Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op zoek naar viruspreventie-producten, waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Ik heb de coronavirus prediction tool gedownload.

Als ik daar de volgende cijfers invoer:

Wereldbevolking 7.5 miljard, start pandemie 1 dec 2019, infection rate 2,1%, incubatietijd 10 dagen, mortality rate 2,1%...dan duurt de pandemie tot half december 2020, raken 7,2 miljard mensen besmet en overlijden er 232 miljoen. De piek ligt dan in oktober.

Als de R0 op 3,77 ligt, wat weer een andere studie uitwijst, met een mortality rate van 3,06%, dan hebben we de piek half mei, totaal aantal besmettingen eind oktober 7,2 miljard, aantal doden 304 miljoen.

Tweede studie:

Largest study to date from China CDC of first 4021 laboratory confirmed cases w/ #2019nCoV #COVID19 from 30 provinces 

R0 ~3.77  (95% CI 3.51-4.05)

Case fatality rates (CFR) ~3.06% with significant gender difference
- Male 4.45%
- Female 1.25%

https://t.co/vSVYwXnc9P https://t.co/e0aR9IkNEa

In de tool kun je ook een percentage invoeren voor de mortality complicator, dwz dat genezing bemoeilijkt wordt door gebrek aan medicijnen, verplegend personeel, beschermende kleding etc. Voor je daar 10% voor in, dan stijgt het dodental naar 953 miljoen, bij 25% stijgt dat naar 1,9 miljard!

• Leuk 4

Deze post delen

14 minuten geleden, Charlie zei:

Als de R0 op 3,77 ligt, wat weer een andere studie uitwijst, met een mortality rate van 3,06%, dan hebben we de piek half mei, totaal aantal besmettingen eind oktober 7,2 miljard, aantal doden 304 miljoen.

Ik geloof niet dat de R0 een vaste waarde is. Hij zou moeten veranderen door het gedrag van mensen die zich bewust worden van de epidemie en de maatregelen die de overheden nemen.

Zo geloof ik bv dat de R0 in het westen een flink stuk lager is dan 2. Bv in DL was er 1 persoon (Chinees) die 4 heeft aangestoken, maar die 4 hebben waarschijnlijk niet 10 andere mensen aangestoken, maar slechts 2 (R0 zou dan zelfs slechts 0.5 zijn)

Dit is overigens ook één van de redenen waarom ik vermoed dat Covid-19 wel eens een jaarlijks fenomeen zou kunnen worden. (De andere reden is het bestaan van super-besmetters, mensen die langer dan 2 weken het virus verspreiden voor ze zelf symptomen te krijgen)

• Leuk 2

Deze post delen

1 uur geleden, OBL-Rien zei:

Dit is overigens ook één van de redenen waarom ik vermoed dat Covid-19 wel eens een jaarlijks fenomeen zou kunnen worden. (De andere reden is het bestaan van super-besmetters, mensen die langer dan 2 weken het virus verspreiden voor ze zelf symptomen te krijgen)

Is goed mogelijk. Toch vind ik Europa vrij laks vwb het virus, vooral gegeven het feit dat Covid a-symptomatisch overdraagbaar is. Verder zal het virus in Afrika exploderen, aangezien ze daar helemaal geen middelen hebben om het te bevestigen. Tegen de tijd dat er werkelijk bevestigde gevallen bekend worden, zal het al over het halve continent verspreidt zijn.

Maar goed, misschien heb je gelijk en loopt het allemaal zo'n vaart niet.

• Leuk 2

Deze post delen

Ik hoop ook dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen maar van onderstaande berichten word ik toch niet zo blij.

De super-spreader is gelukkig voor hem terug gezond verklaard, maar ipv hem 14 dagen ter observatie te houden hebben ze hem al naar huis gestuurd. 

De twee GP’s hebben 12 patiënten behandeld welke ze nu zijn aan het opsporen. Ik vraag me enkel af wat er gaat gebeuren met de personen waarmee ze op de bus gezeten hebben of het personeel van de koffiebar waar er met contant geld betaald is geweest?

https://www.bbc.com/news/uk-51470342?intlink_from_url=https://www.bbc.com/news/topics/cyz0z8w0ydwt/coronavirus-outbreak&link_location=live-reporting-story

• Leuk 3

Deze post delen

Zojuist even alle gevallen buiten Azië opgeteld: 68

En het merendeel hiervan is geloof ik etnisch Aziaat.

• Leuk 2

Deze post delen

4 uur geleden, OBL-Rien zei:

Zojuist even alle gevallen buiten Azië opgeteld: 68

En het merendeel hiervan is geloof ik etnisch Aziaat.

Vergeet niet de 175 passagiers op de Diamond Princess....

Deze post delen

Even Off Topic

10 uur geleden, T.A.P. zei:

Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen en ik wil iedereen alvast bedanken voor de bijdragen. 

Hoi @T.A.P. Welkom op het forum.

Ik zie dat je al een goed start hebt gemaakt, ik wil je uitnodigen voor:

https://forum.preppers.nl/forum/9-voorstelronde/

Het is natuurlijk geheel vrij maar het schept wel een band.

Ik zou zeggen lees het en kijk of het wat voor je is.

Bedankt voor je inzet.

Met een vriendelijke groet,

JJ&A

Deze post delen

Hubei 14.840 nieuwe gevallen, inclusief klinisch gediagnosticeerde gevallen, en 242 nieuwe sterfgevallen in de provincie Hubei, China

aangepast door Cacaracca
  • Leuk 1

Deze post delen

De reden voor de sterke toename is dat de provincie Hubei nu klinisch gediagnosticeerde gevallen in het aantal bevestigde gevallen opneemt. Dit betekent dat deze gevallen niet in het laboratorium zijn bevestigd. Ze zeggen dat andere provincies hetzelfde doen.

• Leuk 2

Deze post delen

15 uur geleden, T.A.P. zei:

Ik hoop ook dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen maar van onderstaande berichten word ik toch niet zo blij.

De super-spreader is gelukkig voor hem terug gezond verklaard, maar ipv hem 14 dagen ter observatie te houden hebben ze hem al naar huis gestuurd. 

De twee GP’s hebben 12 patiënten behandeld welke ze nu zijn aan het opsporen. Ik vraag me enkel af wat er gaat gebeuren met de personen waarmee ze op de bus gezeten hebben of het personeel van de koffiebar waar er met contant geld betaald is geweest?

https://www.bbc.com/news/uk-51470342?intlink_from_url=https://www.bbc.com/news/topics/cyz0z8w0ydwt/coronavirus-outbreak&link_location=live-reporting-story

Ik vraag me ook af in hoeverre het lukt om alle personen waarmee een besmet iemand in contact is gekomen, op te sporen.Dat is toch bijna schier onmogelijk?Dus zullen er steeds meer super-spreaders komen.Zonder dat je het weet ben jezelf besmet en draag je het op anderen over.En idd contant geld is natuurlijk ook een grote besmettingsbron.Ook vraag ik me af of de veertien dagen quarantaine wel lang genoeg is,zou volgens mij beter wat langer kunnen.Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als mensen die hier in Nederland in quarantaine zitten,na deze tijd weer onder de mensen gaan komen.Hoop voor hen en ons allen dat ze gezond zijn en blijven!

groet,mevr.Grijpstra.

Deze post delen

10 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

Vergeet niet de 175 passagiers op de Diamond Princess....

Zojuist gelezen op CNN News dat op het cruise-schip Diamond Princess nog 44 opvarenden positief bevonden zijn .Brengt het totaal op dit schip op 219.

Het moet heel naar zijn voor de mensen aan boord om te zien hoe medepassagiers(en/of bemanningsleden)van boord worden gehaald.Met de grote vraag:wanneer ben ik/zijn wij aan de beurt.Gelukkig mogen wss sommigen er binnenkort af,dat zal een enorme opluchting voor ze zijn .Al zitten wij dan niet op een cruise-schip,voor een deel zitten we in hetzelfde schuitje:wat staat ons te wachten??

groet,mevr.Grijpstra

Deze post delen

11 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Zojuist gelezen op CNN News dat op het cruise-schip Diamond Princess nog 44 opvarenden positief bevonden zijn .Brengt het totaal op dit schip op 219.

Het moet heel naar zijn voor de mensen aan boord om te zien hoe medepassagiers(en/of bemanningsleden)van boord worden gehaald.Met de grote vraag:wanneer ben ik/zijn wij aan de beurt.Gelukkig mogen wss sommigen er binnenkort af,dat zal een enorme opluchting voor ze zijn .Al zitten wij dan niet op een cruise-schip,voor een deel zitten we in hetzelfde schuitje:wat staat ons te wachten??

groet,mevr.Grijpstra

Het grootste verschil is dat wij niet op een cruiseschip zitten. Dat is een groot drijvende gevangenis. Die boten zijn al heel lang een plek om ziek te worden. Je kun nu nog alles inslaan om zo nodig 2/3 manden in isolatie door te brengen.  Nu ben je nog mester over je eigen lot . Ik zo ook best wat games board inslaan. Of de virus een ramp wordt  in Europa kan niemand echt voorspellen, je voorbereid op die optie is het enige wat je kun doen. 

Deze post delen

1 uur terug, Mrsjones zei:

Het grootste verschil is dat wij niet op een cruiseschip zitten. Dat is een groot drijvende gevangenis. Die boten zijn al heel lang een plek om ziek te worden. Je kun nu nog alles inslaan om zo nodig 2/3 manden in isolatie door te brengen.  Nu ben je nog mester over je eigen lot . Ik zo ook best wat games board inslaan. Of de virus een ramp wordt  in Europa kan niemand echt voorspellen, je voorbereid op die optie is het enige wat je kun doen. 

ja,doe ik ook ,hoor!Heb de afgelopen twee weken de voorraad nog wat opgeschaald en probeer voor te bereiden op tijdje isolatie.Ga geen boodschappen meer doen in  druk bezochte supermarkten,maar alleen in de winkel op ons dorp.Vermijd grotere groepen mensen,vanavond nog keer naar ehbo ivm verplichte reanimatieles ,dan wss even maar niet meer...Merk wel dat het lastig is om medische spullen te bestellen bij webshops,10 dagen geleden besteld,nog steeds niet binnen ivm geen voorraad.Zijn er meer forumleden die dit merken?Had gelukkig al wel maar wilde voorraad nog wat aanvullen.Gelukkig weinig verplichtingen (meer),dus isolatie zal makkelijker gaan.Ben dit echt wel van plan als er in ons land besmettingen worden vastgesteld.Laten we niet hopen dat het hier ook verplicht gaat worden.Hope for the best......

Groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 2

Deze post delen

De database die JH gebruikt voor zijn dashboard is nu beschikbaar op github als een CSV file.

De link is: https://github.com/CSSEGISandData/2019-nCoV

Wanneer je zelf met deze data iets wil doen kun je dit met de hand downloaden, of je gebruikt "git". Ik weet niet hoe dit is op windows, maar op linux en mac is (verwacht ik) git standaard.

Ik heb (mac) een terminal window geopend en het volgende gedaan:

$ cd ~/Documents

$ git clone https://github.com/CSSEGISandData/2019-nCoV

Dan wordt er een directory 2019-nCoV aangemaakt, en in deze staat dan de data.

Vervolgens kan ik dagelijks een update halen met:

$ cd ~/Documents/2019-nCoV

$ git pull

Mocht je ooit alles willen wissen, dan delete je gewoon de 2019-nCoV directory.

• Leuk 2

Deze post delen

Onderzoek legt verband tussen roken en de gevoeligheid voor COVID-19:

https://www.researchgate.net/publication/339049390_Tobacco-Use_Disparity_in_Gene_Expression_of_ACE2_the_Receptor_of_2019-nCov

"This indicates the smokers may be more susceptible to 2019-nCov .."

Voor de rokers onder ons: nog een reden om te stoppen;)

Het volledige onderzoek is niet standaard toegankelijk via researchgate, dus ik heb de pdf toegevoegd aan mijn publieke folder:

https://drive.google.com/file/d/1X0gXVkF5mWs4BcweT046YRVv1OQkI2kc/view

• Leuk 3

Deze post delen

14 uur geleden, Cacaracca zei:

Er zijn momenteel 60.016 bevestigde gevallen wereldwijd en 1.357 doden.

Het derde dodelijke slachtoffer buiten China: in Japan is een 80-jarige vrouw aan het corona-virus overleden.Bron:Zero Hedge,via Japanse omroep NHK.

(als dit berichtje niet goed staat mag het weg,hoor,moet nog een beetje wennen.....)

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1

Deze post delen

6 uur geleden, f150 zei:

Voor de rokers onder ons: nog een reden om te stoppen;)

Elke reden om te stoppen is een goede reden,  maar het zal je risico niet veel verlagen.

De risico factor voor een roker is 3, terwijl de risico factor voor een gestopte roker nog altijd 2 is.

Zie deze video (start/stop om de tabel te zien): 

Ik heb nog wel een vraag bij deze video, misschien is er iemand die dit kan beantwoorden:

Multilobular inflitration, Lymphopenia en Bacterial coinfection treden -als ik het goed begrepen heb- op als secundaire effecten van de besmetting met het virus.

Klopt dat?

Indien dat klopt dan zijn de enige factoren die voorafgaande aan een besmetting van belang zijn: Roken, gerookt hebben, hypertension en leeftijd. Dat zou dan tamelijk verontrusten zijn voor de oudere rokers onder ons... (ik heb nooit gerookt gelukkig)

• Leuk 4

Deze post delen

4 uur geleden, mevr.Grijpstra zei:

(als dit berichtje niet goed staat mag het weg,hoor,moet nog een beetje wennen.....)

AFAIAC: Post more, worry less 😀

• Leuk 1

Deze post delen

Binnenkort naar Londen. Er zijn hier een paar mensen die hebben gereisd afgelopen weken - iedereen mondkapje op gedaan? Alleen in vliegtuig of ook op luchthavens?

Deze post delen

Ik hoorde gisteren van onze stagiere dat zij enkele mensen zag lopen met mondkapjes op bij het CS in Rotterdam.

Wie nu al mondkapjes draagt, zal voor paniekzaaier aangezien kunnen worden, denk ik.

Maar op luchthavens zou ik het zeker wel dragen, iedereen kijkt toch naar het journaal?

• Leuk 2

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...