Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

1 uur terug, WTF zei:

Maar op luchthavens zou ik het zeker wel dragen, iedereen kijkt toch naar het journaal?

Zojuist op Eindhoven Airport niet één mondkapje gezien.

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Een heel duidelijk, informatief filmpje. Lawrence Wong (minister Singapore)

Hierin wordt gesteld dat het coronavirus qua overdracht (besmettelijkheid) meer op H1N1 (influenza) lijkt, dan op SARS. Doordat het al besmettelijk is bij milde symptomen, gaat de verspreiding snel.

Daarnaast wordt gesteld dat het qua ernst ook verschilt van SARS, namelijk doordat het minder ernstig is. De WHO heeft een onderzoek gedaan onder 17000 patienten, daarvan heeft 82% van de besmette personen slechts milde symptomen, 15 procent heeft ernstige symptomen, en 3 % heeft kritische symptomen.

Hij geeft dan ook aan dat het geen milde ziekte is, maar wel minder ernstig dan sars.

Ook geeft hij aan, dat het door de besmettelijkheid slechts een kwestie van tijd is voordat het zich verder gaat verspreiden over de wereld.

• Leuk 4

Deze post delen

Goede video, maar 1 ding verklaart het niet: de verspreiding buiten Azië is veel lager dan in Azië.

Hij verwacht kennelijk dat het over een poosje toch ook buiten Azië zich net zo snel zal verspreiden, maar dat is nu nog een hypothese.

• Leuk 1

Deze post delen

De Chinese overheid heeft gezegd dat het virus aerosol is, dat past bovendien bij de zeer hoge R0.

In dit geval echter is het dragen van mondkapjes als bescherming tegen het oplopen van een besmetting zo wie zo bijna zinloos.

Het dragen van mondkapjes ter voorkoming van verspreiding als je zelf het virus al hebt zou nog wel zinvol kunnen zijn.

• Leuk 1

Deze post delen

Is er een rode lijn waar te nemen in de recente ontwikkelingen mbt covid19? Een kennis wees mij recent op een aantal onderstaande berichten...

Allereerst deze link waarin China aangeeft geen idee te hebben hoeveel mensen er werkelijk geinfecteerd zijn.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8001011/China-admits-no-idea-people-infected-coronavirus-Wuhan.html

USA is voorbereidingen aan het treffen voor grootschalige effecten van cvoid19

https://www.cgdev.org/publication/expert-recommendations-us-and-global-preparedness-covid-19

https://www.dailymail.co.uk/health/article-8001141/US-military-told-prepare-coronavirus-epidemic.html

Europa is bezig haar  maatregelen tegen covid19 op te schalen, zoals de UK die vandaag updates heeft geplaatst op haar overheids website:

https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-guidance-for-staff-in-the-transport-sector

En ook "ineens" de WHO die gaat focussen op readiness.

http://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/novel-coronavirus-2019-ncov/news/news/2020/2/coronavirus-disease-covid-19-european-region-focusing-on-readiness

En dan een bericht dat net een paar uur oud is vanuit de UK/Heathrow over een aantal vliegtuigen in "lockdown" mbt covid19

https://metro.co.uk/2020/02/14/eight-planes-put-lockdown-heathrow-coronavirus-fears-12241391/

De rode lijn al gezien? Het lijkt er sterk op dat veel Europese landen een tandje gaan opschroeven mbt pandemic preparedness en alertheid, hun plannen verder gaan afstoffen en eea in de steigers gaan zetten?

• Leuk 3

Deze post delen

3 uur geleden, FincaInSpanje zei:

Er zijn in de EU iets van 60+ gevallen bekend nu, dus mondkapjes dragen lijkt me nog overbodig.

dat  denk ik ook.

in China liepen ze ook al voor dit virus met mondkapjes dus er veranderde weinig.

daarnaast, dat virus was daar al veel langer bekend.

kijk over een maand maar wat er in de EU gebeurd is.

dan zal het wel een stukkie erger zijn.

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, prepass zei:

Is er een rode lijn waar te nemen in de recente ontwikkelingen mbt covid19? Een kennis wees mij recent op een aantal onderstaande berichten...

Allereerst deze link waarin China aangeeft geen idee te hebben hoeveel mensen er werkelijk geinfecteerd zijn.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8001011/China-admits-no-idea-people-infected-coronavirus-Wuhan.html

USA is voorbereidingen aan het treffen voor grootschalige effecten van cvoid19

https://www.cgdev.org/publication/expert-recommendations-us-and-global-preparedness-covid-19

https://www.dailymail.co.uk/health/article-8001141/US-military-told-prepare-coronavirus-epidemic.html

Europa is bezig haar  maatregelen tegen covid19 op te schalen, zoals de UK die vandaag updates heeft geplaatst op haar overheids website:

https://www.gov.uk/government/publications/covid-19-guidance-for-staff-in-the-transport-sector

En ook "ineens" de WHO die gaat focussen op readiness.

http://www.euro.who.int/en/health-topics/health-emergencies/novel-coronavirus-2019-ncov/news/news/2020/2/coronavirus-disease-covid-19-european-region-focusing-on-readiness

En dan een bericht dat net een paar uur oud is vanuit de UK/Heathrow over een aantal vliegtuigen in "lockdown" mbt covid19

https://metro.co.uk/2020/02/14/eight-planes-put-lockdown-heathrow-coronavirus-fears-12241391/

De rode lijn al gezien? Het lijkt er sterk op dat veel Europese landen een tandje gaan opschroeven mbt pandemic preparedness en alertheid, hun plannen verder gaan afstoffen en eea in de steigers gaan zetten?

TE LAAT...........

(Attente kennis,mag je wel bedanken iemand die zo met een prepper meedenkt,of prept-ie zelf ook?)

Groet,mevr.Grijpstra

Deze post delen

18 uur geleden, prepass zei:

Ik weet niet van een rode lijn, maar ik zie wel een plotselinge toename van het aantal verontrustende berichten. Of die te rechtvaardigen zijn? Zo gaan er nu berichten van een R0 van 3 komma nog wat onder de quarantaine maatregelen! Ik kan dat niet geloven, eerst zien... we zouden op zijn minst dan ook in andere asiatische landen dergelijke R0's moeten zien.

Ook zie ik steeds meer over asymptotische verspreiders.... tja, mogelijk is het... maar ik heb het gevoel dat er iets anders aan de hand is. Misschien dat er meer dan 1 virus aan het werk is? of dat er een interactie is met iets anders?

Ik heb echt moeite om een samenhangend model te maken dat met een simpele virus verspreiding overeenkomt. Wel, nee, ik heb geen moeite, ik kan het niet. Er duiken iedere keer weer dingen op die een simpel model onderuit halen. Ik raak er dan ook steeds meer van overtuigd dat er "iets anders" aan de hand is. Maar ik ga daar nog even niet over speculeren 😉

• Leuk 3

Deze post delen

Er wordt een sterfgeval uit Frankrijk gemeld, het betreft een Chinese man van 80 jaar die als tourist was gekomen.

• Leuk 1

Deze post delen

Als het enkel bij 1 virus blijft lijkt het mij al erg genoeg. 

Via deze link kun je al de verschillende mutaties van het virus volgen.(misschien dat het al een repost is).

https://www.gisaid.org/epiflu-applications/next-betacov-app/

Op deze link word er al beweerd dat er een gevaarlijke nieuwe mutatie zou zijn maar de bron is nogal twijfelachtig dus zonder extra bevestiging zou ik het nog niet te serieus nemen. 

https://gnews.org/113195/

• Leuk 2

Deze post delen

JC had het in een recente video over naamsverwarring, zo zou COVID-19 soms ook SARS-COV-2 genoemd worden. Misschien dat er hierdoor verwarring is over een (2-de) mutatie?

Edit: In de video van vandaag noemt hij COVID-19 is de ziekte, SARS-COV-2 het virus.

• Leuk 1

Deze post delen

https://www.zerohedge.com/health/hubei-doctors-warn-even-deadlier-coronavirus-reinfection-causing-sudden-heart-attacks

"It’s highly possible to get infected a second time. A few people recovered from the first time by their own immune system, but the meds they use are damaging their heart tissue, and when they get it the second time, the antibody doesn’t help but makes it worse, and they die a sudden death from heart failure," reads a message forwarded to Taiwan News from a relative of one of the doctors living in the United Kingdom.

Kort: Als je een twee keer besmet raakt dan kan soms een plotselinge hartstilstand optreden doordat de bestaande antibodies een cytokine storm oproepen die de dan de reeds verzwakte organen (het hart) overbelasten. Maar er staat ook dat de verzwakking van de organen door medicatie gebruikt bij de eerste besmetting zou komen.

Dit werpt vragen op, maar het past wel bij het beeld dat ik tot nog toe van de ziekte heb.

• Leuk 2

Deze post delen

Op Zerohedge het volgende bericht. Mensen die genezen zijn van Covid19, kunnen opnieuw besmet raken en sommige van hen krijgen acute hartproblemen, waarschijnlijk door de medicatie die ze er bovenop hielp.

Bizar!

Oh, ik zie dat OBL Rien deze al gepost heeft.

• Leuk 2

Deze post delen

5 uur geleden, Charlie zei:

Op Zerohedge het volgende bericht. Mensen die genezen zijn van Covid19, kunnen opnieuw besmet raken en sommige van hen krijgen acute hartproblemen, waarschijnlijk door de medicatie die ze er bovenop hielp.

Bizar!

Oh, ik zie dat OBL Rien deze al gepost heeft.

Onderste snelkoppeling vertaald met Google vertalingen.😉

"Het is heel goed mogelijk om een tweede keer besmet te raken. Een paar mensen herstelden van de eerste keer door hun eigen immuunsysteem, maar de medicijnen die ze gebruiken beschadigen hun hartweefsel, en wanneer ze het de tweede keer krijgen, doet het antilichaam niet hulp maar maakt het nog erger, en ze sterven plotseling door hartfalen, "leest een bericht doorgestuurd naar Taiwan News van een familielid van een van de artsen die in het Verenigd Koninkrijk wonen.

https://www.zerohedge.com/health/hubei-doctors-warn-even-deadlier-coronavirus-reinfection-causing-sudden-heart-attacks

• Leuk 1

Deze post delen

Het European Center for Disease Control stelt in het laatste rapid risk assessment (14 februari) dat een uitbraak van COVID-19 tijdens het huidige griepseizoen waarschijnlijk tot een overbelasting van de beschikbare medische capaciteit zal leiden. Vooral beschikbare intensive care en laboratorium capaciteit zal problematisch worden.

Hun advies aan nationale overheden is om in eerste instantie clusters van besmettingen op te sporen en te beperken. Wanneer dat niet meer mogelijk is, dient de verspreiding van het virus vertraagd te worden tot na het griepseizoen. 

Met andere woorden: zij weten ook dat het uiteindelijk niet meer te beperken is.

Ik vraag me af wat er achter de schermen al aan maatregelen is genomen, want ik zie er nog maar weinig van terug in de media. In Nederland zijn we op papier erg goed in protocollen, maar praktisch zijn we vaak wat minder sterk: worden er al voorraden medicijnen en medische hulpmiddelen aangelegd? Is er voldoende test capaciteit als de meldingen ineens gaan binnenstromen?

• Leuk 4

Deze post delen

Keigoed stukje !

Ik schaam me,maar ik schoot er echt even bij in de lach..niet te geloven dit:

"Hun advies aan nationale overheden is om in eerste instantie clusters van besmettingen op te sporen en te beperken. Wanneer dat niet meer mogelijk is, dient de verspreiding van het virus vertraagd te worden tot na het griepseizoen." Dit is toch echt wel de limmit....Hoe durf je als verantwoordelijke instantie een dergelijke uitspraak te doen. Nou,daar gaan we de strijd tegen het virus niet mee winnen,al had ik die illusie ook al niet.Het bewijst maar weer dat je voor jezelf moet zorgen,vestig niet je hoop op"deskundigen".

Jij vraagt je terecht af of er al maatregelen zijn genomen,ook daar verwacht ik niet veel van,ja mss al wel veel over vergaderd/overlegd,maar echt practisch in de zin van voorraden aanleggen?Misschien.....

En wat onze medische capaciteit betreft: er zijn nu al vaak bedden tekort en wachtlijsten.Wie kan mij uitleggen hoe we dan tzt met een virusuitbraak voldoende capaciteit hebben en overal op voorbereid zijn ?

In de media blijft het idd erg stil hierover,voorlichting naar het publiek zou hier toch zeker op zijn plaats zijn.Je kunt wel de websites van GGD en RIVM bezoeken,maar het initiatief tot voorlichting zou m.i van de overheid uit moeten gaan in dit geval.

De manier waarop overheden en instanties deze "storm"benaderen,lijkt er  op gericht om vooral maar geen paniek te zaaien.

Maar ja,als je ook gelooft dat je dit virus even uit kan stellen.......(tot wanneer,tot het beter gelegen komt?)

Mensen,PREPPEN!!!!

Groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 3

Deze post delen

50 minuten geleden, Peerke zei:

Ik moet even off topic

Héé beste @Peerke je bent terug man wat maak je mij blij.

Hartelijk welkom reken maar dat ik grote ogen zette, mooi man, geweldig.

Ik hoop je heel vaak hier te zien.

Beste mensen @Peerke is een kanjer en hij is weer terug,

verwelkom hem van harte, op de juiste plek

En nu weer ON TOPIC.

• Leuk 2

Deze post delen

Het ergste voor ons staat heel waarschijnlijk voor de deur.

Je kan er haast van uit gaan dat de besmetting is binnen gehaald, en besmette Amerikaanse mede reiziger heeft heel waarschijnlijk ook de terug kerende Nederlanders besmet.

Wat doen we nu, niet in paniek raken want dat hindert helder denken.

Veel aan geboden beschermingen helpen niet, de hygiëne onder de artsen is ook heeeel slecht ik heb het persoonlijk vaak mee gemaakt, in onze ziekenhuizen is geen plaats, omdat veel verpleeghuizen zijn op gedoekt, ook ziekenhuizen zijn opgeheven, ze staan er leeg en verlaten er bij.

Waar is Nederland toch mee bezig, misschien moeten de lege gevangenissen omgebouwd worden tot ziekenhuizen ((sorry ik ben even wat cynisch )), wat een beleid.

Artsen moeten ook af leren hun telefoontjes te besmetten laten we oortjes in doen om belangrijke telefoontjes te beantwoorden, want hoe besmet een patiënt ook is, ze pakken de onbeschermde telefoon gewoon met hun handschoenen aan en stoppen het weer in de zak, en dat bij elke patiënt, en pakken ook alles weer met de besmette handschoenen vast.

Mogelijk besmette patiënten moesten eigenlijk een andere ingang hebben bij artsen en ziekenhuizen, en eerst bellen voor ze daar naar toe gaan, met gerechtelijke straffen als ze zich daar niet aan houden, ja het moet streng heel veel levens staan op het spel.

En dat in het zeer dicht bevolkte NEDERLAND.

En economisch ka het een ramp veroorzaken kijk maar naar China de gevolgen zullen enorm zijn. 

Deze post delen

4 uur geleden, Peerke zei:

covid19

China Originated Virus In December - '19

https://www.ninefornews.nl/coronavirus-allemaal-slim-geweest/

Ondertussen, massale sterfte en wanhoop in China

Met alle respect @Peerke maar die mooie site die je quote geeft aan dat het virus zichtbaar is op een CT scan...

Longontsteking ja, virus nee.

Aub het liefst zuivere informatie plaatsen ipv sensatiezoekende ongefundeerde brol.

Dank 😘

• Leuk 2

Deze post delen

55 minuten geleden, Pelican07 zei:

De grenzen staan open, die controle was er nooit. Er kunnen letterlijk duizenden asymptotic  dragers van het virus in Nederland zijn. Om nu opeens drukte te maken over die reizigers?

• Leuk 2

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...