Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

5 minuten geleden, Anvil zei:

Ik hoor uit hoeken die ik blind vertrouw en die niet gauw speculeren, vragen rijzen over een gerucht van door defensie afgedwongen avondklok.. het leek mij sterk, maar zijn er mensen die hier aanwijzingen voor hebben, alvorens ik keihard nee roep? 

Daarvoor is het imo nog te vroeg.

Het zou wel de volgende maatregel kunnen zijn.

De overheid wil de economie draaiende houden zo lang het gaat, dus voorlopig zijn de maatregelen vooral gericht op het prive terrein. Ook al is er natuurlijk wel impact voor ondernemingen die zich op het publiek richten.

Wanneer dit alles niet genoeg blijkt dan gaan we ook bedrijven platleggen. Maar dat verwacht ik pas wanneer we tegen of over de 10.000 gevallen zitten en de IC units alle belegd zijn.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mij zitten we op de lijn van Italie en die lijn is knap zorgelijk volgens mij.

• Leuk 1

Deze post delen

11 minuten geleden, OBL-Rien zei:

De overheid wil de economie draaiende houden zo lang het gaat, dus voorlopig zijn de maatregelen vooral gericht op het prive terrein. Ook al is er natuurlijk wel impact voor ondernemingen die zich op het publiek richten.

Wanneer dit alles niet genoeg blijkt dan gaan we ook bedrijven platleggen. Maar dat verwacht ik pas wanneer we tegen of over de 10.000 gevallen zitten en de IC units alle belegd zijn.

De Wever roept op in alle Vlaamse gemeenten avondklok en samenscholingsverbod in te voeren

Zou geen gek idee zijn ook voor NL

Bron https://m.hln.be/nieuws/binnenland/de-wever-roept-op-in-alle-vlaamse-gemeenten-avondklok-en-samenscholingsverbod-in-te-voeren~af3cbd3f/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2Fsearch%3Fq%3DCorona%2Bavondklok%26ie%3Dutf-8%26oe%3Dutf-8%26client%3Dfirefox-b-m

Deze post delen

Geen idee hoe defensie dat wil gaan afdwingen.

Iets met manschapoen tekort.

En no-go zones.

Oh wacht. Er zijn 30.000 Amerikaanse militairen hier. Hoe handig. /s 🥴

• Leuk 1

Deze post delen

4 uur geleden, Haskap zei:

Hoewel in mijn wijk meerdere mensen tegelijk hadden bedacht dat een wandeling rond zonsopgang vast meer privacy zou geven. Die kwamen elkaar tot hun eigen verbazing dus allemaal tegen. We blijven kuddedieren... 😅

Het lijkt bij mij in de straat wel avondvierdaagse.

zoveel wandelaars

• Leuk 2

Deze post delen

14 uur geleden, Lili zei:

Hier staat iets meer in over Herd immunity oftewel kudde- immuniteit. Blijkbaar is dit het experiment dat nu uitgevouwen wordt over de UK. Groet Lili.

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2020/mar/13/herd-immunity-will-the-uks-coronavirus-strategy-work

Ja ik heb ook al nagedacht over die 'kudde immuniteit' er kan wat in zitten. Maar dan vraag ik me wel af: het was bij Ebola, Sars, Mers en zelfs bij de pest toch ook niet de bedoeling dat 70% van de mensheid het moest krijgen om immuniteit te kweken? Ik weet niet hoe het met de Spaanse griep en andere influenza soorten is gegaan, maar die zijn wellicht wel geëvolueerd in allerlei andere stammen. Zover ik weet is deze Sars-2 een compleet nieuwe coronastam, naast alle corona varianten die er al waren. (heb ergens een overzicht gezien van een viroloog) Dus ik heb nog teveel vragen om een mening te hebben over die 'kudde immuniteit' die nu wordt genoemd.

• Leuk 1

Deze post delen

8 minuten geleden, Sndrrr zei:

Het lijkt bij mij in de straat wel avondvierdaagse.

zoveel wandelaars

Dat viel mij ook al op hier in de buurt! En alle schoolkinderen zijn nu samen aan het buitenspelen in speeltuinen en op voetbalveldjes... 

Deze post delen

12 minuten geleden, M.V.E. zei:

Dat viel mij ook al op hier in de buurt! En alle schoolkinderen zijn nu samen aan het buitenspelen in speeltuinen en op voetbalveldjes... 

Hier is met in de omgeving gelukkig een stuk verstandiger, de kinderen lopen wel buiten een rondje met ouders maar an mas buitenspelen is er niet bij.

Deze post delen

Is de analyse van de Diamond Princess hier al eens voorbijgekomen?

https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2020.25.10.2000180#abstract_content

Karl Denniger schrijft er over: https://market-ticker.org/akcs-www?post=238491

Significant:

"On 5 February 2020, in Yokohama, Japan, a cruise ship hosting 3,711 people underwent a 2-week quarantine after a former passenger was found with COVID-19 post-disembarking. As at 20 February, 634 persons on board tested positive for the causative virus. We conducted statistical modelling to derive the delay-adjusted asymptomatic proportion of infections, along with the infections’ timeline. The estimated asymptomatic proportion was 17.9% (95% credible interval (CrI): 15.5–20.2%). Most infections occurred before the quarantine start."

En Denniger voegt toe:

"Note further that this sample (persons in board) skews heavily toward older people too, as it does on most cruise ships.  This makes the outcome even more interesting because if you had a normal distribution of persons on the boat compared with the general population that would materially skew the data set younger, and from what we know of case severity .vs. age is likely to result in even larger -- maybe much larger -- asymptomatic percentages."

Nederlands:

Op de diamond princess waren bijna 18% van de passagiers asymptomatisch maar wel besmet. Omdat jongeren vaker asymptomatisch zijn dan ouderen, en op het cruise schip vooral ouderen aanwezig waren is het mogelijk dat in de totale bevolking het aantal asymptomatische mensen VEEL groter is dan 18%.

Verder: als het aantal asymptomatische mensen inderdaad zo groot is, dan is de CFR maar ook de besmettingsgraad veel te hoog.

In het rapport wordt ook nog vermeld dat van de Japanners die geëvacueerd zijn uit Wuhan maar liefst 33% asymptomatisch besmet waren. De leeftijdsopbouw van deze groep is mij onbekend.

Hypothese: het aantal asymptomatische mensen is hoog en dit zal tot een ogenschijnlijk plotseling en onverwacht einde van de besmettingen voeren. Maar voordat dit gebeurt zal de toename dramatisch snel zijn tot men het hele land stillegt. Dit laatste is imo onvermijdelijk omdat het huidig advies uitgaat van besmetting na symptomen.

Deze post delen

52 minuten geleden, Anvil zei:

Ik hoor uit hoeken die ik blind vertrouw en die niet gauw speculeren, vragen rijzen over een gerucht van door defensie afgedwongen avondklok.. het leek mij sterk, maar zijn er mensen die hier aanwijzingen voor hebben, alvorens ik keihard nee roep? 

47 minuten geleden, OBL-Rien zei:

35 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Zou geen gek idee zijn ook voor NL

34 minuten geleden, Info_junky zei:

Geen idee hoe defensie dat wil gaan afdwingen.

Ik hoor 5 minuten geleden telefonisch vanuit 'RIVM omgeving' dat het kabinet een avondklok bovenaan de lijst heeft staan. Als Rutte de avondklok afkondigt kan hij wel een beetje zijn lakse imago afschudden. Qua nuttig effect niet te vroeg wat mij betreft, maar met jullie eens dat het handhaven lastiger zou kunnen zijn dan over een paar dagen. Ik ga zeker kijken om 19:00u

Deze post delen

Incubatietijd is gemiddeld 5 dagen, maar nu nog tussen 2-14. Ziekteverloop is 5 dagen ziek en dan genezen, of snel kritisch ( binnen een dag of twee-drie), of na 5 dagen langzaamaan kritisch. Stel dat morgen niemand meer geinfecteerd word, dan moeten we 5 dagen wachten totdat de piek van de infecties opduikt, en daarna nog eens tot dag 22 sinds de laatste infectie voordat de laatste kritische gevallen bekend zijn. Alle tot nu toe genomen maatregelen hebben de virusuitbraak vertraagd. Dat is te zien aan Spanje, waar het veel harder ging terwijl zij op ongeveer dezelfde dag begonnen met de eerste echte COVID-haarden. Spanje heeft nu 335 doden, wij hebben er 24. Het aantal factoren dat meespeelt is echter onbekend, misschien waren er in Spanje wel veel meer verspreiders dan hier.

Maar kort samengevat: Maatregel, 14 dagen later begin je de effecten te zien. Met een relatief stringente lockdown zullen we over 14 dagen het aantal infecties naar beneden zien gaan, en over een dag of 21 zal dat ook in het aantal doden zichtbaar moeten worden. Het ijlt echt nog een hele tijd na. Ik voorspel 5 weken lockdown en daarna voorzichtig weer aan de gang.

Kuddeimmuniteit: Met 2000 IC plaatsen is dat niet haalbaar, je mag dan max 200.000 mensen tegelijk ziek hebben per 3 weken, en dan laat je veel mensen dood gaan. Met een populatie van 17.8 miljoen zijn we... ehh... iets van 267 weken zoet. Gaat nie.

• Leuk 5

Deze post delen

1 uur geleden, Anvil zei:

Weet niet of je deze al hebt gezien? Het blijft een tweet, maar wel van een bekende journalist die het zich niet kan veroorloven zomaar onzin te gaan twitteren. 

_20200316_162447.JPG

• Leuk 3

Deze post delen

2 uur geleden, Vigilant zei:

Nederland loopt negen dagen achter op Italië

image.thumb.png.1f9cb7a4620ec26773c94afc82809ec2.png

Wat is de Y-as?

Deze post delen

1 uur geleden, M.V.E. zei:

Hier ook genoeg volk op straat. Vooral spelende kinderen en ouders met wandelwagen erbij zittend op bankjes...

Deze post delen

12 minuten geleden, DataScientist zei:

Hier ook genoeg volk op straat. Vooral spelende kinderen en ouders met wandelwagen erbij zittend op bankjes...

kuddeonnozeheid , echt he.......

• Leuk 1

Deze post delen

14 minuten geleden, DataScientist zei:

Dan is het aannemelijk dat er op korte termijn een tandje bijgeschakeld gaat worden, een uitgaansverbod o.i.d.

Per adres 1 persoon tegelijk naar buiten en alleen in een rechte streep van huis naar winkel, arts, apotheek etc.

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
Op 11-3-2020 om 16:39, Simurgh zei:

Beste allemaal,

We hebben allen onze buik vol van de ondermaatse maatregelen die onze overheid neemt in deze uitbraak. Naast de ongelofelijke taak om de uitbraak te monitoren waar veel van ons heel druk mee zijn vroeg ik me af wat kunnen we doen.

Ik had het volgende idee.

Veel van ons hebben dit aan zien komen en al maanden /weken geleden maskers, desinfectiemiddel, handschoenen etc aangeschaft. In mijn ogen zijn deze spullen voor ons inmiddels nutteloos, als straks misschien wel 80 procent het virus heeft dan ontkom je er niet aan dat je er uiteindelijk aan blootgesteld wordt. Je kunt niet eindeloos in je huis blijven zitten en je uit de maatschappij onttrekken.

Wat een grotere dreiging aan het worden is. Een gigantische klap die voor veel slachtoffers zal zorgen, is als onze hulpverleners uitvallen. Als de zorg met zijn pootjes omhoog gaat, is de ellende niet te overzien.

Ik wil iedereen dan ook vragen te kijken naar zijn voorraad persoonlijke beschermingsmiddelen en je af te vragen of je deze echt denkt te gaan gebruiken. Of dat je deze misschien geheel of gedeeltelijk zou kunnen schenken aan jouw huisartsenpraktijk.

Er is niets meer te bestellen en het raakt snel op nu. Bij mijn praktijk waren ze aan de laatste fles desinfectiemiddel begonnen bijvoorbeeld.

Een uur later heb ik ze gebracht wat ik nog had.

Ik heb met@Luke van de Prepshop gesproken en hij heeft aangegeven de middelen die hij nog kan vinden apart te gaan houden voor aanvragen van hulpverleners.

Samen kunnen we de wereld aan en kunnen we een verschil maken!

Doe je ook mee?

Vandaag de surplus mondkapjes, ontsmettingsmiddelen, pakken en brillen naar de huisarts gebracht. Ik heb toch 'eigen verkozen huisarrest' dus veel materiaal zal ik niet nodig hebben. Ik moet zeggen dat het verdomd goed voelt om de mensen in de frontlinie van enkele gezochte items te voorzien. Natuurlijk eerst ff gebeld  of ik welkom was, en dat was ik zeker.

aangepast door Paraatpaal
Afbeeldingen verwijderd
  • Leuk 13

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Mij  man  zegt dat er een heleboel TV zenders achter de decoder uit zijn.

(En nee we hebben geen decoder en ook niet geupgrade)

Ineens MTV 3 zenders,  BBC 4 enz.

aangepast door Info_junky

Deze post delen

Denk dat er beroep wordt gedaan op boerenverstand, als iedereen morgen weer de lente gaat spelen zal 't serieuzer worden. Hoor 't liever vandaag al om 19 uur. Eens kijken wat Merkel om 18 uur te zeggen heeft.

Ps 20 uur president Frankrijk

Deze post delen

1 uur terug, Kenway zei:

Weet niet of je deze al hebt gezien? Het blijft een tweet, maar wel van een bekende journalist die het zich niet kan veroorloven zomaar onzin te gaan twitteren. 

_20200316_162447.JPG

Fake news.

Deze post delen

1 uur terug, Zwijgrecht zei:

Wat is de Y-as?

Aantal besmettingen per miljoen inwoners.

Deze post delen

4 minuten geleden, Info_junky zei:

Mij  man  zegt dat er een heleboel TV zenders achter de decoder uit zijn.

(En nee we hebben geen decoder en ook niet geupgrade)

Ineens MTV 3 zenders,  BBC 4 enz.

Ik hoorde dat iig Ziggo alles uit de betaalzenders vrijgegeven heeft.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...