Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

5 minuten geleden, Vigilant zei:

Ik vrees dat we binnen enkele dagen het leger op straat gaan zien, net als in Italië. Hoe heeft het in godsnaam zo ver kunnen komen? Ik zag dit al begin januari aankomen. Was een roepende in de woestijn. Werd door iedereen uitgelachen. Ik heb het nog nooit zo erg gevonden om gelijk te krijgen. Het was allemaal te voorkomen geweest. Allemaal.

Ik ben verslagen.

Een prepper is nooit verslagen. Ik zag het ook aankomen en ben alleen maar vastberadener geworden om hier zonder kleerscheuren uit te komen ??

• Leuk 6
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
7 minuten geleden, ThinkAhead zei:

Ik hoop ergens nog zo ontzettend hard dat het op de 1 of andere wonderlijke wijze niet tot een explosie gaat komen...

We kunnen alleen hopen dat rigoureuze isolatie de explosie kan dempen, en dat de ontwikkeling van antilichamen met een soort deltawerken-inspanning flink versneld kan worden. 
De grote boa constrictor in het gras is asymptomatische verspreiding, en de hoge besmettelijkheid. Het werkelijk aantal besmettingen zit al op de duizenden. Die hebben tot op heden grotendeels normaal rondgebanjerd, en hoe dat gaat uitpakken is de grote vraag. 

Nog zo'n waarschuwend berichtje van een Nederlandse in Italië, geen wetenschap, gewoon human interest:
https://www.dumpert.nl/item/7863233_56e1b79d

aangepast door Gijsbert
  • Leuk 2
Link naar reactie

• Moderator
25 minuten geleden, Vigilant zei:

Hoe heeft het in godsnaam zo ver kunnen komen? 

Deze vraag is heel begrijpelijk.

Maar oh zo belangrijk om er niet (te lang) bij stil te staan.

Hard vloeken, diep ademhalen en dan met 'frisse' (al zal het zijn met verbeten) moed je plan trekken.

Je hebt ons.

En als je (of wie dan ook die dit leest) wilt mag je altijd een PB/DM sturen om even van je af te praten ? 

Edit: of praat gezellig mee in de koffiehoek hier op het forum ?

aangepast door Info_junky
  • Leuk 7
Link naar reactie

20 minuten geleden, Vigilant zei:

Was een roepende in de woestijn. Werd door iedereen uitgelachen. Ik heb het nog nooit zo erg gevonden om gelijk te krijgen.

Je hebt niet alleen gedaan wat je kon, je hebt ook zaadjes geplant. Ook al reageert iedereen laconiek, iedere keer dat jij iets zegt is dat een zaadje dat in hun hoofd geplant wordt. Iedere keer als die mensen vervolgens wat zien of horen dat overeenkomt met jouw waarschuwing, krijgt dat zaadje water. En dan kan het zomaar gebeuren, zelfs bij de hardste lachers, dat ze (bewust of onbewust) besluiten toch wat extra voorzichtig te zijn. Net wat extra eten in hun winkelmandje gooien, wat extra afstand houden in de rij, toch maar thuis blijven met dat kuchje.

Het zijn misschien geen grootse dingen, het zijn wel dingen die net een verschil kunnen maken.

Ook al zie jij alleen het lachen, het wil niet zeggen dat er verder niets geoogst wordt door jouw handelen :)

Dus: keep up the good work!

• Leuk 6
Link naar reactie

1 minuut geleden, Sterredag zei:

hmmm sterretje nu ook weer ziek, griep heeft ze al gehad, hoewel ze nooit helemaal 100% beter is geweest. Soms weet je ook niet wanneer het ene ophoudt en het andere begint.

Voor sterretje en alle andere zieken heel veel beterschap!

En even heel wat anders, wat is het toch met de negatieve waarderingen (gebroken hartjes) de laatste tijd? ? Is je kind ziek, krijg je er ook nog een minnetje bovenop ?

• Leuk 1
Link naar reactie

54 minuten geleden, Info_junky zei:

En vast nog meer wat me nu ff ontschiet 

* social creditsysteem a la China, want dat is met deze crisis behoorlijk handig geweest met het contact onderzoek.

* Cashless systeem waarschijnlijk met ‘n blockchain (natuurlijk niet gedecentraliseerd) want een immutable ledger equals perpetual control 

* Verplichtte Vaccinaties 

eigenlijk stond dat allemaal al jaren in de planning.

Waar we nu eigenlijk achter zouden moeten komen is of de corona uitbraak echt een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest, of dat men dit virus zo gepland heeft (oorlogshandeling tov China, Iran ... schuldige voor het toch al op ploffen staande financiële systeem ) en dat het toen per ongeluk ietwat uit de klauwen is gelopen & dat men toen volgens goed crisis equals opportunity management, snel even de plannetjes die al op de rol stonden nu toch even uitrollen onder de cover van het corona virus.

never waste a good crisis

• Leuk 2
Link naar reactie

En even heel wat anders, wat is het toch met de negatieve waarderingen (gebroken hartjes) de laatste tijd? ? Is je kind ziek, krijg je er ook nog een minnetje bovenop

Ik bedoel dat niet als negatieve waardering, maar dat je hart breekt bij zo een triest bericht.

• Leuk 2
Link naar reactie

Zojuist, Info_junky zei:

Ik denk dat mensen door een gebroken hartje denken te tonen dat ze meeleven.

Niet wetende dat het een minnetje betekent en zelfs 1 like 'opeet', dus aftelt.

Het voelt natuurlijk ook wel wat tegennatuurlijk om op 'leuk' te klikken als iemand zegt dat haar kind ziek is ;) Maar inderdaad, feitelijk zeg je ermee 'ik waardeer niet dat je dit post'

• Leuk 1
Link naar reactie

• Moderator
2 minuten geleden, Decentralized zei:

Waar we nu eigenlijk achter zouden moeten komen is of de corona uitbraak echt een ongelukkige samenloop van omstandigheden is geweest

Follow the money.

Cui bono 

In dit geval: wie waren de financiers en opdrachtgevers van de klasse 4 faciliteit in Wuhan?  

Google, sorry Microsoft is your friend ?

aangepast door Info_junky
  • Leuk 1
Link naar reactie

1 minuut geleden, Huisvrouw zei:

Ik bedoel dat niet als negatieve waardering, maar dat je hart breekt bij zo een triest bericht.

Ik denk niet dat daar een lulige bedoeling bij zit, er zijn veel (inc mezelluf) nieuwe mensen op het forum, dus fijn dat je dat hartjes systeem even vermeld ... het was mij bv onduidelijk dat de rode hartjes gebroken zijn. 

sterkte met het zieke kind ,.. 

• Leuk 3
Link naar reactie

• Admin
5 minuten geleden, Decentralized zei:

Ook de coffeeshops dicht .... gouden tijden dus voor mensen die nog een voorraadje hebben liggen. 

ik vraag me af, met het sluiten van eettenten, zijn nou ook de thuisbezorgd restaurants gesloten ... 

Dat hoop ik toch echt niet, er was wel onduidelijkheid mbt afhaal, dus mogelijk dat er shops besluiten om alleen als afhaallocatie te gaan fungeren.

Link naar reactie

• Admin
31 minuten geleden, Loreen zei:

Voor sterretje en alle andere zieken heel veel beterschap!

En even heel wat anders, wat is het toch met de negatieve waarderingen (gebroken hartjes) de laatste tijd? ? Is je kind ziek, krijg je er ook nog een minnetje bovenop ?

Gelukkig interesseren die puntjes me weinig, maar ik snap het wel, er staat bij "niet leuk" dus je vind het niet leuk dat iemand ziek is.

• Leuk 3
Link naar reactie

Je kan al heel jong besmet raken door de Corvid-19.

De moeder werd enkele dagen eerder opgenomen in het ziekenhuis van North Middlesex met tekenen van een longontsteking. Het resultaat van haar test kwam er pas nadat ze bevallen was. Enkele minuten later werd ook haar kind al onderzocht. De vrees werd uiteindelijk bewaarheid.

Moeder en baby worden momenteel behandeld in twee verschillende ziekenhuizen. De vrouw is er erger aan toe dan het kind.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/zeer-uitzonderlijk-baby-in-londen-geboren-met-coronavirus~ab89f034/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Link naar reactie

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...