Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Een vaccin, een nieuw medicijn of een reeds bestaand medicijn wat effectief is (wellicht dat Malaria of Ebola medicijn), laten we hopen dat het zo snel mogelijk komt. Dat zou enorm veel licht in deze duisternis brengen.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
16 minuten geleden, Vladimir zei:

Waar kan ik me aanmelden?

Als de verwachting is dat 80% van het land dit jaar sowieso geinfecteerd wordt met corona, doe ik dat liever in een gecontroleerde omgeving.

Dit gaan niet over COVID-19!!!!

• Leuk 1

Deze post delen

2 minuten geleden, M.V.E. zei:

Dit gaan niet over COVID-19!!!!

Dan nog.

Deze post delen

1 uur geleden, Ronald7 zei:

Heeft hier iemand epidemiologie in zijn vakkenpakket? Ik heb zeer interessante interne informatie.

vertel!?

Deze post delen

De nieuwste cijfers van Hopkins

Nederland heeft samen met Frankrijk, Amerika, België en Duitsland de hoogste "mortaliteit" ter wereld, nog ver boven die van Iran.  De mortaliteit in Italië lijkt te zijn gestabiliseerd. Die van Zuid-Korea is spectaculair afgenomen. Ook in China is de mortaliteit nog steeds dalende: al drie weken en constant.

Het relatieve aantal besmettingen neemt nog steeds exponentieel toe in Italië, waar de situatie volledig is ontspoord. Daaronder volgen nog steeds Zwitserland (geen nieuwe cijfers aangeleverd) en Spanje (waar de situatie ook volledig uit de hand is gelopen). Daaronder volgen weer Iran en Denemarken met iets lichtere stijgingen. 

Zuid-Korea heeft duidelijk grip op het virus gekregen en weet een gecontroleerde, zeer lichte, stijging te bereiken. Hetzelfde geldt voor Singapore. 

Nederland zit qua besmettingen nu vér voorbij China, samen met Frankrijk, Zuid-Korea en Duitsland. Zuid-Korea is het enige land waar het aantal besmettingen stijgt, terwijl de mortaliteit juist daalt. 

Hekkensluiters zijn Amerika, Japan en Polen. In Japan en Polen is er eigenlijk nog heel erg weinig aan de hand. 

image.thumb.png.b2b3c58c50060ebaf6166adc6b9a5547.png

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

En Italië is nog steeds Nederland over tien dagen:

image.thumb.png.43506e99ac70cd69c1fe61d34711c7ef.png

aangepast door Vigilant
  • Leuk 3

Deze post delen

9 uur geleden, netuyas zei:

Wat is het alternatief? de beste stuurlui staan zoals gewoonlijk weer aan wal, Makkelijk kritiek te hebben zonder kennis van zaken of zonder zelf een goede doorgerekende oplossing aan te dragen. Dit virus gaat niet verdwijnen, Moeten we dan elk jaar een aantal maanden in lockdown omdat het virus weer toeslaat? of vertrouw je op een snel genoeg beschikbaar inentingsprogramma? Voor diegenen die het internationale nieuws volgen ( en nee dan bedoel ik niet Nu.nl of xandernieuws) weten dat zowel in Duitsland, Frankrijk, Canada en de VS eigenlijk iedereen het erover eens is dat alleen een totalitair regime zoals in china een effectieve lockdown kan afdwingen. En zelfs daar zitten ze het komende jaar(jaren) met een "buitenlandersprobleem", want elke toerist kan een nieuwe epidemie veroorzaken omdat er gewoon geen immuniteit is. In een open economie zoals hier in het westen kun je de buitenwereld niet buiten houden, ofwel moet je dus wel immuniteit opbouwen als je voor de toekomst het gewone leven weer door wil laten gaan, en elke keuze komt met slachtoffers. Soms snel, soms laat, maar ze zullen vallen. 

Laten we proberen de jongere generatie verantwoordelijkheid bij te brengen, want zij hebben de sleutel in handen voor het al dan niet laten sterven van vele tienduizenden 50plussers. Laten wij dit platform en onze kennis gebruiken om er letterlijk het beste van te maken in plaats van valse claims en paniek te zaaien, daar heb ik Preppers.nl niet voor nodig, daar bestaan honderden andere sites voor.

Immers zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal!

Nieuwe dag, nieuwe kansen. Helemaal eens met @netuyas  Lees die bijdrage alsjeblieft nog eens voor je  op dit forum weer eens iedereen laat weten waarom volgens jou de regering en het RIVM dit, dat en verder alles fout doet! O ja, en vraag je af wie er op die bijdrage zit te wachten ...

We hebben te maken met een échte crisis en ik heb het idee dat nog niet iedereen dat door heeft. 

• Leuk 7
  • Niet leuk 1

Deze post delen

Zoals @netuyas, al schreef,  de beste stuurlui staan aan wal.  
En deze "outbreak" is het stadium van totale lockdown allang voorbij. En de tijdwinst met nu nog een totale lockdown is maar heel beperkt, maar de impact nog vele male groter.

De maatregelen die nu verzonnen zijn, zijn niet slecht.  en iedereen hier weet,  dat de "overheid" niet geheel transparant KAN zijn.  omdat de paniek dan niet te overzien zal zijn. 

Natuurlijk kan de overheid niet roepen

• De overheid kan niet roepen "zorg dat je hamstert, en voldoende voorraden hebt".  Onze logistieke keten kan dat niet eens aan,  en dat mensen  dan enorm in paniek zouden komen.  
  • De overheid kan niet roepen "PBM's zoals veiligheidsbrillen en spatschermen, maskertjes werken heel goed, (Als je weet wat je doet". )  Want dan hebben de professionals niet meer. 
  • De overheid kan niet roepen :  "We hebben geen noodvoorraden meer.  die zijn weg bezuinigd" ,  Het Defensie en CBRN heeft nog maar beperkte voorraden PBM voor hun eigen teams, maar dat gaan we niet herverdelen.

Daarnaast :  
 Het RIVM mag maar formele communicatie naar buiten brengen,  en diverse beslissingen zijn niet alleen medisch, en komen argumenten op het outbreakteam die niets met medische issues te maken.    De politiek kan zich nu straks verschuilen achter het RIVM, door de gekozen framing.  "Want de expers zeiden.." 
Het mooie van het RIVM is dat als je dieper graaft in hun website, dat je wel betrouwbare informatie krijgt.

Dus trek je eigen plan, maar maak je niet gek.  Het is gelukkig geen Ebola outbreak.  maar zie het maar als een goede oefening.  En de meeste Vitale infrastructuur werkt allemaal nog.  

• Leuk 6

Deze post delen

Het RIVM heeft inmiddels meermalen bewezen dat ze incorrecte informatie verspreidden, of ze nu wel of niet de juiste informatie hebben.
Dit zal voor een deel zeker met een achterliggend gedachte zijn, waarschijnlijk om geen paniek reactie onder het volk te veroorzaken.
Onthoudt dat de massa dom is, hoe intelligent het individu ook is.

Wij als preppers, of in ieder geval bewuste mensen zijn voorbereidt op dit soort situaties. De een wat beter dan de ander, maar we zijn ons in ieder geval bewust en hebben gezien en geleerd om verder te kijken en te onderzoeken. Dit geeft ons een voorsprong, laten we deze voorsprong gebruiken om de mensen in onze omgeving te helpen en bij te staan.
Samen kunnen we er voor zorgen dat onze samenleving heel misschien een beetje beter uit deze crisis komt, en ja.....ik ben een ontzettende optimist :-)

Succes allemaal,

Gr. 

• Leuk 3

Deze post delen

Goedemorgen! 

De zon schijnt en het wordt gewoon weer lente.

Na een goede nacht enkele vragen:

1. Wanneer er helemaal niet meer getest wordt, hoe weten de mensen met milde klachten dan dat zij corona inmiddels gehad hebben?
Anderzijds: wellicht een theoretische vraag om je druk over te maken. Het is nog zo recent, alleen in China komen zulke casussen voor. Er is (bij mijn weten) nog onvoldoende duidelijkheid over de vraag of er na het doormaken van corona sprake is van immuniteit of dat herbesmetting nog altijd mogelijk is (of hebben jullie daar al goede info over?). In dat geval, al heb je het gehad, moet je nog altijd behoedzaam blijven.

2. Of we nou het hele land een half jaar in lockdown platleggen of kiezen voor gecontroleerde uitbraak, de economie gaat toch in beide situaties ongelofelijk op de schop? 

Het is toch net zo goed een illusie dat je de economie overeind zou kunnen houden als er 1 miljoen mensen (dwz 10% van de 60%) wekenlang heel erg ziek worden en een paar honderdduizend mensen er voor altijd tussenuit gehaald worden? En hoe je het wendt of keert, dat virus blijft nog heel lang tussen ons in hangen. Wat zijn de perspectieven voor bv horeca, recreatie, Schiphol (behalve voor in-/export van goederen)? 

In beide gevallen ga je toch toe naar een totaal andere ordening en omgang in de samenleving. Bijvoorbeeld terug naar kleine kring die je kunt vertrouwen (in termen van riskant besmettingsgedrag). Etc etc.

Zomaar wat gedachten over mogelijke scenario's.

Nu even de zaailingen op zolder vertroetelen en gewoon aan het werk. En kijken wat zich nu de komende dagen gaat ontrollen.

Deze post delen

3 minuten geleden, Onbekend zei:

Het RIVM heeft inmiddels meermalen bewezen dat ze incorrecte informatie verspreidden, of ze nu wel of niet de juiste informatie hebben.
Dit zal voor een deel zeker met een achterliggend gedachte zijn, waarschijnlijk om geen paniek reactie onder het volk te veroorzaken.

Als je de persberichten overslaat maar de onderliggende stukken leest, zijn die verbazingwekkend accuraat.  Je moet alleen wel heel goed de definities, en de uitgangspunten en de beperkingen van de stukken lezen.   Voor de goede lezer, weet je waar de censuur zit.   
Kijk even wat de definitie "volksgezondheid"  betekend.  en dat betekend bijvoorbeeld iets heel anders dan je zou verwachten.   Het gaat meer over het volk en over zorgkosten, dan over gezondheidsschade van het individu nabij de bron. 

En dat staat er zelfs meestal letterlijk in.   Bij calamiteiten (dat geld zelfs over GenX, PFOA, PFAS of vrijkomen van giftige dampen,)  dan komt er een apart PR-team van uit crisisteams, en die gaan over de "herformulering" van titels, persberichten.  
En daarom moet je de onderliggende stukken altijd goed lezen.    En daar heb ik ze nog nooit kunnen betrappen op leugens, zelfs niet over de conclusies.  Slechts enkelingen lezen die documenten.

• Leuk 5

Deze post delen

11 minuten geleden, Haskap zei:

Na een goede nacht enkele vragen:

1. Wanneer er helemaal niet meer getest wordt, hoe weten de mensen met milde klachten dan dat zij corona inmiddels gehad hebben?

Deze vraag intrigeert mij ook; in de aanname dat ik niet meer iemand kan besmetten na een corona-besmetting en volledig klachtenvrij, dan zou ik dus weer de zwakkeren in de samenleving kunnen bezoeken, om deze bij voorbeeld hulp te bieden. Ik ben dan die beschermende laag voor die mensen, in afwachting van de groepsimmuniteit.

Maar; dan moet ik wel weten dat ik corona gehad heb, en dat het geen griepje was. Anders neem ik alsnog het risico. 

Dus ook omwille van de solidariteit, zou ik graag  bevestigd willen zien dat ik corona heb doorgemaakt na mijn "milde klachten". Dan kan ik daarna gewoon weer aan het werk, hulp bieden aan de risicogroepen (bij voorbeeld voor hen boodschappen doen), zodat we met z'n allen goed uit dit verhaal komen.

Testen, testen, testen. 

• Leuk 4

Deze post delen

16 minuten geleden, rescue zei:

Als je de persberichten overslaat maar de onderliggende stukken leest, zijn die verbazingwekkend accuraat.  Je moet alleen wel heel goed de definities, en de uitgangspunten en de beperkingen van de stukken lezen.   Voor de goede lezer, weet je waar de censuur zit.   
Kijk even wat de definitie "volksgezondheid"  betekend.  en dat betekend bijvoorbeeld iets heel anders dan je zou verwachten.   Het gaat meer over het volk en over zorgkosten, dan over gezondheidsschade van het individu nabij de bron. 

En dat staat er zelfs meestal letterlijk in.   Bij calamiteiten (dat geld zelfs over GenX, PFOA, PFAS of vrijkomen van giftige dampen,)  dan komt er een apart PR-team van uit crisisteams, en die gaan over de "herformulering" van titels, persberichten.  
En daarom moet je de onderliggende stukken altijd goed lezen.    En daar heb ik ze nog nooit kunnen betrappen op leugens, zelfs niet over de conclusies.  Slechts enkelingen lezen die documenten.

Precies, maar die boodschap wordt inderdaad niet in de persberichten gebracht.
En dat vindt ik persoonlijk een kwalijke zaak.

• Leuk 2

Deze post delen

2 minuten geleden, Onbekend zei:

Precies, maar die boodschap wordt inderdaad niet in de persberichten gebracht.
En dat vindt ik persoonlijk een kwalijke zaak.

Publiekelijk zeggen ze: 80 % heeft milde klachten. In de professionele documentatie staat:

Ongeveer 80% van de gemelde gevallen heeft milde tot matig ernstige klachten

Bron: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19

Met milde klachten denken veel mensen aan een griepje, wat veel mensen dan ook weer zien als een flinke verkoudheid. Jaap van Dissel gaf gisteren in Nieuwsuur volgens mij wel aan dat mild betekent dat je er even flink ziek van bent.     Maar dat is uiteindelijk niet wat mensen onthouden, die horen elke keer : 80 % heeft milde klachten....

• Leuk 3

Deze post delen

Ik presenteer dit als "feit" maar ben me er van bewust dat dit mijn mening is. Ik heb er goede redenen voor, maar dit uitgebreid te behandelen is a) zeer lang, b) zwaar OT en c) waarschijnlijk niet interessant voor de meesten.

Een overheid is primair geïnteresseerd in het overleven van de overheid. De overheid symboliseert echter de identiteit van een land. In zekere zin is het overleven van de overheid het overleven van "het land/de natie" (zeer abstracte begrippen).

Op dit moment zit de natie, per overheid, in een crisis en zij moeten zien hoe ze dit het best overleven. Ze hebben twee problemen, aan de ene kant staat het virus, aan de andere kant de economie.

Wanneer ze het virus zouden stoppen met maatregelen die de economie totaal ontwricht en feitelijk een dolkstook gelijkt, dan zal de kiezer hen daarop afrekenen. Vergeet niet dat in dit geval de kiezer geen grote problemen ervaart met het virus, alles lijkt zeer mild te verlopen. De kiezer ziet echter wel de dodelijk gewonde economie en zal de overheid daarop afrekenen.

Aan de andere kant staat het virus, geven ze het virus "alle" ruimte, dan zal de bevolking dit ervaren als een falen van de overheid en hen daarop afrekenen.

De overheid zit in een lastige hoek, ze kunnen geen van beide doen. Er is maar 1 optie in een liberale democratie: de kiezer moet ervaren hoe erg het virus kan zijn voor ze bereid zijn te accepteren dat de economie er zwaar onder moet leiden. De kans is groot dat hierbij de mensen in de overheid worden uitgewisseld, maar de overheid an sich zal blijven bestaan.

Ik verwacht dan ook dat het erg slecht zal worden, maar we moeten niet verwachten dat de overheid "totale lockdown" maatregelen zal nemen voor de noodzaak hiervoor duidelijk is voor de gemiddelde kiezer.

• Leuk 3

Deze post delen

16 minuten geleden, loftprep zei:

Deze vraag intrigeert mij ook; in de aanname dat ik niet meer iemand kan besmetten na een corona-besmetting en volledig klachtenvrij, dan zou ik dus weer de zwakkeren in de samenleving kunnen bezoeken, om deze bij voorbeeld hulp te bieden. Ik ben dan die beschermende laag voor die mensen, in afwachting van de groepsimmuniteit.

Maar; dan moet ik wel weten dat ik corona gehad heb, en dat het geen griepje was. Anders neem ik alsnog het risico. 

Dus ook omwille van de solidariteit, zou ik graag  bevestigd willen zien dat ik corona heb doorgemaakt na mijn "milde klachten". Dan kan ik daarna gewoon weer aan het werk, hulp bieden aan de risicogroepen (bij voorbeeld voor hen boodschappen doen), zodat we met z'n allen goed uit dit verhaal komen.

Testen, testen, testen. 

En dan is gelijk de vraag, omdat wij niet getest worden, kloppen de cijfers dan wel. Wat ik begrepen heb (maar kan ik zo niet onderbouwen) is dan in China, maar ook Italie, iedereen met de symptomen in 1e instantie naar het ziekenhuis gebracht werd. Hierdoor word heb je natuurlijk een beter (nog steeds niet compleet) beeld hoeveel mensen daadwerkelijk het virus hebben. (maar het heeft weer andere nadelen) 

Als mijn familie Covid-19 had (allemaal we; iets van droge hoest en verhoging) zijn we weer op de beterende hand, maar dat zie je nergens terug in de cijfertjes, omdat het nergens 1 geregistreerd word en 2. niet bevestigd Covid19 is. 

• Leuk 1

Deze post delen

Er zijn inmiddels eenvoudige testen in Nederland in productie, om te kijken of je COVID-19 hebt gehad. Die afweerstoffen zijn eenvoudig te zien in een simpele bloedtest. 
Time 2 Market verwacht binnen drie weken voor de gezondheidszorg.

• Leuk 1

Deze post delen

7 minuten geleden, rescue zei:

Er zijn inmiddels eenvoudige testen in Nederland in productie, om te kijken of je COVID-19 hebt gehad. Die afweerstoffen zijn eenvoudig te zien in een simpele bloedtest. 
Time 2 Market verwacht binnen drie weken voor de gezondheidszorg.

Hier wordt al een set verkocht: https://www.beautytec.nl/corona-zelf-test-set  .

RIVM zegt niet dat het geen werkende test is, maar zegt ook dat je het niet moet gebruiken om te kijken of je NU COVID-19 hebt.  Het test namelijk op de aanwezigheid van antistoffen.

Bron RIVM uitspraak: https://www.bndestem.nl/brabant/groothandel-uit-oosterhout-verkoopt-corona-zelftest-handig-hulpmiddel-of-zelf-doktertje-spelen~a611ddfd/

aangepast door loftprep
  • Leuk 1

Deze post delen

3 minuten geleden, loftprep zei:

RIVM ontkent niet dat het niet werkt

Dat zijn... even tellen... 3 ontkenningen, dat zou betekenen dat het niet werkt? Of dat het RIVM ontkent dat het werkt?

Help me ff uit de logica?!

• Leuk 5

Deze post delen

1 uur geleden, rescue zei:

Het mooie van het RIVM is dat als je dieper graaft in hun website, dat je wel betrouwbare informatie krijgt.

1 uur terug, rescue zei:

En als je verdiept in de site van RIVM,  (lees ebola voor professionals etc.)  Dan vind je de scenario's waar iedereen zich op voorbereid. (die zullen binnenkort wel even niet meer zichtbaar zijn).  

Ik moet zo de deur uit, kunnen jullie een paar hints geven naar waar/wat jullie bedoelen?

• Leuk 1

Deze post delen

Zojuist, Haskap zei:

Dat zijn... even tellen... 3 ontkenningen, dat zou betekenen dat het niet werkt? Of dat het RIVM ontkent dat het werkt?

Help me ff uit de logica?!

Oeps. RIVM ontkent niet dat het wel werkt ; (confirm nor deny in goed Nederlands 😉 ).  Ik zal de originele post even aanpassen.

Deze post delen

Twee nieuwsartikelen die ik de moeite vond:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5058681/rutte-groepsimmuniteit-coronavirus

Het gaat hier even om het grijze tussenstuk over de testen. RIVM gaat kinderen testen om de besmettingsgraad te meten. Grootschalig testen is ook de enige manier om te kijken of de theorie van groepsimmuniteit werkt. Ik zet mijn geld er niet op, maar ik kan er ook geen donder aan doen behalve binnen blijven.

https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/nieuwsartikel/nvic-biedt-dagelijks-inzicht-in-ic-capaciteit.htm?utm_source=dlvr.it&utm_medium=linkedin

Het NVIC bied dus, naast het aantal doden, een andere belangrijke graadmeter: Die van hoeveel mensen er in de IC liggen. De stelling dat testen geen duidelijkheid geeft is inderdaad verdedigbaar  wanneer we niet *iedereen* testen, in dat we een waarschijnlijkheidsinterval gaan krijgen. De andere methode is de top van de pyramide bekijken en dan terugrekenen. Helaas is dat model alleen te verfijnen wanneer we kunnen testen omdat je dan beter kunt zien wat de verhoudingen in de pyramide zijn. Die pyramide is ook nog eens afhankelijk van het aantal rokers, het aantal ouderen, de hoeveelheid luchtvervuiling, de gemiddelde gezondheid van de populatie... enzovoort. U kunt of statistiek gebruiken, of een kristallen bal. Statistiek bied meer houvast.

Over de lockdown in Italie, waarvan een aantal mensen hier zeggen dat dat geen effect had: https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-death-rate/

Voor de niet-engelstaligen: De gemiddelde tijd tot overlijden vanaf het moment dat er bepaald werd dat iemand Corona had was 14 dagen. Tel daar 5 dagen incubatietijd bij... dat maakt 19 dagen. Dat is belangrijk, want dat betekent dat je pas 19 dagen na de lockdown de piek van de doden krijgt van de laatste dag van voor de lockdown. Je kunt niet drie dagen na een lockdown ziet of het werkt, dat zie je aan het aantal zieken na ruwweg 5-7 dagen, aan het aantal ernstig zieken na ruwweg 10-15 dagen, en aan het aantal doden na ruwweg 19-24 dagen. Dat is bijna een hele maand. Zie ook Hubei waar de lockdown pas na twee weken een effect begon te tonen en waar het aantal doden nog een tijdje door-akkerde. Kortom, heb geduld. Er zijn berichten uit Bergamo dat de lockdown echt wel effect heeft, en dat moet ook wel omdat de R0 daalt. Idealitair krijgen we in Nederland een R0 van 1.1 of 1.2 voor elkaar, dan steken we elkaar langzaam aan, en als we dan de ouderen vermijden dan kan de samenleving nog een beetje doordraaien. Ik ben blij dat ik dat niet hoef te regelen middels maatregelen.

We gaan financieel en qua doden pijn lijden, maar de wereld vergaat niet. Nederland blijft doordraaien. Draai niet door ;-).

• Leuk 5

Deze post delen

Update:

1220674326_Screenshot2020-03-17at09_49_15.thumb.png.f1933edda175c0f58e1e6755ca33315a.png

En op datum:

1857417260_Screenshot2020-03-17at09_47_21.thumb.png.5b04ad137d01c5f2fba7a54e8b3e689b.png

Ook vandaag weer de extra's van gisteren, als eerste de CFR (Case Fatality Rate)

1725916359_Screenshot2020-03-17at09_37_58.thumb.png.2231bea391a5698b981c7b5faf3460b2.png

Opvallend vandaag is de sprong in de grafiek van de UK.

Duitsland blijft laag.

De infectie percentages:

1528380619_Screenshot2020-03-17at09_33_58.png.f427ed0e3374125c6929f372f2de310e.png

• Leuk 6

Deze post delen

4 minuten geleden, Gijsbert zei:

Ik moet zo de deur uit, kunnen jullie een paar hints geven naar waar/wat jullie bedoelen?

tja, google RIVM, LCI Infectieziekten.  filovirussen, ebola, etc. etc. etc.   

https://www.rivm.nl/infectieziekte-informatie-voor-professionals
https://www.rivm.nl/documenten/recenteviruitslagen27w  (27weken rapportage)
https://www.rivm.nl/ebola

En dan zijn er vele hygiëne maatregelen. 
https://www.rivm.nl/werkgroep-infectie-preventie-wip/wip-richtlijnen

Zie ook LHV Toolkit
https://www.lhv.nl/service/toolkit-uitbraak-infectieziekten

• Leuk 3

Deze post delen

Het wordt tijd dat er wat aan RIVM gedaan wordt. Rutte kan zich schuilen achter "de experts van RIVM zeiden het".

RIVM heeft vaak verkeerde uitspraken gedaan die niet bleken te kloppen.

https://www.elsevierweekblad.nl/nederland/achtergrond/2020/03/tijdlijn-coronacrisis-in-tweets-rivm-743404/

Dankzij RIVM is Nederland niet voorbereid, en hebben bijvoorbeeld huisartsen hele grote problemen met de beschikbaarheid van persoonlijke beschermings middelen. https://petities.nl/petitions/huisartsen-luiden-noodklok?locale=nl

En nu verwacht RIVM dus dat we klakkeloos mee gaan in de herd immunity strategie, welke door wetenschappers (waaronder WHO) wordt beschouwd als riskant. https://www.theguardian.com/commentisfree/2020/mar/15/epidemiologist-britain-herd-immunity-coronavirus-covid-19

aangepast door Mono
zwarte lijsten website verwijderd, hij zat in een commissie ipv de behandelaar te zijn
  • Leuk 2

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...