Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Geplaatst: (aangepast)
2 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Drempel om te testen is gewijzigd: mensen met milde klachten niet meer getest

Tilburg is wel omhoog gegaan, naar 68 (was 50 dacht ik) :  het plaatje op de RIVM site was nog niet bijgewerkt. Nu wel. 

Door de wijziging van testen zegt het getal van 959 natuurlijk vrij weinig meer over hoe erg het in Nederland gesteld is qua besmettingen.

aangepast door loftprep
  • Leuk 2

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zo kan ik het ook.

Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien.

Deze post delen

6 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Drempel om te testen is gewijzigd: mensen met milde klachten worden niet meer getest

Dus drempel om te testen gewijzigd en toch weer 20% erbij..?

• Leuk 1

Deze post delen

Roosendaal staat op 2 bij RIVM terwijl er in het eerder genoemde persartikel 3 staan vermeld, ik neem aan minus de overleden vrouw, beetje vreemd.

o.a. Veere staat op 1 en Schouwen-Duiveland op 2. Dat is dus mogelijk de persoon uit Serooskerke Walcheren die bij verkeerde gemeente staat.

Ik vrees dat er van deze gegevens meer niet klopt. Heb hen daar al eerder op geattendeerd maar geen reactie op gehad.

Gisteren al melding gehad over mogelijke besmetting Vossemeer gemeente Tholen, vandaag niets te vinden bij de RIVM maar zojuist om 16:00 wel bevestigd door GGD Zeeland en gemeente Tholen de locatie van de 14e besmetting in Zeeland laat nog even op zich wachten.

aangepast door duinkonijn
verdere update

Deze post delen

3 minuten geleden, Invictus zei:

CH staat voor Zwitserland

Dank voor de correctie!!!

Deze post delen

Brabant heeft nu 403 besmettingen, meer dan 40 % van het totaal.     Ik mag voor Brabant hopen dat er nu extra maatregelen komen.  

Deze post delen

Het kabinet komt maandagmiddag weer bijeen voor een crisisoverleg over corona. Daaraan voorafgaand praat minister Grapperhaus (Justitie) met de burgemeesters uit de veiligheidsregio’s.

Tuurlijk ook crisis kent weekend

• Leuk 4

Deze post delen

13 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Het kabinet komt maandagmiddag weer bijeen voor een crisisoverleg over corona. Daaraan voorafgaand praat minister Grapperhaus (Justitie) met de burgemeesters uit de veiligheidsregio’s.

Tuurlijk ook crisis kent weekend

Rutte is een weekendje weg

Deze post delen

"Daadwerkelijke aantal hoger

Het is zeker dat het daadwerkelijke aantal besmettingen hoger is dan het cijfer van het RIVM, zegt Sjaak de Gouw van de GGD. "Er zijn waarschijnlijk ook veel mensen met lichte klachten, die gewoon thuis uitzieken en zich dus niet melden, maar misschien wel het virus hebben. Dit virus geeft namelijk bij 80 procent milde klachten." Alleen mensen die koorts hebben wordt geadviseerd om de huisarts te bellen."

En zich dus niet melden? Je wordt gewoon naar huis gestuurd met dit test beleid!

Dus werkelijk aantal ligt 80% hoger?

Komop GGD en RIVM

Bron omroep Brabant liveblog

aangepast door Carbunculuz
  • Leuk 2

Deze post delen

42 minuten geleden, duinkonijn zei:

Roosendaal staat op 2 bij RIVM terwijl er in het eerder genoemde persartikel 3 staan vermeld, ik neem aan minus de overleden vrouw, beetje vreemd.

o.a. Veere staat op 1 en Schouwen-Duiveland op 2. Dat is dus mogelijk de persoon uit Serooskerke Walcheren die bij verkeerde gemeente staat.

Ik vrees dat er van deze gegevens meer niet klopt. Heb hen daar al eerder op geattendeerd maar geen reactie op gehad.

De persoon Serooskerke =Schouwen-Duiveland ipv Walcheren is door het RIVM bij een van de updates wel gecorrigeerd.Stond apart erbij vermeld.

(Vooruit, eerlijk = eerlijk maar:  grrrr,!)

Groet,mevr.Grijpstra

Deze post delen

45 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Dan moet je het afzetten tegenover de demografie, dan zegt 't pas wat

Dat is juist het interresante, in china is de groep 60-65 de grootste bevolkings groep.

In Italië is de bevolkingsopbouw juist wat jonger.

• Leuk 3

Deze post delen

27 minuten geleden, Carbunculuz zei:

"Daadwerkelijke aantal hoger

Het is zeker dat het daadwerkelijke aantal besmettingen hoger is dan het cijfer van het RIVM, zegt Sjaak de Gouw van de GGD. "Er zijn waarschijnlijk ook veel mensen met lichte klachten, die gewoon thuis uitzieken en zich dus niet melden, maar misschien wel het virus hebben. Dit virus geeft namelijk bij 80 procent milde klachten." Alleen mensen die koorts hebben wordt geadviseerd om de huisarts te bellen."

En zich dus niet melden? Je wordt gewoon naar huis gestuurd met dit test beleid!

Dus werkelijk aantal ligt 80% hoger?

Komop GGD en RIVM

Bron omroep Brabant liveblog

Dat is niet zo vreemd. Het beleid is er niet op gericht om het virus te stoppen want dat lukt niet in een drukbevolkte democratische samenleving als de onze. De verwachting is dat 50 tot 70 procent van de bevolking besmet zal raken, meestal met lichte klachten. Doel is er voor te zorgen dat de ernstiger zieke mensen niet gedurende een korte periode een beroep doen op de gezondheidszorg want dan stort het systeem in. Uitsmeren en de besmettingspiek afvlakken, dat is wat men nu doet. Wie een beter idee heeft adviseer ik contact op te nemen met het RIVM.

• Leuk 5

Deze post delen

4 minuten geleden, Pathfinder zei:

Dat is niet zo vreemd. Het beleid is er niet op gericht om het virus te stoppen want dat lukt niet in een drukbevolkte democratische samenleving als de onze. De verwachting is dat 50 tot 70 procent van de bevolking besmet zal raken, meestal met lichte klachten. Doel is er voor te zorgen dat de ernstiger zieke mensen niet gedurende een korte periode een beroep doen op de gezondheidszorg want dan stort het systeem in. Uitsmeren en de besmettingspiek afvlakken, dat is wat men nu doet. Wie een beter idee heeft adviseer ik contact op te nemen met het RIVM.

Tandje of drie er bovenop met maatregelen over heel NL zal zeker positief bijdragen. Hier in Gelderland prachtig weer, ik zie vanachter het raam alleenmaar genieters voorbij komen. Racefiets clubjes, wandelaars etc. Die gaan morgen allemaal weer op bezoek bij opa en oma.

• Leuk 3

Deze post delen

Nieuwsbrief Jumbo Supermarkt, zojuist in mijn mailbox:

Jumbo is er nog steeds voor ál je boodschappen

Beste klant,

Het coronavirus houdt de gemoederen in ons land bezig. Ook bij Jumbo zijn we alert. Mogelijk vraag je je af of je nog wel voor ál je boodschappen terecht kunt bij onze winkels. Wees gerust: dat is nog steeds het geval.

Geen tekorten
Alle producten zijn bij Jumbo voorradig en worden de komende dagen gewoon weer aangevuld. Je hoeft de komende tijd geen rekening te houden met tekorten.

De winkels gevuld houden
Wel hebben we gemerkt dat veel klanten afgelopen dagen massaal boodschappen hebben gedaan. Dat geldt vooral voor producten die lang houdbaar zijn, waaronder soepen, deegwaren en groenteconserven. Dat heeft in onze winkels hier en daar lege schappen veroorzaakt. Op dit moment werken al onze collega’s en leveranciers met man en macht om de winkels weer gevuld te krijgen - én te houden. Dat is best een logistieke uitdaging. Daardoor kan het gebeuren dat het wat langer duurt voordat sommige schappen weer gevuld zijn. Soms passen we de openingstijden van onze winkels hier op aan.

Extra inkopen is niet nodig
We willen dat alle klanten bij ons terecht kunnen voor ál hun boodschappen. Daarom geldt voor enkele producten een maximum aantal per klant. Dit is een tijdelijke maatregel. We stellen het op prijs als klanten ons en andere klanten een handje helpen door boodschappen te doen zoals normaal. Extra inkopen is niet nodig.

Online boodschappen
Meer klanten kiezen er nu voor om online boodschappen te doen op Jumbo.com. Het kan voorkomen dat onze service anders is dan je van ons gewend bent. We doen er alles aan om je goed van dienst te zijn. Tijdelijk bezorgen we tot aan de voordeur in plaats van tot in de keuken. Dat doen we ter bescherming van onze klanten en medewerkers.

Hygiëne staat voorop
Tot slot willen we benadrukken dat hygiëne bij Jumbo voorop staat. Al onze medewerkers wassen zeer regelmatig hun handen. Bovendien werken we met extra reinigingsmiddelen om voorwerpen zoals pinapparaten, handscanners en winkelwagentjes schoon te houden. We vragen je om bij het afrekenen zoveel mogelijk te pinnen. Hierdoor vermijden we handcontact

Je kunt erop rekenen dat we er alles aan doen om boodschappen doen bij Jumbo zo prettig en fijn mogelijk te houden. Onze collega’s staan voor je klaar. In deze bijzondere tijd kan het echter gebeuren dat zaken iets anders gaan dan je van ons gewend bent. We hopen dat je hier begrip voor hebt.

Hartelijk bedankt!

• Leuk 3

Deze post delen

3 minuten geleden, Sterredag zei:

Nieuwsbrief Jumbo Supermarkt, zojuist in mijn mailbox:

GIsteravond had ik ook iets soorgelijks van de AH binnen.

Vooralsnog wordt hier in de dorpswinkel niet gehamsterd. Is denk ik toch voor een groot deel kuddegedrag in de grotere steden?

Deze post delen

1 minuut geleden, vlinder88 zei:

..................Is denk ik toch voor een groot deel kuddegedrag in de grotere steden?

Helaas, grotere dorpen gebeurd dit ook. Denk aan plaatsen met 20.000 - 100.000 inwoners

• Leuk 2

Deze post delen

Gast Peerke

Vandaag is bekend gemaakt dat in mijn stadje een bevestigde besmetting van 1 persoon ook officieel is.

Mij zien ze voorlopig niet in de supermarkten of andere winkels.

Dit is precies waarvoor ik heb geprept.

Deze post delen

Zojuist, Peerke zei:

Vandaag is bekend gemaakt dat in mijn stadje een bevestigde besmetting van 1 persoon ook officieel is.

Mij zien ze voorlopig niet in de supermarkten of andere winkels.

Dit is precies waarvoor ik heb geprept.

En ik maar denken dat het voor jou allemaal overdreven gedoe was

• Leuk 9

Deze post delen

18 minuten geleden, Sterredag zei:

Helaas, grotere dorpen gebeurd dit ook. Denk aan plaatsen met 20.000 - 100.000 inwoners

Helaas, kleinere dorpen gebeurd dit ook. (Ruim onder 20.000 inwoners, of zelfs onder 10.000 inwoners) Locale supermarkt zat gisteravond ook zonder toiletpapier, keukenpapier, paracetemol, ibuprofen, vitamine C en D. Ook de schappen van de blikgroente, pasta's, rijst, lang houdbare melk waren denk 75% leeg. Vanmorgen was alleen toiletpapier aangevuld, de rest (nog) niet.(door de voorraad heen en problemen met levering?) Ook de fruitafdeling was vanmorgen gewoon 75% leeg. 

aangepast door opa
  • Leuk 2

Deze post delen

Gast Peerke
1 minuut geleden, Hermanusb zei:

En ik maar denken dat het voor jou allemaal overdreven gedoe was

Ook dan better safe than sorry. 

In China wordt het lente en nemen de aantallen besmettingen af, en het aantal herstelden toe.

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...