Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

7 minuten geleden, Hermanusb zei:

Toch kijken of we Chloroquine kunnen scoren.

niet alleen Chloroquine, maar ook Tocilizumab ... 

85F87B4D-B8EC-4764-B256-16246016B80D.thumb.png.f8e4210cca7c2c8180ab6015779e215b.png

Daar blijken momenteel goeie resultaten mee te zijn om het virus te onderdrukken ...

verder wil ik rustig mijn geheime mix vertellen om je immuun systeem te boosten

Selenium

Kelp (jodium)

Vitamine C

Magnesium

alles in hogere dosis dan de normale 

• Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst: (aangepast)

Wat ik me afvraag, wat heeft het nog voor zin om te melden als je griepverschijnselen en koorts hebt?

Wat ik zo bedenk, het zal de instroom van asielzoekers wel beperken.

aangepast door duinkonijn

Deze post delen

Wat is het alternatief? de beste stuurlui staan zoals gewoonlijk weer aan wal, Makkelijk kritiek te hebben zonder kennis van zaken of zonder zelf een goede doorgerekende oplossing aan te dragen. Dit virus gaat niet verdwijnen, Moeten we dan elk jaar een aantal maanden in lockdown omdat het virus weer toeslaat? of vertrouw je op een snel genoeg beschikbaar inentingsprogramma? Voor diegenen die het internationale nieuws volgen ( en nee dan bedoel ik niet Nu.nl of xandernieuws) weten dat zowel in Duitsland, Frankrijk, Canada en de VS eigenlijk iedereen het erover eens is dat alleen een totalitair regime zoals in china een effectieve lockdown kan afdwingen. En zelfs daar zitten ze het komende jaar(jaren) met een "buitenlandersprobleem", want elke toerist kan een nieuwe epidemie veroorzaken omdat er gewoon geen immuniteit is. In een open economie zoals hier in het westen kun je de buitenwereld niet buiten houden, ofwel moet je dus wel immuniteit opbouwen als je voor de toekomst het gewone leven weer door wil laten gaan, en elke keuze komt met slachtoffers. Soms snel, soms laat, maar ze zullen vallen. 

Laten we proberen de jongere generatie verantwoordelijkheid bij te brengen, want zij hebben de sleutel in handen voor het al dan niet laten sterven van vele tienduizenden 50plussers. Laten wij dit platform en onze kennis gebruiken om er letterlijk het beste van te maken in plaats van valse claims en paniek te zaaien, daar heb ik Preppers.nl niet voor nodig, daar bestaan honderden andere sites voor.

Immers zoals altijd staan de beste stuurlui aan wal!

• Leuk 8

Deze post delen

15 minuten geleden, Info_junky zei:

Ik zal de link eens opzoeken. Ergens gelezen dat dat middel bij die 14% die her-infectie krijgt en eerder er in de 1e keer mee behandeld zijn ernstige complicaties verooorzaakt. . . Geef me ff... 

Dit is deels uitleg : @Hermanusb

aangepast door Info_junky

Deze post delen

3 minuten geleden, netuyas zei:

Wat is het alternatief? de beste stuurlui staan zoals gewoonlijk weer aan wal, Makkelijk kritiek te hebben zonder kennis van zaken of zonder zelf een goede doorgerekende oplossing aan te dragen. Dit virus gaat niet verdwijnen, Moeten we dan elk jaar een aantal maanden in lockdown omdat het virus weer toeslaat? of vertrouw je op een snel genoeg beschikbaar inentingsprogramma? Voor diegenen die het internationale nieuws volgen ( en nee dan bedoel ik niet Nu.nl of xandernieuws) weten dat zowel in Duitsland, Frankrijk, Canada en de VS eigenlijk iedereen het erover eens is dat alleen een totalitair regime zoals in china een effectieve lockdown kan afdwingen. En zelfs daar zitten ze het komende jaar(jaren) met een "buitenlandersprobleem", want elke toerist kan een nieuwe epidemie veroorzaken omdat er gewoon geen immuniteit is. In een open economie zoals hier in het westen kun je de buitenwereld niet buiten houden, ofwel moet je dus wel immuniteit opbouwen als je voor de toekomst het gewone leven weer door wil laten gaan, en elke keuze komt met slachtoffers. Soms snel, soms laat, maar ze zullen vallen. 

Laten we proberen de jongere generatie verantwoordelijkheid bij te brengen, want zij hebben de sleutel in handen voor het al dan niet laten sterven van vele tienduizenden 50plussers. Laten wij dit platform en onze kennis gebruiken om er letterlijk het beste van te maken in plaats van valse claims en paniek te zaaien, daar heb ik Preppers.nl niet voor nodig, daar bestaan honderden andere sites voor.

Helemaal mee eens.

Er is simpelweg geen andere keus, tussen de drie opties die Rutte zojuist schetste.

- Niets doen is geen optie, dan krijg je pieken die de gezondheidszorg niet aankunnen en dus heel veel slachtoffers, veel paniek en de economie compleet op z'n gat.

- Compleet op slot zetten van NL moet je volhouden totdat er een medicijn of vaccinatie is. Dat kan wel twee jaar duren, voordat het er is, massaal geproduceerd en toegepast. Dat betekent dat Nederland al lang failliet zou zijn voor die tijd. Nog afgezien van het feit of het wel lukt om de bevolking al die tijd binnen te houden. Kans dat het niet lukt is groot.

- Besmettingen gecontroleerd laten verlopen is de enige optie en ook wat er in andere landen gebeurt. Dan krijg je groepsimmuniteit. Zelfs China, die kunnen ook niet afgesloten blijven van de rest van de wereld net zo lang totdat het overal is opgelost.

De hoop op reeds bestaande medicijnen tegen malaria en ebola is er, maar op het moment dat een effectieve behandeling daarmee is aangetoond, heeft de hele wereld die acuut nodig en dat gaat simpelweg niet geregeld worden in korte tijd.

We kunnen met z'n allen niets anders dan de schouders eronder zetten, onze eigen ego's en belangen tijdelijk ondergeschikt maken aan het belang van de hele maatschappij. Of je nu werkeloos bent, loonarbeider, zzp-er, ondernemer of investeerder, dat is in ieders belang.

• Leuk 8

Deze post delen

7 minuten geleden, duinkonijn zei:

Wat ik me afvraag, wat heeft het nog voor zin om te melden als je griepverschijnselen en koorts hebt?

Dat heeft het denk ik ook niet meer.

Sterker nog : door de ogen van de politiek gezien ben je dan juist een geslaagd geval...

Ik heb maar niet eens naar de uitzending gekeken.

Stil en verslagen zit ik nu op het scherm de binnenkomende berichten te lezen..

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 3

Deze post delen

1 minuut geleden, Raycoupe zei:

Helemaal mee eens.

Er is simpelweg geen andere keus, tussen de drie opties die Rutte zojuist schetste.

- Niets doen is geen optie, dan krijg je pieken die de gezondheidszorg niet aankunnen en dus heel veel slachtoffers, veel paniek en de economie compleet op z'n gat.

- Compleet op slot zetten van NL moet je volhouden totdat er een medicijn of vaccinatie is. Dat kan wel twee jaar duren, voordat het er is, massaal geproduceerd en toegepast. Dat betekent dat Nederland al lang failliet zou zijn voor die tijd. Nog afgezien van het feit of het wel lukt om de bevolking al die tijd binnen te houden. Kans dat het niet lukt is groot.

- Besmettingen gecontroleerd laten verlopen is de enige optie en ook wat er in andere landen gebeurt. Dan krijg je groepsimmuniteit. Zelfs China, die kunnen ook niet afgesloten blijven van de rest van de wereld net zo lang totdat het overal is opgelost.

De hoop op reeds bestaande medicijnen tegen malaria en ebola is er, maar op het moment dat een effectieve behandeling daarmee is aangetoond, heeft de hele wereld die acuut nodig en dat gaat simpelweg niet geregeld worden in korte tijd.

We kunnen met z'n allen niets anders dan de schouders eronder zetten, onze eigen ego's en belangen tijdelijk ondergeschikt maken aan het belang van de hele maatschappij. Of je nu werkeloos bent, loonarbeider, zzp-er, ondernemer of investeerder, dat is in ieders belang.

"gecontroleerd laten verlopen"  gaat nu dus niet gebeuren, zie Italië…..

• Leuk 3

Deze post delen

7 minuten geleden, duinkonijn zei:

Wat ik zo bedenk, het zal de instroom van asielzoekers wel beperken.

Als je het nieuws een beetje gevolgd heb, weet je dat alleen griepverschijnselen met normale koorts al een hele tijd niet standaard gemeld dient te worden. Er zijn toch geen testkits om te testen op corona.

Zodra je koorts 39+ is, de huisarts bellen.

Deze post delen

9 minuten geleden, netuyas zei:

Laten wij dit platform en onze kennis gebruiken om er letterlijk het beste van te maken in plaats van valse claims en paniek te zaaien, daar heb ik Perppers.nl niet voor nodig, daar bestaan honderden andere sites voor.

Nobel streven. Ook goed om mensen de ruimte te geven kritiek te uiten en alternatieven te suggereren zoals in allerlei bovenstaande reacties. Bijvoorbeeld de genoemde suggestie van een tijdelijke lockdown om in de tussentijd capaciteit gezondheidszorg te vergroten. 

• Leuk 4

Deze post delen

20 minuten geleden, Decentralized zei:

Selenium

Kelp (jodium)

Vitamine C

Magnesium

alles in hogere dosis dan de normale 

Ik heb nog een oud geheim Romeins preventief werkend middel dat goede resultaten heeft geboekt in het verleden.  

https://www.atlasobscura.com/articles/romans-used-to-ward-off-sickness-with-flying-penis-amulets.amp?fbclid=IwAR05zYhyEBAZMZ1NJxTwPoM5ILm9SzzD0Mo9Pf03OdsuksIIwa-yYmJCrfM

aangepast door Sndrrr

Deze post delen

1 minuut geleden, nu even niet zei:

"gecontroleerd laten verlopen"  gaat nu dus niet gebeuren, zie Italië…..

Waarschijnlijk niet, want we zijn net wat eerder met behoorlijk drastische maatregelen.

Maar het probleem is dat er weinig tot geen zekerheden zijn. Niemand weet exact van de hoed en de rand helaas.

Dat maakt deze crisis ook zo lastig en daarom worden zoveel mensen pessimistisch, angstig en onzeker.

Wat bij preppen nogal eens vergeten wordt is 'moreel'. Kasten vol met spullen maar vergeten dat je ook je best moet doen en strategieën verzinnen om de moreel hoog te houden. Als iedereen het kopje laat hangen is de oorlog bij voorbaat verloren.

• Leuk 6

Deze post delen

24 minuten geleden, Decentralized zei:

Selenium

Kelp (jodium)

Vitamine C

Magnesium

Vitamine D ontbreekt? :classic_huh:

• Leuk 3

Deze post delen

10 minuten geleden, Raycoupe zei:

Wat bij preppen nogal eens vergeten wordt is 'moreel'. Kasten vol met spullen maar vergeten dat je ook je best moet doen en strategieën verzinnen om de moreel hoog te houden. Als iedereen het kopje laat hangen is de oorlog bij voorbaat verloren.

Mooi gezegd! 

Tegen vrienden met vragen hamer ik flink op snoep/chips/ chocolade en andere verwennerijtjes voor kinderen én zichzelf. Maar ook boeken, bordspelletjes EN een manier om even helemaal je hoofd te kunnen resetten. Voor mij is dat wandelen, een bad en keiharde muziek. Voor iemand anders is dat vast iets totaal anders.

Maar bouw geniet momenten in, afblaas momenten en her-groeperings strategieen voor als je ff uit het lood bent/was. 

Hoort er allemaal bij. Maar weet ook waar je kladden zitten en pak jezelf daar aan vast. Want recht vooruit zo die gaat...neus omhoog en gaan...

aangepast door Info_junky
  • Leuk 5

Deze post delen

8 minuten geleden, Observator zei:

Nobel streven. Ook goed om mensen de ruimte te geven kritiek te uiten en alternatieven te suggereren zoals in allerlei bovenstaande reacties. Bijvoorbeeld de genoemde suggestie van een tijdelijke lockdown om in de tussentijd capaciteit gezondheidszorg te vergroten. 

Die capaciteit blijft beperkt, nu nog hordes verpleegkundigen en artsen opleiden, benodigde apparatuur internationaal aankopen is simpelweg niet haalbaar en al helemaal niet in een paar weken tijd.

Max 1500 ICU's kunnen we voor elkaar krijgen (volgens min. Volksgezondheid), waarvan een klein deel sowieso noodzakelijk blijft voor hartaanvallen, ongelukken en andere niet corona gerelateerde problemen. Ik zelf kwam tot 1650 ICU's, minus 350 voor die andere zaken, maar dat was wellicht iets te optimistisch.

• Leuk 1

Deze post delen

24 minuten geleden, Observator zei:

Bijvoorbeeld de genoemde suggestie van een tijdelijke lockdown om in de tussentijd capaciteit gezondheidszorg te vergroten. 

Laat ik vooropstellen dat alle goede ideen welkom zijn, Ik heb me de afgelopen tijd niet gemengd in de discussie omdat ter zake kundige mensen druk bezig waren ons van informatie te voorzien en nuttige bijdrages te leveren. betere bijdrages dan ik zou kunnen produceren. Maar met het huidige peil kan ik het nivo helaas alleen nog maar omhoog halen.

"Suggesties" zonder enig fundamenteel begrip over of, en hoe dat mogelijk zou zijn, zijn geen constructieve bijdrages.  Teveel mensen kiezen ervoor om alles wat wel gedaan wordt af te branden en beschuldigingen te uiten en daar pas ik voor! Maar natuurlijk is het veel makkelijker een ander de schuld te geven dan jezelf af rekenen op je eigen nuttige bijdrage.

Italie zit nu al een aantal weken in lockdown, mooi voorbeeld van hoe het moet?  nee dus. Iedereen is vandaag de dag het wiel aan het uitvinden omdat niemand de tijd heeft om af te wachten om te kijken hoe het de anderen vergaat, immers nietsdoen is waarschijnlijk de slechtste oplossing. Dus is men constructief bezig, en probeert ondertussen zoveel mogelijk het kaf van het koren te scheiden zodat de volgende maatregelen nog weer beter zijn( of minder slecht, als je dat liever hoort). Dus ja, goede ideeën en creatieve oplossingen zijn altijd welkom, maar laten we ook eerlijk kijken naar het gros van wat hier door toetsenbordtijgers neer geplempt wordt, daar zit ik niet op te wachten, en ik neem aan jij ook niet

• Leuk 10

Deze post delen

@Sndrrr Die percentages zijn nodig om zo'n beetje alle gevallen te voorkomen, dus ook een zeer lokale uitbraak van specifiek deze ziektes.

Om te bereiken dat er geen massale uitbraak plaats vind en de maatschappij weer gewoon kan draaien is een groepsimmuniteit nodig van ongeveer 65%. Dat is nog steeds enorm hoog en daarom valt ook niet te verwachten dat dit binnen een half jaar bereikt is. Vandaar dat ik denk dat deze crisis nog heel lang gaat duren, al zullen de meest beperkende maatregelen langzamerhand versoepelt kunnen worden naarmate we meer weten. Bv. hoe het zit met de besmettingen onder kinderen in Brabant en dan kunnen wellicht de scholen weer open.

• Leuk 1

Deze post delen

1 minuut geleden, robbya zei:

wat volgens mij alleen werkt als er een vaccinatie programma

Vrij kansloos, er zijn nu al meerdere strengen/ mutaties...

Deze post delen

2 uur geleden, Carbunculuz zei:

Merkel zet stappen in Duitsland

Das sind die Knallhart-Maßnahmen der Regierung gegen Corona Deutsche sollen keine Reisen im In- und Ausland unternehmen ++ Vieles macht zu, etwa Kirchen und Spielplätze – aber Supermärkte, Kiosks, Frisöre, Apotheken bleiben geöffnet

https://m.bild.de/politik/inland/politik-inland/bild-exklusiv-corona-krisen-papier-neuer-knallhart-plan-der-bundesregierung-69423212.bildMobile.html

Heb je een Nederlandse samenvatting, zo goed is mijn duits ook weer niet, maar ik wil wel graag weten of ik daar boodschappen kan doen.

Deze post delen

Vandaag de surplus mondkapjes, ontsmettingsmiddelen, pakken en brillen naar de huisarts gebracht. Ik heb toch 'eigen verkozen huisarrest' dus veel materiaal zal ik niet nodig hebben. Ik moet zeggen dat het verdomd goed voelt om de mensen in de frontlinie van enkele gezochte items te voorzien. Natuurlijk eerst ff gebeld  of ik welkom was, en dat was ik zeker.
Wauw, het raakt me enorm, dacht echt dat niemand het überhaupt gelezen had! Toevallig had ik vandaag weer wat van de prepshop ontvangen om af te geven. De situatie aan de frontlinie is dramatisch! Als mensen het kunnen missen breng het langs aub.
@Bunkerprepper wanneer gaat de overheid die grote voorraden eindelijk aanspreken? Wat is daarvoor nodig?
  • Leuk 6

Deze post delen

4 minuten geleden, Simurgh zei:

@Bunkerprepper wanneer gaat de overheid die grote voorraden eindelijk aanspreken? Wat is daarvoor nodig?

Van de Nederlandse overheid moet je niet te veel verwachten. Men wordt nu pas een beetje wakker. Nieuws van gisteren:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1294087236/ministerie-vraagt-met-spoed-om-mondkapjes

Den Haag - Ondernemers die mondkapjes en andere beschermingsmiddelen verkopen worden gevraagd om contact op te nemen met het ministerie van Volksgezondheid om met spoed de voorraden van ziekenhuizen aan te vullen.

• Leuk 2

Deze post delen

Weet niet of het al bekend is hier:

Koninklijke Nederlandse Vereniging EHBO activeert haar Noodhulp Organisatie om bijstand te geven in de professionele zorg.

https//www.knv-noodhulp.nl

aangepast door Dutch013
  • Leuk 3

Deze post delen

Is er al ergens een 'database' met berichten van concrete patiënten die met het #Coronavirus zijn besmet (positief getest door de GGD)? Zo nee, zouden we zoiets niet kunnen opzetten? Iets in de trant van: ben jij of ken jij iemand die met het virus is besmet? Waar ben je, of in geval je bent opgenomen, waar lig je? Of als de patiënt dat niet zelf kan melden, ken je iemand die in een ziekenhuis is opgenomen met Corona? Sinds wanneer ben je besmet, hoe is het met je? etc.

Misschien is het al eens voorgesteld, of misschien vinden jullie dit een heel slecht idee, kan natuurlijk ook.

• Leuk 3

Deze post delen

Bp is erg geïnformeerd gebleken nu en in het verleden, dus ik ben nog altijd benieuwd of hij hier meer licht op kan schijnen.

Deze post delen

Mogelijk heeft dit een negatieve invloed op het nivo van de discussie maar  toch refereer ik maar even aan deze italiaan die het waagt om het uitgebalanceerde beleid van onze premier en zijn regering te bekritiseren.

Italiaanse arts: ’Nederland neemt groot risico met deze aanpak’

ROME - De vermaarde Italiaanse professor in microbiologie en virologie Roberto Burioni, verbonden aan de San Raffaele universiteit in Milaan, kraakt de Nederlandse aanpak van de coronacrisis. „De Nederlandse regering neemt een heel groot risico.”

...... „Er is geen enkele wetenschappelijke basis is om te spreken over groepsimmuniteit”, stelt de Italiaanse arts. „Het is een heel groot risico dat de Nederlandse regering neemt. We weten namelijk nog helemaal niet of er wel immuniteit voor dit virus kan ontstaan. Dat is nog onbekend. Bovendien is er nog geen vaccin.”

Burioni waarschuwt Nederland om de crisis absoluut niet te onderschatten. „Het coronavirus is ontzettend besmettelijk en zorgt bij heel veel mensen voor problemen met ademhaling. In Lombardije zijn ziekenhuizen die kunnen concurreren met de beste Europese ziekenhuizen, maar ze kunnen de aantallen patiënten niet aan.” ...................

Bron  https://www.telegraaf.nl/nieuws/1170005096/italiaanse-arts-nederland-neemt-groot-risico-met-deze-aanpak

• Leuk 3

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...