alarmbellen af... maar kan er ook niet direct de vinger op leggen. De aannames wbt CFR en groeifactor lijken OK. De manier van terugrekenen lijkt ook OK.

Wel, ik heb even naar dat bericht gekeken (heel even maar!)

Wat me opviel is dit:

Omwille van het argument ga ik ervan uit dat alle 136 Nederlandse sterfgevallen plaatsvonden op… 

…21 maart en dat al deze mensen besmet waren op 27 februari

en dan gaat hij verder met het zogeheten pyramide model om het aantal besmettingen uit te rekenen.

En daarbij maakt hij dezelfde fout als ook al eerder besproken, alleen in dit geval lijkt het een opzettelijke fout.

Het pyramide model mag je alleen gebruiken voor dagelijkse sterfgevallen, niet voor de geaccumuleerde sterfgevallen.

• Leuk 3
Link naar reactie

7 minuten geleden, JJ&A zei:

ook even Off Topic

Beste @Sonny misschien even fijn goed gekleed een mooie wandeling in de natuur maken kan wonderen doe, het is ook nog eens stralend weer, pluk de dag.

Even weg van het scherm.?

meende je dit nu serieus?

zeker niet dit gelezen:

Natuurmonumenten: blijf thuis, natuurgebieden zijn overvol

Natuurmonumenten verzoekt mensen in een noodoproep dringend om weg te blijven uit natuurgebieden. "We zien dat duizenden bezoekers de gebieden overspoelen. Dit is echt niet meer verantwoord. Mensen moeten nu de veiligheid in acht nemen en naar huis gaan of thuisblijven", zegt een woordvoerder van Natuurmomenten.

De organisatie zegt dat het geen leuke boodschap is, maar vindt het noodzakelijk om op te roepen vandaag niet de natuur in te gaan. "Mensen weten dat ze anderhalve meter afstand moeten houden. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid, maar kennelijk houdt niet iedereen zich eraan. We zien onszelf dus genoodzaakt deze oproep te doen."

bron:https://nos.nl/liveblog/2327910-nl-alert-houd-1-5-meter-afstand-bent-u-ziek-of-verkouden-blijf-thuis.html

?

• Leuk 1
Link naar reactie

Zojuist op Omroep Gelderland.nl

De Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls, voorzitter van de veiligheidsregio Gelderland-Zuid, meldt dat toezichthouders de supermarkten gaan bezoeken om te controleren of iedereen zich aan de voorgeschreven anderhalve meter afstand tot elkaar houdt. 'Managers, medewerkers en klanten: regel het met elkaar.'

• Leuk 1
Link naar reactie

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...