Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
15 minuten geleden, John Durden zei:

Holy.... Permanent??

Sent from my iPhone using Tapatalk

daar lijkt het wel op, wellicht dat het bij de bewuste getroffenen wel wat meer herstelt maar het is wel iets om rekening mee te houden in de voorzorg om het niet op te lopen. Zomaar een griep variant ben ik zelf van overtuigd dat het niet is.

• Leuk 2

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Deze post delen

41 minuten geleden, DjangoB zei:

Ik vind dit toch wel een opvallende melding:

Een soortgelijk bericht uit Overijssel terwijl (wat we weten) het hier (nog) minder is dan in Brabant.

https://www.rtvoost.nl/nieuws/327355/Noodverordening-Veiligheidsregio-Twente-verbod-op-evenementen-met-meer-dan-100-personen

200313-Noodverordening-VR-Twente-ondertekend.pdf

aangepast door Blontie
  • Leuk 1

Deze post delen

4 minuten geleden, DjangoB zei:

OmroepWest bericht hetzelfde over Leiden. Burgemeester legde uit: maakt handhaving makkelijker.

Burgemeester Lenferink wil noodverordening

Burgemeester Henri Lenferink van Leiden verwacht dat er komende dagen een noodverordening komt die het organiseren van evenementen met meer dan honderd bezoekers strafbaar maakt. 'Het maximum van honderd personen op een bijeenkomst is nu nog niet zo hard', legde de burgemeester donderdagavond in de gemeenteraad uit. 'De minister kan een aanwijzing geven om hier wel een harde maatregel van te maken.'

Lenferink is als burgemeester van Leiden voorzitter van de Veiligheidsregio Hollands Midden. 'Deze staat boven de gemeente, en kan regionale wetten afkondigen', legt Lenferink uit. 'Hier kunnen we in uitleggen wat met bijeenkomsten wordt bedoeld. Als dit duidelijk is dan wordt het makkelijker om te handhaven. We kunnen dan boetes uitdelen, maar een pand ook sluiten als de regels overtreden worden.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4010843/Coronavirus-8-nieuwe-patienten-in-regio-landelijk-dodental-naar-10

• Leuk 1

Deze post delen

20 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Het gaat mij ook wel eens te snel,hoor! Er worden ook zoveel berichtjes geplaatst.

Soms moet je alle ontwikkelingen in het nieuws weleens gewoon even loslaten.

Zorg dat je in ieder geval op de hoogte blijft van evt.maatregelen die door de overheid worden ingesteld.

Als je dat  hier mss wat lastig eruit filtert,kun je die info ook vinden op de website van je gemeente.

Dat is een wat rustigere omgeving dan hier tussen alle berichtjes.

Maar ik snap ook dat je graag op de hoogte blijft van het reilen en zeilen op het forum...

Laten we maar hopen dat dat ooit wel weer in wat rustiger vaarwater komt.

Laat je niet ontmoedigen ,hoor , blijf bij ons!

Niet te vergeten: nog heeeel erg bedankt voor het compliment dat je me onlangs gaf,dat kon ik juist die dag heel goed gebruiken!!

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

Ha @mevr.Grijpstra je bent een bloem een zonnetje op het forum zou jou berichtjes niet willen missen.

• Leuk 2

Deze post delen

1 uur terug, loftprep zei:

Het is code rood voor alle ziekenhuizen in Brabant. https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3171448/Dit-zijn-de-gevolgen-van-code-rood-in-Brabantse-ziekenhuizen

Volgens het artikel wordt dan geschoven met  capaciteit. Blijkbaar ook buiten de regio; wat met de huidige spreiding van besmettingen natuurljk best slim is.

Van een vriend m/v (arts m/v in een ziekenhuis in Limburg) hoorde ik dat vandaag daar ook al meteen is overgeschakeld op code rood. Het was druk op de IC zei deze persoon...

• Leuk 1

Deze post delen

33 minuten geleden, Solas zei:

Kan er iemand toevallig achter de VK paywall? Artikel fragment;

“Dit is de pandemie waar we al decennia voor zijn gewaarschuwd. Dit is gewoon real. En dan ......

Gewoon gast venster gebruiken of een andere browser

Deze post delen

4 uur geleden, OBL-Rien zei:

De telegraaf kopt met "Rutte: Stop met hamsteren"

Je weet wat dit betekend: morgen raken de supermarkten uitverkocht.....

2F2032F3-6D77-4F02-AA43-69FCD9417002.png

• Leuk 1

Deze post delen

Rutte is waarschijnlijk geïnstrueerd door de vereniging van supermarkten of Ahold om het hamsteren te demotiveren.

iets met crowd control...

Stel je voor de ‘burgers’ gaan nadenken en zelf handelen.. 

De hamster reclame van bovengenoemde zullen we waarschijnlijk niet meer zien.

• Leuk 2

Deze post delen

39 minuten geleden, Robert J zei:

daar lijkt het wel op, wellicht dat het bij de bewuste getroffenen wel wat meer herstelt

Is er iemand met medische achtergrond die hier iets over kan zeggen? In mijn omgeving heb ik in de afgelopen jaren nogal wat oudere mensen (60 en 70+) meegemaakt die een fikse longontsteking hebben gehad. Hun herstel nam echt vele maanden in beslag en dat was volgens de artsen ook normaal. Van die tijdsspanne is op dit moment met de genezen Corona patiënten nog geen sprake. Oftewel; in hoeverre is dit (zoveel procent verlies longcapaciteit, gemeten binnen zoveel maanden na het ziektebed) niet gewoon een logisch gevolg/nasleep van een dergelijke ziekte? 

• Leuk 2

Deze post delen

2 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Mijn postvak zit vol met draaiboeken, noodverordeningen en memo's die tussen crisiscentra worden uitwisseld.

Ik probeer me eigenlijk al te beperken tot het posten van enkele highlights. Ik hoop dat die highlights toch nuttig zijn om een idee te krijgen hoe Nederland ervoor staat (en een idee te krijgen wat ons nog te wachten staat). 

persoonlijk ben ik zeer geïnteresseerd in de situatie rondom Eindhoven, mocht je daar iets van hebben, zou ik zeer content zijn als je dat zou willen delen. 

groet

• Leuk 2

Deze post delen

Ik vind dat we op vrij veel vlakken er goed bovenop zitten, met name aan de universitaire kant, maar dit bericht toont toch echt dat de GGD/ RIVM op zijn beloop laten en dat het indammen gestopt is. Zelfs in de nog rustige Kop van Noord Holland is het contactonderzoek gestopt. Zelfs bij een medewerker van een huisartsenpraktijk. Hoeveel (kwetsbare) patiënten zijn hier de afgelopen dagen geweest? Wat voor signaal wordt hier gegeven? 

• Leuk 2

Deze post delen

Onderstaand diverse links naar berichten en maatregelen in Overijsel/Twente:

Het ROC van Twente heeft besloten vanaf maandag 16 tot en met 31 maart geen lessen meer te geven op alle schoollocaties.

Viroloog Erik Maarsingh bij de GGD Twente: 'Zestig procent (700.000) in Overijssel wordt ziek'. rtvOost uitzending Thuis in Overijssel.

In verband met het corona virus is de voedselbank Midden Twente tot tenminste 31 maart gesloten. Er is geen uitgifte van voedselpakketten.

Weet niet of deze al ergens voorbij waren gekomen en misschien ook niet voor iedereen van relevant, maar voor de geïnteresseerden onder ons 😉

aangepast door Blontie
  • Leuk 5

Deze post delen

1 uur geleden, John Durden zei:

Holy.... Permanent??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gezien het gestelde lijkt mij dit permanent of in het gunstigste geval een zeer langdurig herstelproces. Mogelijk door de enorme hoeveelheid littekenweefsel of het ontstaan van fibrose wat een veel beroerder vooruitzicht is. Waar blijvend littekenweefsel zit kan geen gasuitwisseling meer plaatsvinden. Ik heb zelf 25 jaar geleden longschade opgelopen door sarcoidosis en ook nooit meer geheel hersteld.

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur terug, Carbunculuz zei:

Waarom geen horeca gelegenheden sluiten in NBrabant of tillen we dat over 't weekend?

Hoezo alleen Noord-Brabant? Zodat het in de andere provincies net zo erg wordt en er voor onder meer IC patiënten niet meer uitgeweken kan worden naar andere regio's waar dan ook geen capaciteit meer over is? Overal code zwart straks als dit zo door gaat... Alles moet gewoon plat NU! Ze hebben lang genoeg gedraaid en andere belangen voor laten gaan en het volk is ook al genoeg gemasseerd om tot een lock down over te gaan. Elke dag extra wachten kost exponentieel veel hersteltijd, geld en het belangrijkste, levens.

• Leuk 1

Deze post delen

Op 9-3-2020 om 00:24, Nikke zei:

Sinds dat er wat meer data beschikbaar is gekomen ben ik om de dag het aantal herstelde en overleden personen (officiële cijfers, exclusief die van China) in een simpel Excel bestand gaan bijhouden. Let op/disclaimer, deze cijfers zijn te voorbarig om harde conclusies aan te verbinden maar ze geven wel, in dit geval, een waarschijnlijke bovengrens aan van de mortality rate (meer uitleg hieronder).

- Omdat het virus nu nog in de groeifase zit is het onzinnig de mortality rate uit te gaan rekenen door het aantal doden te delen door het aantal besmettingen. Achteraf, als het virus (bijna) verdwenen is krijg je hier wel het meest acurate resultaat mee maar niet in deze fase. Immers, iemand die in de laatste dagen is aangemerkt als besmet, heeft nog geen kans gehad om te herstellen dan wel (cru gezegd) te overlijden. Zeker gezien het feit dat de ernstige patiënten er 4 tot 8 weken over doen om te herstellen dan wel te overlijden. Vooral in de groei fase van het virus is een betere manier, om bij benadering, de mortality rate uit te rekenen via de formule: aantal doden delen door het aantal herstelde patiënten en dode personen.

- Sommige landen, zoals China, zijn zeer waarschijnlijk niet of minder betrouwbaar qua cijfers, soms vanuit politiek oogpunt of opgelegd door het regime aldaar maar vaak ook door onkunde of de stand van de wetenschap/gezondheidszorg aldaar. Zo had Indonesië lange tijd geen besmettingen maar dat kwam omdat ze er niet op testten. Ook zijn er landen die nu al verminderd testen en dus ook besmettingen, herstelde en dode personen minder goed in beeld zullen hebben. De omvang hiervan is niet altijd duidelijk dus in de gebruikte cijfers zitten, hoe officieel ze ook zijn, altijd onvolkomenheden. Het effect hiervan kan de mortality rate zowel naar onder als naar boven beïnvloeden.

- Opgemerkt moet worden dat in de groep met de gevallen die opvallen/symptomatisch zijn/getest zijn en als besmet worden aangemerkt, waarschijnlijk ook oververtegenwoordiging optreed qua risico gevallen/zieke/zwakkere/oudere mensen. Immers, mensen met geen tot weinig symptomen/klachten zullen niet getest dan wel anders gediagnosticeerd worden. Dit kan de mortality rate dus voornamelijk alleen naar boven toe vertekenen.

- Tenslotte hebben we het dan nog niet gehad over de invloed van goede quarantaine maatregelen, goed testen, transparante verslaglegging van besmetting en risico's, hoe goed of slecht de gezondheidszorg in fysiek opzicht (in bedden, gebouwen, materialen) als in kennis niveau is toegerust en of het aantal patiënten de capaciteit van de hulpverlening overspoeld. Dit heeft ook grote invloed op de mortality rate die dan dus ook per land of regio best wel veel kan gaan verschillen. Tevens zie je meestal dat goede interveniërende maatregelen, een goede crisis aanpak en voorbereiding en een goed gezondheidszorg apparaat de mortality rate uiteindelijk omlaag kan brengen.

Conclusie: het getoonde percentage toont de waarschijnlijke bovengrens van wat straks de mortality rate zou kunnen zijn. Het WHO geeft nu een mortality rate wereldwijd van 3,4% op, in mijn ogen ligt de waarheid ergens tussen deze onder- en de bovenstaand genoemde bovengrens. Let wel, deze percentages zijn altijd te bezien vanuit de groep personen met klachten en symptomen die opvallend genoeg waren om gediagnosticeerd/getest te worden. Iedereen die ‘een beetje ziek’ of ‘grieperig’ was en niet werd getest/behandeld word dus sowieso niet meegenomen in de cijfers door welke instantie dan ook en dus ook niet in deze percentages.

Gisteren was er een probleem met de cijfers bij Johns Hopkins en ook vandaag hebben ze niet alles bijgewerkt maar heb de cijfers per einde 13 maart (CET) kunnen traceren en gebruikt. Zorgelijk dat de bovengrens van de mortality rate nu weer oploopt, waarschijnlijk vooral te wijten aan het feit dat men in Italië nu gewoon een deel van de patiënten niet meer kan verzorgen en ze dus helaas laat doodgaan.

corona.png

• Leuk 4

Deze post delen

https://nos.nl/artikel/2326998-scholen-in-nederland-blijven-open-hoe-zit-dat-in-de-rest-van-europa.html

In Frankrijk zitten vanaf maandag zo'n 14 miljoen kinderen en jongeren thuis. Alle instellingen voor kinderopvang, scholen en universiteiten gaan voor onbepaalde tijd dicht. President Macron zegt van wetenschappers gehoord te hebben dat het virus zich het snelst verspreidt via kinderen. Die ontwikkelen na een besmetting zelf vaak geen ernstige klachten, maar geven het virus mogelijk wel door aan anderen, aldus de president.

• Leuk 5

Deze post delen

3 uur geleden, Bunkerprepper zei:

of DIT nu zinvolle inzet van kostbare crisismanager-resources is...

Het is waarschijnlijk de ambtelijke, logge molen die nog wat na ijlt.

• Leuk 3

Deze post delen

1 uur terug, Robert J zei:

Rutte is waarschijnlijk geïnstrueerd door de vereniging van supermarkten of Ahold om het hamsteren te demotiveren.

iets met crowd control...

Stel je voor de ‘burgers’ gaan nadenken en zelf handelen.. 

De hamster reclame van bovengenoemde zullen we waarschijnlijk niet meer zien.

Ik denk dat het grootste probleem hier het gebrek aan vertrouwen in Rutte (en de politiek in het algemeen) is. Als hij roept "ga niet hamsteren" gaan mensen juist hamsteren, in ieder geval een deel van de bevolking. Het aanblik van lege schappen zorgt dat ook de rest van NL meer dan nodig in slaat.

Over de voorraad levensmiddelen in Nederland maak ik me geen zorgen. Ik werk in een distributiecentrum van een supermarkt en heb ons magazijn nog nooit zo goed gevuld gezien. We zijn in principe goed voorbereid. De grootste uitdaging zit hem nu in het de bevoorrading van de filialen, daar gaat gewoon flink wat manuren in zitten, maar door extra inzet van personeel is dat tot nu toe ook nog wel te behappen. 

• Leuk 6

Deze post delen

3 uur geleden, Robert J zei:

2-3 van de 12 geïnfecteerde personen met Covid-19 blijkt na genezing 20-30% verminderde longfunctie te hebben...

Dat ben ik ook al teggen gekomen. Net als het berucht dat er twee succesvolle dubbele long transplantaties zijn verricht in China.

Long transplantatie wordt big bussiness. 

• Leuk 2

Deze post delen

5 uur geleden, Amazing Dree zei:

Ik heb eens zitten denken over het tekort aan mondmaskers/kapjes. 

Hoe komen we aan informatie, over hoe we die zelf kunnen maken, welk materiaal hebben we nodig ? Hoe maken we deze, dat ze zo dicht mogelijk bij de FFP3 zitten ? Iemand een idee ?

@Bunkerprepper @vheeswijk 

Ik heb in de afgelopen maand een man uit China gezien die in zijn huiskamer z’n eigen masker fabriekje had gemaakt. Ik weet ff niet meer welke aantallen de man maakte(ik dacht 10k per dag) maar het moet dus mogelijk zijn. 

• Leuk 3

Deze post delen

Vandaag stukjes gezien van die schertsvertoning van de NOS die ze nog steeds feiten en fabels noemen. 
Die Sjaak de Gouw van de GGD blijft gewoon beweren dat er geen sprake is van asymptomatische verspreiding.

HOE KAN DIT WAAR ZIJN!?

• Leuk 4

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...