Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

3 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik was juist die data aan het bestuderen, maar zie niets verdachts. Het aantal in ZH opgenomen hoeft natuurlijk niet gelijk te zijn aan aantal naar leeftijd. Bedoelde je dat?

Nee, tel maar eens bijvoorbeeld (in de originele versie/PDF zijn de afbeeldingen scherper) het aantal opgenomen patiënten in de leeftijden van 15 tot en met 49, alleen al in de categorie 45-49 staan er 21 in de grafiek... Als je alles optelt in de grafiek kom je op 37 gevallen uit terwijl in de tabel staat dat het er maar 23 zijn...Dat is, zeker nu de getallen nog klein zijn, een heel groot verschil en zorgt dan ook voor grote vertekening als je vervolgens in percentages gaat praten...

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

28 minuten geleden, Sterredag zei:

Ik las dit zojuist op FB in een FvD groep. 

Weet natuurlijk niet of het waar is. Maar toch.

Dit moet ik effe kwijt, mijn moeder ligt op dit moment in het ziekenhuis en is positief getest op het Coronavirus. Ze heeft diabetes en is hart en long patiënt. Ze heeft vannacht een terugval gehad en zou eigenlijk naar de intensive care moeten, maar dat doen ze met haar niet meer ivm haar leeftijd ( 82 ). Ook werd haar gezegd dat ze mocht dat nodig zijn niet meer gereanimeerd zal worden omdat na een reanimatie je automatisch worden wordt overgeplaatst naar de intensive care en dat doen ze bij haar dus niet meer. Heb haar net nog aan de telefoon gehad omdat bezoeken niet meer is toegestaan ivm die corona, en dan krijg je van je eigen moeder te horen, ZE LATEN MIJ GEWOON DOOD GAAN. Echt een land om trots op te zijn, onze ouderen worden gewoon opgeofferd.

Ben nu niet thuis. Dus bewerk dit bericht straks als ik thuis ben

Heel veel sterkte

Hadden we Youp van t Hek al genoteerd? Zware hartpatiënt.

Helpt wellicht weer om bij sommigen het besef te laten doordringen (maar vermoedelijk niet bij diegenen die zich in winkels nog steeds op 20cm afstand langs je wringen terwijl iedereen netjes op grote afstand van elkaar blijft - moet vaststellen: toch in grote meerderheid 25minners... )

https://www.nu.nl/achterklap/6038706/youp-van-t-hek-in-ziekenhuis-na-oplopen-coronavirus.html

Youp van 't Hek heeft het coronavirus opgelopen en ligt momenteel in het ziekenhuis. Dat bevestigt het management van de 66-jarige cabaretier donderdag aan NU.nl.

"Vooralsnog hebben de artsen alles onder controle. Wij verzoeken u de familie met rust te laten zodat zij alle aandacht aan het herstel van Youp kunnen geven", laat het management verder weten.

• Leuk 3
3 minuten geleden, Invictus zei:

Scherp !

Je kon daar inderdaad wel eens goed mee zitten, in tegenstelling tot veel anderen waaronder ik.

"Ik las dit zojuist op FB in een FvD groep. 

Weet natuurlijk niet of het waar is. Maar toch."

Veel duidelijker dan dit kan toch niet?

• Leuk 3
  • Niet leuk 1
1 minuut geleden, OBL-Rien zei:

Inderdaad erg ingrijpend om te lezen.

Een nuance: Dit niet iets wat specifiek alleen voor het coronavirus en coronavirus-gerelateerde gevallen geldt.

Dezelfde overwegingen spelen ook bij hartoperaties, bestralingen als onderdeel van kanker, chemotherapie enz.

Er kunnen zich altijd momenten voordoen waarop je het vreselijk moeilijke gesprek met elkaar moet voeren of het uitvoeren van bepaalde operaties of het ondergaan van bepaalde behandelingen opwegen tegen alle effecten van die behandeling. Op eenzelfde manier worden dagelijks ook vele mensen geconfronteerd met de vraag: wel of niet de beademing of hart/long machine uitschakelen.

Dit zijn  levensontwrichtende keuzemomenten waarvoor je hoopt nooit geplaatst te worden.

• Leuk 2
7 uur geleden, JohninNL zei:

Heel erg goede thread van Trevor Bedford die de verschillende scenarios bekijkt, van herd immunity, tot radicale social distaning. Zijn conclusie, de enige manier om de economie draaiende te houden is massaal testen zodat ook mensen die asymptomatic zijn worden gedetecteerd en in isolatie kunnen zodat de economie verder zijn gangetje kan gaan zonder massale verspreiding met 100.000en doden tot gevolg (een scenario dat Engeland op dit moment lijkt te kiezen).  Aangezien het lijkt op dit moment dat een groot deel van de virus verspreiding komt uit het verspreiden door mensen die asymptomatisch zijn.

Ter duiding voor wie Trevor Bedford niet kent: hij is een geassocieerde professor aan de Universiteit van Washington en is een expert op virus epidemiologie en is mede-ontwikkelaar van het next-strain platform dat wereldwijd word ingezet om de mutaties van covid19 te tracken. Een mans wiens woorden wat waard zijn.

"The second, related, strategy is using cell phone location data combined with data on known positive cases to alert possible exposures to self isolate and get tested. Figure from

@ChristoPhraser

and colleagues who've considered this in detail. 15/19"

Even tussen neus en lippen door, in tekstje 15 van de 19, met zoiets aankomen. Past wel mooi bij de andere maatregelen, natuurlijk. Contant geld in de ban, vrijheden inperken, van iedereen bijhouden waar ie is, what could possibly go wrong here?

Wat betreft de rest van het verhaal, mbt intensief testen. Persoonlijk denk ik dat het theoretisch gezien inderdaad een heel goede strategie is, maar praktisch niet (meer) haalbaar? Ondertussen hebben ze het al zo ver laten komen met onbekende gevallen en laks testbeleid, dat iedereen getest moet worden om een duidelijk beeld te krijgen. Dan zit je dus al mooi op ruim 17 miljoen. Test je overigens in incubatietijd wel positief? Want anders heb je zelfs na 17 miljoen testen nog geen enkele duidelijkheid, aangezien de mensen in de incubatietijd negatief testen maar wel besmet zijn. Dus zou je nog een testronde moeten doen, maar zit je weer met hetzelfde probleem. Want de mensen die in de incubatieperiode zaten, en vervolgens symptomen begonnen te krijgen, kunnen ondertussen weer andere mensen besmet hebben. Etc.

En dan komt daarbij dat alle andere landen, wereldwijd, even grondig moeten testen. Anders kunnen er alsnog ongedetecteerde besmettingen plaats vinden, en begin je weer van voor af aan. Al met al ook hierbij weer volop haken en ogen?

1 uur terug, Sterredag zei:

Ik las dit zojuist op FB in een FvD groep. Weet natuurlijk niet of het waar is. Maar toch.

Ben nu niet thuis. Dus bewerk dit bericht straks als ik thuis ben.

Let op: Dit gaat niet over mijn eigen moeder, het is een quote uit een FvD FB groep.

Nederland is op een aantal vlakken een heel hard land. Soms is dat goed, soms ook niet. Doodgaan hoort bij het leven, en wanneer je oud bent dan komt het wat sneller dan wanneer je jong bent. Voor jonge mensen is dat vaak veel moeilijker dan voor de oude.

Overzichtelijke nederlandse statistieken hier:

https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_the_Netherlands

Per provincie in aantallen uitgesplitst. Wikipedia houd voor veel landen statistieken bij, hoofdsite is hier: https://en.wikipedia.org/wiki/2019–20_coronavirus_pandemic

aangepast door Winterslaapisbeter
  • Leuk 1
5 minuten geleden, Gillettefussion zei:

Trump zegt net live op tv dat chloroquine voor Corona toegediend mag worden.

Had het al proberen te regelen eind januari (toen waren ze er in China mee bezig met redelijke resultaten) maar was echt een gedoe om er legaal aan te komen. Tevens zijn de bijwerkingen niet echt top dus je wil het alleen gebruiken als het echt moet en je kunt het weer niet gebruiken als je kritieke klachten krijgt. Begin maart is de gehele voorraad ingenomen/gekocht door onze hulpverlening/overheid (bevestigd door een arts die ik ken)... Zie ook: https://farmanco.knmp.nl/ (datum is van vandaag qua update maar kwam begin maart op de lijst met tekorten...

• Leuk 1
46 minuten geleden, Huisvrouw zei:

verwijderd bericht ivm geen bronlink over aftreden Bruins

Ja is echt, inmiddels overal te lezen. Hugo de Jonge neemt 't tijdelijk over

aangepast door Sterredag
quote aangepast ivm verborgen quote
  • Leuk 1
38 minuten geleden, Nikke zei:

Had het al proberen te regelen eind januari (toen waren ze er in China mee bezig met redelijke resultaten) maar was echt een gedoe om er legaal aan te komen. Tevens zijn de bijwerkingen niet echt top dus je wil het alleen gebruiken als het echt moet en je kunt het weer niet gebruiken als je kritieke klachten krijgt. Begin maart is de gehele voorraad ingenomen/gekocht door onze hulpverlening/overheid (bevestigd door een arts die ik ken)... Zie ook: https://farmanco.knmp.nl/ (datum is van vandaag qua update maar kwam begin maart op de lijst met tekorten...

Is in de UK nog gewoon te koop online.

3 minuten geleden, Prepaired zei:

Wat een LOSER duidelijk geen ballen

Vaak kost het veel meer ballen om openlijk toe te geven dat iets niet meer lukt, dan om maar een beetje door te blijven klooien.

Maar vanachter je toetsenbord is natuurlijk altijd makkelijk oordelen over situaties waar je zelf niet in zit.

• Leuk 20
5 minuten geleden, Prepaired zei:

Wat een LOOSER duidelijk geen ballen

Lijkt mij eerder iemand die het beste probeert te doen voor het land, ook als dat hem zelf zijn baan kost.

Voor zo iemand heb ik wel respect.

• Leuk 11
6 minuten geleden, Vladimir zei:

Is in de UK nog gewoon te koop online.

beter nieuws:

ROTTERDAM - Een aantal Nederlandse ziekenhuizen kan binnenkort mensen snel en op grote schaal testen op het nieuwe coronavirus,

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2127143471/ziekenhuizen-kunnen-snel-testen-op-corona

en

Rhesusapen die besmet zijn met het nieuwe coronavirus, krijgen de ziekte niet opnieuw. Dat is een bemoedigende conclusie van onderzoek uit Peking.

bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1480763477/goed-nieuws-apen-immuun-na-genezing-van-corona

aangepast door Prepaired
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...