Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op 16-3-2020 om 20:39, Raycoupe zei:

Waarschijnlijk niet, want we zijn net wat eerder met behoorlijk drastische maatregelen.

Maar het probleem is dat er weinig tot geen zekerheden zijn. Niemand weet exact van de hoed en de rand helaas.

Dat maakt deze crisis ook zo lastig en daarom worden zoveel mensen pessimistisch, angstig en onzeker.

Wat bij preppen nogal eens vergeten wordt is 'moreel'. Kasten vol met spullen maar vergeten dat je ook je best moet doen en strategieën verzinnen om de moreel hoog te houden. Als iedereen het kopje laat hangen is de oorlog bij voorbaat verloren.

Dat was nou precies wat ik lastig vond, daags na de speech van Rutte! Ik dacht aan de aantallen doden we gaan krijgen en dat maakte me heel erg verdrietig en boos. Ik vond dat Rutte te weinig dit gevolg aankaartte. En dat maakte me kwaad.

Het menselijk leed is denk ik niet meer te voorkomen, dat station zijn we reeds gepasseerd. 

Genoeg voorraden hier, nu uit alle macht het moreel hooghouden. Zó verdrietig ben ik...Ik had er wel over nagedacht, destijds toen ik begon met meer voorbereid te zijn. In oude draadjes benoem ik het ook wel. Maar ik dacht MICRO; voor "good spirits" heb ik chocola in huis, leuke films en spelletjes. Maar het MACRO aspect heeft veel meer impact dan ik dacht,  denkende aan al die mensen - of ik ze ken of niet-, die fysiek gaan lijden of zelfs doodgaan, of verlies gaan lijden doordat hun geliefden doodgaan, is ronduit depressief makend. 

Uit alle macht probeer ik dit te verwerken omdat ik het moraal van mijn gezin niet wil aantasten. Zeker voor jonge kinderen is het heel beangstigend om verdriet en onmacht bij de eigen ouders te zien...

edit:

wat ik vergeet is dat er ook mooie dingen gebeuren: mensen helpen elkaar, doen boodschappen voor de mensen die in de risicogroep vallen. Ik heb met een aantal mensen een app-groepje waar we elkaar oppeppen en zo toch een zekere sociaal contact hebben. We checken bij elkaar of we nog wat missen en sturen elkaar pakketjes met handige dingen op. Ik dacht altijd, ik trek me terug, maar ik heb zelfs mijn eigen regels overtreden en iemand geholpen een grote hoeveelheid boodschappen rond te brengen! (zelf niet de boodschappen gedaan hoor, én met de nodige voorzorgsmaatregelen). De blije gezichten van de mensen die hun boodschappen kregen waren GOUD WAARD!!! Dát hielp me echt om weer hoopvol te zijn. Ik wil in de goedheid van mensen blijven geloven, wellicht tegen beter weten in, want wat heeft het voor zin te overleven in een onleefbare wereld of maatschappij?

Talloze sociale initiatieven vind je online: belmaatjes, koken voor mensen, bezorgen van boodschappen, delen van spullen, zoals een aantal geweldige preppers hier die doneren aan huisartsen en ziekenhuizen. Dat geeft de mens hoop
een voorbeeldje, maar je vindt dit overal:
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/initiatieven-in-oisterwijk-belmaatjes-en-maaltijdsoepen-voor-ouderen-die-door-corona-in-de-knel-komen~a5163b77/

• Leuk 3

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst: (aangepast)
6 uur geleden, Nikke zei:

Overigens heb ik vandaag nog contact gehad met meerdere artsen in verschillende ziekenhuizen, er heerst inmiddels echt al wat paniek onder de medewerkers, niet alleen omdat het nu heel snel gaat maar ook omdat de benodigde veiligheidsmiddelen bijna of helemaal op zijn. Men doet nu al soms zijn werk zonder mondkapjes (zelfs FFP1 is op) en andere beschermende kleding.

Een brandweerman stuur je toch ook niet in zijn burgerkleding naar een brand. Kan echt niet dit. En dan die woorden van onze politici van eind februari: 'we zijn het best voorbereide land in de EU'... Schandalig, en als er niet snel iets gebeurt is er straks nog een groter tekort aan zorgpersoneel met alle gevolgen van dien.

Vreselijk dit. Medewerkers moeten gewoon goed beschermd kunnen zijn. Ik heb echt met ze te doen. 

Ik vraag me oprecht af hoe lang we nog hebben tot een lockdown.

aangepast door Solas
Geen bron
  • Leuk 1

Deze post delen

Nou maar even iets hoopvols van de site van de guardian.com, het medicijn Favipiravir geeft hoop.

Medical authorities in China have said a drug used in Japan to treat new strains of influenza appeared to be effective in coronavirus patients, Japanese media said on Wednesday.

Zhang Xinmin, an official at China’s science and technology ministry, said favipiravir, developed by a subsidiary of Fujifilm, had produced encouraging outcomes in clinical trials in Wuhan and Shenzhen involving 340 patients.

“It has a high degree of safety and is clearly effective in treatment,” Zhang told reporters on Tuesday.

Patients who were given the medicine in Shenzhen turned negative for the virus after a median of four days after becoming positive, compared to a median of 11 days for those who were not treated with the drug, public broadcaster NHK said.

In addition, X-rays confirmed improvements in lung condition in about 91% of the patients who were treated with favipiravir, compared to 62% or those without the drug.

Volgens Wikipedia: 

Favipiravir, ook bekend als T-705, is een experimenteel anti-viraal middel tegen veel RNA-virussen. Het is in een aantal landen geregistreerd als Avigan®. [2]Net als een aantal andere experimentele antivirale middelen (T-1105 en T-1106), is het een pyrazinecarboxamide-derivaat. Favipiravir werkt tegen griepvirussen, westnijlvirus, gele koorts, mond-en-klauwzeer en andere flavivirussen, arenavirussen, bunyavirussen en arbovirussen.

Het werkingsmechanisme houdt verband met de selectieve remming van virale RNA-afhankelijke RNA-polymerase. Favipiravir remt de RNA of DNA synthese in zoogdiercellen niet en is niet giftig voor zoogdieren.

Op 25 augustus 2014 werd bekend dat de Japanse overheid het middel als experimenteel medicijn heeft aangeboden voor de bestrijding van het ebolavirus. Op 19 oktober 2014 werd bekend dat de Spaanse verpleegster Teresa Romero wellicht[3] met behulp van dit middel genezen is van het ebolavirus. Het wordt nu uitgeprobeerd in Guinee.[4] Het bleek in februari 2015 matig effectief, vooral bij niet al te zwaar geïnfecteerde patiënten.

• Leuk 2

Deze post delen

9 uur geleden, Pantoffel zei:

Ik ben bang dat dit draadje kapot is......en daar vind ik wel wat van.

@Sterredag @Luke @Paraatpaal

Is het een idee om de discussie 'is het allemaal wel zo erg?' van voorgaande bladzijden te verhuizen naar een topic met die naam? (of bv 'overdrijven we niet? ') Wat mij betreft start het met het artikel van Briggs. Een aantal pagina's daarna zijn lastig leesbaar met 2+ discussies door elkaar. 

• Leuk 2

Deze post delen

5 uur geleden, Nikke zei:

Deze keer een lijstje van alleen alle EU landen, Canada, de VS en Australië waarbij Nederland niet is meegenomen omdat het aantal herstelde personen in Nederland niet bijgehouden word en dit de resultaten teveel zou vertekenen (naar boven toe).

Aangezien niet alle besmettingen geregistreerd worden, en dus ook niet alle genezingen snap ik het nut niet van dit lijstje. Voor alle duidelijkheid, Ik waardeer het dat je een bijdrage wilt leveren, maar een buitenstaande die % ziet waarbij blijkbaar 40% van de besmette mensen overlijd wort op het verkeerde beeld gezet en onnodig angst aangejaagd.

De realiteit is dat ergens tussen de 1 en 3 % van de mensen die besmet worden komt te overlijden, en dat een groot deel van die mensen ook waren overleden aan een serieuze seizoensgriep. Uiteraard is het heel triest voor de nabestaanden en is elke dode die we kunnen voorkomen er 1, maar mensen gaan dood! dat kunnen we helaas niet voorkomen.

Dus het aantal covid gerelateerde overlijdens zonder dat er andere complicaties waren is nog altijd zeer klein.

Dit geld trouwens voor veel berichtgeving in dit draadje( niet op jou persoonlijk gericht). Waarom kunnen wij als "preppers" niet onze verantwoordelijkheid nemen en dit forum een bron van goede informatie laten zijn in plaats van een sensatiegerichte complotachtige site waar de teneur is dat de regering een stelletje onbenullen en massamoordenaars zijn, en waar blijkbaar mensen met teveel tijd elke keer wel weer een "betrouwbaar" twitterbericht of anders kunnen vinden waaruit zou blijken dat we allemaal naar de verdoemenis gaan. Er was in dit draadje heel veel goede en waardevolle informatie en een aantal zeer waardevolle initiatieven, maar die zijn allemaal ondergesneeuwd in een lawine van "ik hoor dat" en  "volgens deskundige X"

• Leuk 9

Deze post delen

23 minuten geleden, netuyas zei:

Aangezien niet alle besmettingen geregistreerd worden, en dus ook niet alle genezingen snap ik het nut niet van dit lijstje. Voor alle duidelijkheid, Ik waardeer het dat je een bijdrage wilt leveren, maar een buitenstaande die % ziet waarbij blijkbaar 40% van de besmette mensen overlijd wort op het verkeerde beeld gezet en onnodig angst aangejaagd.

De realiteit is dat ergens tussen de 1 en 3 % van de mensen die besmet worden komt te overlijden, en dat een groot deel van die mensen ook waren overleden aan een serieuze seizoensgriep. Uiteraard is het heel triest voor de nabestaanden en is elke dode die we kunnen voorkomen er 1, maar mensen gaan dood! dat kunnen we helaas niet voorkomen.

Dus het aantal covid gerelateerde overlijdens zonder dat er andere complicaties waren is nog altijd zeer klein.

Dit geld trouwens voor veel berichtgeving in dit draadje( niet op jou persoonlijk gericht). Waarom kunnen wij als "preppers" niet onze verantwoordelijkheid nemen en dit forum een bron van goede informatie laten zijn in plaats van een sensatiegerichte complotachtige site waar de teneur is dat de regering een stelletje onbenullen en massamoordenaars zijn, en waar blijkbaar mensen met teveel tijd elke keer wel weer een "betrouwbaar" twitterbericht of anders kunnen vinden waaruit zou blijken dat we allemaal naar de verdoemenis gaan. Er was in dit draadje heel veel goede en waardevolle informatie en een aantal zeer waardevolle initiatieven, maar die zijn allemaal ondergesneeuwd in een lawine van "ik hoor dat" en  "volgens deskundige X"

Eens, heb mijn vorige post aangepast wegens ontbreken van betrouwbare bronnen. En zal het verder nalaten om een discussie aan te gaan 😏

aangepast door Solas
  • Leuk 1

Deze post delen

De nieuwste cijfers van Hopkins:

De "mortaliteit" (aantal overleden personen ten opzichte van aantal genezen verklaarde personen) blijft onverminderd hoog in Nederland, Frankrijk, Amerika, België en Zwitserland. In Italië blijft dit getal stabiel. In Spanje lijkt sprake te zijn van een hele lichte daling, maar dit kan tijdelijk zijn. De mortaliteit gaat nu ook in Duitsland sterk omhoog, in gelijke tred met die in Japan en Iran. De enige landen waarin de mortaliteit continu blijft dalen zijn Zuid-Korea (testen, testen, testen), China (totale lockdown) en Singapore (zeer hoog opsporingspercentage en vroeg ingrijpen). In Singapore zijn nog steeds 0 doden, terwijl het land al veel langer met corona kampt dan Nederland. 

Dan het aantal besmettingen per miljoen inwoners. In Italië blijft dit aantal onverminderd door stijgen; het getal is bijna negen keer zo hoog als in China. Hier is de epidemie nog bij lange na niet onder controle. In het tweede cohort vinden we Zwitserland en Spanje, waar de boel volledig uit de hand loopt. In het derde cohort zien we Iran en Denemarken. Daaronder vinden we Zuid-Korea, waar het aantal besmettingen stabiel blijft (dit bevestigt het beeld dat de situatie in Zuid-Korea onder controle is). In het vierde cohort zien we Frankrijk, België, Duitsland en Nederland, waar het aantal besmettingen blijft doorstijgen (ondanks het feit dat in België de scholen al op 12 maart zijn dichtgegaan: dat betekent dat het effect hiervan zes dagen of meer op zich laat wachten). Stabiel zijn opnieuw China, waar het aantal besmettingen blijft dalen (als enige land ter wereld). Het aantal besmettingen in Singapore blijft gecontroleerd stijgen, maar wellicht zullen ook hier op korte termijn rigoureuzere maatregelen moeten worden getroffen. Onderaan vinden we Amerika (een tijdbom, want hier gebeurt heel veel onder de radar), Japan (dat op zijn kop heeft gekregen van het WHO omdat er veel te weinig wordt getest) en Polen. Zelfs in Polen, dat de grenzen heeft dichtgegooid en de scholen heel vroeg heeft gesloten, zie je een lichte stijging, wat nogmaals benadrukt dat je er niet vroeg genoeg bij kunt zijn. 

Conclusie: in Nederland zijn we veel te laat met maatregelen en persoonlijk reken ik erop dat we over 10 dagen ook hier 400 doden per dag zullen krijgen, net als in Italië.

image.thumb.png.30fbf265fd6443dfebc6782904f8bb42.png

• Leuk 1

Deze post delen

7 uur geleden, Mono zei:

Experts in NL met twijfels:

Niet binnen NL, maar je mag het WHO hieraan toevoegen, want Nederland heeft gisteren van het WHO op zijn donder gekregen. 

Deze post delen

11 uur geleden, Dutch013 zei:

Vandaag een sterfgeval door corona "mee mogen maken" in de directe omgeving.

Beroepsmatig heb ik er geen moeite mee, maar dit hakte er toch even in...

Zo zie je maar... we blijven mens, voorbereid of niet...

Sterkte toegewenst!

Deze post delen

11 uur geleden, Dutch013 zei:

Vandaag een sterfgeval door corona "mee mogen maken" in de directe omgeving.

Beroepsmatig heb ik er geen moeite mee, maar dit hakte er toch even in...

Zo zie je maar... we blijven mens, voorbereid of niet...

Sterkte!

Deze post delen

10 uur geleden, Pantoffel zei:

Ik ben bang dat dit draadje kapot is......en daar vind ik wel wat van.

Ben het helemaal met je eens!

Maar mijn mening daarover zal ik ook maar voor me houden , zal niemand op zitten te wachten.....

Wel jammer dat ik hier even de onderliggende verbondenheid  mis die ik tot maandagavond wel hier "proefde ".

Maar zal aan mij liggen , zit momenteel even in een dip. Komt ook wel weer goed!

Begreep dat jij ook voor zelf-isolatie hebt gekozen?

Hopelijk gaat het je goed..

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 3

Deze post delen

2 uur geleden, sunnysuzanna zei:

Genoeg voorraden hier, nu uit alle macht het moreel hooghouden.

Een heel mooi berichtje vind ik dit @sunnysuzanna!

En dan bedoel ik niet alleen de zin die ik hier quote,maar je hele berichtje.

Geeft moed,heb ik ff nodig!

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 3

Deze post delen

Update:

2124347296_Screenshot2020-03-18at10_10_48.thumb.png.90ecdae21761f5cf83d43e251ea711a0.png

En op datum:

661801473_Screenshot2020-03-18at09_57_05.thumb.png.eb24fcb65e2f171d49b60f2a53351ea4.png

Extra vandaag: Brazilië

911585445_Screenshot2020-03-18at09_57_41.png.13ce59f35a4f28f421d0971578062eb8.png

Ik lees berichten over Brazilië die spreken van 2000 verdachte gevallen. Blijkbaar heeft men daar ook moeilijkheden met testen.

PS: Ik publiceer deze grafiek soms vanwege de toch vrij breed gespreide verwachting dat de zomer het virus zal stoppen. In Brazilië is het nu zomer. 

• Leuk 4

Deze post delen

33 minuten geleden, Winterslaapisbeter zei:

Lockdowns die niet lijken te helpen:

Ik quote even mezelf, het aantal gemeten besmettingen en doden kan zelfs na een totale lockdown nog makkelijk twee weken oplopen.

Dat is toch logisch, je zit met die incubatietijd, dus dit is niet heel gek en zegt niks over of een lockdown werkt ja of nee.

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur geleden, Haskap zei:

@Sterredag @Luke @Paraatpaal

Is het een idee om de discussie 'is het allemaal wel zo erg?' van voorgaande bladzijden te verhuizen naar een topic met die naam? (of bv 'overdrijven we niet? ') Wat mij betreft start het met het artikel van Briggs. Een aantal pagina's daarna zijn lastig leesbaar met 2+ discussies door elkaar. 

Ja, ik zit net achter mn PC. Ik heb het afgesplitst naar een eigen draadje.

• Leuk 1

Deze post delen

Nu een briefing op van Jaap van Dissel op https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html

slide2.png

Slide1.png

slide3.png

Deze post delen

2 uur geleden, Haskap zei:

Is het een idee om de discussie........

Als je iets wil, graag op deze manier (geldt voor iedereen)

Deze post delen

1 uur geleden, netuyas zei:

Even voor de duidelijkheid, dit is een Corona Actualiteiten topic, voor nieuws en delen etc, in de toekomst kun je hier prima zien wat er toen gebeurd is, wat voor informatie daarbuiten was en ook dat niet alle informatie betrouwbaar was. 1 van de redenen voor mij om dit ook niet onder "pandemieën" te zetten, waar juist wel de kennis gedeeld hoort te worden en deze zo betrouwbaar mogelijk moet zijn.

• Leuk 1

Deze post delen

14 minuten geleden, Sterredag zei:

Dat is toch logisch, je zit met die incubatietijd, dus dit is niet heel gek en zegt niks over of een lockdown werkt ja of nee.

Well... yes and no.

Door een lockdown zakt de R0 onder de 1, dus nadat de incubatietijd en de kritische tijd en de tijd-tot-dood verstreken zijn zullen die types metingen verminderen. Maar dat duurt, afhankelijk van de periodes, weken, en een aantal mensen riepen dat er niets te zien was omdat ze geen geduld hadden. Vandaar dat ik het nog maar een keer herhaalde 😉

aangepast door Winterslaapisbeter

Deze post delen

1 minuut geleden, David95 zei:

Jaap van Dissel; "Groepsimmuniteit is geen doel op zich, is een beetje framing" "Wanneer groepsimmuniteit toeneemt kunnen maatregelen langzaam worden afgebouwd"

https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html

(afbeelding)

Jaap van Dissel "Op dit moment zitten we op de rode curve, dit is normaal in het begin van een epidemie"

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...