Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

Wij hebben veel bedenkingen hoe het nu gaat.

In supermarkten en andere winkels zie je de medewerkers met handschoenen aan, waar mee ze ook alles vast pakken, alle spullen die klanten in hun handen hebben aan geraakt pakken zij ook weer met de handschoenen aan, mensen die in de rij staan schuiven steeds weer in één lijn op, zo komen ze in de besmette omgeving van de voorganger, en het is onvermijdelijk in het luchtruim van een ander te komen, de covid-19 kan een paar dagen zonder gastheer levend rondzweven, dan raak je absoluut besmet als je zo door de winkels loopt met andere besmetten.

Waar anderen hun betaal pasje tegen aanhouden met het betalen zal dit ook besmet raken, ook karretjes zouden niet meer gebruikt moeten worden, die zijn dan ook besmet, zowel waar je de kar mee bestuurd (vastpakt) als ook waar de aangepakte spullen hebben gelegen.

En dan nog dat besmette mensen naar het noorden worden gebracht, vinden wij ook bedenkelijk, de ambulance raakt van binnen besmet de beschermspullen die men aan heeft raakt besmet, en verschillende ambulance mensen hebben geen goede bescherming gewone brillen op er is nog huid zichtbaar, wat besmet raakt en ze gaan niet door een speciale desinfecteer cabine ontwerp van mij, of iets dergelijks.

We hebben ook voor de Tv gezien dat de brancard waar de patiënten op vervoerd worden met een desinfecteer doekje werd schoon gemaakt, bedenkelijk dat werkt niet.

Het is veel kinderwerk.

En dan nog de armen waar je op moet hoesten en niezen daar mee moet je ook weer een ander mee begroeten, elkaar er onder smeren met de slijm en hoest vocht, mooi elkaar mee besmetten.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
2 uur geleden, Albis zei:

Daar ben ik ook voorzichtiger mee geworden, met het kopen van verse groenten en fruit. Dan maar blik / pot, naast de diepvries leegeten. Mensen zitten overal met hun handen aan (begrijpelijk), maar juist nu is dat wel wat riskanter dan normaal.

Ik doe alles wat ik koop >3 dagen in quarantaine in de garage, m.u.v. diepvriesproducten. Alle groenten en fruit kunnen best paar dagen in koele garage verblijven. Denk dat ik vanaf nu alleen nog maar laat bezorgen en dat spul gaat dan natuurlijk ook in quarantaine. Zelfs de post gaat hier nog in quarantaine. 

• Leuk 4
Link naar reactie

3 minuten geleden, nu even niet zei:

Ik doe alles wat ik koop >3 dagen in quarantaine in de garage, m.u.v. diepvriesproducten. Alle groenten en fruit kunnen best paar dagen in koele garage verblijven. Denk dat ik vanaf nu alleen nog maar laat bezorgen en dat spul gaat dan natuurlijk ook in quarantaine. Zelfs de post gaat hier nog in quarantaine. 

Heel goed @nu even niet dat is nog een na denken bij wat je doet, prachtig,

En hoe doe je het met geld wat je terug krijgt ga je ook dat in quarantaine doen en je portemonnee je sleutels en wat je aan raakt, tja wil je het heel goed doen dat is een studie op zich.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik denk dat er 2 zaken door elkaar gehaald worden. 

1. Het corona virus en vagant. 

2. Complottheorieën over de overheid. 

Ik denk dat als de griepepidemie was uitgebroken en mensen werd aangeraden om in een bepaalde wijk niet te komen of voorzorgsmaatregelen te nemen dat iedereen dit opvolgde. 

Maar nu het landelijk en zelfs de wereld aangaat en door de overheid bepaalde eisen worden benadrukt, lijkt het erop alsof ze ons klein willen krijgen. 

Nogmaals ik zorg voor mijn gezin en familie in welke vorm dan ook dus ik volg de aanwijzingen (nog) op. Maar wat als ook Nederland in Lockdown gaat? Handhaving, plichten en verboden? 

Dan zit je weer met het scenario is het noemer 1 of 2?

Ik denk dat het antwoord vrij simpel kan zijn. Voelt het goed om te doen wat je nu doet of heb je onzekerheden? 

Kun je de dingen anders aanpakken? 

Als Nederland wel in Lockdown gaat wie doet er mee? Je zult wel moeten..... Anders....... En daar is punt 2 weer. 

Moeten we als brave burgers alles pikken? Of de regels aan onze laars lappen. 

Ik zorg voor mezelf en kroost en wil niet achteraf zeggen: "had ik maar eerder" bla Bla Bla. 

Elke dag overweeg ik deze punten en voor nu hou ik mij aan nummer 1. Op deze manier blijf ik helder en scherp. Als de overtuiging naar 2 gaat dan zet ik mijn hakken in het zand. 

• Leuk 1
Link naar reactie

9 uur geleden, Sterredag zei:

wat betreft "gedrag van de mensen" geeft Tomtom een aardige indicatie, https://www.tomtom.com/en_gb/traffic-index/utrecht-traffic

"last 7 days" aanklikken

zo te zien is woon/werk aardig afgenomen (spitsen) maar gaat recreatief/vrije tijd/weekend verkeer nog gewoon door.

Link naar reactie

5 minuten geleden, JJ&A zei:

Heel goed @nu even niet dat is nog een na denken bij wat je doet, prachtig,

En hoe doe je het met geld wat je terug krijgt ga je ook dat in quarantaine doen en je portemonnee je sleutels en wat je aan raakt, tja wil je het heel goed doen dat is een studie op zich.

ik ben erg groot voorstander van contant betalen, maar dat doe ik al paar weken niet meer. desinfectiebusje in de auto.

en ja, studie op zich. maar ik vind het leuk om te doen, kijken hoever je gaan moet en gaan kunt. 

• Leuk 1
Link naar reactie

In Rotterdam waren net om (ongeveer) 23.00  en 23.40 veel knallen te horen.  Iets van  5  min. lang beide keren.

Op twitter bevestigd door een enkeling.

Na wat zoeken vond ik dit. (11-3-20) :

Niet schrikken! Politie oefent met ruim 500 figuranten en oefenmunitie op Rotterdam Centraal

https://www.ad.nl/rotterdam/niet-schrikken-politie-oefent-met-ruim-500-figuranten-en-oefenmunitie-op-rotterdam-centraal~adb2dd28/

aangepast door Rudolf
  • Leuk 2
Link naar reactie

6 uur geleden, Japanology zei:

De nieuwste cijfers van het RIVM (sorry, was wat laat vandaag).

Dank voor jouw grafieken. Zeer illustratief. misschien eentje toevoegen: "capaciteit verpleegkundig personeel", waarin we kunnen zien hoe de vraag naar verpleegkundig personeel toeneemt door toename van patiënten, en aan de andere kant het aanbod afneemt door ziekte, overwerkt, dood, overspannen, oververmoeid, etc. 

Link naar reactie

Omdat mensen lopen te zeuren dat we in Nederland relatief gezien veel minder doden gaan krijgen dan in Italië omdat:

a) Italianen meer kussen

b) Italianen meer knuffelen

c) Italië een slechter zorgstelsel heeft

d) Italië meer ouderen heeft

d) vul ander lulexcuus in

...heb ik deze grafiek gemaakt, op basis van het aantal doden per miljoen inwoners. Nu liggen we twaalf dagen achter. 

image.thumb.png.b66bb667a4d81c3569fb63dcdacd1c27.png

aangepast door Japanology
  • Leuk 5
Link naar reactie

29 minuten geleden, Wonderland zei:

Ik denk dat er 2 zaken door elkaar gehaald worden. 

1. Het corona virus en vagant. 

2. Complottheorieën over de overheid. 

Elke dag overweeg ik deze punten en voor nu hou ik mij aan nummer 1. Op deze manier blijf ik helder en scherp. Als de overtuiging naar 2 gaat dan zet ik mijn hakken in het zand

Welk 'complot' van de overheid zou er bij gebaat zijn om het land in lock down te plaatsen? 
Gewoon doen wat je gevraagd wordt, en als er een lock down komt netjes binnen blijven. 

• Leuk 4
Link naar reactie

11 uur geleden, Coeurhomme zei:

Ik vrees met je mee.

Denk dat we Italie redelijk volgen gezien de afgelopen dagen. Dan zouden we rond de 3800 besmettingen zitten, met 40 doden erbij. Dagen erna wil je niet weten, maar gaat wel gebeuren ben ik bang!

wat betreft "Italië volgen", volgens grafieken van @japanology liggen we ruim een week achter op Italië, en met minder maatregelen, dus ook hier volgende week 220 a 250 doden per dag

• Leuk 4
Link naar reactie

17 minuten geleden, Cpre zei:

Welk 'complot' van de overheid zou er bij gebaat zijn om het land in lock down te plaatsen? 
Gewoon doen wat je gevraagd wordt, en als er een lock down komt netjes binnen blijven. 

Wellicht vergezocht, maar Amerika voert ook oorlog in landen om het daarna onder hun regime op te kunnen bouwen. Dit levert miljarden op......

Ik zelf ben niet overtuigd dat het om een complottheorie gaat. Maar het speelt op de achtergrond wel een rol........

• Leuk 1
  • Niet leuk 1
Link naar reactie

33 minuten geleden, Wonderland zei:

Wellicht vergezocht, maar Amerika voert ook oorlog in landen om het daarna onder hun regime op te kunnen bouwen. Dit levert miljarden op......

Ik zelf ben niet overtuigd dat het om een complottheorie gaat. Maar het speelt op de achtergrond wel een rol........

Niet per se vergezocht, maar in deze situatie niet van toepassing, denk ik. Oorlog betekent omzet voor de wapenindustrie, en dat is nu eenmaal een belangrijke motor van de (o.a. Amerikaanse) economie. 

• Leuk 1
Link naar reactie

7 uur geleden, nu even niet zei:

Dank voor jouw grafieken. Zeer illustratief. misschien eentje toevoegen: "capaciteit verpleegkundig personeel", waarin we kunnen zien hoe de vraag naar verpleegkundig personeel toeneemt door toename van patiënten, en aan de andere kant het aanbod afneemt door ziekte, overwerkt, dood, overspannen, oververmoeid, etc. 

Als iemand me daar de cijfers van kan geven... ik plot wel!

• Leuk 1
Link naar reactie

Gisteren vertelde mijn zus me dat in Kroatie de lockdown is begonnen. Er reden politiewagens door de hoofdstad met luidsprekers om iedereen naar huis te sturen.

En zonet een aardbeving van 5,4 bij zagreb met veel schade. Heftig hoor.

https://www.google.com/search?q=zagreb potres&oq=zagreb potres&aqs=chrome..69i57j0l5j69i60l2.3507j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8&fbclid=IwAR2M9aedhWtU5U8dh0HrA04Zck72CuvNfOEfShc2ioAIj9d_FuKj0bjQL5E

• Leuk 2
Link naar reactie

• Moderator
13 minuten geleden, vlinder88 zei:

Ik hoop dat ze er niet te veel last / schade van heeft! Zal vast flink geschrokken zijn. ?

Tig pagina's geleden heb ik al aangegeven dat ik deze aardbevingen/vulkanisme en andere (klimaat?) ontwikkelingen al járen op de voet volg.

In Californie rommelt het nu ook. 

Maar niets wat als *abnormaal* bestempeld zou kunnen worden. 

Mocht er iets mij opvallen dan meld ik het hier. 

• Leuk 1
Link naar reactie

• Moderator
8 uur geleden, Carbunculuz zei:

Het kan idd terug naar huis gaan.

Of niet. 

Gewoon ogen open en ontwikkelingen volgen. 

Ik heb het al tig keer gezegd maar nu nog maar eens: ik denk dat wij geen mankrachten en materieel genoeg hebben om absolute lockdown af te dwingen. En al helemaal niet de ferme houding die daar bij nodig is. Ook de vraag "tot hoe ver ga je" bij dat afdwingen speelt een rol. Een boete? Oppakken en voor hoe lang? Of nog heftigere ingrepen? 

Zag een filmpje uit China waarbij een moeder werd weggerukt van haar kind terwijl ze buiten waren. Dat moet je niet willen. Maar die dilemmas krijg je dus wel als je wilt gaan afdwingen.

Link naar reactie

3 minuten geleden, Info_junky zei:

Op twitter zag ik dit: [Bergamo] 

Wow.

Las ook ergens "Het is hier doodstil op straat. De enige geluiden die we buiten horen zijn sirenes van ambulances en kerkklokken voor de doden." 

Bergamo is trouwens een stad met 120.000 inwoners

• Leuk 1
Link naar reactie

• Moderator
8 uur geleden, Cpre zei:

Ik zeg niet dat er een vooropgezet plan was.

Wel dat er op heel veel plekken er gulzig gebruik gemaakt wordt van deze crisis.

* Cashless gaat nu ineens wèl zonder morren.

* Digitaal onderwijs gaat ineens binnen 2 dagen wèl terwijl er al decennia verzet tegen is. 

* AVG is totaal uit het raam qua thuiswerken en digitaal (onderwijs) zaken inleveren

* E-health gaat een vlucht nemen terwijl men zich al heel lang verzet

Enz. 

En zie straks maar eens dit terug te draaien.

Banken zal zeggen dat terug naar cash te duur en (daardoor) onuitvoerbaar is. Scholen zullen het gooien op werkdruk vermindering etc. 

Onder het motto "handig en sneller" zal er heel veel in de maatschappij blijven plakken.

• Leuk 3
Link naar reactie

9 uur geleden, Sonny zei:

Zo ging het in België ook. Taktisch? Dan is het niet hun schuld?  Nu is de politie alsnog ingeschakeld daar en voeren controles uit. Mensen mogen daar ook NIET naar hun tweede verblijfplaats. Mensen moeten in de eigen omgeving wandelen sporten.  Verder identieke maatregelen buiten dat wij meer vrijheden hebben (sommige winkels,...). Heb ook vernomen dat een man hier in NL  niet naar Be kon voor de begrafenis van zijn eigen broer. (En is toch eerstegraadsverwantschap). Ik volg het nieuws daar ook omdat ik daar nog werkzaam ben, maar hier woon.  

ok, off topic, maar toch maar ff 

Vraagje, waarom woon je in NL? Wij spelen al een tijdje met het idee om naar de Grensregio in Belgie te verhuizen, en in NL te blijven werken. De huizen zijn er groter, goedkoper en vaak de kans om een echte prep kelder aan te leggen ... maar nu hebben we deze ellende, en staat het op een lager pitje. 

maar aangezien jij daar werkt en hier woont kan je misschien jou licht daarover laten schijnen .. 

Link naar reactie

36 minuten geleden, Info_junky zei:

Op twitter zag ik dit: 

Provincial mayors now say the virus-related toll fails to reflect a spike in deaths in the general population among those who have not been tested.

"There is a very wide gap, which is confirmed by the concrete experience of so many families who have elderly people who are dying either at home or in hospices," said Bergamo Mayor Giorgio Gori.

Last week alone, 400 people died in Bergamo and 12 neighbouring towns - four times the number who died the same week the previous year, according to the mayor’s office.

Only 91 of those had tested positive for the virus.

https://www.republicworld.com/world-news/rest-of-the-world-news/bergamo-mayor-sounds-alarm-abot-infection-rate.html

• Leuk 3
Link naar reactie

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...