Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)

De school van mijn zoon wilde online lespakketten laten afhalen door de ouders, zolang die maar 1,5 m afstand bewaarden. Ik heb bij het WHO gevraagd of dit slim was, en heb min of meer een directe reactie gekregen. Een expert adviseert om de pakketten buiten te laten afhalen, niet binnen, en dan niet met afstand, maar op basis van tijdslots. Het WHO "liket" dit advies, en mijn bedankje daarna (in totaal twee keer dus), daarmee aangevend dat het advies goed is. Omdat ik verwacht dat meer scholen met dit soort plannen komen, leek me dit relevant.

Geliked door:

image.png.58c120b6a13d00e5b650080026b64bd6.png

Dat is deze meneer:

image.png.3adf23d407877bfafd68956a5c85d715.png

aangepast door Japanology
  • Leuk 4

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

"Er wordt vanuit de GGD niet langer gecommuniceerd hoeveel mensen in de Noord-Holland Noord besmet zijn met het Coronavirus. Sinds afgelopen vrijdag wordt het kaartje met het aantal bekende besmettingen per gemeente niet meer bijgewerkt. Navraag leert dat de GGD Hollands Noorden naar aanleiding van "alle ontwikkelingen en nieuw testbeleid" geen informatie meer geeft over besmettingen."

https://www.alkmaarcentraal.nl/nieuws/60053777-ggd-communiceert-aantal-besmettingen-in-noord-holland-noord-niet-meer

Zien we meer van deze meldingen uit andere regio's?

aangepast door pacem

Deze post delen

Merkel zet stappen in Duitsland

Das sind die Knallhart-Maßnahmen der Regierung gegen Corona Deutsche sollen keine Reisen im In- und Ausland unternehmen ++ Vieles macht zu, etwa Kirchen und Spielplätze – aber Supermärkte, Kiosks, Frisöre, Apotheken bleiben geöffnet

https://m.bild.de/politik/inland/politik-inland/bild-exklusiv-corona-krisen-papier-neuer-knallhart-plan-der-bundesregierung-69423212.bildMobile.html

Deze post delen

Er zijn in Nederland 1150 IC bedden met beademing. Volgens het RIVM zijn er per vandaag 205 corona patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest), het is onbekend of iedereen op IC ligt (of lag). Gekke vraag misschien, maar dat valt, gelet op de totale capaciteit, toch nog wel mee? Of is het zo dat de IC's met beademing altijd voor (bijvoorbeeld) 90% bezet zijn, en dat deze extra patiënten juist de bottleneck zijn, waardoor het systeem nu vast dreigt te lopen? Ik heb geen idee, maar is er iemand (arts, verpleegkundige?) die dat weet en kan vertellen?

Deze post delen

4 minuten geleden, Anna Niem zei:

Er zijn in Nederland 1150 IC bedden met beademing. Volgens het RIVM zijn er per vandaag 205 corona patiënten in het ziekenhuis opgenomen (geweest), het is onbekend of iedereen op IC ligt (of lag). Gekke vraag misschien, maar dat valt, gelet op de totale capaciteit, toch nog wel mee? Of is het zo dat de IC's met beademing altijd voor (bijvoorbeeld) 90% bezet zijn, en dat deze extra patiënten juist de bottleneck zijn, waardoor het systeem nu vast dreigt te lopen? Ik heb geen idee, maar is er iemand (arts, verpleegkundige?) die dat weet en kan vertellen?

Ik ben geen arts, maar ik heb diverse malen gehoord dat dat inderdaad het probleem is.

Deze post delen

1 minuut geleden, Vigilant zei:

Ik ben geen arts, maar ik heb diverse malen gehoord dat dat inderdaad het probleem is.

Maar is er dan nergens voldoende rest capaciteit? Je zou toch zeggen dat je altijd voorbereid moet zijn op - bijvoorbeeld - een kernramp, vliegtuigcrash etc??

Deze post delen

12 minuten geleden, Anna Niem zei:

In de liveblog van nu.nl staat dat momenteel 68 patiënten op de IC liggen.

aangepast door M.V.E.

Deze post delen

1 minuut geleden, M.V.E. zei:

In de liveblog van nu.nl staat dat momenteel 68 patiënten op de IC liggen.

Ok, dank. Maar dat lijkt me op zich dus niet erg veel (gelet op de totale NL capaciteit van 1150 IC's met beademing, er zijn overigens nog wel meer IC units, maar die zijn dan zonder beademing). Maar alles wordt natuurlijk anders als er nauwelijks rest capaciteit op de IC's is. Ik zou graag willen weten of er een arts, verpleedkundige o.i.d. hier op dit forum is, die dat weet.

Deze post delen

Overbelasten van ziekenhuizen voorkómen zei Rutte. Italië kon overbelasting niet voorkomen mét lockdown, en nu denken wij dat wel te kunnen zonder lockdown? totaal van de pot gerukt dus......diep en diep triest dit..... 

• Leuk 9

Deze post delen

Op het jeugdjournaal wordt gezegd dat je prima buiten kan spelen met je vriendjes zolang je geen klachten hebt. Of een vriendje thuis kan uitnodigen om te gamen. *Zucht*

• Leuk 2

Deze post delen

4 minuten geleden, DataScientist zei:

Op het jeugdjournaal wordt gezegd dat je prima buiten kan spelen met je vriendjes zolang je geen klachten hebt. Of een vriendje thuis kan uitnodigen om te gamen. *Zucht*

Was dit de ware reden waarom ze de scholen open wilden houden?

Deze post delen

12 minuten geleden, nu even niet zei:

Overbelasten van ziekenhuizen voorkómen zei Rutte. Italië kon overbelasting niet voorkomen mét lockdown, en nu denken wij dat wel te kunnen zonder lockdown? totaal van de pot gerukt dus......diep en diep triest dit..... 

Inderdaad. Met een lockdown situatie bereik je maximale inperking van nieuwe besmettingen en dan nog weet niemand of dat een hanteerbare situatie oplevert.

Mocht blijken dat we het allemaal met gemak aan kunnnen is het helemaal niet moeilijk om de touwtjes wat te laten vieren.

Dramatisch dit beleid.

• Leuk 2

Deze post delen

15 minuten geleden, JohninNL zei:

Is er nog iemand woedend? 🤬🤬🤬

Ik voel me meer besodemieterd door Rutte en kompanen en da's niet de 1e keer.

Ik zou zo zeggen laat ze handjes gaan schudden op de IC, kunnen ze immuniteit aankweken (of niet).

• Leuk 2

Deze post delen

6 minuten geleden, duinkonijn zei:

Ik voel me meer besodemieterd door Rutte en kompanen en da's niet de 1e keer.

Ik zou zo zeggen laat ze handjes gaan schudden op de IC, kunnen ze immuniteit aankweken (of niet).

Lijkt me een goed idee, met Rutte en van Dissel op de eerste rij om de immuniteit op te sterken. Laat ze maar het goede voorbeeld geven tegen de wetenschap van alle experts in.

• Leuk 3

Deze post delen

Gek genoeg voel ik eigenlijk niks nu... mijn hoofd draait alleen 1000x sneller met de vraag "wat nu?" 

Plannen maken kan maar beperkt, vanaf nu ligt erg veel buiten mijn macht.

Ook de verdrietige en mogelijk wanhopige dingen die nog komen gaan. Daar denk ik het meeste over na ...

• Leuk 4

Deze post delen

4 minuten geleden, Info_junky zei:

Gek genoeg voel ik eigenlijk niks nu... mijn hoofd draait alleen 1000x sneller met de vraag "wat nu?" 

Plannen maken kan maar beperkt, vanaf nu ligt erg veel buiten mijn macht.

Ook de verdrietige en mogelijk wanhopige dingen die nog komen gaan. Daar denk ik het meeste over na ...

Toch kijken of we Chloroquine kunnen scoren.

Deze post delen

Je houdt dit virus nooit meer tegen. Daarom heeft een totale lockdown ook geen zin meer. Het plopt dan gewoon elke maand weer ergens op vanuit een ander deel van de wereld. Het uitsmeren van de grote golf zieken gaat met de huidige capaciteit langer dan een jaar duren. We gaan nu dus semi cold turkey. 

Hebben we al berekeningen met de Case FatalityRate voor dit scenario? Volgens mij had ik die al gezien ergens op dit forum.

aangepast door Sndrrr
  • Leuk 3

Deze post delen

5 minuten geleden, Sndrrr zei:

Je houdt dit virus nooit meer tegen. Daarom heeft een totale lockdown ook geen zin meer. Het plopt dan gewoon elke maand weer ergens op vanuit een ander deel van de wereld. Het uitsmeren van de grote golf zieken gaat met de huidige capaciteit langer dan een jaar duren. We gaan nu dus semi cold turkey. 

Hebben we al berekeningen met de Case FatalityRate voor dit scenario? Volgens mij had ik die al gezien ergens op dit forum.

Kunnen ze dan geen 3-4 wekenlang een lockdown doen om in die tijd grootschalige ophoging van bedden te realiseren en DAN pas de touwtjes weer laten vieren? Een manier bedenken om alle tekorten aan te pakken, al huren ze een naaibedrijf in om mondkapjes te naaien.... maar iets! Misschien doen ze ook wel dingen op de achtergrond die wij niet weten, maar het voelt zo amateuristisch zo.

• Leuk 5

Deze post delen

Lijkt mij dat zelfs als je dit doet ,je toch eerst een tijdelijke  lock down moet doen om een beeld te krijgen van het aantal besmettingen . Vanwege de ziekenhuis capaciteit.  

Nu "vechten" ze tegen iets onzichtbaars.   

Edit: inderdaad, ook vanwege  bovenstaande redenen (gepost tijdens typen) 

aangepast door Rudolf
  • Leuk 3

Deze post delen

13 minuten geleden, Hermanusb zei:

Toch kijken of we Chloroquine kunnen scoren.

Ik zal de link eens opzoeken. Ergens gelezen dat dat middel bij die 14% die her-infectie krijgt en eerder er in de 1e keer mee behandeld zijn ernstige complicaties verooorzaakt. . . Geef me ff... 

aangepast door Info_junky
  • Leuk 1

Deze post delen

6 minuten geleden, Sndrrr zei:

lockdown kan juist die enorme piek in de ziektegevallen voorkómen, dus heel veel onnodige doden, en dan duurt dat maar langer dan een jaar, wat dan nog? Zoals ik al zei, Italië mét lockdown nog steeds ziekenhuizen overbelast en veel onnodige doden, en dramatische taferelen, kun je je voorstellen zonder lockdown?

Dit had ik niet verwacht, nu voor het eerst heel erg bezorgd. 

Ik heb een hekel aan " Europa" maar nu, voor het eerst, hoop ik dat Nederland terug zal worden gefloten door "Europa". Onze enige hoop?

• Leuk 3

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...