Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

25 minuten geleden, netuyas zei:

Het kenmerk van Immuun zijn is dat het virus dus geen kans meer bij je heeft. De "Nederlanders" zijn ( als de aanpak werkt) dat het enige volk wat bij een nieuwe uitbraak niet in lockdown hoeft.

Maar het gedachtentreintje van de heer Knoops is onjuist en gerelateerd aan die man zijn mediageilheid.

Is dat zo? Het wordt toch als een van de problemen van een lock-down beschouwd dat een enkele buitenlander vervolgens genoeg kan zijn om het hele circus weer opnieuw te laten beginnen? De koers 'kudde-immuniteit' wordt toch mede daarop gemotiveerd? Maar als Nederlanders zelf immuun zijn, zouden ze drager kunnen zijn zonder zelf ziek te worden. En daarmee zouden ze dan meer risico vormen voor andere landen dan mensen uit andere 'lockdown-landen'. Ik neem aan dat Knoops suggereert dat andere landen dan om die reden geen Nederlanders over de vloer zouden kunnen willen hebben (dat zijn een hoop werkwoorden achterelkaar). En als Nederlanders daarmee personae non grata worden dan valt er weinig internationaal te handelen en is deze strategie dus helemaal niet goed voor de economie. Zoiets. Maar goed, die redenering lijkt wat mankementen te hebben. Want als asymptotische besmetting mogelijk is, dan is iedereen een potentieel gevaar.

Allemaal wat vroegtijdig om nu over te gaan speculeren lijkt me. Eerst maar zien dat het de komende maand niet al teveel uit de hand loopt.

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
8 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik ben zeer sceptisch tegenover nummers uit china.. ik denk dan ook niet dat dat zinvolle informatie toevoegt

True! Ik ga het morgen even opzoeken. Thanks

Deze post delen

14 uur geleden, Onbekend zei:

Dit verzin je toch niet, er staan prachtige locaties leeg en er is waarschijnlijk zelfs personeel voor beschikbaar die daar voorheen aan het werk waren en nu werkeloos thuis zitten. We hebben een grote golf zieken te verwachten en wat doet onze wonderbaarlijke volksvertegenwoordiging? Nee....heropenen is niet nodig.....

Zoals eerder gemeld door @Tammo en @JJ&A zijn er ook twee andere ziekenhuizen in Delfzijl en Winschoten beschikbaar die nu nog gesloten zijn.

Alhoewel we nu redelijk besmetting vrij zijn in Provincies Groningen en Drenthe.

Vervoer van Patiënten kan daar verandering in brengen en daar zitten we niet op te wachten.

Deze post delen

14 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Ik geloof dat het gebouw is gekocht door Zadelhoff... Ik verwacht zeker dat er een telefoontje gedaan zal worden om te inventariseren wat de huidige staat is, maar op dit moment zijn er zeer veel andere locaties in beeld waar je met relatief minder maatregelen een noodhospitaal op kunt zetten (zowel in tenten, vastere tenten maar ook in andere bestaande gebouwen).

Continu opblaasbare tenten dan zouden de "tennisbaan tenten" ook aardig geschikt zijn al noodziekenhuizen, daar dacht ik al een tijdje aan.

Feitelijk is er dan automatisch een drukluchtsluis die als ontmoetingsruimte gebruikt kan worden.😉

Deze post delen

Na een tijdje meer lezend te zijn geweest zal ik een kleine bijdrage proberen te leveren uit Spanje.

De noodtoestand is van kracht en je mag alleen de straat op met een reden, bijvoorbeeld inkopen, apotheek of doktersbezoek. Een aantal beroepen hebben een vrijbrief om te werken.  Denk dan vooral aan zorgmedewerkers.

Je mag maar met één persoon in de auto en wordt je aangehouden en je overtreed de regels dan krijg je een boete van 600€ die kan oplopen tot wel 30.000€.

Spanje is het land van de toeristen en die mogen nog het land uit, maar niet meer in. Binnen 7 dgn gaan alle hotels dicht.

Mensen houden zich in het algemeen goed aan de regels. Mijn respect hiervoor.

Madrid is het epicentrum van de Corona ellende. Een zus van een collega werkt daar in het zkh en dat valt haar zwaar. Regelmatig zit ze erdoor en belt ze huilend op. Ze is afhankelijk van het OV en wordt soms al na 4 uur rust weer opgeroepen. 

Elk kwartier sterft er iemand in Madrid aan Corona. De mensen hebben veel pijn op de borst, hoesten hard en hebben vaak hoge koorts. De patiënten komen het zkh aan de ene kant binnen en de lijkwagens rijden de doden er aan de andere kant weer uit. Zo erg is het momenteel.

De noodmaatregel zal waarschijnlijk tot na de Paasweek van kracht zijn, dat is hier 12 april.

• Leuk 13

Deze post delen

Veel sterkte gewenst daar!

Wordt er nog getest op het virus in Spanje?

Andere vraag: vermoedelijk zijn ze daar nog wat gezagsgetrouwer/volgzamer daar dan wij hier, voor wat betreft de overheidsregels? Hier zie je nog steeds mensen buiten, die totaal geen afstand tot elkaar onderhouden. Misschien moeten we alle automobilisten oproepen om luid te claxoneren, als ze dit waarnemen. Dat zal dan wel een enorme herrie worden, maar wellicht gaat dat helpen......

• Leuk 1

Deze post delen

8 uur geleden, Haskap zei:

Maar als Nederlanders zelf immuun zijn, zouden ze drager kunnen zijn zonder zelf ziek te worden.

Wat ik begrepen heb over immuniteit: Het betekend niet dat je ongevoelig bent geworden voor het virus, maar dat je lichaam in "stand-by" is voor de productie van anti-lichamen voor het virus. Wanneer je dus het virus opnieuw binnenkrijgt worden er onmiddelijk ant-lichamen geproduceert die het virus onschadelijk maken.

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
8 uur geleden, Haskap zei:

Is dat zo? Het wordt toch als een van de problemen van een lock-down beschouwd dat een enkele buitenlander vervolgens genoeg kan zijn om het hele circus weer opnieuw te laten beginnen? De koers 'kudde-immuniteit' wordt toch mede daarop gemotiveerd? Maar als Nederlanders zelf immuun zijn, zouden ze drager kunnen zijn zonder zelf ziek te worden. En daarmee zouden ze dan meer risico vormen voor andere landen dan mensen uit andere 'lockdown-landen'. Ik neem aan dat Knoops suggereert dat andere landen dan om die reden geen Nederlanders over de vloer zouden kunnen willen hebben (dat zijn een hoop werkwoorden achterelkaar). En als Nederlanders daarmee personae non grata worden dan valt er weinig internationaal te handelen en is deze strategie dus helemaal niet goed voor de economie. Zoiets. Maar goed, die redenering lijkt wat mankementen te hebben. Want als asymptotische besmetting mogelijk is, dan is iedereen een potentieel gevaar.

Allemaal wat vroegtijdig om nu over te gaan speculeren lijkt me. Eerst maar zien dat het de komende maand niet al teveel uit de hand loopt.

Vanuit biologisch perspectief is dit vergezocht. Er zijn inderdaad gevallen bekend ( https://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Mallon  )  van dragers die ziektes actief bij zich droegen maar zelf niet ziek werden, maar die zijn heel zeldzaam en afhankelijk van de verwekker. Tyfus word veroorzaakt door een bacterie, en je lijf zit vol met bactiesoorten die in symbiose leven met je, of die een wapenstilstand hebben gesloten. Verreweg de meeste virussen worden, wanneer ze overwonnen zijn, direct opgeruimd door je lijf omdat je afweer ze herkent en er korte metten mee maakt. Een immuun persoon heeft het virus overwonnen en heeft het virus op een gegeven moment niet meer bij zich in waarneembare concentraties. Mocht hij of zij weer in contact komen met het virus dan kan het zijn dat hij zich een dagje wat minder lekker voelt als de concentratie maar hoog genoeg is ( opruimwerk heeft ook tijd nodig) maar dan is het weer weg. Ja, in theorie kun je imuune mensen ziek maken door ze een enorme overdosis virus in te spuiten.

Voor de liefhebbers van supercomputers een leuk artikeltje:

CNN: https://edition.cnn.com/2020/03/19/us/fastest-supercomputer-coronavirus-scn-trnd/index.html

En de achterliggende wetenschappelijke paper:

https://chemrxiv.org/articles/Repurposing_Therapeutics_for_the_Wuhan_Coronavirus_nCov-2019_Supercomputer-Based_Docking_to_the_Viral_S_Protein_and_Human_ACE2_Interface/11871402/4

Voor zij die geen zin hebben om te lezen of het engels niet afdoende machtig zijn hier de tl;dr ( too long, did not read)

De supercomputer is gebruikt om te bepalen welke kleine moleculen ( chemische stoffen) in staat zijn om de ACE2-receptoren waar het virus doorheen naar binnen gat te blokkeren. Er zijn 77 potentiele kandidaten gevonden, en die hebben ze gerangschikt naar bruikbaarheid. Met andere woorden: Er zijn 77 chemicalien geidentificeerd die het virus eventueel een halt toe kunnen roepen. Verdere klinische tests zijn natuurlijk noodzakelijk, dus een geneesmiddel is er nog niet, maar het is een goede stap voorwaarts.

aangepast door Winterslaapisbeter
  • Leuk 3

Deze post delen

Goed nieuws in de telegraaf: Apen lijken immuun te worden.

https://sputniknews.com/society/202003161078586625-chinese-scientists-find-monkeys-can-develop-immunity-to-coronavirus-after-infection/

Scientists at the Chinese Academy of Medical Sciences found that when four rhesus monkeys were infected with a COVID-19 strain, they developed fevers and respiratory issues and lost their appetites. The disease viral loads were highest three days after infection but reached undetectable levels at around the 14-day mark.

About a month later, two of the monkeys that had recovered completely were reinfected through their mouths. The researchers found that their body temperatures increased slightly after infection, but that was the only symptom that appeared. Around two weeks later, the monkeys were found to have very high levels of antibodies for the disease, signifying that their immune systems were ready to fight the virus. 

@Haskap Ook in dit bericht: 

Professor Zhong Nanshan, a top Chinese government scientist, revealed last week that recovered coronavirus patients were found to have high levels of antibodies against the disease, which would prevent them from carrying the virus and infecting others.

• Leuk 2

Deze post delen

1 uur terug, DutchPublisher zei:

Veel sterkte gewenst daar!

Wordt er nog getest op het virus in Spanje?

Andere vraag: vermoedelijk zijn ze daar nog wat gezagsgetrouwer/volgzamer daar dan wij hier, voor wat betreft de overheidsregels? Hier zie je nog steeds mensen buiten, die totaal geen afstand tot elkaar onderhouden. Misschien moeten we alle automobilisten oproepen om luid te claxoneren, als ze dit waarnemen. Dat zal dan wel een enorme herrie worden, maar wellicht gaat dat helpen......

Hier wordt volop getest bij elk mogelijk Corona geval.

Iedereen houdt zich trouw aan de regels en alles verloopt zeer gemoedelijk, ook wanneer iemand een "foutje" maakt door te dichtbij te komen.

In het dorp waar ik momenteel zit spreekt, waarschijnlijk de burgemeester, dagelijks door de speakers het volk toe. Het lijkt wel of je dan direct merkt dat het nog rustiger op straat is.

Deze post delen

1 uur geleden, FincaInSpanje zei:

Na een tijdje meer lezend te zijn geweest zal ik een kleine bijdrage proberen te leveren uit Spanje.

De noodtoestand is van kracht en je mag alleen de straat op met een reden, bijvoorbeeld inkopen, apotheek of doktersbezoek. Een aantal beroepen hebben een vrijbrief om te werken.  Denk dan vooral aan zorgmedewerkers.

Je mag maar met één persoon in de auto en wordt je aangehouden en je overtreed de regels dan krijg je een boete van 600€ die kan oplopen tot wel 30.000€.

Spanje is het land van de toeristen en die mogen nog het land uit, maar niet meer in. Binnen 7 dgn gaan alle hotels dicht.

Mensen houden zich in het algemeen goed aan de regels. Mijn respect hiervoor.

Madrid is het epicentrum van de Corona ellende. Een zus van een collega werkt daar in het zkh en dat valt haar zwaar. Regelmatig zit ze erdoor en belt ze huilend op. Ze is afhankelijk van het OV en wordt soms al na 4 uur rust weer opgeroepen. 

Elk kwartier sterft er iemand in Madrid aan Corona. De mensen hebben veel pijn op de borst, hoesten hard en hebben vaak hoge koorts. De patiënten komen het zkh aan de ene kant binnen en de lijkwagens rijden de doden er aan de andere kant weer uit. Zo erg is het momenteel.

De noodmaatregel zal waarschijnlijk tot na de Paasweek van kracht zijn, dat is hier 12 april.

Hel veel sterkte daar, mag je in Spanje wel je eigen tuin in?

• Leuk 2

Deze post delen

2 minuten geleden, Pats zei:

Hel veel sterkte daar, mag je in Spanje wel je eigen tuin in?

Ja, hoor. Ik zit hier op 1.2 hectare afgesloten van de buitenwereld met elektrisch hek en een eigen weg/oprijlaan van 100+ meters.

In geval van nood kan ik naar andere locatie van 12 hectare volledig off the grid, maar ik wacht momenteel op een nieuwe omvormer want de oude heeft wat kuren.

Ik ga gemiddeld om de dag even de deur uit om boodschappen bij te kopen om de voorraad op peil te houden.

• Leuk 5

Deze post delen

Dat zeg ik hier thuis ook: zolang winkels open zijn haal ik 1x per week vers bij.

Wil niet *nu* al gaan interen. 

Bedankt voor je bijdrage FiS. Indrukwekkend. 

Ook de beelden uit Italie komen echt binnen. 

De hele discussie over immuniteit en beleid. Ik word er moe van. Sorry. We weten niet hoe het *hier* in onze bevolking met + in onze omstandigheden zal gaan. 

Giswerk. Daarnaast is her-infectie allang bekend. Zelfde met alle lijstjes en grafieken. Er wordt niet vaak genoeg getest, en cijfers worden vervormd en vervuild door talloze invloeden. Het is hooguit een indicatie. Van de top van de ijsberg.

Zag gisteren een welbespraakte viroloog voorbijkomen die anti-stoffen wilde testen. 

Die man had een goed verhaal. 

Zal um eens opzoeken.

Gevonden: 

aangepast door Info_junky
  • Leuk 2

Deze post delen

Goedemorgen allemaal.

Na vele, vele pogingen heb ik eindelijk mijn gebruikersnaam en wachtwoord van vroeger weer gevonden.

Ik lees met belangstelling mee met dit topic, hoewel ikzelf niet veel kan bijdragen.

Wat ik me even afvraag: er worden heel veel zinnige dingen aangedragen.

Is er toevallig iemand, die dit ook kan doorspelen naar mensen, die er iets mee kunnen?

Als ik baas was op het ministerie van volksgezondheid zou ik een enorme groep computer-savvie mensen constant het internet laten afspeuren naar zaken, die ze kunnen gebruiken, maar ik heb zomaar het idee, dat dit niet, of niet voldoende, wordt gedaan.

Maar ik zou het zo jammer vinden als een heleboel van de zinnige en werkbare suggesties of ideeën, die hier gedaan worden, gewoon ongebruikt blijven liggen.

Deze post delen

@info-junkie

Ik ben het ermee eens, dat zolang er nog mogelijkheden zijn, om in te kunnen kopen, uiteraard de voorraden niet worden aangesproken.

Dat zou zijn doel wel erg voorbijschieten.

Ik heb gelukkig niet hoeven hamsteren, ik heb al gelijk toen in Italië de ellende losbarstte, mijn voorraden op peil gebracht.

Overigens moet je dat niet al te hard zeggen nu, buiten dit forum dan, hier snappen we dat wel.

Maar de "buitenwacht" neemt het je nu erg kwalijk, dat jij je zaakjes wel grotendeels op orde hebt en zij niet.

Zojuist nog bij de huisarts medicijnen, die we gebruiken, besteld.

Ik ben nu bezig met de "last minute" dingen.

Ik kan alleen maar zeggen "stay safe and stay healthy"!

• Leuk 1

Deze post delen

Ik hoor net van vrienden in de Randstad dat de ze de bestelde boodschappen pas in mei kunnen verwachten!

Heeft nou serieus niemand kunnen bedenken, dat zodra meneer Rutte zijn speech hield, mensen volslagen in paniek zouden raken en als een gek gaan hamsteren?

Oftewel "ben ik nou zo slim, of zijn jullie zo dom"?

aangepast door jens

Deze post delen

39 minuten geleden, jens zei:

Goedemorgen allemaal.

Na vele, vele pogingen heb ik eindelijk mijn gebruikersnaam en wachtwoord van vroeger weer gevonden.

Ik lees met belangstelling mee met dit topic, hoewel ikzelf niet veel kan bijdragen.

Wat ik me even afvraag: er worden heel veel zinnige dingen aangedragen.

Is er toevallig iemand, die dit ook kan doorspelen naar mensen, die er iets mee kunnen?

Als ik baas was op het ministerie van volksgezondheid zou ik een enorme groep computer-savvie mensen constant het internet laten afspeuren naar zaken, die ze kunnen gebruiken, maar ik heb zomaar het idee, dat dit niet, of niet voldoende, wordt gedaan.

Maar ik zou het zo jammer vinden als een heleboel van de zinnige en werkbare suggesties of ideeën, die hier gedaan worden, gewoon ongebruikt blijven liggen.

Jens, ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat veel van het beleid op wereldwijd niveau wordt uitgestippeld met nuances per land.

Zelfs woordkeuzes en lijstjes zijn identiek. Merkel haar meest recente beperkingen-speech was vrijwel identiek aan die van Rutte. Zelfs de volgorde en uitleg. Ook bij Trump komt veel overeen maar door de stuctuur van dat land is het tempo anders.

Dus inhoeverre ambtenaren daar van af mogen wijken is me een raadsel. Een muitende ondergediende met iets teveel eigen initiatief zit niemand op te wachten in die kringen 😉  

Edit: wat ik niet begrijp is "eigen verantwoordelijkheid nemen". Zijn we dat afgeleerd in dit land vol regels en protocollen? 

Waarom hebben ziekenhuizen niet ZELF ergens een container vol spul 'voor ooit in het geval dat'? Waarom hebben huisartsen niet zelf een paniek-voorraad?

Ik kan er met mn pet niet bij.

En kom me niet aan met geldgebrek want het geld klotst tegen de plinten op veel plekken. Een investeerder is zo gevonden.

aangepast door Info_junky

Deze post delen

Nog even een vraag over mondkapjes.

Ik heb hier 1 doosje van 50 stuks.

Ik zou graag iets willen afstaan aan de huisarts, maar ik weet niet, hoeveel ik er zelf nodig zal hebben.

Waar rekenen jullie op, wat is jullie inschatting van hoeveel je zult gebruiken?

Deze post delen

Zojuist, jens zei:

Nog even een vraag over mondkapjes.

Ik heb hier 1 doosje van 50 stuks.

Ik zou graag iets willen afstaan aan de huisarts, maar ik weet niet, hoeveel ik er zelf nodig zal hebben.

Waar rekenen jullie op, wat is jullie inschatting van hoeveel je zult gebruiken?

Zijn eigenlijk wegwerpdingen, dus ja eens we ze gaan dragen ben je vrees ik snel door 50 stuks heen. De huisarts heeft het wel harder nodig. Moreel dilemma dus.

Deze post delen

Dus inhoeverre ambtenaren daar van af mogen wijken is me een raadsel. Een muitende ondergediende met iets teveel eigen initiatief zit niemand op te wachten in die kringen

Een ambtenaar met eigen initiatief is volgens mij een contradictio in terminis...

Maar misschien, als er al eentje is, worden dat juist de grote helden.

• Leuk 2

Deze post delen

1 minuut geleden, JohninNL zei:

Zijn eigenlijk wegwerpdingen, dus ja eens we ze gaan dragen ben je vrees ik snel door 50 stuks heen. De huisarts heeft het wel harder nodig. Moreel dilemma dus.

Dat dus.

Deze post delen

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/

5 miljoen mondkapjes geleverd in België.

Doen ze goed daar.

Maar we wilden toch zo graag een EU?

Nou, die hebben we nu en net nu het nodig is, besluiten alle EU lidstaten voor zichzelf te gaan werken.

Wie het nog snapt, mag het zeggen.

• Leuk 4

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...