Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

20 minuten geleden, Info_junky zei:

P.S.: @Bunkerprepper ik zie op de foto allemaal stagieres en ander jong voetvolk. Ik neem aan dat jij intheshadows zat/stond ... ik zie nl geen witte anjer 😜 

Mooi, dat opstapje voor mevrouw.

Trusten mensen 👋

Nou, dat van die stagaires en voetvolk valt echt wel mee hoor...

Over foto's: Ik houd nooit zo van foto's en probeer daar altijd (ook bij dit soort publieke bijeenkomsten) goed op te letten om zo maximaal mogelijk buiten beeld te blijven. 

Ja... goed dat men dus over zo'n opstapje nadenkt... Zette mijzelf ook weer even aan het denken dat beeldvorming bij dit soort crisissituaties heel belangrijk is.

Ik zou het debat nog even blijven volgen als ik jou was. Er zijn een aantal politici zijn die het hem nog heel erg lastig gaan maken qua interrupties en vragen...

O.a. Ome Geert is op oorlogspad!

PS: De maatregel 'geen bezoekers' meer in de 2e kamer zou eigenlijk morgen pas ingaan. Vanwege de aankondiging dat events met meer dan 100 mensen geen doorgang kunnen vinden, is direct na de persconferentie de publieke tribune in de Tweede Kamer ontruimd. Vanavond is de publieke tribune dus helemaal leeg... Bijzonder gezicht zo'n lege publieke tribune...

image.thumb.png.62b836ac75234cb6a667e4e9f3814fc1.png

• Leuk 4

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
11 minuten geleden, Loreen zei:

Na alle spanning voor de Brabanders, bij deze even wat ontspanning. Jongens, we hoeven niet meer te doen alsof, het is nu officieel bekendgemaakt. We zijn niet normaal 😁

"Als je in een normale provincie woont dan mag je gewoon komen werken"

Nou ja zeg... Hoe voelen de Brabanders hier op het forum zich om zo in een hoekje gezet te worden? 😆

Gelukkig was dat maar heel tijdelijk en moet nu iedereen in Nederland die niest thuisblijven!

• Leuk 2

Deze post delen

Soms wil ik wel eens wat posten gewoon als "raar idee". Dit is zo'n post.

We weten dat virussen snel muteren. We weten ook dat virussen er naar tenderen om minder schadelijk maar meer besmettelijk te worden.
Waarom zouden we het virus niet een handje helpen?
Bv door alleen middel en zware gevallen in quarantaine te stoppen, maar de lichte gevallen juist gewoon door te laten doen?

Bedoel je dat dit de gedachte is achter her beleid in Nederland? Want dat is exact wat ze nu doen.

Je kunt idd maar op twee manieren immuun worden. Met vaccin of met overleven van besmetting. Dus de besmetting overleven is vlgs mij in alle landen nu de aanpak. Stoppen kan bijna nergens meer. Behalve in Amerika want daar kan alles.

Dus ze willen ziekenhuis capaciteit zoveel mogelijk reserveren. Vandaar de hoeveelheden thuis isolatie. Omdat ze stiekem al een tijdje niet verwachten dat de het kunnen indammen. Maar ik denk dat ze dat niet hardop kunnen zeggen want dan krijg je een evolutionair psychologisch slecht uit te leggen verhaaltje... "We wegen de kleine kans dat u doodgaat door gebrek aan bescherming tegen besmetting, af tegen de kans dat ons systeem in elkaar sodemietert door gebrek aan crisis capaciteit.
  • Leuk 1

Deze post delen

7 minuten geleden, Loreen zei:

Na alle spanning voor de Brabanders, bij deze even wat ontspanning. Jongens, we hoeven niet meer te doen alsof, het is nu officieel bekendgemaakt. We zijn niet normaal 😁

🤣🤣🤣

• Leuk 1

Deze post delen

4 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Nou ja zeg... Hoe voelen de Brabanders hier op het forum zich om zo in een hoekje gezet te worden? 😆

Ik heb de tekst al wel tien keer gelezen, en moet nog steeds iedere keer serieus hardop gniffelen als ik aankom bij het stukje "in een normale provincie". Dus tenzij dat gegniffel een tot nu toe onbekend corona-symptoom is, heb ik zo het vermoeden dat dit hoekje mij wel bevalt :p

• Leuk 3

Deze post delen

Volgens wetenschappers worden de meeste mensen geinfecteerd door mensen die nog geen symptomen vertonen. 

Coronavirus: most infections spread by people yet to show symptoms – scientists
Findings mean that isolating people once they start to feel ill is less effective than hoped

https://www.theguardian.com/science/2020/mar/12/coronavirus-most-infections-spread-by-people-yet-to-show-symptoms-scientists 

Erg belangrijk research dit. Changes everything. En nog door Nederlanders aan gewerkt ook!

Researchers in Belgium and the Netherlands drew on data from outbreaks in Singapore and Tianjin to work out the “generation interval” for Covid-19.

Hopelijk luisteren de politici ook naar deze experts.
  • Leuk 2

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

My o my... Op Marktplaats ook al nieuwe advertenties met te koop aangeboden toiletpapier! 😂

aangepast door ThinkAhead
  • Leuk 3
  • Niet leuk 1

Deze post delen

Oeps... Rutte jokt hier... Ik heb hier de notitie van het OMT voor mij liggen.

Men schrijft echt in die notitie volgens mij toch echt dat heel Nederland nu in de volgende fase zit en NIET meer in de indamfase...

• Leuk 7

Deze post delen

3 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Men schrijft echt in die notitie volgens mij toch echt dat heel Nederland nu in de volgende fase zit en NIET meer in de indamfase...

Daar heeft 'ie straks vast geen actieve herinnering meer aan

Edit: Heb de eerste termijn van het debat nog een beetje gevolgd, maar heb het maar opgegeven, neem het toch niet meer op. Lange dag gehad. 

aangepast door BlueThunder
  • Leuk 1

Deze post delen

4 minuten geleden, BlueThunder zei:

Dat hoeft hij ook niet te hebben... Er staan nu 4 kamerleden voor de interruptiemicrofoon die allemaal OOK die notitie van het Outbreak Management Team in hun handen hebben...

• Leuk 4

Deze post delen

12 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Hij gaf ook aan dat er mogelijk nieuwe maatregelen zouden komen. Terwijl -als mijn actieve herinnering goed is 😉 - hij in de persconferentie aangaf dat die maatregelen er zouden komen. Dat was een stuk zekerder dan dat hij nu in de kamer ventileert.

In het advies staat inderdaad:

Wij interpreteren dit zodanig dat in meerdere gebieden in Nederland het indammen van de uitbraak niet meer mogelijk is en dat voor heel Nederland de mitigatiefase ingaat. In sommige delen van Nederland waar onderdrukking mogelijk is, wordt dit nagestreefd.

Die tweede zin is waar Rutte zich achter verschuilt qua indamfase.

aangepast door loftprep

Deze post delen

29 minuten geleden, John Durden zei:

Erg belangrijk research dit. Changes everything. En nog door Nederlanders aan gewerkt ook!

Ik denk dat dit ook komt omdat mensen met symptomen (= ziek) toch al thuis blijven.

• Leuk 1

Deze post delen

7 uur geleden, Haskap zei:

Oproep van een Italiaanse arts aan jongeren:

Maar als uw regering of bedrijf traag in gebruik is, wees dan niet die persoon. Neem verantwoordelijkheid. Beperk jezelf voor alles behalve essentiële beweging.

Heel mooi zoals deze arts haar boodschap verwoord.

Zou zeker niet misstaan als open brief in alle dagbladen.

Jammer dat iemand die op een nette , niemand iets verwijtende manier anderen probeert  bewust te maken, dat dan weer in de anonimiteit moet doen.

Dank voor het plaatsen @Haskap !

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 1

Deze post delen

Zoja valt rutte van dissel nu indirect aan door een discussie die ze dagen geleden hebben gehad als voorbeeld te gebruiken?

Deze post delen

20 minuten geleden, BlueThunder zei:

En ik voorspel ook de comeback van de andere dooddoener zoals destijds geintroduceerd met door JP Balkenende:

"Met de kennis van nu ......."

• Leuk 3

Deze post delen

11 minuten geleden, loftprep zei:

Hij gaf ook aan dat er mogelijk nieuwe maatregelen zouden komen. Terwijl -als mijn actieve herinnering goed is 😉 - hij in de persconferentie aangaf dat die maatregelen er zouden komen. Dat was een stuk zekerder dan dat hij nu in de kamer ventileert.

In het advies staat inderdaad:

Die tweede zin is waar Rutte zich achter verschuilt qua indamfase.

Hij zei op de persco dat we nu in de mitigatiefase zitten. Dat betekent vast pompen of verzuipen.

• Leuk 2

Deze post delen

5 minuten geleden, TyrionLannister zei:

Hij zei op de persco dat we nu in de mitigatiefase zitten. Dat betekent vast pompen of verzuipen.

Zie de OMT brief (post hierboven) 😚

Deze post delen

4 minuten geleden, Invictus zei:

En ik voorspel ook de comeback van de andere dooddoener zoals destijds geintroduceerd met door JP Balkenende:

En later bij de parlementaire enquete "Dat kan ik me zo niet herinneren ......."

• Leuk 1

Deze post delen

10 minuten geleden, Invictus zei:

Daar was ie!

• Leuk 3

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...