Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

8 minuten geleden, JohnM zei:

Stel je voor: de president van de USA op de intensive care (of erger, hij is niet de jongste meer) door een virus afkomstig uit China. 

Ik kan wel een paar redenen bedenken waarom we dat echt niet moeten willen. De internationale gevolgen kunnen desastreus zijn.

In deze interessante analyse (onderbouwd door diverse virologen) wordt gesteld dat het virus uit de VS zelf afkomstig is. Geen idee of het echt zo is, maar de argumentatie is nogal overtuigend.

https://www.globalresearch.ca/china-coronavirus-shocking-update/5705196

• Moderator
1 uur terug, OBL-Rien zei:

Sometimes you just need the 2x4 called "reality".

Precies.

Zacht kan je sturen. 

Vaak is het echter praten tegen een loden deur.

Maar vaak gaan mensen pas 'om' als het hen zelf raakt en het na veel ontkennen en ontwijken niet meer ontwijkbaar is.

Toevoeging:

Via Whatsapp krijg ik al wel de laatste weken *trotse* foto's van vrienden ? 

"KIJK! Ikkenouook" ?‍♀️

De laatste dagen steeds meer vragen, en ook meer en meer foto's.

Ik vind het hilarisch en ook een beetje aandoenlijk na jarenlang voor dorpsgek te zijn versleten ?

aangepast door Info_junky
  • Leuk 8

En gelukkig ook een beetje goed nieuws!

Nederlanders helpen elkaar via #coronahulp

Via de hashtag #coronahulp bieden mensen uit heel Nederland hulp aan aan mensen die door het coronavirus de deur niet uit kunnen of die een oppas nodig hebben. "Er is veel behoefte om te helpen", zegt initiatiefnemer Suze Zijlstra uit Leiden.

https://nos.nl/op3/artikel/2327008-nederlanders-helpen-elkaar-via-coronahulp.html

Mooi verhaal.

2 uur geleden, OBL-Rien zei:

Ik wilde juist iets vergelijkbaars posten: Voor het eerst sinds ik van dit virus hoorde voel ik me vandaag rustiger dan ooit tevoren. Zeker de overheid gaat nog niet ver/snel genoeg, maar het probleem is nu herkend, en tot op zekere hoogte is er nu een politieke dynamiek die tot meer (en nodige) maatregelen zal voeren.

Dit gaat wel goed komen, het kan en zal zeker nog erger worden, maar we gaan hieraan niet te onder.

Wanneer we over een jaar of 10 hierop terugkijken dan kan ik me heel goed voorstellen dat het effect uiteindelijk zelfs positief zal blijken te zijn. Niet op individueel vlak: sterfgevallen in de familie daar kom je nooit echt overheen, maar voor de samenleving als geheel, ja.

Pfoe herkenbaar ja. Dat heb ik ook. Al maanden zie ik dit letterlijk aankomen en nu werken we thuis (zoveel mogelijk) en zijn de mensen waar ik van hou ook doordrongen van de ernst van de zaak. Een schoonzus waar ik het niet van verwacht, heeft acties genomen om haar kind thuis te houden in het (nog) meest rustige gebied van nederland. Mijn stress niveau is gedaald van "ziet niemand die lawine aankomen snel" naar "hehe die lawine rolt het land in, maar iedereen ziet hem".

• Leuk 3

DEN BOSCH - In twee grote Brabantse ziekenhuizen is sprake van code rood. Operaties worden afgezegd, zodat personeel zich kan richten op acute zorg voor mensen die besmet zijn met het coronavirus.

Geschreven door

Joris van Duin

Personeel van het Jeroen Bosch Ziekenhuis in Den Bosch kreeg vrijdagmiddag te horen dat alle verlofdagen en vakanties zijn ingetrokken. Ook mogen zij niet naar het buitenland. Dat staat in een interne mededeling, in handen van Omroep Brabant.

Bovendien wordt hen dringend gevraagd de patiëntencontacten te minimaliseren. De mogelijkheid bestaat dat personeelsleden andere taken moeten gaan uitvoeren dan zij gewend zijn als hun eigen taak vervalt. Voorbeelden hiervan zijn het aanvullen van voorraadkasten aanvullen op de intensive care en bedden reinigen.

Voor nu is dat nog niet nodig, staat in de brief: "Maar weet dus dat deze maatregel wel een optie is voor de toekomst om het ziekenhuis draaiende te houden." Het Jeroen Bosch Ziekenhuis is met 4000 medewerkers de grootste werkgever in de regio Den Bosch.

Amphia Ziekenhuis
Ook in het Amphia Ziekenhuis in Breda geldt code rood. "Alle zorg die niet per se nodig is, wordt afgeschaald. Geplande operaties gaan niet door. We zetten alles in op acute zorg", zei arts-microbioloog Jan Kluytmans donderdagavond al in Nieuwsuur. "Verpleegkundigen trainen we nu heel snel om te leren beademen."

Het Amphia Ziekenhuis houdt serieus rekening met een scenario waarin het moet kiezen welke coronapatiënten geholpen worden en welke niet.

Capaciteitsproblemen
In alle Brabantse ziekenhuizen dreigen capaciteitsproblemen te ontstaan. Meerde keren per dag wordt er bij ziekenhuizen overlegds om de situatie te in de gaten te houden en op te schalen waar nodig. Alle Brabantse ziekenhuizen spraken donderdag met elkaar af dat zij streven naar een verdubbeling van de intensive care-plekken.

De capaciteitsproblemen komen door het fors stijgende aantal besmettingen in onze provincie. Het aantal patiënten in Brabant is vrijdag met 87 toegenomen, zo blijkt uit de recentste RIVM-cijfers. Dat brengt het totaal op 360.

Ook in het St. Anna Ziekenhuis in Geldrop worden vanaf maandag alleen nog spoedoperaties uitgevoerd.

Bron OmroepBrabant  16:30

28 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Met wat extra aankondigingen van dingen die inmiddels al breed in de media opgepikt zijn...

mwa ik hoorde toch echt een eerste stap richting sluiten scholen door een oproep te doen aan scholen, indien klassen zonder leraar komen te staan en of er gigantische gaten in roosters ontstaan, kids van zorgverleners en ander cruciaal personeel als bijvoorbeeld supermarkt of apotheek op te vangen!

1 minuut geleden, JJ&A zei:

De vier Vindicat-studenten die vanmorgen zijn getest blijken GEEN Coronavirus  te hebben. Dat maakte GGD Groningen zojuist bekend.

De rest zou ook geen verschijnselen hebben!!!!

https://www.gic.nl/nieuws/vindicat-geen-coronavirus-aangetroffen?utm_campaign=9+maart&utm_medium=email&utm_source=iMailingtool

alcohol heeft ontsmettende werking...  ?

• Leuk 3
8 minuten geleden, Carbunculuz zei:

DEN BOSCH - In twee grote Brabantse ziekenhuizen is sprake van code rood. Operaties worden afgezegd, zodat personeel zich kan richten op acute zorg voor mensen die besmet zijn met het coronavirus.

Amphia Ziekenhuis
Ook in het Amphia Ziekenhuis in Breda geldt code rood. "Alle zorg die niet per se nodig is, wordt afgeschaald. Geplande operaties gaan niet door. We zetten alles in op acute zorg", zei arts-microbioloog Jan Kluytmans donderdagavond al in Nieuwsuur. "Verpleegkundigen trainen we nu heel snel om te leren beademen."

Het Amphia Ziekenhuis houdt serieus rekening met een scenario waarin het moet kiezen welke coronapatiënten geholpen worden en welke niet.

Staat wat verstopt maar na code rood is er ook nog code zwart. Dat is wanneer ze moeten kiezen wie leeft of sterft.

Zie ook:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2326933-ziekenhuis-breda-vreest-code-zwart-dan-moeten-we-kiezen-wie-we-behandelen.html

• Leuk 2
  • Moderator
3 minuten geleden, Pepijnjasper zei:

Ben net opgebeld door de huisarts 

Goed zeg! Succes met alles.

Niet teveel stressen. Beetje ontspannen dit weekend en volgende week kijken of je via Google meetings of skype of zo mee kan doen?

11 minuten geleden, DjangoB zei:

Wat is het dan? 

Een zeer onbetrouwbare bron die beweert via-via gehoord te hebben dat het leger misschien ingezet wordt en dat er misschien een straatverbod komt.

Het kan best zijn dat het leger draaiboeken klaar heeft, maar informatie aannemen van een hoax achtig whatsapp voice oproep, is gewoon zonde van je tijd.

3 minuten geleden, Mono zei:

Een zeer onbetrouwbare bron die beweert via-via gehoord te hebben dat het leger misschien ingezet wordt en dat er misschien een straatverbod komt.

Het kan best zijn dat het leger draaiboeken klaar heeft, maar informatie aannemen van een hoax achtig whatsapp voice oproep, is gewoon zonde van je tijd.

Was het in stereo? Sorry kon 't niet laten

• Leuk 2
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...