Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)
19 minuten geleden, Paraatpaal zei:

Het overzicht van bezorgmomenten van Albert Heijn Online bestellen. Verschilt natuurlijk per regio, maar bij mij zit hij ook helemaal vol. Het probleem is dat je je bestelling kunt aanpassen nadat je het slot hebt geclaimed. Bestel dus iets kleins om een bezorgmoment te claimen en vul vervolgens die bestelling aan (tot 1 dag voor de levering geloof ik, weet iemand dit?). In normale tijden superhandig, nu misschien niet..

Ik weet niet of je meerdere slots kunt claimen voor 1 postcode, maar slots "hamsteren" is blijkbaar een ding geworden.

Bij Jumbo kan je een slot reserveren voor een paar uur ( Geloof 3 uur voordat hij weer vrijkomt).

Maar dat is per account of postcode + huisnummer.

Geen idee hoe dat precies bij AH gaat

aangepast door pacem

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
11 minuten geleden, Hitprep zei:

Je kan meerdere slots tegelijkertijd claimen ja (max 1 per dag). Je moet dan wel je mandje vullen met minimaal € 50,- aan boodschappen, maar dat moet met 1x per week wel te doen zijn.

En je kunt de bestelling tot een dag voor aankomst nog wijzigen. Al zullen veel artikelen dan uitverkocht zijn!

Kennelijk heeft de AH een eigen voorraad voor de on-line bestellingen die niet aan de winkelvoorraad gerelateerd is. Ik geloof niet dat de AH hier al uitverkocht is in de producten die als 'uitverkocht' in de on-line shop staan.

Wanneer je echter een product 4 weken op voorhand koopt, dan wordt deze ook geleverd, zelfs al is die intussen in de on-line shop uitverkocht.

Btw: bestellen in de online shop is -imo- geen hamsteren. Dat is gewoon vermijden naar een winkel IRL te gaan. Dat je dan meer inkoopt als in een RL winkel, dat lijkt me logisch ivm de bezorg kosten.

Overigens, met de AH app kun je bezorgingen aan de deur betalen zonder het pasjes betaal apparaat te hoeven vasthouden!

Deze post delen

Ter informatie: In de diverse crisiscentra waar ik rondloop zie ik dat er concrete voorbereidingen getroffen worden in verband met de mogelijkheid dat a.s. zondag aanvullende maatregelen aangekondigd worden die betrekking hebben op de noodzaak om de verdere verspreiding (en met name die in Brabant) nog verder in te perken.

@Sterredag en @Paraatpaal Ik kan hier geen bron bij noemen omdat ik niet kan citeren uit vertrouwelijke stukken.

Als deze voorwaarschuwing onder de 'geen bron = wissen' regeling valt, dan heb ik daar uiteraard alle begrip voor.

• Leuk 10

Deze post delen

25 minuten geleden, Paraatpaal zei:

Ik weet niet of je meerdere slots kunt claimen voor 1 postcode. Je kunt 1 slot per dag claimen, slots "hamsteren" is daarmee een ding geworden. :(

Wij hebben al langer de gewoonte om thuis te laten bezorgen. En hebben dan ook vaak al tot 3 of 4 weken in het voorruit een bestelling gepland. Dat heette een week geleden nog geen "slot hamsteren" 😉

• Leuk 3

Deze post delen

4 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Ter informatie: In de diverse crisiscentra waar ik rondloop zie ik dat er concrete voorbereidingen getroffen worden in verband met de mogelijkheid dat a.s. zondag aanvullende maatregelen aangekondigd worden die betrekking hebben op de noodzaak om de verdere verspreiding (en met name die in Brabant) nog verder in te perken.

@Sterredag en @Paraatpaal Ik kan hier geen bron bij noemen omdat ik niet kan citeren uit vertrouwelijke stukken.

Als deze voorwaarschuwing onder de 'geen bron = wissen' regeling valt, dan heb ik daar uiteraard alle begrip voor.

Kun je iets meer kwijt over de voorbereidingen of mogelijke maatregelen?

Deze post delen

3 minuten geleden, opa zei:

Kun je iets meer kwijt over de voorbereidingen of mogelijke maatregelen?

Nee. Sorry.

• Leuk 4

Deze post delen

18 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Voor citaten is een bronlink noodzakelijk ivm copyright, als jij zelf wat te vertellen hebt, heb je daar geen bron voor nodig. Zeker niet als er bijvoorbeeld informatie is van persoon tot persoon, dan is het aan ons om de betrouwbaarheid van degene die het verteld in te schatten qua waarheid. (nu heb jij een enigszins relatief hoge status qua betrouwbaarheid) Kortom als je niks quote, geen bron nodig, als iemand graag een bron ziet van je informatie en daarom vraagt kun je altijd toelichten dat je dit niet van internet hebt, maar bijvoorbeeld door werk of connecties (of je geeft dit gelijk aan)

ik zet dit even hier, zodat voor iedereen weer duidelijk gemaakt wordt dat citaten = bronlink (anders wordt het bericht weggehaald) 

• Leuk 2
  • Niet leuk 1

Deze post delen

19 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Ik twijfel al een tijdje of ik het nu wel of niet hier zou gaan posten, komt ook door de bron waar het vandaan komt, ik niet weet hoe betrouwbaar die is, dus laat ik het houden op dat er ik binnen mijn familie/vrienden whatsapp groepen met bepaalde connecties, iets heb gelezen over aanvullende maatregelen dit of vlak na het weekend wat meer richting lockdown zou gaan.

• Leuk 1

Deze post delen

Do as we say,  not as we do #socialdistancing

Ik wacht op de dag dat de hele bubs in 1 keer in quarantaine moet...zoals nu in Georgia... 

Deze post delen

6 uur geleden, FincaInSpanje zei:

Na een tijdje meer lezend te zijn geweest zal ik een kleine bijdrage proberen te leveren uit Spanje.

De noodtoestand is van kracht en je mag alleen de straat op met een reden, bijvoorbeeld inkopen, apotheek of doktersbezoek. Een aantal beroepen hebben een vrijbrief om te werken.  Denk dan vooral aan zorgmedewerkers.

Je mag maar met één persoon in de auto en wordt je aangehouden en je overtreed de regels dan krijg je een boete van 600€ die kan oplopen tot wel 30.000€.

Spanje is het land van de toeristen en die mogen nog het land uit, maar niet meer in. Binnen 7 dgn gaan alle hotels dicht.

Mensen houden zich in het algemeen goed aan de regels. Mijn respect hiervoor.

Madrid is het epicentrum van de Corona ellende. Een zus van een collega werkt daar in het zkh en dat valt haar zwaar. Regelmatig zit ze erdoor en belt ze huilend op. Ze is afhankelijk van het OV en wordt soms al na 4 uur rust weer opgeroepen. 

Elk kwartier sterft er iemand in Madrid aan Corona. De mensen hebben veel pijn op de borst, hoesten hard en hebben vaak hoge koorts. De patiënten komen het zkh aan de ene kant binnen en de lijkwagens rijden de doden er aan de andere kant weer uit. Zo erg is het momenteel.

De noodmaatregel zal waarschijnlijk tot na de Paasweek van kracht zijn, dat is hier 12 april.

Beste @FincaInSpanje

Moge het geluk met jullie zijn, dat je het niet mee maakt onder je geliefden en vrienden.

Veel wijsheid en inzicht toegewenst.

Geweldig dat we als Preppers aan zoveel info krijgen en goed voorbereid kunnen zijn.

Houd ons van de ontwikkelingen op de hoogte.

Deze post delen

Mijn bovenstaande bericht mag verwijderd worden, er is blijkbaar wat mis gegaan, 

maar wat ik wou zeggen, de kans is zeer groot dat dit weekend of de dagen er na een volledige lockdown in gaat, hier zijn ze met het zelfde bezig wij krijgen later vandaag iets te horen maar tot zover is er weinig bekend.

ik ben blij dat ik niet op mijn werk gebleven ben, daar zijn de grenzen al gesloten en is er een avondklok ingesteld.

aangepast door Ludï
  • Leuk 1

Deze post delen

Zojuist, Ludï zei:

Mijn bovenstaande bericht mag verwijderd worden, er is blijkbaar wat mis gegaan, 

maar wat ik wou zeggen, de kans is zeer groot dat dit weekend of de dagen er na een volledige lockdown in gaat, hier zijn ze met het zelfde bezig wij krijgen later vandaag iets te horen maar tot zover is er weinig bekend.

ik ben blij dat ik niet op mijn werk gebleven ben, daar zijn de grenzen al gesloten en is er een avondklok ingestel.

Welkom, je bent net nieuw hier, dus mijn verzoek, lees dit even goed door:

Deze post delen

@Sterredag dank voor de duidelijkheid.

Alle betrokken crisisstaf leden overleggen iedere dag en van dag tot dag wordt bekeken wat er nodig is.

Als voorbeeld hoe zaken van dag tot dag kunnen verschillen: op 18 maart (debat) was er nog geen sprake van aanvullende maatregelen. Op 19 maart kwam de landelijke aankondiging van het sluiten van alle verzorgingstehuizen en bejaardentehuizen voor extern (niet noodzakelijk) bezoek. Dat was een dag daarvoor nog niet genoemd als maatregel.

Ik heb mijn uitspraak daarom dus zo zorgvuldig mogelijk geformuleerd. Ik heb dus nadrukkelijk niet gezegd DAT die maatregelen er definitief komen.

Ik signaleer op dit moment alleen dat er concrete voorbereidingen getroffen worden in verband met de mogelijkheid dat a.s. zondag aanvullende maatregelen aangekondigd worden die betrekking hebben op de noodzaak om de verdere verspreiding (en met name die in Brabant) nog verder in te perken.

De maatregelen hebben dan vooral betrekking op het voorbereid zijn op de mogelijkheid dat een besluit genomen zou kunnen worden dat gericht is op het (nog) verder beperken van de potentiële contact- of besmettingsmomenten tussen (groepen) mensen.

(Als voorbeeld om het toch iets tastbaarder te maken: ik heb zojuist een brief uitgereikt gekregen die ik kan tonen als ik bij een controle wordt staande gehouden... Het uitreiken van zo'n brief werd tot nu toe niet nodig geacht. Het kan zijn dat men nu alvast voor bijvoorbeeld 2 of 3 weken later plant, maar als controlemomenten niet aan de orde zouden zijn in de toekomst, dan zou ik nu ook niet die brief hebben ontvangen...)

• Leuk 8

Deze post delen

De waarnemend gouverneur van Oost-Vlaanderen Didier Detollenaere heeft de korpschefs en burgemeesters van de vijf politiezones die grenzen aan Nederland opdracht gegeven politiecontroles in te stellen. Nederlanders mogen de grens niet langer oversteken voor 'niet-functionele verplaatsingen', zoals het tanken van goedkopere benzine. 

Ook langs de grens met Limburg grijpt de politie in. Daar zijn volgens de burgemeester van de plaats Kinrooi gisteren in vijf uur tijd zevenhonderd Nederlanders teruggestuurd.

In België geldt een reisverbod. Alleen noodzakelijke verplaatsingen, bijvoorbeeld om boodschappen te doen, de hond uit te laten, van en naar het werk te gaan en om te tanken, zijn toegestaan.

Bron: Liveblog AD

Centrale link naar liveblog AD vandaag: https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-pvda-er-martin-van-rijn-nieuwe-minister-medische-zorg-en-koning-houdt-vanavond-toespraak~a3523299/

Deze post delen

Zojuist, Carbunculuz zei:

2994 besmet 30 overleden erbij

30 patiënten overleden, 534 nieuwe patiënten, in totaal 2994 positief geteste personen  Sinds gisteren zijn 534 mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 2994. Onder hen zijn 725 mensen die in de zorg werken; zij worden vaker dan andere groepen getest.  30 patiënten zijn sinds de vorige update overleden aan COVID-19. In totaal zijn er nu 106 mensen overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen 63 en 95 jaar. In totaal zijn 643 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.  De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1012 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (405), Limburg (366) en Noord-Holland (353).  Het werkelijke aantal besmettingen met COVID-19 ligt hoger dan het aantal meldingen in deze update, omdat niet meer iedereen met mogelijke besmetting getest wordt. Bron RIVM. Nl

aangepast door Carbunculuz

Deze post delen

20 minuten geleden, Sterredag zei:

Ik twijfel al een tijdje of ik het nu wel of niet hier zou gaan posten, komt ook door de bron waar het vandaan komt, ik niet weet hoe betrouwbaar die is, dus laat ik het houden op dat er ik binnen mijn familie/vrienden whatsapp groepen met bepaalde connecties, iets heb gelezen over aanvullende maatregelen dit of vlak na het weekend wat meer richting lockdown zou gaan.

Ook ik heb een betrouwbare bron, die een betrouwbare bron heeft (sorry, niet ironisch bedoeld), die spreekt over een lockdown op vrijdag of maandag.

• Leuk 1

Deze post delen

Ter voorbereiding op de toeloop die wordt verwacht qua besmettingen in Brabant, zijn preventief al 30 patiënten overgebracht naar ziekenhuizen boven de grote rivieren.

Meer dan dertig ernstig zieke patiënten met Covid-19 zijn gisteren overgeplaatst naar intensive care-afdelingen die nog capaciteit over hebben, en vandaag volgen er meer. Dat meldt voorzitter Diederik Gommers van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC).

Vooral in Noord-Brabant, waar de meeste besmettingen zijn, is de toestroom op de ic's groot. Om de druk wat van de ketel te halen en bedden vrij te houden voor de volgende golf zieken, worden patiënten naar ziekenhuizen boven de rivieren gebracht.

Gommers was gisteren op bezoek in ziekenhuis Bernhoven in Uden. Hij noemt het 'mooi om te zien hoe er wordt samengewerkt', maar stelt ook vast dat de druk groot is. Hij roept ziekenhuizen en hun medewerkers op zich voor te bereiden. ,,Schaal op en train je collega's en andere medewerkers op verschillende taken, nu je nog tijd hebt."

Bron: Liveblog AD

Link naar Liveblog AD vandaag; https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/live-pvda-er-martin-van-rijn-nieuwe-minister-medische-zorg-en-koning-houdt-vanavond-toespraak~a3523299/

Deze post delen

2 minuten geleden, Japanology zei:

Ook ik heb een betrouwbare bron, die een betrouwbare bron heeft (sorry, niet ironisch bedoeld), die spreekt over een lockdown op vrijdag of maandag.

Zou de koning dat gaan  vertellen vanavond?

• Leuk 1

Deze post delen

11 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Ter voorbereiding op de toeloop die wordt verwacht qua besmettingen in Brabant, zijn preventief al 30 patiënten overgebracht naar ziekenhuizen boven de grote rivieren.

En dit is precies de reden dat ik al dagen lang van mening ben dat er verder gaande beperkingen opgelegd moeten worden in het aantal mogelijk contactmomenten tussen burgers.

Het gaat harder dan wat we aan kunnen, er is al lang geen sprake meer van "gecontroleerd"'.

Hoe gaan we dat straks regelen en uitleggen aan de burgers dat beschikbare onamecapiciteit volgeboekt is door mensen uit brabant terwijl er in alle regio's enorme aanallen patienten bij komen? We moeten alles uit de kast halen om nieuwe geinfecteerden bij komen zodat alle beschikbare zorg besteed kan worden aan degenen die al de klos zijn.

Deze post delen

19 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik hoor via Scott Adams dat in België vanaf vandaag (hydroxy)chloroquine gebruikt wordt voor de behandeling van COVID-19. Heeft iemand een link naar dit bericht?

Edit: Een Franstalige link met vertaler: https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=nl&u=https%3A%2F%2Fwww.levif.be%2Factualite%2Fsante%2Fcoronavirus-une-molecule-vient-au-secours-des-patients-hospitalises%2Farticle-news-1265287.html%3Fcookie_check%3D1584641058

Edit2: Het gaat gebruikt worden vanaf "milde" gevallen (zodra men in bed beland)

Dit is goed nieuws, want dan zullen we waarschijnlijk binnen 10 dagen weten hoe effectief dit middel is.

Eind januari/begin februari hebben ze dit in China ook al gedaan. De eerste resultaten waren toen bemoedigend, er werd half februari in de media hier al bijna gezegd dat dit de oplossing kon zijn, maar daarna werd het heel stil... Dat is meestal geen goed nieuws. Heb er toen en ook onlangs nog met NL artsen over gehad maar het schijnt echt een soort laatste redmiddel te zijn, niet in de zin van de laatste fase maar in de zin dat het bij sommige patiënten echt hele nare bijwerkingen heeft en de situatie dan juist verslechtert dus men het niet altijd als optie bij patiënten ziet (omdat men bij een aantal al weet of vermoed dat de bijwerkingen erger zijn dan de voordelen).

Oh, zie nu dat ik zelfs dat ik nog wat openbare bronnen van bovenstaande kan vinden:

"Patiënten die er volgens het CIB ‘matig ernstig’ aan toe zijn, krijgen extra zuurstof en medicatie. Wereldwijd lopen er allerlei experimenten en testen met geneesmiddelen. Nederland kiest voor chloroquine, een middel tegen malaria dat China ook veelvuldig inzet. Testen buiten het lichaam laten zien dat chloroquine effectief is om Sars-Cov-2 te bestrijden. Ervaringen op patiënten in China zijn ook positief." Bron 5 maart 2020: https://www.trouw.nl/binnenland/de-sterke-stijging-van-coronapatienten-is-geen-verrassing~b4fb350a

"Onderzoekers aan de KU Leuven in België hebben ontdekt dat een bestaand malariamedicijn werkt tegen COVID-19, de ziekte die door het coronavirus 2019-nCoV wordt veroorzaakt. Dit blijkt uit testen die artsen in China hebben uitgevoerd." Bron 18 februari 2020: https://www.nu.nl/buitenland/6031723/86-jaar-oud-malariamiddel-werkt-tegen-door-coronavirus-veroorzaakte-ziekte.html

• Leuk 3

Deze post delen

20 uur geleden, Vladimir zei:

Is in de UK nog gewoon te koop online.

Online medicijnen kopen die normaliter alleen via een recept te krijgen zijn is vooralsnog niet aan mij besteed 😉

Deze post delen

19 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik ben zeer sceptisch tegenover nummers uit china.. ik denk dan ook niet dat dat zinvolle informatie toevoegt.

Maar als je opzoekt wanneer dat was, en dan bekijkt hoeveel gevallen er in Hubei waren op die dag, dan kun je redelijk goed de betreffende dag in de grafiek vinden.

Ik denk precies hetzelfde over de cijfers uit China. Het economische groeicijfer wordt daar ook vastgesteld door het partijburo...

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...