Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Rechtbanken sluiten de tent voor niet-urgente zaken. Bron: Teletekst.

Is afstand houden niet genoeg? Zorgen vanwege hogere gemiddelde leeftijd rechters en rechtbank-medewerkers?

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
42 minuten geleden, Sterredag zei:

wat er al niet kan gebeuren als je een uurtje niet online bent ;)

Tja, we kunnen gewoon niet zonder je ;) Verander je naam dus maar meteen in Sterredag-en-nacht 😁

• Leuk 3

Deze post delen

Weet iemand meer over het volgende?

Volgens mijn schoonmoeder zijn er in brabant steeds meer jongeren die in het ziekenhuis terecht komen. Daarnaast schijnen ze mensen daar op te roepen om zicht te laten testen. Aangezien het virus zich makkelijk muteert denkt zij dat er vermoed wordt dat het virus zich gemuteerd heeft zodat het ook een risico is voor jongeren.  Ik wil geen paniek opwekken (ik geloof niet dat jullie hier daar erg gevoelig voor zijn), maar er zijn wel personen hier die er wat meer mee bezig zijn. Dus heeft iemand hier iets over gehoord?

• Leuk 2

Deze post delen

Dit is de lijst met cruciale en vitale beroepsgroepen die opvang mogen aanvragen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/cruciale-beroepsgroepen

Onduidelijk is hoe dat “aanvraag” proces gaat lopen. Zal wel via school of opvang lopen, maar kan me voorstellen dat er mogelijkerwijs discussie over ontstaat; het is nogal ruim van begrip bij sommige beroepsgroepen.

• Leuk 3

Deze post delen

32 minuten geleden, Sndrrr zei:

Veiligheidsregio Gelderland Midden heeft de noodverordening en handhaving sinds gisteren.

Noodverordening

Voor het perspectief: ontuchtplegers als Jerry M komen weg met een taakstraf van 180 uur. Voila, uw rechtstaat in optima forma...

Deze post delen

16 minuten geleden, Red zei:

Weet iemand meer over het volgende?

Volgens mijn schoonmoeder zijn er in brabant steeds meer jongeren die in het ziekenhuis terecht komen. Daarnaast schijnen ze mensen daar op te roepen om zicht te laten testen. Aangezien het virus zich makkelijk muteert denkt zij dat er vermoed wordt dat het virus zich gemuteerd heeft zodat het ook een risico is voor jongeren.  Ik wil geen paniek opwekken (ik geloof niet dat jullie hier daar erg gevoelig voor zijn), maar er zijn wel personen hier die er wat meer mee bezig zijn. Dus heeft iemand hier iets over gehoord?

Ze gaan in Brabant wel jongeren testen om te kijken naar de verspreiding onder jongeren, zeiden ze in de persconferentie. Wellicht heeft het daarmee te maken?

https://nos.nl/l/2327194

• Leuk 2

Deze post delen

26 minuten geleden, Anna Niem zei:

Voor het perspectief: ontuchtplegers als Jerry M komen weg met een taakstraf van 180 uur. Voila, uw rechtstaat in optima forma...

DEN HAAG - De uitvoering van alle taakstraffen worden opgeschort vanwege het coronavirus. Dat heeft het kabinet besloten.  Veel taakstraffen worden uitgevoerd bij instellingen zoals een kringloopwinkel of een verzorgingstehuis. Dat is door alle strenge maatregelen niet meer mogelijk. Sommige werkstraffen worden uitgevoerd op locaties van de reclassering, maar ook dat kan niet meer vanwege het risico op ziekteverzuim bij medewerkers.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1350062042/dekker-alle-taakstraffen-opgeschort

• Leuk 2

Deze post delen

31 minuten geleden, Red zei:

Volgens mijn schoonmoeder zijn er in brabant steeds meer jongeren die in het ziekenhuis terecht komen.

Heb je al doorgevraagd naar haar bron?

• Leuk 1

Deze post delen

Vergeet niet dat:

Wij aan een criminele overheid vragen of zij alles weer op orde brengen. Problem, reaction, solution. Zij creëeren een probleem en presenteren de oplossing die zij al klaar hadden liggen toen het probleem ontstond.

Corona staat op plek 54 van de meest gevaarlijke virussen. De media hyped het op en stuurt daarin (vandaar dat bepaalde belangrijke vragen worden gekozen waar het volk zich druk over moet maken) Dit media tromgeroffel hoor je namelijk ook voordat oorlogen gestart worden. 

Dat neemt niet weg dat het misschien een gevaarlijk virus is. Als je zo'n virus maar lang genoeg loslaat krijgt het vanzelf effect. Hierdoor is het mogelijk om door de overheid of de EU wetgeving in of uit te voeren, waar dit voorheen nooit mogelijk was. Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld noodwetgeving. De overheid en de EU hebben zich de afgelopen 8 jaren laten zien als onbetrouwbaar:

Groningers hun huizen naar de klote, Friezen vervolgd omdat ze opkomen voor zichzelf en hun kinderen. Ouders die een dauw krijgen van de belastingdienst omdat ze als fraudeur gekenmerkt worden. Boeren en de visserij waar hun bedrijf en sector kapot worden gemaakt. De zorg en pensioenen gedicimeerd. Ik kan nog wel even doorgaan maar de lijst is gigantisch lang van wat de BV Nederland en de EU haar eigen inwoners aan doen. 

Daarentegen vliegen de integriteitsschandalen ons om de oren. Terwijl dit gewoon een netter woord is voor strafbare feiten. Corruptie is er op alle niveaus binnen de overheid en de EU, ambtenaren en ministers die elkaar de handen boven elkaars hoofd houden en problemen onder het tapijt vegen wanneer er wat mis gaat. 

Natuurlijk wordt er ook een hoop bepaald door de EU, deze globalisten willen een Europees leger en schuwen geen geweld tegen mensen die opstaan en gaan protesteren. Wat vast staat is dat zij het volksbelang van elke Europese inwoner niet op de eerste plaats zetten (in welke lidstaat dan ook). Ecomisch belang telt harder, en dan speelt er ook nog eens een globale economische crisis waar zij het virus de schuld van kunnen geven.

Veel om over na te denken.. 

Be careful what you wish for!

De maatregelen en beperkingen die ingevoerd zijn en gaan worden daar vragen wij zelf om...

• Leuk 5
  • Niet leuk 2

Deze post delen

46 minuten geleden, loftprep zei:

Dit is de lijst met cruciale en vitale beroepsgroepen die opvang mogen aanvragen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/cruciale-beroepsgroepen

Onduidelijk is hoe dat “aanvraag” proces gaat lopen. Zal wel via school of opvang lopen, maar kan me voorstellen dat er mogelijkerwijs discussie over ontstaat; het is nogal ruim van begrip bij sommige beroepsgroepen.

Scholen regelen zelf de opvang. Daarbij moeten beide ouders in de vitale sector werken en de kinderen geen klachten hebben.

Bron: brief van school 

• Leuk 3

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, Decentralized zei:

....kapers op de kust ......

Donald Trump probeert Duits vaccin exclusief voor VS te pakken te krijgen

Lijkt me geen anti Trump BS , vooralsnog. lol          (Ben zelf geen Trump fan, absoluut niet, , ik heb dat hele links rechts spelletje al lang geleden verlaten) 

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/donald-trump-probeert-duits-vaccin-exclusief-voor-vs-te-pakken-te-krijgen~a85ed5a1/

aangepast door Rudolf
  • Leuk 2

Deze post delen

22 minuten geleden, Flow zei:

Wij aan een criminele overheid vragen of zij alles weer op orde brengen. Problem, reaction, solution. Zij creëeren een probleem en presenteren de oplossing die zij al klaar hadden

Ah, een mede-libertariër. Welkom.

• Leuk 3

Deze post delen

3 uur geleden, Observator zei:

Ja, moeten snackbars / afhaal ook dicht?

Kennis van mij heeft maanden gewerkt aan haar nieuwe snackbar en is afgelopen vrijdag geopend....

die doet enkel afhaal of bezorgen.

je komt er niet meer in.

• Leuk 2

Deze post delen

Het valt mij op dat de buurt whatsapp groep in mijn wijk verdacht stil is de laatste dagen. Weinig gezeik over ... en het overige gebruikelijk geneuzel. Stilte...

zouden deze buurt whatsapp groepen de komende periode misschien een zinvolle rol kunnen gaan spelen als de Covid-19 pandemie in volle omvang gaat huishouden?

Iemand ideeën?

Deze post delen

9 minuten geleden, Sndrrr zei:

Het valt mij op dat de buurt whatsapp groep in mijn wijk verdacht stil is de laatste dagen. Weinig gezeik over ... en het overige gebruikelijk geneuzel. Stilte...

zouden deze buurt whatsapp groepen de komende periode misschien een zinvolle rol kunnen gaan spelen als de Covid-19 pandemie in volle omvang gaat huishouden?

Iemand ideeën?

Er zijn al diverse mensen, veelal jongeren die zich via whatsapp aanbieden voor oa boodschappen /medicijnen halen voor ouderen of mensen in hun buurt  die aan huis gebonden zijn

• Leuk 3

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
37 minuten geleden, Hermanusb zei:

Kennis van mij heeft maanden gewerkt aan haar nieuwe snackbar en is afgelopen vrijdag geopend....

die doet enkel afhaal of bezorgen.

Dit kwam hier net voorbij, zou ik maar even doorsturen:

Thuisbezorgen mag, afhalen niet

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1377340713/thuisbezorgen-mag-afhalen-niet

McDrive zal dan dus ook dicht gaan. (niet dat ik daar behoefte aan heb :) )

aangepast door Gijsbert
  • Leuk 1

Deze post delen

10 minuten geleden, Prepaired zei:

Er zijn al diverse mensen, veelal jongeren die zich via whatsapp aanbieden voor oa boodschappen /medicijnen halen voor ouderen of mensen in hun buurt  die aan huis gebonden zijn

Heel sympathiek en mooi initiatief voor fase 1 van een pandemie. Hoe prep je een buurt voor fase 2 en verder?

• Leuk 1

Deze post delen

1 uur geleden, Sndrrr zei:

Iemand ideeën?

Onze wijk app die we gebruiken tbv beveiliging wordt vanaf vandaag gebruikt voor dit probleem.

Deze post delen

13 uur geleden, ullie13 zei:

@Vigilant Bedankt voor de grafiekjes.

Zou het mogelijk zijn om België hieraan toe te voegen?

Bij dezen!

image.thumb.png.feb45f91792a3fd1e089e08ab50ada28.png

• Leuk 1

Deze post delen

Op 14-3-2020 om 18:40, Pathfinder zei:

Sorry, ik snap hier niks van & doe niet aan twitter en andere social media. Uitleg? Link?

Hier staat iets meer in over Herd immunity oftewel kudde- immuniteit. Blijkbaar is dit het experiment dat nu uitgevouwen wordt over de UK. Groet Lili.

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2020/mar/13/herd-immunity-will-the-uks-coronavirus-strategy-work

• Leuk 2

Deze post delen

Trump wil alleenrecht over het vaccin tegen COVID- 19. Persoonlijk vind ik Trump een instabiele man en ben bang dat als Europa overgeleverd zal worden aan de grillen van deze man met zijn America first politiek, we lang kunnen wachten op het vaccin en krijgt hij zo'n enorm machtsmiddel in handen dat ik mij ernstig zorgen maak over de afloop van dit spel.

https://www.nu.nl/coronavirus/6037613/trump-wil-duits-bedrijf-kopen-voor-exclusiviteit-coronavaccin-in-vs.amp

• Leuk 1

Deze post delen

Zojuist, Lili zei:

Trump wil alleenrecht over het vaccin tegen COVID- 19. Persoonlijk vind ik Trump een instabiele man en ben bang dat als Europa overgeleverd zal worden aan de grillen van deze man met zijn America first politiek, we lang kunnen wachten op het vaccin en krijgt hij zo'n enorm machtsmiddel in handen dat ik mij ernstig zorgen maak over de afloop van dit spel.

https://www.nu.nl/coronavirus/6037613/trump-wil-duits-bedrijf-kopen-voor-exclusiviteit-coronavaccin-in-vs.amp

Deze post delen

4 uur geleden, Carbunculuz zei:

De Brabantse veiligheidsregio's melden dat er vanaf nu een noodverordening van kracht is. Wie zich niet aan de afspraken houdt, kan hard gestraft worden. De maximale straffen zijn drie maanden cel of 4350 euro.

Bron liveblog Omroep Brabant

ben ik even blij dat ik met niemand afspraken heb gemaakt...….

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...