Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

@Invictus Eigenlijk weten we dat wel, aangezien herbesmetting wel voorkomt, maar zeldzaam is. Daarvan druppelen nu een enkel geval door naar de rampen en sensatie pers zoals de Telegraaf. Wat anders zou voorkomen dat die hele grote groep mensen die het gehad hebben niet herbesmet worden?

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 uur terug, Raycoupe zei:

- Besmettingen gecontroleerd laten verlopen is de enige optie en ook wat er in andere landen gebeurt. Dan krijg je groepsimmuniteit. Zelfs China, die kunnen ook niet afgesloten blijven van de rest van de wereld net zo lang totdat het overal is opgelost.

Precies: Ik begin berichten te zien dat er opnieuw uitbraken zijn in China. Een stad waar de lockdown werd opgeheven is inmiddels weer in lockdown. Mensen met COVID-19 verschijnselen of her-verschijnselen na "heling" worden geweigerd bij de covid-ziekenhuizen.

• Leuk 2

Deze post delen

21 minuten geleden, netuyas zei:

Wanneer we erin slagen om de ouderen en zwakkeren te beschermen, en daar moet de jeugd dus actief aan meewerken, dan kun je het 10 of 20 voudige aan besmettingen hebben,

Waarom ontbrak dat dan volkomen in het verhaal van Rutte? Er werd alleen gezegd, helemaal afsluiten is in dit land onhaalbaar. Er werd niet gerefereerd aan, we hebben de complete horeca gesloten omdat jullie gewoon stug bleven doorgaan met massaal op terrasjes zitten en zo gaan we het dus helemaal niet redden. Óók niet het door Rutte gewenste scenario. 

Exact om die reden zeggen Merkel en Macron in navolging van Italië (en Spanje ook toch?) dit gaat niet werken, we gooien er nog een tandje bovenop. Totdat het mensen duidelijk is wat er speelt. In Italië twijfelt niemand meer aan de ernst van de situatie, maar hier is de pleuris nog niet uitgebroken. 

Ik zag deze wending echt totaal niet aankomen. Had niet anders verwacht dan nog een verscherping van het beleid om in elk geval nog een maand lang de boel maximaal te beperken. Als die zorg eenmaal overbelast is, hoe denk je dan nog terug te komen tot een gecontroleerde uitbraak??  Dat lukt dan toch never nooit meer?

Wij vragen ons hier in huis werkelijk af wat de implicaties hiervan nu zijn voor ons persoonlijk. Eerlijk gezegd voelt het tamelijk verdoofd. De conclusie was, eerst maar eens een paar nachten slapen en kijken wat voor discussie hierover los gaat barsten.

Overigens, een Utrechtse theoretisch epidemioloog heeft samen met Engelse collega's aan dit soort modellen zitten rekenen. Zie dit Volkskrant artikel dat zojuist netjes een uurtje na de speech van Rutte online gezet is, met daarin diverse interviews met experts, en wat dus al dagen in the making is geweest. Dus niet geheel toevallig dat NL en Engeland als enige landen met dit beleid komen aanzetten. Nadat deze aanpak in Engeland werd gepresenteerd, brak daar knap de pleuris uit. (Zal zo wat berichten posten) 

• Leuk 7

Deze post delen

28 minuten geleden, Simurgh zei:

@Bunkerprepper wanneer gaat de overheid die grote voorraden eindelijk aanspreken? Wat is daarvoor nodig?

Dit soort PBM's zijn niet in grote aantallen voorraad.  Zelfs niet bij CBRN eenheden.   Ik denk dat artsen zonder grenzen in frankrijk een grotere noodvoorraad had, dan in heel nederland bij elkaar. 

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur terug, nu even niet zei:

"gecontroleerd laten verlopen"  gaat nu dus niet gebeuren, zie Italië…..

Wat denk je wat de situatie zou zijn als men in Italië geen maatregelen had genomen?

• Leuk 2

Deze post delen

23 minuten geleden, Anna Niem zei:

Is er al ergens een 'database' met berichten van concrete patiënten die met het #Coronavirus zijn besmet (positief getest door de GGD)? Zo nee, zouden we zoiets niet kunnen opzetten? Iets in de trant van: ben jij of ken jij iemand die met het virus is besmet? Waar ben je, of in geval je bent opgenomen, waar lig je? Of als de patiënt dat niet zelf kan melden, ken je iemand die in een ziekenhuis is opgenomen met Corona? Sinds wanneer ben je besmet, hoe is het met je? etc.

Misschien is het al eens voorgesteld, of misschien vinden jullie dit een heel slecht idee, kan natuurlijk ook.

Bedoel je iets zoals dit?

Preppers forum Corona database uitprobeerseltje

Deze post delen

13 minuten geleden, Haskap zei:

Waarom ontbrak dat dan volkomen in het verhaal van Rutte? 

Omdat Rutte ook wel weet dat de jeugd niet naar hem luistert, Je kunt hem een gladde paling vinden( en dan ben ik het met je eens) maar die man loopt al wel wat jaartjes mee, en heeft goede contacten in heel Europa. Hij weet prima wat hij wel, en wat hij niet moet zeggen. 

Grote probleem hier is dat "de jeugd" zoals altijd egocentrisch is. Dat waren wij op 18 jarige leeftijd, dus moeten we niet verwachten dat de huidige 18 jarigen in essentie beter zijn. Vandaar dat de scholen eigenlijk open hadden moeten blijven, maar de publieke druk werd te groot, en dan moet je je beleid dus bijstellen om toch een bepaalde mate van effectiviteit te bereiken.

Er is hier geen scenario meer waar het vliegtuig een geslaagde noodlanding kan maken. Er zullen slachtoffers zijn, de vraag is hoeveel. "The needs of the many outweigh the needs of the few"

Toevoeging( goed leesvoer trouwens die link van je)

Toevoeging2 ( en dus zou ik iedereen willen aansporen de jeugd deze verhalen te vertellen , dat het dus van hun afhangt)

• Leuk 6

Deze post delen

28 minuten geleden, Anna Niem zei:

Is er al ergens een 'database' met berichten van concrete patiënten die met het #Coronavirus zijn besmet (positief getest door de GGD)? Zo nee, zouden we zoiets niet kunnen opzetten? Iets in de trant van: ben jij of ken jij iemand die met het virus is besmet? Waar ben je, of in geval je bent opgenomen, waar lig je? Of als de patiënt dat niet zelf kan melden, ken je iemand die in een ziekenhuis is opgenomen met Corona? Sinds wanneer ben je besmet, hoe is het met je? etc.

lijkt mij een prima idee, een soort zelfmeldsysteem, moet je alleen wel de valse meldingen er uit kunnen filteren.

• Leuk 3

Deze post delen

2 minuten geleden, Sndrrr zei:

Nee, dat is een overzichtskaart van de door het RIVM en alhier verzamelde gevallen. Ik bedoel echt berichten van met Corona besmette patiënten zelf. Stel bijvoorbeeld dat ik of een van mijn gezinsleden, of mijn moeder of mijn zus, etc, met het Coronavirus zou worden besmet, dan zou ik dat hier melden. Inclusief hoe het gaat etc. Dat soort berichten zie ik op dit moment nog helemaal niet. Heb wel van iemand uit een Brabants ziekenhuis foto's van de IC gekregen overigens, maar verder nog geen enkele inside info. En daar ben ik wel benieuwd naar. Ik wil namelijk heel graag weten hoe het nu concreet zit, hoe het met al die gevallen is en zo. En ik denk velen met mij.

• Leuk 3

Deze post delen

20 minuten geleden, Haskap zei:

Waarom ontbrak dat dan volkomen in het verhaal van Rutte? Er werd alleen gezegd, helemaal afsluiten is in dit land onhaalbaar. Er werd niet gerefereerd aan, we hebben de complete horeca gesloten omdat jullie gewoon stug bleven doorgaan met massaal op terrasjes zitten en zo gaan we het dus helemaal niet redden. Óók niet het door Rutte gewenste scenario. 

Exact om die reden zeggen Merkel en Macron in navolging van Italië (en Spanje ook toch?) dit gaat niet werken, we gooien er nog een tandje bovenop. Totdat het mensen duidelijk is wat er speelt. In Italië twijfelt niemand meer aan de ernst van de situatie, maar hier is de pleuris nog niet uitgebroken. 

Ik zag deze wending echt totaal niet aankomen. Had niet anders verwacht dan nog een verscherping van het beleid om in elk geval nog een maand lang de boel maximaal te beperken. Als die zorg eenmaal overbelast is, hoe denk je dan nog terug te komen tot een gecontroleerde uitbraak??  Dat lukt dan toch never nooit meer?

Wij vragen ons hier in huis werkelijk af wat de implicaties hiervan nu zijn voor ons persoonlijk. Eerlijk gezegd voelt het tamelijk verdoofd. De conclusie was, eerst maar eens een paar nachten slapen en kijken wat voor discussie hierover los gaat barsten.

Overigens, een Utrechtse theoretisch epidemioloog heeft samen met Engelse collega's aan dit soort modellen zitten rekenen. Zie dit Volkskrant artikel dat zojuist netjes een uurtje na de speech van Rutte online gezet is, met daarin diverse interviews met experts, en wat dus al dagen in the making is geweest. Dus niet geheel toevallig dat NL en Engeland als enige landen met dit beleid komen aanzetten. Nadat deze aanpak in Engeland werd gepresenteerd, brak daar knap de pleuris uit. (Zal zo wat berichten posten) 

Het was geen speech om de kat uit te delen, maar op te roepen tot eenheid. Ik denk dat het ook averechts gewerkt had, om nu de jeugd als groep te bekritiseren.

Naast Engeland, volgt ook Duitsland deze lijn, Frankrijk, Spanje en Italie weten ook dat ze het niet compleet kunnen stoppen, maar ze moeten nu hele drastische maatregelen nemen omdat ze daar al op de limiet van de zorg zitten, dat is hier nog niet het geval, alleen lokaal in een enkel ziekenhuis. Landelijk 60, 70 ICU's opnames, dat is prima te doen, kunnen er wel 1000 worden als het nodig is. 

In China zijn er nieuwe uitbraken, zelfs daar werkte de complete lockdown maar tijdelijk. Daarnaast lopen er zoveel mensen rond die besmet zijn zonder het te weten, dat het ook in China nog lang niet afgelopen is. Nieuwe berichten uit Zuid-Korea zullen wel volgen, het is veel te vroeg om die strategie tot 'succesvol' te bestempelen.

De implicaties van langdurige maatregelen zijn enorm, voor ieders leven. Brace yourselves.

• Leuk 4

Deze post delen

1 minuut geleden, Cyberprepper zei:

lijkt mij een prima idee, een soort zelfmeldsysteem, moet je alleen wel de valse meldingen er uit kunnen filteren.

Zeker, en ook dat is alweer een hele uitdaging 😉

Deze post delen

1 minuut geleden, Raycoupe zei:

Naast Engeland, volgt ook Duitsland deze lijn, Frankrijk, Spanje en Italie weten ook dat ze het niet compleet kunnen stoppen,

Inderdaad, wanneer leiders roepen dat 60-80% van de bevolking het virus zal krijgen, dan hebben ze het over herd-immunisation.

• Leuk 3

Deze post delen

1 minuut geleden, netuyas zei:

Er is hier geen scenario meer waar het vliegtuig een geslaagde noodlanding kan maken. Er zullen slachtoffers zijn, de vraag is hoeveel. "The needs of the many outweigh the needs of the few"

60% is 10 miljoen Nederlanders

dwz

bij een sterftepercentage van 1%: 100.000 doden

bij een Italiaans sterftepercentage van 7% (omdat de jeugd niet luistert en Rutte niet de koers vaart van Italie, Duitsland en Frankrijk): 700.000 doden

bij een optimistisch sterftepercentage van 0,1% (want we hebben alle milde gevallen niet geteld): 10.000 doden - dan zouden we spekkoper zijn. Is er een reden om deze variant te verwachten?

Zijn de huidige maatregelen waarin je voor de vorm het land platlegt maar eigenlijk alles laat doorgaan zodanig dat je in die 3e variant zou komen? Nu iedereen alsnog in de rij staat bij de coffeeshop, in het park wandelt en samen voetbalt op het speelpleintje? Over 3 dagen gaat iedereen ook weer gezellig met de trein. Of men gaat picknicken want het wordt 17 graden en de kroegen zijn dicht, dus komaan, dan organiseren we gewoon een beach party. Met pizza's van Thuisbezorgd.nl 

Kortom, dit is toch 3x niks??

Of laat ik het anders stellen: wat ga jij nu persoonlijk doen? In het verlengde van dit overheidsbeleid?

• Leuk 5

Deze post delen

Ik raad mijn vader(79) en zijn vriendin(86) om geen bezoek te ontvangen, niet naar bijeenkomsten te gaan en ik doe de boodschappen. Daarom beperk ik hier niet noodzakelijke contacten eveneens en let uiteraard op als ik wel in de rij bij de supermarkt sta.

Des te later ze tegen het virus aanlopen, des te meer kans dat de kennis is uitgebreid en adequate hulp geboden zou kunnen worden.

• Leuk 5

Deze post delen

Enorm druk met crisis maatregelen coördinatie... even noodgedwongen AFK..... sorry!
Geen haast, succes met alles. De voorraden gaan ook nergens heen voor als nog
  • Leuk 2

Deze post delen

1 minuut geleden, Raycoupe zei:

Ik raad mijn vader(79) en zijn vriendin(86) om geen bezoek te ontvangen, niet naar bijeenkomsten te gaan en ik doe de boodschappen. Daarom beperk ik hier niet noodzakelijke contacten eveneens en let uiteraard op als ik wel in de rij bij de supermarkt sta.

Des te later ze tegen het virus aanlopen, des te meer kans dat de kennis is uitgebreid en adequate hulp geboden zou kunnen worden.

En als ze er nu eens heel vroeg tegen aan lopen? Op het moment dat er nog ic ruimte voldoende is.

• Leuk 2

Deze post delen

4 minuten geleden, Haskap zei:

bij een optimistisch sterftepercentage van 0,1% (want we hebben alle milde gevallen niet geteld): 10.000 doden - dan zouden we spekkoper zijn. Is er een reden om deze variant te verwachten?

Straks gaat Rutte nog aan de jongeren vragen om zichzelf vrijwillig te laten injecteren met het virus, al dan niet tegen betaling.

• Leuk 1
  • Niet leuk 1

Deze post delen

3 minuten geleden, Mono zei:

Straks gaat Rutte nog aan de jongeren vragen om zichzelf vrijwillig te laten injecteren met het virus, al dan niet tegen betaling.

Voor die €1000,- die we nog van hem zouden

krijgen 😏

• Leuk 3

Deze post delen

3 uur geleden, Anna Niem zei:

Er zijn in Nederland 1150 IC bedden met beademing. Volgens het RIVM zijn er per vandaag 205 corona patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest), het is onbekend of iedereen op IC ligt (of lag). Gekke vraag misschien, maar dat valt, gelet op de totale capaciteit, toch nog wel mee? Of is het zo dat de IC's met beademing altijd voor (bijvoorbeeld) 90% bezet zijn, en dat deze extra patiënten juist de bottleneck zijn, waardoor het systeem nu vast dreigt te lopen? Ik heb geen idee, maar is er iemand (arts, verpleegkundige?) die dat weet en kan vertellen?

Nu nog geen probleem, maar zou het kunnen dat deze patiënten langdurig van die bedden gebruik maken ? En als er dan veel meer mensen bijkomen......

Ik lees ook de nieuwe besmettingen als ernstig zieken, ipv alleen maar besmet.

Omdat je alleen maar getest wordt, als je al ernstige symptomen vertoont. Dat is dus die 20% ernstiger patiënten, naast de 80% mildere gevallen. Zodoende zouden er nu potentieel zo'n 8000 besmetten zijn.......iig mijn mening.

• Leuk 4

Deze post delen

14 minuten geleden, netuyas zei:

Grote probleem hier is dat "de jeugd" zoals altijd egocentrisch is. Dat waren wij op 18 jarige leeftijd, dus moeten we niet verwachten dat de huidige 18 jarigen in essentie beter zijn. Vandaar dat de scholen eigenlijk open hadden moeten blijven, maar de publieke druk werd te groot, en dan moet je je beleid dus bijstellen om toch een bepaalde mate van effectiviteit te bereiken.

Mijn eigen kinderen (begin 20) kijken vol verwondering en bewondering naar de prepvoorraad van pa en ma (50+) maar zien het hele gebeuren verder gewoon als extra vakantie. Wel vervelend dat de sportschool dicht is.

Heftige discussie en ruzies al gehad over de risico's die ze naar binnen halen met hang en chill gedrag in grote groepen, vooral hun moeder loopt met haar kwetsbare luchtwegen/longen volgens mij veel risico.

Een uitgaansverbod zou mij erg welkom zijn. Met de huidige besmettingen krijgen we de ic's ook al wel vol ben ik bang.

• Leuk 7

Deze post delen

2 minuten geleden, Haskap zei:

Of laat ik het anders stellen: wat ga jij nu persoonlijk doen? In het verlengde van dit overheidsbeleid?

Ik snap je. Laat ik vooropstellen dat ook ik bang ben. Dat ook ik de echte gevolgen van dit virus waarschijnlijk niet echt kan bevatten.

Wat doe ik? al weken vermijd ik (vrijwel) alle sociale contacten, ( wat best makkelijk is omdat ik toch niet zoveel vrienden heb ;) ) Ik probeer de simpele tips op te volgen van het RIVM

Afstand houden

als je hoest, in de elleboog

geen hand geven

Niet kussen

Niet onnodig naar buiten e.d.

Daarnaast probeer ik mijn omgeving daar bewust van te maken.

Natuurlijk zijn 10.000 doden iets waar je wakker van ligt. 

Echter 10.000 is nog altijd minder erg dan 100.000, en gerelateerd aan het aantal griepdoden per jaar is het ook te overzien,(2014-2015 naar schatting tussen de 30.000 en 60.000 doden door griep.)

We hebben echter geen keus anders dan kiezen tussen twee kwaden, en niets doen is erger. 

Zalig zijn de onwetenden en tegelijkertijd lijd de mens het meest door het lijden wat hij vreest.

Het lijken dooddoeners, maar er zit een kern van waarheid in. We zijn vandaag de dag zo "goed" geïnformeerd, en hebben toegang tot zoveel verschillende informatiebronnen dat er geen ruimte meer is voor naïviteit.

Laten we samen bang zijn, maar tegelijkertijd samen de rug recht houden omdat er meer is dan IK.

• Leuk 10

Deze post delen

Dat zou wel transparant en een eerlijke keuze zijn dan. (nog even los van inkomensongelijheid etc, al een stap voorwaarts in transparantie).
  • Leuk 1

Deze post delen

Max 1500 ICU plaatsen volgens min Volksgezondheid. Of dat inclusief de 350 is die gemiddeld bezet zijn met andere kwalen, geen idee.

Momenteel liggen er zo rond de 60 op de ICU met corona, volgens het laatste nieuws.

Dus de druk op de zorg valt nu nog mee, al ligt in Brabant een enkel ziekenhuis compleet vol en is de eerste patient al naar Hardenberg verscheept voor een plekje.

In Spanje, Frankrijk en Italie is dat anders, die zijn 'te laat' met maatregelen gekomen en wellicht zijn wij dus nu wel op tijd. Tijd zal het leren.

• Leuk 1

Deze post delen

22 minuten geleden, Haskap zei:

Ik ook niet/Hier net zo/Inderdaad

Ik zie dan zo voor me wat Rutte achter zijn toetsenbord allemaal dacht: ik moet de staatsman zijn, ik moet eenheid scheppen, ik moet ze voorbereiden op de hel, op dat we die niet kunnen voorkomen, dat de ondernemers hoop moeten houden. Dat moest hij ook en dat poogde hij ook.

Maar met zijn 3 opties, ik herhaal ze maar even:

1 maximaal controleren

2 niets doen

3 tegenhouden, het land op slot ('en dat moet dan een jaar duren en dan begint het opnieuw en dan is er geen economie meer')

.. was hij niet compleet:

4 is namelijk tegenhouden gedurende 3-6 weken om beter voor te bereiden. De Chinezen bouwden een ziekenhuis in een week, dat moeten wij ook kunnen.

22 minuten geleden, Haskap zei:

In Engeland is al best wat protest. Met onze taskforce kaart hebben we aardig wat traffic getrokken, daar zat beslist ook pers tussen, en er is altijd kruisbestuiving met andere fora. 'Het internet' als geheel heeft toch wel een invloed. De slappe maatregelen van vorige week zijn zondag toch wat aangetrokken onder invloed van publieke opinie. De discussie zal er zeker zijn en kan nog een positieve invloed hebben. Dat hoop ik.

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
6 minuten geleden, Invictus zei:

Mijn eigen kinderen (begin 20) kijken vol verwondering en bewondering naar de prepvoorraad van pa en ma (50+) maar zien het hele gebeuren verder gewoon als extra vakantie. Wel vervelend dat de sportschool dicht is.

Heftige discussie en ruzies al gehad over de risico's die ze naar binnen halen met hang en chill gedrag in grote groepen, vooral hun moeder loopt met haar kwetsbare luchtwegen/longen volgens mij veel risico.

Een uitgaansverbod zou mij erg welkom zijn. Met de huidige besmettingen krijgen we de ic's ook al wel vol ben ik bang.

En als je jonge kinderen hebt, dan helpt de uitspraak op het jeugdjournaal dat je nog prima buiten kunt spelen met vriendjes en vriendinnetjes ook niet echt. Hoe kan je ze dan nog uitleggen dat we toch echt 3 weken binnenblijven op een wandelingetje/fietstochtje na!?

https://nos.nl/liveblog/2327271-rutte-wil-verspreiding-coronavirus-maximaal-controleren-frankrijk-op-slot#UPDATE-container-44131661

aangepast door Hitprep
  • Leuk 3

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...