Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

4 minuten geleden, Mono zei:

Misschien dat ze zich hierop baseren:

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/situation-reports/20200306-sitrep-46-covid-19.pdf?sfvrsn=96b04adf_2

Children are important drivers of influenza virus transmission in the community. For COVID-19 virus, initial data indicates that children are less affected than adults and that clinical attack rates in the 0-19 age group are low. Further preliminary data from household transmission studies in China suggest that children are infected from adults, rather than vice versa.

Daar staat niets over het gevraagde "risico op besmetting per leeftijdsgroep".

• Admin
15 minuten geleden, John Durden zei:

Thx dit is over besmettelijkheid zonder symptoms. Ik zoek besmettingsgevaar per leeftijdsgroep

Is niet te doen, aangezien kinderen milde of geen symptomen hebben. En er alleen getest wordt bij bepaalde symptomen, weten we van heel veel kinderen niet OF ze Corona hebben, daarom is daar niks over te zeggen. Kan het RIVM er ook niks over zeggen, anders dan dat kinderen de ziekte redelijk eenvoudig zullen doorstaan (tenzij ze al een ernstige ziekte hebben)

RIVM leidend of niet.... Kutte hoort zelf hersens te hebben, RIVM is Advies! Als Kutte zijn hersens gebruikt kan hij bovenstaande stelling ook verzinnen. Daardoor zijn kinderen nu juist het grootste gevaar het zijn onzichtbare infectieverspreiders.

• Leuk 1
9 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Daar staat niets over het gevraagde "risico op besmetting per leeftijdsgroep".

Exacte leeftijd staan er helaas niet bij, onduidelijk is waar de data precies vandaan komt. Maar zou inderdaad wel interessant zijn om dat te vinden.

Ze hebben het nu opgedeeld in twee leeftijdsgroepen: volwassenen en kinderen, waarbij genoemd wordt dat het risico van een volwassen persoon op besmetting hoger is.

Wat een argument van RIVM zou kunnen zijn om scholen open te laten.

aangepast door Mono
3 minuten geleden, Mono zei:

Ze hebben het nu opgedeeld in twee leeftijdsgroepen: volwassenen en kinderen, waarbij genoemd wordt dat het risico van een volwassen persoon op besmetting hoger is.

Ik heb gehoord dat in china het virus toesloeg tijdens een schoolvakantie (geluk bij een ongeluk imo). Dan ligt het natuurlijk voor de hand dat kinderen niet de primaire vector zijn.

• Leuk 1

En ondertussen bij de Appie online: storing... Nog steeds of alweer. Ik kom er ook nog steeds niet tussendoor om eens te kijken hoe het er in de online store uitziet.

Of is het misschien geen storing en wordt de site kunstmatig uit de lucht gehouden omdat de magazijnen van de distributiecentra anders te snel leeglopen? Ik ben wat achterdochtig... ?

9 minuten geleden, ThinkAhead zei:

En ondertussen bij de Appie online: storing... Nog steeds of alweer. Ik kom er ook nog steeds niet tussendoor om eens te kijken hoe het er in de online store uitziet.

Of is het misschien geen storing en wordt de site kunstmatig uit de lucht gehouden omdat de magazijnen van de distributiecentra anders te snel leeglopen? Ik ben wat achterdochtig... ?

Bij picnic ook extreem druk. Normaalgesproken kan het morgen geleverd worden als je vandaag voor 22.00 bestelt. Nu is vrijdag 20 maart de eerste mogelijkheid. 

Goed om rekening mee te houden, als je van plan bent verse producten te blijven bestellen. 

• Leuk 1
6 minuten geleden, Amazing Dree zei:

Ik heb eens zitten denken over het tekort aan mondmaskers/kapjes. 

Hoe komen we aan informatie, over hoe we die zelf kunnen maken, welk materiaal hebben we nodig ? Hoe maken we deze, dat ze zo dicht mogelijk bij de FFP3 zitten ? Iemand een idee ?

@Bunkerprepper @vheeswijk 

Ik ben ook info aan het zoeken. Ik heb voor de afzuigkap filters gevonden van koolstoffilter, deze leken mij goed te verwerken, volgens mij werkt dit ook tegen bacterieen en virussen, ben ook benieuwd of iemand hier meer over weet. 

• Leuk 1
30 minuten geleden, OBL-Rien zei:

De telegraaf kopt met "Rutte: Stop met hamsteren"

Je weet wat dit betekend: morgen raken de supermarkten uitverkocht.....

De stelligheid waarmee van alle kanten beweerd wordt dat er genoeg is en dat alles weer aangevuld gaat worden doet bij mij wel wat alarmbellen rinkelen.

Maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat de lege schappen bij de jumbo van vanochtend in de middag toch bijgevuld waren. Dus uiteindelijk heb ik nog wel de verse spullen als weekendboodschappen in huis kunnen halen.

Was overigens een boeiend pandemonium op de parkeerplaats van onze rustige plattelandsjumbo. :)

• Leuk 3
4 minuten geleden, caitlin zei:

Ik ben ook info aan het zoeken. Ik heb voor de afzuigkap filters gevonden van koolstoffilter, deze leken mij goed te verwerken, volgens mij werkt dit ook tegen bacterieen en virussen, ben ook benieuwd of iemand hier meer over weet. 

Ik was ook al aan het zoeken, welk materiaal we kunnen gebruiken, dus door jou hebben we misschien al 1optie ?wie weet of die filters zouden kunnrn werken ?

14 minuten geleden, Amazing Dree zei:

Ik heb eens zitten denken over het tekort aan mondmaskers/kapjes. 

Hoe komen we aan informatie, over hoe we die zelf kunnen maken, welk materiaal hebben we nodig ? Hoe maken we deze, dat ze zo dicht mogelijk bij de FFP3 zitten ? Iemand een idee ?

@Bunkerprepper @vheeswijk

Gemakkelijker is om een gelaatsmasker te kopen, die zijn nog wel verkrijgbaar. Je komt alleen wel op social media terecht als je er mee gaat rondlopen.

• Leuk 4
7 minuten geleden, caitlin zei:

Ik heb er een tijdje geleden via YouTube ook wat over gezien, heb het niet helemaal bekeken en weet ook niet of dit goed en betrouwbaar is.

Maar via deze link kom je bij het filmpje.

• Leuk 1
42 minuten geleden, Amazing Dree zei:

Ik was ook al aan het zoeken, welk materiaal we kunnen gebruiken, dus door jou hebben we misschien al 1optie ?wie weet of die filters zouden kunnrn werken ?

Niet een ffp3 volgens mij, maar verder ben ik nog niet gekomen, ik wou deze nabootsen. Wat ik ook zie bij de maskers bij mij thuis en wat ik bij de handleidingen van gebruik terug zie komen is dat er bovenin een plaatje zit wat je kunt buigen om je neus heen. 

Screenshot_20200313_194140_com.android.chrome.jpg

• Leuk 1
1 minuut geleden, John Durden zei:

Clinical attack rates. Dat is de sleutel term. Wat is het? Heeft Rutte gewoon gelijk?

@OBL-Rien heeft wel een punt, als die data gebaseerd is op schoolvakanties. Dan is het lastiger te vergelijken met onze situaties op scholen.

8 minuten geleden, caitlin zei:

Niet een ffp3 volgens mij, maar verder ben ik nog niet gekomen, ik wou deze nabootsen. Wat ik ook zie bij de maskers bij mij thuis en wat ik bij de handleidingen van gebruik terug zie komen is dat er bovenin een plaatje zit wat je kunt buigen om je neus heen. 

KNIP FOTO KNIP

Je kan ook een HEPA stofzuigerzak gebruiken. https://www.bol.com/nl/p/numatic-nvm-1ch-hepa-stofzuigerzak-10-stuks/9000000011972198/

Ik weet alleen niet welke HEPA klasse dit is.

aangepast door Mono
  • Leuk 2
  • Moderator

Over van Dissel:

Ik heb het bijgeplaatste stuk gelezen bij de melding op de zwartboek lijst.

Wat ik er in zie is dat betrokkenen af hebben gezien van procederen tegen plaatsing op deze lijst.

In het stuk staat te lezen dat van Dissel bewust kennis achterhield over bijwerkingen en dodelijkheid van een (test) medicijn. 

aangepast door Info_junky
  • Leuk 2
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...