Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zojuist, opa zei:

Toch hebben ze wel een punt dat, als alle scholen dicht gaan, er ook veel personeel op cruciale plaatsen weg valt. De impact daarvan moet ook niet onderschat worden.

Want stel je voor dat een groot deel van de verpleegkundigen en agenten (en andere hulpverleners) thuis moet blijven om op de kids te passen?

En een hoe groot percentage van de ouders werkt op zo'n cruciale plek ?
En werken de ouders van kinderen in de andere landen waar de scholen wel dichtgaan niet op cruciale plekken ?

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
4 minuten geleden, opa zei:

Toch hebben ze wel een punt dat, als alle scholen dicht gaan, er ook veel personeel op cruciale plaatsen weg valt. De impact daarvan moet ook niet onderschat worden.

Want stel je voor dat een groot deel van de verpleegkundigen en agenten (en andere hulpverleners) thuis moet blijven om op de kids te passen?

Ik ben voor thuishouden van de kinderen door de ouders/verzorgers die daar toe in staat zijn, ZONDER dat ze de inspectie op hun dak krijgen. De rest van de kinderen kunnen naar diezelfde school, maar dan meer in de trant van BSO (zonder bijkomende kosten en dergelijk)... Iedereen blij.

aangepast door ThinkAhead
  • Leuk 1

Deze post delen

3 minuten geleden, opa zei:

Als Rutte en voorgangers het leven jn NL eens wat minder duur gemaakt zouden hebben is er voor veel mensen niet de noodzaak om beide te werken,

Deze post delen

4 minuten geleden, opa zei:

Dus had ik willen horen of je je kind thuis Mag houden als je wel die mogelijkheid hebt. 

Deze post delen

Zojuist, Sterredag zei:

Dus had ik willen horen of je je kind thuis Mag houden als je wel die mogelijkheid hebt. 

Die info mis ik ook.

Deze post delen

5 minuten geleden, Tammo zei:

En een hoe groot percentage van de ouders werkt op zo'n cruciale plek ?
En werken de ouders van kinderen in de andere landen waar de scholen wel dichtgaan niet op cruciale plekken ?

38% van het zorgpersoneel heeft jonge kinderen (pas gelezen, bron vergeten), dat is hier leidend. Niet het percentage kinderen met ouders in de zorg. 

aangepast door Gijsbert
taalvoud

Deze post delen

Gaat dan alleen op voor de basisscholen en kleuteropvang. Middelbaar en hoger onderwijs kunnen wel zonder pappa/mamma thuis blijven. Toch?

• Leuk 2

Deze post delen

2 minuten geleden, Gijsbert zei:

38% van het zorgpersoneel heeft jonge kinderen (pas gelezen, bron vergeten), dat is het uitganspunt. Niet het percentage kinderen met ouders in de zorg. 

En van die 38% is hoeveel alleenstaand ? Oftewel de partner kan voor de kids zorgen ?

Deze post delen

20 minuten geleden, Huisvrouw zei:

What the rest of Belgium does, I don’t care.”

Dappere burgemeester. Zo'n man verdient een pluim.

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 4

Deze post delen

Oké... Maar wat als je nu als hulpverlener alsnog besmet raakt door jouw eigen kind die elke dag naar school gaat? Je wilt als hulpverlener dan toch ook zo min mogelijk lijntjes qua besmetting hebben lopen naar jezelf toe? Wat heb je er nou aan om in een hazmat je werk te doen als je het thuis ook op gaat lopen en alsnog je werk niet kan gaan doen omdat je vervolgens in quarantaine wordt gezet?

aangepast door ThinkAhead
  • Leuk 3

Deze post delen

1 minuut geleden, Tammo zei:

En van die 38% is hoeveel alleenstaand ?

Geen idee, maar het is wel een dingetje. Ik snap de afweging wel.

Ik zie wel alternatieven: Scholen dicht, maar scholen dan wel laten fungeren als crisisopvang alleen voor kinderen van ouders die werken in vitale processen (zorg, politie etc). Dan heb je daar kleine klubjes kinderen zitten en dus een lagere overdrachtssnelheid over alle kinderen.

• Leuk 11

Deze post delen

Zojuist, Gijsbert zei:

Ik zie wel alternatieven: Scholen dicht, maar scholen dan wel laten fungeren als crisisopvang alleen voor kinderen van ouders die werken in vitale processen (zorg, politie etc). Dan heb je daar kleine klubjes kinderen zitten en dus een lagere overdrachtssnelheid over alle kinderen.

Yes! En op deze manier kan je de hygiëne en leefregels ook beter waarborgen in school.

• Leuk 4

Deze post delen

5 minuten geleden, Sterredag zei:

Dat was vast een van de mogelijkheden die 'ze' besproken hebben. Het gevaar is dan dat mensen alsnog kiezen om de kids thuis te houden, ook al kunnen ze op het werk niet gemist worden.

4 minuten geleden, Huisvrouw zei:

Gaat dan alleen op voor de basisscholen en kleuteropvang. Middelbaar en hoger onderwijs kunnen wel zonder pappa/mamma thuis blijven. Toch?

Als kinderen wat ouder zijn kunnen ze prima zonder ouders thuisblijven.

2 minuten geleden, Tammo zei:

En van die 38% is hoeveel alleenstaand ? Oftewel de partner kan voor de kids zorgen ?

Als ik hier op het werk kijk, dan zie ik dat een heel groot percentage van de werknemers jonge kinderen heeft én een partner in de zorg.

Dus 'ons' bedrijf zou stilvallen op zo'n moment (uitgezonderd van bepaalde kantoorwerkzaamheden die vanuit huis kunnen).

De impact op bijvoorbeeld de bouw zou zeker flink te merken zijn. De economie zou een behoorlijk klap krijgen, en dat is wat ze nu proberen te voorkomen.

Ik kan dus wel begrip opbrengen voor de beslissing. Het ís ook een moeilijke beslissing.

Wil niet zeggen dat ik er achter sta, maar ik kan wel begrip opbrengen voor bepaalde beslissingen

• Leuk 2

Deze post delen

Scholen nu open laten is echt een extreem slecht besluit. Citaat uit dit artikel:

Reports have shown children have the virus in their secretions for up to 22 days So it’s still vital to prevent them from getting it and spreading it to others."

Ofwel: kinderen zijn superverspreiders, die weliswaar zelf nauwelijks ziek worden van het virus, maar het wel heel makkelijk kunnen doorgeven.

Lees hier:

https://www.wsj.com/articles/how-vulnerable-are-children-to-the-new-coronavirus-11583858781

aangepast door Anna Niem
  • Leuk 2

Deze post delen

Zit zelf nu ook in tweestrijd, voel me kiplekker, wel af en toe hoesten en keelpijn, zou dus betekenen dat ik nu thuis moet blijven ?

Deze post delen

3 minuten geleden, Tammo zei:

Zit zelf nu ook in tweestrijd, voel me kiplekker, wel af en toe hoesten en keelpijn, zou dus betekenen dat ik nu thuis moet blijven ?

Sommige mensen vragen we om fysiek contact met anderen te beperken (social distancing). Het gaat dan om mensen die mogelijk besmet geraakt kunnen zijn met het coronavirus. Dat betekent dat zij niet naar hun werk of school mogen.

Ik snap het dilemma wel hoor. Beterschap!

aangepast door Gijsbert

Deze post delen

2 minuten geleden, Tammo zei:

Op Rijksoverheid.nl staat letterlijk:

"Iedereen in Nederland: blijf thuis bij klachten neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Mijdt sociaal contact. Bel pas met huisarts als klachten verergeren." 

Ze gebruiken hierin nu "of" en geen opsomming van klachten dus ja als je dit letterlijk neemt, zou ik zeggen dan moet je thuis blijven toch?

• Leuk 3

Deze post delen

Ik ben het - niet voor het eerst - oneens met veel van de geachte forumleden. Geen enkele maatregel is perfect maar ik ben blij dat niet simpelweg alle scholen worden gesloten. Het zou een ramp zijn voor veel ouders die in de zorg werken of in andere sectoren die van vitaal belang zijn om de samenleving draaiende te houden. Bij gebrek aan oppas die kunnen die mensen in veel gevallen niet meer werken waardoor met name het toch al overbelaste zorgsysteem nog meer onder druk komt te staan. Daarbij is de kans groot dat de grootouders worden ingeschakeld als de scholen sluiten en daar zit een levensgroot probleem. Kinderen die besmet zijn hebben er vaak geen last van en/of vertonen weinig of geen symptomen maar zijn wel besmettelijk. Ouderen zijn de grootste risicogroep en die moet je hier niet aan blootstellen.

Al met al wat mij betreft een wijze maatregel. Voor nu.

• Leuk 4

Deze post delen

@Rijstprepper
als je dit forum een beetje volgt hoeft BP echt geen uitleg te geven.
lees je in ipv mensen die wel heel druk zijn dit soort vragen te stellen.
Vragen mag toch gewoon, BP verwijst er tenslotte zelf naar, er was niets vervelends aan zijn vraag. Laten we behulpzaam blijven naar elkaar, het is al spannend genoeg deze dagen
  • Leuk 13

Deze post delen

17 minuten geleden, Gijsbert zei:

Waarom zijn wij telkens slimmer dan de mensen die beslissingen moeten nemen? 

• Leuk 1

Deze post delen

Je kunt altijd nog een petitie tekenen...

Radicalere maatregelen tegen COVID-19

COVID-19 (de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus) grijpt om zich heen. In Italië zien we waar dat toe kan leiden: een veel te groot beroep op de zorg, met overvolle intensive cares en onnodige doden tot gevolg. In Nederland gebeurt nog te weinig om zo'n scenario te voorkomen.

https://petities.nl/petitions/radicalere-maatregelen-tegen-covid-19

• Leuk 1

Deze post delen

9 minuten geleden, Simurgh zei:

Vragen mag toch gewoon, BP verwijst er tenslotte zelf naar, er was niets vervelends aan zijn vraag. Laten we behulpzaam blijven naar elkaar, het is al spannend genoeg deze dagen emoji8.png

Ik probeer hier alles te lezen, maar heb ook niet meegekregen wat BP bedoelde.

Hoeft ook geen uitleg als daar geen tijd voor is maar kon de vraag goed begrijpen.

Laten we "lief" tegen elkaar blijven

• Leuk 3

Deze post delen

Hoe het wel moet, mailing van Rocycle, een spinning studio voornamelijk in Amsterdam:

Hi Ro'rider,

We wanted to inform you about the latest Coronavirus news. Today the Dutch government announced there will be a limit of maximum 100 people in any location or event. This new situation will go into effect immediately in all Rocycle studios. We have adjusted our booking system only allowing a maximum of 50 riders per class. 

What have we done so far since the Corona outbreak?

Our studio teams have been on top of the situation since the start of it at the end of February. We have intensified our cleaning procedures, cleaning all lockers and door-handles thoroughly every 30 minutes.

We have ordered additional disinfecting gel and extra tissues that you can use at our studio desk or in the studio itself. 

Our ventilation system is running at maximum capacity full time, blowing in 5.000 m3 of fresh air every hour. Trust us, that is a lot of extra oxygen you can use to finish those pyramids!

We kindly ask you to take care of your own health. If you have a little cold or cough we kindly ask you to stay home, drink some tea, watch some Netflix or read a book. It's not only in the benefit of yourself but most important it is in the benefit of the people with a weaker immune system such as the elderly.

For any updates on the current situation we ask you to follow the formal news spread by the RIVM, the Dutch institute for public health and environment.

We will keep you posted on any new development.

• Leuk 3

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...