Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
36 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Die stoeltjes staan geen 1.5m uit elkaar 😉

De stoelen stonden wel uit elkaar.

Omdat ik niet nogmaals in de fout wilde gaan, heb ik een stockfoto gebruikt.

Voorafgaand aan de persco (en tijdens de persco) waren er wel allerlei journo's die de afstand echt niet in acht namen.

Ook waren hier geen vragen over.

• Leuk 1

Deze post delen

2 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Inderdaad. En geen kritische vragen daarover... Vreemd.

Net voor de persco begon en Rutte kwam aanlopen was er een overall shot, iedereen zat toen netjes 1,5 meter van elkaar af.

• Leuk 2

Deze post delen

17 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Net voor de persco begon en Rutte kwam aanlopen was er een overall shot, iedereen zat toen netjes 1,5 meter van elkaar af.

Echt niet...

O, sorry... Ik bedoel: Ik denk dat ik op beeld gezien heb dat mensen echt dichter bij elkaar zaten.

Het hoofd voorlichting en Mark Rutte stonden wel ver genoeg bij elkaar vandaan...

afbeelding.png.d06362e58e935c3814aa5823d7149423.png

Bron: Fons Lambie

PS: Ieder ministerie heeft standaard een mobiel beurswandje staan waarmee iedere plek tot persconferentie plek kan worden 'omgebouwd'.

Zie hieronder Hugo de Jonge die aankondigt dat de er toch geen invordering van mondkapjes komt.

Het wandje is hier neergezet bij een willekeurige uitgang (ps: brandweer en bhv over de flos... zie de nooduitgangsbordjes...)

afbeelding.png.71328a015a5dd71482a072c72f7c9f0e.png

Bron: Marieke v.d. Zilver (RTL)

De Duitsers pakken het een stuk grondiger aan qua afstandscriteria:

afbeelding.thumb.png.73a3b4ff0546b4fa8d28b83f4a75096b.png

Bron: https://twitter.com/WiIIemAlexander/status/1240701557538082818/photo/1

• Leuk 10

Deze post delen

1 uur terug, John Durden zei:

Sterke nog, wij hebben ondertussen halverwege besloten op een ander testregime over te gaan

Wel, je kunt wel een aanloop of catch-up fase zien, in deze fase is de toename heel sterk en niet constant. Die gaat daarna over in een volg fase waarbij de toename procentueel stabiliseert. Daarna komt er -als alles goed gaat- een afbouw fase waarin de procentuele toename van dag tot dag iets minder wordt.

Ik had gehoopt dat we in die afbouw fase zaten, maar met het getal van vandaag erbij is die hoop vooreerst weer vervlogen.

Daarbij zie ik ook drie verschillende aanpakken: China (Hubei), Z-Korea en Europa. Voor europa gelden de drie fases hierboven.

Z-Korea lijkt direct in de afbouw fase te zijn overgegaan. De aanloop fase was er maar heel kort. Echter Zuid Korea heeft -in tegenstelling tot china- de toename nog niet tot 0 weten terug te brengen. In tegendeel, de laatste paar dagen stijgt hun toename weer.

Alleen China heeft -volgens eigen zeggen- de toename geheel tot stilstand gebracht. Daar waren wel draconische maatregelen voor nodig die -imo- hier tot een volksopstand zouden voeren.

• Leuk 2

Deze post delen

17 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Echt niet...

Dan hebben we echt naar iets anders gekeken, ik kan mezelf echter niet schermen met twitter pics. waarschijnlijk de persco terugkijken zal ook niet lukken want die zal edited uiteindelijk online verschijnen. ps die nooduitgang blokkade maakte me erg aan het lachen ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
17 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Daar waren wel draconische maatregelen voor nodig die -imo- hier tot een volksopstand zouden voeren.

Mijn interne alarmbellen ging op fase knalrood met flitslampen en toeters toen er hele wijken + hele flatgebouwen werden dicht gelast. 

Dat was zo onmetelijk onmenselijk dat ik in de  'okwatnu' stand schoot...

Denk niet dat hier uberhaupt zou lukken... zelfs niet onder bewaking en bescherming.

Hoe ver men hier vrijwillig of niet zal gaan... geen idee. 

Sta wel op het punt een extra diepvries te willen kopen nu... zeg maar ..... 

Edit: het feit dat Rutte aangaf net de vraag van het volk te willen volgen baart me zorgen. Het volk kiest niet rationeel. En angst lijdt tot hele rare + nare dingen.

Ik bedank graag daar voor.

aangepast door Info_junky
  • Leuk 5

Deze post delen

Chloroquine zit nu ook standaard in het behandelprotocol bij ziekenhuis opname en ik heb begrepen dat het (op termijn) de bedoeling is dat ook zieke mensen thuis dit kunnen krijgen.

Bron?

Thx
JD

Deze post delen

13 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Dan hebben we echt naar iets anders gekeken, ik kan mezelf echter niet schermen met twitter pics. waarschijnlijk de persco terugkijken zal ook niet lukken want die zal edited uiteindelijk online verschijnen. ps die nooduitgang blokkade maakte me erg aan het lachen ;)

afbeelding.png.cbd1f550119d9b6631111ca17a7df999.png

Bron: https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html

Maar... belangrijkste is de awareness dat we afstand moeten houden...

Nu weer:

afbeelding.png.e33366569ff652ec8222cb7638c90dff.png

• Leuk 2

Deze post delen

11 minuten geleden, John Durden zei:

Bron?

Thx
JD

iemand die bij het bedrijf in Zeewolde werkt heeft mij dit gisteren verteld.. Maar nee geen artikel/link/url.

is er niemand op dit forum die helderheid kan geven over de opname protocollen?

• Leuk 1

Deze post delen

33 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

De Duitsers pakken het een stuk grondiger aan qua afstandscriteria:

en volkomen terecht https://goedgezond.info/2018/12/28/hoe-ver-reist-een-nies-of-hoest-door-de-lucht/

Maar 1,5 meter afstand bewaren is uiteraard een wassen "neus" m.b.t. mensen met "milde" klachten.

Ik hoop ook zo dat er dit weekend niet een run naar de tuincentra gaat ontstaan etc.
In mijn persoonlijke observatie valt het me op dat men steeds minder de hond uitlaat, maar zie nog steeds groepjes wielrennen, wandelen en 1, 5 meter afstand in een supermarkt is momenteel niet te doen!

Keep up the good work

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, Bunkerprepper zei:

Bron?

Sorry dat had ik meteen erbij kunnen melden (en sorry ik weet niet hoe ik quotes van verschillende pagina's in 1 bericht kan stoppen).
Ik heb gisteren iemand gesproken die werkt in Zeewolde bij het bedrijf. En dit is een persoon die verder erg goed ken dus niks via via ofzo.

• Leuk 1

Deze post delen

22 minuten geleden, Info_junky zei:

Edit: het feit dat Rutte aangaf net de vraag van het volk te willen volgen baart me zorgen. Het volk kiest niet rationeel. En angst lijdt tot hele rare + nare dingen.

Ik bedank graag daar voor.

Hoe ik het begreep, en ja hij heeft dit wel min of meer gezegd, is dat in dit specifieke geval ze naar het volk konden luisteren. Dus dat het weinig verschil zou maken op het aantal opnames en dat het ons daarom zegmaar gegeven is, om de rust te bewaren.

• Leuk 1

Deze post delen

iemand die bij het bedrijf in Zeewolde werkt heeft mij dit gisteren verteld.. Maar nee geen artikel/link/url.

is er niemand op dit forum die helderheid kan geven over de opname protocollen?

Ja er is onlangs een drietal YT video's gedeeld met training van IC staf. Hierin wordt specifiek genoemd dat op de IC de toediening van Chloroquine NIET wordt geïnitieerd (maar wel gecontinueerd als elders ingezet is). Het advies aan artsen (met discretionairw bevoegdheden) is om ALS ze het doen, dit alleen te doen binnen de kaders van research.

Ik maak hieruit niet op dat het standaard protocol is zoals je relatie aangeeft.

En dat is vrij belangrijk voor mensen hier die Chloroquine hebben verkregen- om een betrouwbare indicatie te hebben van hoe artsen er in Nederland (niet de VS of elders) erover denken.

JD
  • Leuk 1

Deze post delen

19 minuten geleden, Carbunculuz zei:

en volkomen terecht https://goedgezond.info/2018/12/28/hoe-ver-reist-een-nies-of-hoest-door-de-lucht/

Maar 1,5 meter afstand bewaren is uiteraard een wassen "neus" m.b.t. mensen met "milde" klachten.

Ik hoop ook zo dat er dit weekend niet een run naar de tuincentra gaat ontstaan etc.
In mijn persoonlijke observatie valt het me op dat men steeds minder de hond uitlaat, maar zie nog steeds groepjes wielrennen, wandelen en 1, 5 meter afstand in een supermarkt is momenteel niet te doen!

Keep up the good work

Precies dit dus.

Ik moest vandaag nog de deur uit, om wat zaken af te ronden, o.a. dierenarts en nog wat boodschappen.

Mensen houden geen afstand, gewoon helemaal niet.

Staan gezellig in groepjes bij elkaar te praten over hoe erg het allemaal wel niet is, of misschien wel over dat het allemaal zo erg wordt overdreven.

Ik ga vanaf nu vrijwillig in lockdown, want met mijn gezondheid gaat dit niet goedkomen, mocht ik besmet raken.

Gelukkig woon ik in een buitengebied, met voldoende ruimte om in mijn eentje de hond uit te laten.

Ik heb ook een bezorgdienst kunnen vinden voor de boodschappen, dan hoef ik mijn voorraden nog niet aan te spreken.

Het begint steeds meer te lijken op een enge film...

Maar het gaat goedkomen!

• Leuk 3

Deze post delen

40 minuten geleden, middenni zei:

om de rust te bewaren.

Gemarchandeer en gepolder dus.

Dat kan niet in een crisis.

Als je boodschap niet overkomt moet je andere woorden kiezen. Zet er desnoods een aanspreekpunt op. Maar als bange mensen nu al, in Rutte zijn ogen ("van mij hadden de scholen niet dicht gehoeven") , niet wijze keuzes afdwingen kunnen door zoals hij het omschreef "met hun voeten te stemmen", hoe moet dat dan 'straks'?

Buikpijn heb ik er van.

Edit: van democratie naar mob-rule.

Het marktplein van vroeger.

Nee. Bedankt.

aangepast door Info_junky

Deze post delen

De "afstand houden" boodschap komt duidelijk nog niet bij iedereen door. Ik zit in Groningen stad, waar men blijkbaar het idee heeft dat het allemaal wel meevalt?

Vandaag bij de Turkse winkel stond een man ín de deuropening met zn kind in buggy. Blijkbaar te wachten op iemand die in de winkel was. Iedereen die de winkel in of uit wilde moest dus bij deze man langs, echt wel binnen 50 cm afstand.

Toen ik deze man om die reden verzocht gewoon lekker verderop buiten te wachten met zn buggy reageerde hij eerst niet. Vervolgens vroeg ik het wat nadrukkelijker... weer weinig reactie. Toen dus maar op strenge toon toegesproken, hierbij glimlachend aangemoedigd door oude turkse meneer, waarna hij schoorvoetend een beetje verderop ging staan.

Verderop in de winkel lieten mensen hun kind gewoon vrij door de winkel rennen.

Het lijkt erop dat de diverse voorlichters hun verhaal ook in het marokkaans, turks etc. moeten doen want het lijkt er sterk op dat deze doelgroep de boodschap niet meekrijgt.

Dit viel mij eerder deze week ook al op, hadden ouders hun kindjes lekker mee de winkel in genomen om overal aan te zitten en rond te rennen én echt dicht naast mij bij de kassa te laten  staan... kssssstttt... weg kind... ga naar je ouders...

Zag in de telefoonwinkel monddoekjes te koop: 3 voor 10,-- Schandalig, heb ze er op aangesproken én dat ze niet werken. Geen reactie.

Verder hoop ik dat bij eventuele echt strenge lockdown/thuisblijf scenario's er toch echt rekening wordt gehouden met hondenbezitters die toch écht de deur uit moeten voor het noodzakelijke poeprondje.

Dank aan allen die ons hier, zo mogelijk, van goede informatie voorzien. 👍👏

• Leuk 2

Deze post delen

En dat, terwijl in Marokko zelf vanaf gisteravond een total lockdown is en al weken maatregelen worden getroffen.

Ze zijn er alleen nu niet zo blij met de toeristen, die, in hun ogen, de ziekte hebben binnengebracht, niet geheel onterecht.

Honderden vakantiegangers kunnen nu het land niet meer uit.

Marokko heeft de repatriëringsvluchten gecanceld.

Bron: NOS.nl (<-- dit moet een linke zijn, kon het op NOS niet vinden, wel op travelpro)

Automagisch Paraatpaal bron-bijvoeger:

https://www.travelpro.nl/alle-repatrieringsvluchten-vanuit-marokko-geannuleerd/

aangepast door Paraatpaal
Bron bijgevoegd.

Deze post delen

1 uur terug, Erny zei:

Ik zit in Groningen stad

Bestuursvoorzitter UMCG besmet  Ate van der Zee, bestuursvoorzitter van het UMCG in Groningen, is besmet met het coronavirus. Hij is voorzitter van het corona-crisisteam van het ziekenhuis, meldt RTV Noord. Het ziekenhuis laat weten dat Van der Zee zich goed voelt en dat hij vanuit huis werkt. "Ik heb er alle vertrouwen in dat we met elkaar deze crisis aankunnen", laat Van der Zee weten in een interne videoboodschap.  In totaal zijn bij het ziekenhuis 886 medewerkers getest op het virus. 39 medewerkers bleken corona te hebben.

Bron liveblog nos (<--- voortaan linkje toevoegen)

Automagische paraatpaal bron-bijplaatser:

https://nos.nl/liveblog/2327693-30-nieuwe-doden-meer-dan-10-000-aanmeldingen-extra-zorgverleners.html

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220297/Bestuursvoorzitter-UMCG-besmet-met-het-coronavirus

aangepast door Paraatpaal
Bron bijgevoegd.
  • Leuk 3

Deze post delen

Lieve mensen. Voeg een link naar de bron toe als je die hebt, dit staat uitgelegd in de forum-regels. Ik zou het zonde vinden om alles te moeten verbergen dus de afgelopen 3 posts heb ik zelf gefixt.

• Leuk 3

Deze post delen

8 uur geleden, OBL-Rien zei:

Vandaag in NL verwacht ik zo rond de 2940 nieuwe gevallen. De trendlijn gaat door 2978, maar die zit vaak een beetje boven de werkelijkheid.

Dat zat er akelig dichtbij!

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...