Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

32 minuten geleden, ThinkAhead zei:

Oké... Maar wat als je nu als hulpverlener alsnog besmet raakt door jouw eigen kind die elke dag naar school gaat? Je wilt als hulpverlener dan toch ook zo min mogelijk lijntjes qua besmetting hebben lopen naar jezelf toe? Wat heb je er nou aan om in een hazmat je werk te doen als je het thuis ook op gaat lopen en alsnog je werk niet kan gaan doen omdat je vervolgens in quarantaine wordt gezet?

Daarom blijft ons kind thuis, het is een bijeenkomst van 100+ mensen plus ik ben vitaal personeel (mn partner kan thuis blijven) oftewel mn kind mag mij niet besmetten, asymptomatisch of niet

• Leuk 10
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

Ik kwam toevallig deze pagina van het RIVM tegen 
https://www.rivm.nl/node/152921

111 new patients, in total 614 positive tested persons

As of today, 111 more persons have tested positive for COVID-19, the disease caused by the novel coronavirus. This brings the total number of positive tested people in the Netherlands to 614. 

A total of 86 patients have been hospitalised, an increase of  24 patients

Dus er ligt momenteel meer dan 10% van de gevallen in het ziekenhuis. (fff rekenen...... 14% dus)

One new patient has been found in the province of Utrecht through a NIVEL monitoring station. This is the second time this happened.

en nog meer info, Ik was deze nog nergens anders tegen gekomen, wordt die wel in het nederlands gecommuniceerd?

• Leuk 3

Bild (duitse krant) heeft twee interessante "filmpjes"

De eerste is een slachtoffersoverzicht in europa van 24-1 tot de 10e van deze maand.  De andere is een wereld overzicht. 

het lukt mij niet ze hier direct neer te zetten, maar als je in de live-stream omlaag scrolt kom je ze vanzelf tegen. 

https://www.bild.de/news/inland/news-inland/coronavirus-erster-toter-in-bayern-fuenfter-todesfall-in-deutschland-69089326.bild.html

• Leuk 1
3 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Uit diverse voorbeelden (het feit dat ik rechtstreeks materiaal kan opvragen bij persvoorlichter van minister Bruins of rechtstreeks kan verzoeken om publicatie op GeenStijl of uit het feit dat ik nu in Den Haag ben) hoop ik dat je kunt afleiden dat ik doorgaans goed geïnformeerd ben en een breed netwerk heb (en ik beschouw overiges het hele prepperforum en jullie als individuele forumleden ook als onderdeel van dat netwerk). ?

nou krijg ik echt zin om te gaan vissen ... maar zal het niet doen

• Leuk 1
Je kunt altijd nog een petitie tekenen...

Radicalere maatregelen tegen COVID-19

COVID-19 (de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus) grijpt om zich heen. In Italië zien we waar dat toe kan leiden: een veel te groot beroep op de zorg, met overvolle intensive cares en onnodige doden tot gevolg. In Nederland gebeurt nog te weinig om zo'n scenario te voorkomen.

https://petities.nl/petitions/radicalere-maatregelen-tegen-covid-19

Jouw petitie @%1;?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ik kwam toevallig deze pagina van het RIVM tegen 
https://www.rivm.nl/node/152921

111 new patients, in total 614 positive tested persons
As of today, 111 more persons have tested positive for COVID-19, the disease caused by the novel coronavirus. This brings the total number of positive tested people in the Netherlands to 614. 
A total of 86 patients have been hospitalised, an increase of  24 patients

Dus er ligt momenteel meer dan 10% van de gevallen in het ziekenhuis. (fff rekenen...... 14% dus)

One new patient has been found in the province of Utrecht through a NIVEL monitoring station. This is the second time this happened.

en nog meer info, Ik was deze nog nergens anders tegen gekomen, wordt die wel in het nederlands gecommuniceerd?

Great. Graag nog even cross posten in Meldingen. Goede info om mee te checken.
  • Moderator
44 minuten geleden, Sterredag zei:

Mail van school van ggd om half 4. Al verouderd. Men sprak nog van 'in aanraking met' of 'uit... .

*knip*

In het hele land moeten mensen met een neusverkoudheid, hoestklachten of keelpijn en eventueel koorts thuisblijven; ze 

En vanaf nu, als ik wel boodschappen moet doen... handschoentjes aan. 

Ff naam van je kind weghalen misschien ?

aangepast door Info_junky
  • Leuk 1

600 besmettingen en 5 doden.

Tijdens het griepseizoen van 2018 waren er ruim 8000 doden. Hoor ik niks of niemand over.

De lente is in China begonnen. Het aantal besmettingen neemt af, en het aantal herstelden toe.

Handen schudden mag niet, want uitwisseling van bacteriën. Desinfectiegel is werkzaam tegen (goede) bacteriën, niet tegen virussen. Virussen worden doorgegeven door hoesten en niezen. Onzinmaatregelen.

Virussen gedijen goed in koud en klam weer.

Binnenkort wordt het weer hier ook beter. Warmer, droger, zonniger en minder wind.

Ik voorspel dat het virus sneller weg is dan dat het is gekomen.

En hou je weerstand en immuunsysteem op peil. Het virus treft vooral ouderen, zieken en zwakken.

IMHO. Storm in een glas water.

aangepast door Peerke
edit
  • Moderator
Zojuist, Peerke zei:

Tijdens het griepseizoen van 2018 waren er ruim 8000 doden. Hoor ik niks of niemand 

...

Hoe triest die overlijdens ook zijn, van die groep hoefde niet 20+% naar het ziekenhuis en ruim 10% aan de beademing.

De problemen zijn zo groot door het gebrek aan beademings-bedden

• Leuk 2
1 minuut geleden, Info_junky zei:

Hoe triest die overlijdens ook zijn, van die groep hoefde niet 20+% naar het ziekenhuis en ruim 10% aan de beademing.

De problemen zijn zo groot door het gebrek aan beademings-bedden

In Italië hebben ze iedereen die verdacht was naar het ziekenhuis gebracht. Vandaar een tekort aan bedden en hulpmiddelen. Had urgentie eerst gepakt.

Het coronavirus in het kort

Het virus verspreidt zich vooral via hoest- en niesdruppeltjes die kort in de lucht hangen. Wie geen symptomen vertoont, vormt amper een besmettingsgevaar.

Een geïnfecteerde persoon besmet gemiddeld twee à drie anderen. Dit aantal kan dalen bij goede voorzorgsmaatregelen.

Verreweg de meeste patiënten hebben milde (griepachtige) klachten.

Bijna alle sterfgevallen betreffen oudere of al zieke mensen. Met voorzorgsmaatregelen kun je deze mensen beschermen.

Lees hier wat de belangrijkste voorzorgsmaatregelen zijn.

4 minuten geleden, Peerke zei:

Tijdens het griepseizoen van 2018 waren er ruim 8000 doden. Hoor ik niks of niemand over.

De lente is in China begonnen. Het aantal besmettingen neemt af, en het aantal herstelden toe.

Binnenkort wordt het weer hier ook beter. Warmer, droger, zonniger en minder wind.

En hou je weerstand en immuunsysteem op peil. Het virus treft vooral ouderen, zieken en zwakken.

Waarom loopt het aantal dan ook gestaag op in landen waar het zo rond de 30 graden is overdag?

• Leuk 3
9 minuten geleden, Peerke zei:

Nog één keer en daarna geef ik het op. Het gaat niet alleen om het aantal doden. Het gaat om het sneeuwbaleffect dat in de zorg zal ontstaan als er relatief veel meer mensen op de IC moeten worden opgenomen, want een heel groot verschil met de griep is dat 20% moet worden gehospitaliseerd (dat percentage ligt bij griep veel lager). Als het eenmaal zo ver is en je een hartaanval krijgt, en verder helemaal corona-vrij bent, ga je toch dood, "want er is geen plaats meer voor u in de herberg." En dát gaat uiteindelijk voor heel veel doden zorgen. Ambulance nodig? Komt niet. Huisarts nodig? Komt niet. Medicijnen op? Zijn er niet. Enzovoort.

Momenteel vallen er 200 doden per dag in Italië.

Dit. Is. Geen. Griep.

aangepast door Vigilant
  • Leuk 14
  • Admin

......Restaurants met meer dan 100 zitplaatsen moeten passende maatregelen nemen om besmetting te voorkomen, De nieuwe maatregelen gelden in elk geval tot 1 april.

https://nos.nl/artikel/2326868-corona-maatregelen-thuisblijven-bij-milde-klachten-evenementen-massaal-afgelast.html

Gaan ze dan op 1 april zeggen dat het allemaal een grap was?

(sorry kon het niet laten ?)

• Leuk 4
1 uur geleden, Hermanusb zei:

@Rijstprepper

als je dit forum een beetje volgt hoeft BP echt geen uitleg te geven.

lees je in ipv mensen die wel heel druk zijn dit soort vragen te stellen.

wat een lullig antwoord tegen iemand die hier nieuw is, en duidelijk niet weet welk draadje hij of zij moet hebben. 

ik ben ook nieuw, en het forum is nogal groot en uitgebreid, alle posts in deze topic lezen kost me al een uur of wat ... dus 

tijd voor een grapje

6AFDA825-F407-40AD-A540-CBBBB3D91420.jpeg

• Leuk 2
32 minuten geleden, Peerke zei:

Handen schudden mag niet, want uitwisseling van bacteriën. Desinfectiegel is werkzaam tegen (goede) bacteriën, niet tegen virussen. Virussen worden doorgegeven door hoesten en niezen. Onzinmaatregelen.

Mijn desinfectant werkt zeer zeker tegen virussen (Myxal) 

Soms wil ik wel eens wat posten gewoon als "raar idee". Dit is zo'n post.

We weten dat virussen snel muteren. We weten ook dat virussen er naar tenderen om minder schadelijk maar meer besmettelijk te worden.

Waarom zouden we het virus niet een handje helpen?

Bv door alleen middel en zware gevallen in quarantaine te stoppen, maar de lichte gevallen juist gewoon door te laten doen?

55 minuten geleden, Vigilant zei:

Nog één keer en daarna geef ik het op. Het gaat niet alleen om het aantal doden. Het gaat om het sneeuwbaleffect dat in de zorg zal ontstaan als er relatief veel meer mensen op de IC moeten worden opgenomen, want een heel groot verschil met de griep is dat 20% moet worden gehospitaliseerd (dat percentage ligt bij griep veel lager). Als het eenmaal zo ver is en je een hartaanval krijgt, en verder helemaal corona-vrij bent, ga je toch dood, "want er is geen plaats meer voor u in de herberg." En dát gaat uiteindelijk voor heel veel doden zorgen. Ambulance nodig? Komt niet. Huisarts nodig? Komt niet. Medicijnen op? Zijn er niet. Enzovoort.

Momenteel vallen er 200 doden per dag in Italië.

Dit. Is. Geen. Griep.

Laat maar zitten. Het is altijd wel op een schaal te plaatsen. Zag er gister nog eentje voorbij komen met TBC erbij, het aantal doden per dag. De complexiteit van het verloop en de bijbehorende dynamiek van covid-19 laten we even buiten beschouwing. Tegen zoveel simpelheid...

aangepast door Solas
  • Leuk 2

https://www.foxnews.com/health/coronavirus-live-plastic-stainless-steel-for-up-to-3-days

Als er dus veel wind staat, hoeveel afstand moet je houden voor je veilig bent????

Of wat kan je nog beetpakken/aanraken in stedelijke omgevingen?

(retorisch)

Dit Is Geen Griep, dat ben ik zeker met Vigilant eens, paniek heeft nog nooit

een goed doel gediend, maar als je geeft om je oudere familieleden/vrienden,

kan het geen kwaad om extra voorzichtig te handelen.

• Leuk 3
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...