Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Vandaag 18:00 uur sluiten klinkt wel erg als paniekvoetbal. Rutte heeft wat uit te leggen. Wat een geklungel.

Regeren is vooruitzien???

• Leuk 3

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Wat betreft afhaal en bezorgen: Het meest logische is natuurlijk bezorgen only toestaan. Daar hadden ze wel wat duidelijker over kunnen zijn ja. In een beetje goede afhaal staan er zo 10 of meer aan de balie rond etenstijd.

Een deel van de horeca capaciteit kan misschien switchen naar bezorgen, dat zou er toch nog wel wat kunnen redden.

Overigens zou er voor veel meer winkels bezorgen een optie kunnen worden. Nonfood bij bol.com aanhaken, en deels misschien bij de bezorgbrommerpopulatie. Als de Hema's en de C&A's volle winkels gaan laten zien de komende weken zullen die ook een keer dicht moeten.

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
20 minuten geleden, Decentralized zei:

Ook de coffeeshops dicht .... gouden tijden dus voor mensen die nog een voorraadje hebben liggen. 

Onkruid hamsteren:

Edit, dit rijtje hierboven is nog klein.

https://www.ad.nl/binnenland/live-scholen-horeca-kinderopvang-en-sportclubs-in-hele-land-dicht-vanwege-coronacrisis~a3523299/

spacer.png

aangepast door Mono
  • Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

@Decentralized

Ergens hoorde ik ooit eens "People will beg for their own prison, just to feel save again".

Kijk waar we nu staan....

aangepast door Info_junky
  • Leuk 2

Deze post delen

1 minuut geleden, duinkonijn zei:

Vandaag 18:00 uur sluiten klinkt wel erg als paniekvoetbal. Rutte heeft wat uit te leggen. Wat een geklungel.

Regeren is vooruitzien???

Op zich goed om zo snel mogelijk over te gaan tot sluiting. Maar de timing en boodschap van de persconferenties van donderdag en van vandaag vind ik inderdaad getuigen van een gebrek aan leiderschap. Kon die persconferentie vandaag niet eerder? Had wat verspilling kunnen schelen in bijvoorbeeld eetgelegenheden.

• Leuk 3

Deze post delen

wat met de bakkers en vis- en frietboeren die een paar tafeltjes hebben staan?

Tafeltjes weghalen?

Deze post delen

1 minuut geleden, duinkonijn zei:

wat met de bakkers en vis- en frietboeren die een paar tafeltjes hebben staan?

Tafeltjes weghalen?

Ja, moeten snackbars / afhaal ook dicht?

Deze post delen

1 uur terug, Loreen zei:

Voor sterretje en alle andere zieken heel veel beterschap!

En even heel wat anders, wat is het toch met de negatieve waarderingen (gebroken hartjes) de laatste tijd? 😱 Is je kind ziek, krijg je er ook nog een minnetje bovenop 😱

Mensen die minder bekend zijn met likes/dislikes...alleen als je vindt dat iemand onzin uitkraamt of een slechte bijdrage levert, doe je 'Niet leuk'. Een bericht in mineur toonsetting die je wel goed vindt is dus gewoon een 'Leuk'! ☺️

*Anders toch met een ander icoontje werken; met een + of - ?

• Leuk 3

Deze post delen

33 minuten geleden, Sterredag zei:

Gelukkig interesseren die puntjes me weinig, maar ik snap het wel, er staat bij "niet leuk" dus je vind het niet leuk dat iemand ziek is.

Oh my, ben jij niet op de hoogte van het plusjes spaarsysteem hier??

Mij is ooit beloofd dat als ik genoeg plusjes zou sparen, ik een trio met... Nee, ik ga het niet hardop typen. Laten we het gooien op een handdoek. Dan win je een handdoek. Een super mooie sexy handdoek. Ik hou echt enorm van handdoeken.

Anyways. Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal uit gaat pakken, en in het bijzonder hoe dit de huidige opinie beïnvloed.

• Leuk 7

Deze post delen

Ik lees nu veel mensen die een soort van verslagen zijn door het resultaat van de afgelopen weken misinformatie.

We zouden m.i. bezig moeten zijn met de komende maanden. Dit kan toch geen verrassing zijn voor mensen in dit forum?

JD

• Leuk 10

Deze post delen

Wie weet er hoe groot de kans is om buiten op straat besmet te raken tijdens een wandeling of fietstochtje, zonder dat je in contact bent met anderen (niet stedelijk gebied)? In o.a. China zie je dat hele straten ontsmet worden. In hoeverre kan het virus via je schoenen of open lucht verspreid worden?

• Leuk 2

Deze post delen

Kom net met de bus door de stad, gratis reizen want ik bankpas en dat moet afgehandeld bij de chauffeur en dat is duidelijk uit den boze,  vervolgens zie ik langs het Boterdiep alhier een dikke rij... voor de coffeeshop... 😅

Deze post delen

De ontwikkelingen van de afgelopen dagen en met name van vandaag zijn geen verrassing voor de meesten hier mag ik aannemen. Wij zijn allemaal goed voorbereid op deze situatie, iedereen met enig gezond verstand kon dit al weken zien aankomen.

Het lijkt me verstandig om de discussie productief te houden en te focussen op wat er gaat komen.

Ik zie twee grote uitdagingen in de toekomst: 1) hoe kom je gezond de komende paar maanden door 2) als de dreiging van het virus achter de rug is (en dat moment gaat komen) hoe zorg je dan dat je economisch/financieel zo snel mogelijk weer up and running bent. 

• Leuk 6

Deze post delen

Beste medelevende leden, ook lieve mensen.

Laat deze topic niet te veel verwateren, de boel is niet meer bij te houden.

Ik ga het nog een paar keren proberen en dan stop ik er mee, het te volgen.

Voor mij is het ondoenlijk, dat willen jullie toch niet???

• Leuk 6

Deze post delen

45 minuten geleden, Gijsbert zei:

Wat betreft afhaal en bezorgen: Het meest logische is natuurlijk bezorgen only toestaan. Daar hadden ze wel wat duidelijker over kunnen zijn ja. In een beetje goede afhaal staan er zo 10 of meer aan de balie rond etenstijd.

Een deel van de horeca capaciteit kan misschien switchen naar bezorgen, dat zou er toch nog wel wat kunnen redden.

Ik lees op https://www.oogtv.nl/2020/03/alle-groningse-scholen-vanaf-maandag-dicht/ het volgende:

Afhaal- en bezorgrestaurants blijven voorlopig nog wel open. “Momenteel gelden de maatregelen voor horecagelegenheden die klanten bedienen”, aldus een woordvoerder van thuisbezorgd.nl. “Dit geldt dus nog niet voor afhaal- en bezorgrestaurants. Indien hier verandering in komt zullen wij uiteraard de benodigde maatregelen treffen.”

• Leuk 4

Deze post delen

Oh my, ben jij niet op de hoogte van het plusjes spaarsysteem hier??
Mij is ooit beloofd dat als ik genoeg plusjes zou sparen, ik een trio met... Nee, ik ga het niet hardop typen. Laten we het gooien op een handdoek. Dan win je een handdoek. Een super mooie sexy handdoek. Ik hou echt enorm van handdoeken.

Anyways. Ik ben heel benieuwd hoe dit allemaal uit gaat pakken, en in het bijzonder hoe dit de huidige opinie beïnvloed.
Echt heel privacygevoelloos dat je dit nu aan iedereen laat weten...

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

• Leuk 3

Deze post delen

1 minuut geleden, Simurgh zei:

Echt heel privacygevoelloos dat je dit nu aan iedereen laat weten...

Ben je nou serieus nog steeds boos dat jij niet verkozen was als '1 van de 3'?

Ik hoopte dat je daar onderhand wel overheen zou zijn.

En nou weer on-topic, anders kan JJ het niet volgen! 🤫

• Leuk 3

Deze post delen

25 minuten geleden, JJ&A zei:

Beste medelevende leden, ook lieve mensen.

Laat deze topic niet te veel verwateren, de boel is niet meer bij te houden.

Ik ga het nog een paar keren proberen en dan stop ik er mee, het te volgen.

Voor mij is het ondoenlijk, dat willen jullie toch niet???

Kan me voorstellen dat mensen met alle commotie van de laatste dagen snel op alles reageert en niet altijd on topic blijft. Ik maak me er zelf ook vaak schuldig aan.

Maar ik zal proberen het gekeuvel te beperken tot https://forum.preppers.nl/forum/7-koffiecorner/

Thx

JD

• Leuk 1

Deze post delen

Dit soort berichten verschijnen af en aan in de Italiaanse pers.

“Go to sleep it’s not like I’m going to die, I just have to find a comfy position to get back to sleep”

The words of ambulance worker Diego Bianco, 46, to his wife, before he died at home of the coronavirus after taking ill suddenly on Wednesday.

"Diego Bianco did not smoke, he did not drink, he was never affected by other illnesses," according to the Italian newspaper. The emergency responder leaves behind his wife Maruska and son Alessio, 7.

https://www.ecodibergamo.it/stories/bergamo-citta/diego-una-vita-spesa-ad-aiutare-gli-altrilutto-per-il-tecnico-del-118-morto_1345151_11/

• Leuk 3

Deze post delen

<mod>Een aantal berichten "verwijderd" die wel belangrijk en realistisch waren, maar geheel offtopic, de oorzaak ervan zal ik prive berichten.

Ik wil daarbij wel aanvullen dat het zeker niet de bedoeling is dat dit soort discussies aangegaan worden op het forum. Meld het bericht (het hele  beheer kan dit dan zien) stuur een PM.
Want anders gaat zo iedereen zich ermee bedoelen, met quotes en gesprekken en dat maakt het gewoon niet minder erg en kan het zelfs lastiger maken.

Voor nu hoop ik dat dit een afgedane zaak is en dat we het hier weer over Corona kunnen hebben.

(wat er al niet kan gebeuren als je een uurtje niet online bent ;) )

• Leuk 3

Deze post delen

54 minuten geleden, John Durden zei:

Kan me voorstellen dat mensen met alle commotie van de laatste dagen snel op alles reageert en niet altijd on topic blijft. Ik maak me er zelf ook vaak schuldig aan.

Maar ik zal proberen het gekeuvel te beperken tot https://forum.preppers.nl/forum/7-koffiecorner/

Thx

JD

Ik kan het me ook helemaal voorstellen en ben ook blij met het enthousiasme, het is inderdaad een idee om fijne omgang te zoeken in de https://forum.preppers.nl/forum/7-koffiecorner/

Het is ook een rare tijd met deze overspoeling van de corvid-19 ik wens jullie allemaal een goede gezondheid toe en de opluchting dat we dit form hebben, waar we onze ei kwijt kunnen en de nodige moed door elkaar krijgen.

Weer een hele dikke complement voor allen. 

• Leuk 6

Deze post delen

De Brabantse veiligheidsregio's melden dat er vanaf nu een noodverordening van kracht is. Wie zich niet aan de afspraken houdt, kan hard gestraft worden. De maximale straffen zijn drie maanden cel of 4350 euro.

Bron liveblog Omroep Brabant

• Leuk 3

Deze post delen

10 minuten geleden, Carbunculuz zei:

De Brabantse veiligheidsregio's melden dat er vanaf nu een noodverordening van kracht is. Wie zich niet aan de afspraken houdt, kan hard gestraft worden. De maximale straffen zijn drie maanden cel of 4350 euro.

Bron liveblog Omroep Brabant

Veiligheidsregio Gelderland Midden heeft de noodverordening en handhaving sinds gisteren.

Noodverordening

• Leuk 1

Deze post delen

2 uur geleden, Info_junky zei:

@Decentralized

Ergens hoorde ik ooit eens "People will beg for their own prison, just to feel save again".

Kijk waar we nu staan....

dat is een quote die ik zo 1:2:3 niet ken, maar die ook zo uit een spannende film zou kunnen komen, 

er staat overigens nu een dag of twee nu een hele interessante aflevering van cafe Weltsmerzch online, die gaat over wat je allemaal met een bange populatie wel niet kan doen. 😉 Als je die nog niet gezien heb, aanrader. 

Verder ben ik flink bezig met alles rondom het virus, en hoop ik het echt niet op te lopen, dit mede ook omdat ik zelf een aantal jaar geleden letterlijk door de hel ben gegaan omdat ik een tot nu toe nog onbekend virus, onder de leden had, met zo ongeveer dezelfde symptomen als het huidige corona.

Dus, ookal ben ik daar mee bezig, ik ben me er toch redelijk bewust van wat er zich tegelijkertijd op geopolitiek & andere vlakken afspeelt in de Wereld.

En dat er tegelijkertijd ook nog andere kapers op de kust zijn, die ook gebruik maken van het crisis/opportunity gebeuren wat ik eerder al vermeldde. Het huidige gebeuren aan de poorten Griekenland is daar bv 1 van. En ik vermoed zo dat ome Erdogan vaak ‘the art of war’ vaak heeft gelezen. 

We zitten al met al in een aparte smeltpot, een situatie zoals de wereld nog nooit gezien heeft in de moderne geschiedenis, en het is aan ons om er voor te zorgen, dat de geschiedschrijving doorgaat. 

desondanks blijf ik echt geloven in de goedheid van de mensheid & ook de veerkracht van de westerse samenleving. Uiteindelijk zijn we allen mens, bloed, vlees, onder dezelfde hemel, zon, maan & sterrenstof!  

• Leuk 3

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...