Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Ik heb de kids vandaag afgemeld op school. Ze vonden het daar niet zo leuk dit te horen, maar ik heb ze vriendelijk verwezen naar de aangenomen motie. Ik had eerst het voornemen ze gewoon ziek te melden, maar dan krijgt school niet mee waar ik voor sta, dus dan maar duidelijkheid. Het zal mij benieuwen hoe lang ze nodig hebben om er achter te komen dat ze te lang hebben gewacht.

Gelijk heb je (als het zo kan ivm je werk). Mijn oudste heeft deze en volgende week examenweek en jongste proefwerkweek. Ik had ze anders ook thuis-gehouden. Zou het kunnen dat andere middelbare scholen in Nederland dat nu ook allemaal hebben. Dat ze dan eind volgende week de middelbare scholen sluiten? Ik kan anders de reden voor het niet sluiten van middelbaar onderwijs scholen nog steeds niet begrijpen. Die leeftijdsgroep kan goed op zichzelf passen (vinden ze vooral zelf :-)).

• Leuk 1
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

18 minuten geleden, Huisvrouw zei:

Gelijk heb je (als het zo kan ivm je werk). Mijn oudste heeft deze en volgende week examenweek en jongste proefwerkweek. Ik had ze anders ook thuis-gehouden. Zou het kunnen dat andere middelbare scholen in Nederland dat nu ook allemaal hebben. Dat ze dan eind volgende week de middelbare scholen sluiten? Ik kan anders de reden voor het niet sluiten van middelbaar onderwijs scholen nog steeds niet begrijpen. Die leeftijdsgroep kan goed op zichzelf passen (vinden ze vooral zelf :-)).

Dat is inderdaad balen, die examens en proefwerken... ? Maar ik gok, gezien alle geluiden en cijfers, dat ook de middelbare scholen met een paar (werk)dagen sluiten. Examens en proefwerken kunnen ze uitstellen. Niet makkelijk, maar wel te doen. Hebben de leerlingen wat extra tijd om nog een keertje door de lesstof heen te kijken. 

• Leuk 1

Zojuist bij NOS live blog 

Wel of geen boete bij thuishouden kind?

In de Tweede Kamer was gisteravond veel discussie over het besluit van het kabinet om de scholen voorlopig open te houden. Een deel van de Kamer vindt dat de scholen beter dicht kunnen, maar er was geen steun voor een motie om ze meteen te sluiten.

Wel werd tegen de zin van het kabinet een motie van PVV en Forum voor Democratie om ouders geen boete te geven als ze hun kind thuishouden met algemene stemmen aangenomen. Premier Rutte zei daarover dat de leerplichtautoriteiten bij het toekennen van een boete "ongetwijfeld rekening houden met de bijzondere omstandigheden".

Hij denkt dat het in de praktijk wel los zal lopen als ouders hun kind thuishouden uit angst voor corona. Maar hij zei ook dat de Leerplichtwet nu eenmaal geldt en dat het kabinet niet "zomaar" kan zeggen dat de boete niet geldt.

• Leuk 1
8 uur geleden, Nikke zei:

Ik ben niet voor liegen maar het is een schandaal dat ze niet alles al hebben plat gelegd in NL twee weken geleden toen de eerste gevallen opdoken. Dus nu moet je zelf gaan nadenken, zeker ook omdat de 'experts' en 'bestuurders' dat niet doen.

Ik heb me net ziek gemeld. Heb beetje gelogen. Gezegd dat ik erg verkouden ben en me niet lekker voel. In werkelijkheid heb ik alleen een loopneus. Maar ik weiger met een loopneus door Breda te gaan lopen, tot ik op mijn achterste benen loop. Ik loop de hele dag over straat, van bejaardentehuis, via een school, naar een winkelcentrum en zo verder. Het is genoeg geweest. 

• Leuk 4
  • Niet leuk 1
Zojuist, ThinkAhead zei:

Ja... Maar kort samengevat staat er: aangenomen. Dus Rutte kan er nog wel van alles bij gaan roepen, maar ik doe het lekker toch.

De vraag is wat de juridische waarde van een motie is; volgens mij is het niet zo dat als de kamer een motie aanneemt, dat dat dan meteen een wet kan 'overrulen' .  Maar ik ben niet goed genoeg bekend met staatsleer om daar iets zinnigs over te zeggen.   

Maar uitgaande dat men niet op die manier de wet tijdelijk kan opschorten, zou de regering wellicht wel een 'dringend advies' naar de leerplichtambtenaren kunnen sturen om geen boetes uit te delen voor kinderen die thuisgehouden worden vanwege corona. 

• Leuk 2
1 uur terug, ThinkAhead zei:

Ik heb de kids vandaag afgemeld op school. Ze vonden het daar niet zo leuk dit te horen, maar ik heb ze vriendelijk verwezen naar de aangenomen motie. Ik had eerst het voornemen ze gewoon ziek te melden, maar dan krijgt school niet mee waar ik voor sta, dus dan maar duidelijkheid. Het zal mij benieuwen hoe lang ze nodig hebben om er achter te komen dat ze te lang hebben gewacht.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/stemmingsuitslagen/detail?id=2020P04424

Eindelijk eens actie, komt toch maar weer door de enige die zijn nek durft uit te steken; Wilders

• Leuk 2
28 minuten geleden, De Postbode zei:

Ik heb me net ziek gemeld. Heb beetje gelogen. Gezegd dat ik erg verkouden ben en me niet lekker voel. In werkelijkheid heb ik alleen een loopneus. Maar ik weiger met een loopneus door Breda te gaan lopen, tot ik op mijn achterste benen loop. Ik loop de hele dag over straat, van bejaardentehuis, via een school, naar een winkelcentrum en zo verder. Het is genoeg geweest. 

juist met die loopneus moet je je ook ziekmelden, zeker als bezorger of postbode (gezien je nick) mocht je iets onder de leden hebben, en je raakt een pakje of brief aan, zou je zo ook de ontvanger hiervan kunnen besmetten

2 uur geleden, Aalawok zei:

De samenvatting van het debat van gisterenavond.

Onder andere dat de motie is aangenomen dat ouders hun kinderen thuis mogen houden zonder kans op een boete. 

https://nos.nl/artikel/2326914-kabinet-onder-vuur-om-openhouden-scholen.html

Het moet gezegd worden: dit is absolute klasse van Wilders en Baudet. Als zelfstandige ben ik hier enorm blij mee: de kinderen worden niet besmet en blijven gezond, mijn vrouw en ik (allebei zelfstandig) worden niet besmet zodat de zaak door kan draaien en we geen inkomstenderving krijgen, en we leveren een bijdrage aan sociale onthouding zodat er minder besmettingen plaatsvinden en we nog een dagje langer van opa en oma mogen genieten. Nogmaals: KLASSE.

aangepast door Japanology
  • Leuk 6
35 minuten geleden, De Postbode zei:

Loopneus is heel duidelijk geen symptoom van COVID-19.

Als je niet naar het werk wilt, neem dan een vrije dag.

• Leuk 3
32 minuten geleden, loftprep zei:

De vraag is wat de juridische waarde van een motie is; volgens mij is het niet zo dat als de kamer een motie aanneemt, dat dat dan meteen een wet kan 'overrulen' .  Maar ik ben niet goed genoeg bekend met staatsleer om daar iets zinnigs over te zeggen.   

Maar uitgaande dat men niet op die manier de wet tijdelijk kan opschorten, zou de regering wellicht wel een 'dringend advies' naar de leerplichtambtenaren kunnen sturen om geen boetes uit te delen voor kinderen die thuisgehouden worden vanwege corona. 

Snap ik... Maar ik wacht het wel af. Ik kan er nu toch niets meer aan doen als school het al bij de inspectie heeft gemeld.Tegen de tijd dat ze bij mij komen om uitleg zal ik genoeg materiaal hebben om het aan te vechten.

Zojuist, OBL-Rien zei:

Woon je in Brabant en heb je een lichte neusverkoudheid, blijf dan thuis. Dat is het RIVM. Dat is wat ik doe. U kent mijn achterliggende gezondheidstoestand niet. Ik blijf niet rondlopen tot ik het virus onder de leden heb. En even een vrije dag opnemen, is er niet bij. Dus dank je voor je reactie, maar ik blijf thuis.

• Leuk 7
1 minuut geleden, De Postbode zei:

Woon je in Brabant en heb je een lichte neusverkoudheid, blijf dan thuis. Dat is het RIVM. Dat is wat ik doe. U kent mijn achterliggende gezondheidstoestand niet. Ik blijf niet rondlopen tot ik het virus onder de leden heb. En even een vrije dag opnemen, is er niet bij. Dus dank je voor je reactie, maar ik blijf thuis.

Ik ben niet helemaal zeker, maar een loopneus is op zich toch geen neusverkoudheid?

Bovendien, en dit is wat mijn reactie veroorzaakte: je zegt zelf te hebben gelogen.

Liegen is NOT DONE in mijn boekje. (uitzonderingen daargelaten, maar die vallen ver buiten dit voorbeeld)

Wanneer je het niet eens bent met iets, en je wilt niet meedoen, fine. Maar neem dan wel je verantwoordelijkheid met alle gevolgen van dien.

• Leuk 3
  • Niet leuk 1
1 uur geleden, ThinkAhead zei:

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/stemmingsuitslagen/detail?id=2020P04424

Wij hebben onze zoon ook afgemeld op school. Ik zei letterlijk aan de telefoon:' Ik wil onze zoon afmelden i.v.m. het coronavirus'. Ik stond al klaar met argumenten om op eventuele reactie van school te kunnen reageren. Maar het enige wat ik terug kreeg was: "Ja, ik geef het door... en beterschap!" 

Hahaha , suf... misschien luisterde ze niet echt. Het was een juf die opnam. Ik had op zijn minst wel de vraag verwacht of het om ziekteverschijnselen ging van het coronavirus of vanwege onrust erover, maar niks.

Na 5 jaar nu weer terug op het forum. Leuk om weer wat bekende namen terug te zien.
Ik ben zo dankbaar voor het feit dat ik door dit forum beter voorbereid ben. En ondanks dat ik al die jaren door mijn familie als 'preppersgekkie' wordt gezien, ik ze wel zover heb gekregen om een kleine voorraad van belangrijke medicijnen aan te leggen. Op deze website zag ik dat mijn medicijnen al in de lijst van tekorten staan:
https://farmanco.knmp.nl

• Leuk 7
12 minuten geleden, daisy zei:

Hahaha , suf... misschien luisterde ze niet echt. Het was een juf die opnam. Ik had op zijn minst wel de vraag verwacht of het om ziekteverschijnselen ging van het coronavirus of vanwege onrust erover, maar niks.

Of dat ze eens voor de veiligheid op school checkt of je bedoeld dat HIJ het Coronavirus heeft opgelopen en je hem daarom thuis laat... ?

Edit: Ow... tijd voor een bak koffie zie ik. Volgens mij bedoelde je dat ook te zeggen... ?

aangepast door ThinkAhead

Ondertussen gaat men ook op deze nieuwe dag onverminderd door met hamsteren... Zucht...

Daar had de AH vast nog nooit over durven dromen, dat die hamsterweken tegenwoordig voor zo'n goede omzet zorgen... ?

aangepast door ThinkAhead
  • Leuk 2

Onze beide kinderen zijn afgemeld tot nader order. Ik heb verwezen naar de motie Wilders/Baudet, met een mooie link naar de site van de Tweede Kamer. Ze regelen maar iets voor de toetsen en onderwijs op afstand - dat mag de overheid verder uitzoeken. En voor de juffen en meesters niets meer dan grenzeloos respect.

• Leuk 4

Uit de PZC.

Ziekenhuis ZorgSaam bewaart mondkapjes; niet ondenkbaar dat ze hergebruikt moeten worden

Woordvoerder van ZorgSaam, René Maas. ,,Er wordt momenteel landelijk bekeken of mondkapjes gedesinfecteerd kunnen worden. Dit met het oog op de ontwikkelingen rond de corona-crisis en de toenemende vraag naar mondkapjes.

• Leuk 1
29 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Dat is wel heel stellig wat je zegt. 

4% van de mensen met het coronavirus hebben "nose congestion". Een verstopte neus, maar ook een loopneus valt hieronder. 

• Leuk 2
1 minuut geleden, DjangoB zei:

Dat is wel heel stellig wat je zegt. 

4% van de mensen met het coronavirus hebben "nose congestion". Een verstopte neus, maar ook een loopneus valt hieronder. 

4% van de bekende gevallen. De gevallen die onder de radar blijven hebben misschien nog wel meer loopneuzen. Ik heb nu een huishouden met drie mensen die keelklachten hebben gekregen in de laatste week. Natuurlijk kan het gewoon een verkoudheid zijn, die krijgen we heel vaak met schoolgaande kinderen.

10 minuten geleden, ThinkAhead zei:

Ondertussen gaat men ook op deze nieuwe dag onverminderd door met hamsteren... Zucht...

Daar had de AH vast nog nooit over durven dromen, dat die hamsterweken tegenwoordig voor zo'n goede omzet zorgen... ?

WC papier raakte aardig op, evenals de potgroentes. Ik zag zelfs een man als een malle met zijn winkelwagentje door de parkeergarage rennen... daarna kwam hij bij de loopband en stond hij als een malle uit te hijgen. Hij had zijn winkelwagentje uiteindelijk helemaal vol.

Wij hebben op ons gemakje in de afgelopen twee of drie weken een voorraadje aangelegd.

19 minuten geleden, duinkonijn zei:

Uit de PZC.

Ziekenhuis ZorgSaam bewaart mondkapjes; niet ondenkbaar dat ze hergebruikt moeten worden

Woordvoerder van ZorgSaam, René Maas. ,,Er wordt momenteel landelijk bekeken of mondkapjes gedesinfecteerd kunnen worden. Dit met het oog op de ontwikkelingen rond de corona-crisis en de toenemende vraag naar mondkapjes.

Dan kunnen ze er 80.000 in het EMC hebben liggen maar als de ellende uitbreekt zijn die ook zo op.

Ik heb hier voor elk lid een Sundström Pandemic Flu Kit staan met extra filters. dat is een Halfgelaatsmasker wat met de meegeleverde filters tot 18 maanden beschermt bij een Pandemie uitbraak en is te ontsmetten in een emmer met alcohol.

Via mijn zaak heb ik de laatste partij binnen europa bij de fabrikant weten af te nemen dus heb er nog wat extra staan (preppers he..?)

MOCHT iemand van hier interesse hebben in een masker dan wil ik graag helpen, heb er alleen niet enorm veel.

Stuur maar een bericht in dit geval!

A2CC70E6-31E9-4012-81D8-0944E4BFD529.png

Pandemic flu kit.pdf

aangepast door Robert J
  • Leuk 3
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...