Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

3 uur geleden, Sterredag zei:

WTF,

In Nederland gaan we het leven van een prematuur gelijk stellen aan die van 80+ ers??!!

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/coronacrisis-vroeggeborenen-en-80-plussers-moeten-als-eerste-plaatsmaken-op-volle-ic~a339334f/

"Sorry kersverse ouders, maar helaas kunnen we je kinds leven niet meer redden omdat wij als land enorm verzaakt hebben in het indimmen van de verspreiding van dit virus."

Als je de ratio even boven de emotie kunt zetten is het een volstrekt logische en verdedigbare keuze. Van deze beide patientengroepen is het aannemelijk dat er gedurende vele weken gebruik gemaakt moet worden van de ic voorziening voordat er zicht is op overleven. In dezelfde tijd kun je misschien met die ene ic plek wel 5 tot 10 anderen laten overleven.

• Leuk 2
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

18 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Bezoeken van de 2de kamer is reeds verboden, U werkt daar?

Nee. Ik zie hier allerlei mensen zitten hoor.

Verbod externe bezoekers gaat morgen pas in... Vanaf dat moment mogen alleen mensen met een persaccreditatie het Tweede Kamer gebouw bezoeken.

Spoileralert... Ik doe andersoortig werk, maar ik ben toevallig ook lid van de NVJ en heb zo'n persaccreditatie ?

• Leuk 4
  • Admin

https://nos.nl/liveblog/2326799-crisisoverleg-kabinet-over-corona-schoolleiders-willen-scholen-sluiten.html

Marathon Rotterdam uitgesteld

De organisatie van de Marathon Rotterdam heeft besloten om de wedstrijd uit te stellen vanwege het coronavirus. De marathon stond gepland op 4 en 5 april, maar dat wordt nu later dit jaar, in elk geval na 19 april. "De organisatie acht het niet verantwoord gezien de laatste ontwikkelingen en huidige situatie om het evenement plaats te laten vinden. 

• Admin
2 minuten geleden, Invictus zei:

Als je de ratio even boven de emotie kunt zetten is het een volstrekt logische en verdedigbare keuze. Van deze beide patientengroepen is het aannemelijk dat er gedurende vele weken gebruik gemaakt moet worden van de ic voorziening voordat er zicht is op overleven. In dezelfde tijd kun je misschien met die ene ic plek wel 5 tot 10 anderen laten overleven.

Met ratio kan ik de 80+ ers nog handelen, maar niet de prematuren. 
Die nog een heel leven voor zich kunnen hebben. Waarbij het volstrekt de schuld is van hoe de overheid hiermee is omgegaan.

Wat ik zei, sorry kersverse ouders, maar we laten je kind nu doodgaan, want de overheid heeft verzaakt op tijd de juiste maatregelen te treffen. Hoewel het ook echt erg is voor die ouderen, is oma dood laten gaan net iets minder heftig dan pas geboren brusje dood laten gaan.

• Leuk 3

https://www.newsweek.com/young-unafraid-coronavirus-pandemic-good-you-now-stop-killing-people-opinion-1491797

Oproep van een Italiaanse arts aan jongeren:

JONG EN NIET BANG VAN DE CORONAVIRUS PANDEMIE? GOED VOOR JE. STOP NU MET HET VERMOORDEN VAN MENSEN

Ik ben een dokter in een groot ziekenhuis in West-Europa. Naar jou Amerikanen (en jij, Britten) kijken in deze nog vroege dagen van de coronavirus pandemie is als het kijken naar een bekende horrorfilm, waarin de hoofdrolspelers zich wederom in paren splitsen of besluiten een rondleiding door een donkere kelder te maken.

De echte versies van dit gedrag doen alsof dit slechts een griep is; scholen open houden; doorgaan met uw vakantiereisplannen en dagelijks naar kantoor gaan. Dit is wat we in Italië hebben gedaan. We waren zo zelfgenoegzaam dat we, zelfs toen mensen met coronavirus-symptomen opdoken, elk afschreven als een akelige griep. We hielden de economie draaiende, richtten de vingers op China en spoorden toeristen aan om te blijven reizen. En de meesten van ons zeiden tegen onszelf en tegen elkaar: dit valt mee. We zijn jong, we zijn fit, we zullen het redden, ook al vangen we het.

Twee maanden snel vooruit, en we verdrinken. Statistisch gezien - te oordelen naar de curve in China - zijn we nog niet eens op het hoogtepunt, maar ons sterftecijfer is meer dan 6 procent, het dubbele van het bekende mondiale gemiddelde.

Zet statistieken opzij. Hier is hoe het er in de praktijk uitziet. De meeste van mijn jeugdvrienden zijn nu artsen in Noord-Italië. In Milaan, in Bergamo, in Padua, moeten ze kiezen tussen intubatie van een 40-jarige met twee kinderen, een 40-jarige die fit en gezond is zonder comorbiditeiten, en een 60-jarige met hoge bloeddruk, omdat ze niet genoeg bedden hebben. In de gang wachten ondertussen nog eens 15 mensen die al nauwelijks ademen en zuurstof nodig hebben. 

Het leger probeert een aantal van hen met helikopters naar andere regio's te brengen, maar het is niet genoeg: de stroom is gewoon te veel, te veel mensen worden tegelijkertijd ziek.

We wachten nog steeds op het hoogtepunt van de epidemie in Europa: waarschijnlijk begin april voor Italië, half april voor Duitsland en Zwitserland, ergens rond die tijd voor het VK. In de Verenigde Staten is de infectie nog maar net begonnen.

Maar totdat we de piek voorbij zijn, is de enige oplossing het opleggen van sociale beperkingen.

En als je regering aarzelt, zijn deze beperkingen aan jou. Blijf zitten. Reis niet. Annuleer die familiereünie, het promotiefeest en het grote avondje uit. Dit is echt rot, maar dit zijn speciale tijden. Neem geen risico's. Ga niet naar plaatsen waar je met meer dan 20 personen in dezelfde ruimte bent. Het is niet veilig en het is het niet waard.

Maar waarom de urgentie, als de meeste mensen het overleven?

Dit is waarom: dodelijkheid is de verkeerde maatstaf. Het vangen van het virus kan je leven op veel, veel meer manieren verpesten dan alleen maar je te doden. 'We zijn allemaal jong' - oké. 'Zelfs als we de bug krijgen, zullen we overleven' - fantastisch. Wat dacht je van vier maanden fysiotherapie nodig te hebben voordat je je weer mens voelt. Of littekenweefsel in uw longen krijgen en uw activiteitenniveau de rest van uw leven beperken. Om nog maar te zwijgen over het feit dat je alle kans hebt om een andere bug in het ziekenhuis op te lopen, terwijl je wordt behandeld of wacht om te worden gecontroleerd met een immuunsysteem dat wordt afgeleid, zelfs door het vals alarm van een gewone griep. Geen enkele reis voor zaken of plezier is dit risico waard.

Nu is de kans groot dat u coronavirus oploopt en mogelijk niet eens symptomen krijgt. Super goed. Goed voor je. Heel slecht voor iedereen, van je eigen grootouders tot de willekeurige oudere persoon die een paar haltes in de metro stapte nadat je was uitgestapt. Je bent in orde, je niest of hoest amper, maar je loopt rond en je doodt een paar oude dames zonder het te weten. Is dat eerlijk? Vertel jij mij het.

Mijn persoonlijke en professionele kijk: we hebben allemaal de plicht om te blijven zitten, behalve om heel speciale redenen, zoals je gaat werken omdat je in de gezondheidszorg werkt, of je moet een leven redden en iemand naar het ziekenhuis brengen, of gaan op zoek naar eten zodat je kunt overleven. Maar wanneer we in deze fase van een pandemie komen, is het echt belangrijk om de bug niet te verspreiden. Het enige dat helpt, is sociale beperking. In het ideale geval zou de overheid die instructie moeten geven en een financiële terugval moeten bieden - ondernemers compenseren, de financiële last voor iedereen zoveel mogelijk verlichten en de prikkel verminderen om uw leven of dat van anderen te riskeren om rond te komen. Maar als uw regering of bedrijf traag in gebruik is, wees dan niet die persoon. Neem verantwoordelijkheid. Beperk jezelf voor alles behalve essentiële beweging.

Dit is epidemiologie 101. Het is echt rot. Het is extreem - maar gelukkig hebben we niet elk jaar pandemieën van dit geweld. Dus zit er maar buiten. Blijf zitten. Reis niet. Het is het absoluut niet waard.

Het is de burgerlijke en morele plicht van iedereen, overal ter wereld, om deel te nemen aan de wereldwijde inspanning om deze bedreiging voor de mensheid te verminderen. Om bewegingen of reizen uit te stellen die niet essentieel zijn, en om de ziekte zo min mogelijk te verspreiden. Veel plezier in juni, juli en augustus wanneer dit - hopelijk - voorbij is. Blijf Veilig. Succes.

De auteur is een senior arts in een groot Europees ziekenhuis. Ze vroeg om anoniem te blijven omdat ze niet bevoegd was om met de pers te spreken.

• Leuk 4

Mocht het tegenvallen met de maatregelen, dan is er ook een petitie:

Radicalere maatregelen tegen COVID-19

COVID-19 (de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus) grijpt om zich heen. In Italië zien we waar dat toe kan leiden: een veel te groot beroep op de zorg, met overvolle intensive cares en onnodige doden tot gevolg. In Nederland gebeurt nog te weinig om zo'n scenario te voorkomen.

https://petities.nl/petitions/radicalere-maatregelen-tegen-covid-19

• Leuk 2
  • Moderator
3 minuten geleden, Sterredag zei:

Met ratio kan ik de 80+ ers nog handelen, maar niet de prematuren. 
Die nog een heel leven voor zich kunnen hebben. Waarbij het volstrekt de schuld is van hoe de overheid hiermee is omgegaan.

Wat ik zei, sorry kersverse ouders, maar we laten je kind nu doodgaan, want de overheid heeft verzaakt op tijd de juiste maatregelen te treffen. Hoewel het ook echt erg is voor die ouderen, is oma dood laten gaan net iets minder heftig dan pas geboren brusje dood laten gaan.

Wat ik las was jonger dan 24 weken genoemd. 

Vanaf 28 weken gaat het overleven ìets makkelijker, van 32 en 37 weer stukken makkelijker.  

Uiteraard is het een onmenselijke overweging maar als ze dan moeten kiezen in het gevecht om leven is jonger dan 24 weken een te begrijpen overweging. 

Ik hoop dat die grens niet veranderd... het zijn bizarre tijden....

2 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Daar kan hij in het kader van vertrouwelijkheid nu even niets over meedelen.....! ?

( Sorry,inkoppertje)

groet,mevr.Grijpstra

Ik denk dat ik als ik AFK/offline ben @mevr.Grijpstra tot secretaresse en woordvoerder kan benoemen als het gaat om dit soort vragen ?

Nee. Ik wil niet per se geheimzinnig doen over mijn werkzaamheden, maar voor dit moment voegt informatie daarover even niks toe aan de discussie over de aanpak van het coronavirus.
Als je wilt weten waarom ik op dit forum actief ben, lees dan even mijn post van tig pagina's terug waarin ik uitleg waarom ik actief ben.

Uit diverse voorbeelden (het feit dat ik rechtstreeks materiaal kan opvragen bij persvoorlichter van minister Bruins of rechtstreeks kan verzoeken om publicatie op GeenStijl of uit het feit dat ik nu in Den Haag ben) hoop ik dat je kunt afleiden dat ik doorgaans goed geïnformeerd ben en een breed netwerk heb (en ik beschouw overiges het hele prepperforum en jullie als individuele forumleden ook als onderdeel van dat netwerk). ?

• Leuk 12
10 minuten geleden, Gijsbert zei:

Af en toe een glimlach is goed voor de weerstand, al moet je letten op je bloeddruk.

Prachtig beeld! Dankjewel.

Voor de duidelijkheid... deze foto is niet specifiek gemaakt met een nederlander rechts. Hier is op een bestaande foto met tekst afgebeeld hoe Nederland zich gedraagt tijdens deze crisis.

Voorzitter heeft het lopende VAO (debat in plenaire zaal) precies om 13.58 uur af weten te ronden.

Er is nu geschorst tot 14.30 uur om iedereen de gelegenheid te geven om de persconferentie te kunnen horen.

BP

Update: volg NPO 1 voor het actuele journaal. Dat journaal zal worden onderbroken zodra het overleg op justitie en veiligheid is afgerond.

De verwachting is dat dat overleg nog zeker een half uur zal duren.

Het debat is verplaatst naar 18.30 uur.

• Leuk 1
13 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Aha, dan gaan er nu noodmaatregelen afgekondigd worden?

Het kabinet MOET nu eigenlijk wel met een aangescherpte reactie komen omdat het aantal besmettingen zo enorm toeneemt én omdat de gevolgen van de maatregelen die de VS neemt (geen reizigers uit NL meer naar de VS) enorm drastisch zijn.

Daarnaast heb ik toevallig 'in het voorbijgaan' allerlei heel zorgelijke plaatjes en sheets gezien waaruit ik niet kan citeren, maar waarvan ik wel zeg:
Allemachtig! Er moet nu iets gebeuren!

Ik begreep zojuist van iemand die heel goed ingevoerd is dat het kabinet niet vanavond opnieuw de kaart 'Minister Bruins, u toont te weinig daadkracht' toegespeeld wil krijgen. Als Bruins vanavond wederom te weinig daadkracht verweten kan worden, dan zouden diverse politieke partijen bereid zijn om daar op termijn consequenties aan te verbinden.

Probleem schijnt wel te zijn dat alle bewindspersonen in iedere vraaggesprek tot nu toe zeggen 'We volgen de adviezen van de experts van het RIVM'.
Op dit moment komen er links en rechts steeds meer experts die zich (allemaal nog netjes, maar tussen de regels door wel duidelijk!) afzetten TEGEN het RIVM beleid. Het RIVM en het Outbreak Management Team staan voor de lastige taak: nu strengere maatregelen (en als het meevalt dan verwijt iedereen het RIVM dat men te drastisch was), of doorgaan op de huidige lijn (en dan verwijt iedereen als het straks misgaat het RIVM dat ze te weinig gedaan hebben).

Bedenk wel: de economische, financiële en operationele aspecten van verdere strengere maatregelen zijn enorm!

Dit zijn geen gemakkelijke keuzes.

Ik moet nu terug het overleg in.

Houdt NPO live 1 en NPO Politiek 24 in de gaten en volg in ieder geval (als je kunt en geïnteresseerd bent) het plenaire debat om 18.30 uur.

afbeelding.png.fb47484a680d7c4c5aa42b36c67673e8.png

• Leuk 8
  • Admin
24 minuten geleden, Info_junky zei:

Wat ik las was jonger dan 24 weken genoemd. 

Vanaf 28 weken gaat het overleven ìets makkelijker, van 32 en 37 weer stukken makkelijker.  

Uiteraard is het een onmenselijke overweging maar als ze dan moeten kiezen in het gevecht om leven is jonger dan 24 weken een te begrijpen overweging. 

Ik hoop dat die grens niet veranderd... het zijn bizarre tijden....

Je zal je kindje er maar hebben liggen zeg! Idd bizarre tijden.... en dat NL het zover heeft laten komen, dat dit nu een reeële optie wordt.

Het kabinet houdt op dit moment crisisoverleg. Rond 15.00 uur geeft premier Rutte een persconferentie.

De NOS zendt die uit in een extra Journaal op NPO 1, NOS.nl, de NOS-app, Facebook en YouTube. Op NPO Nieuws is de hele uitzending, die begint om 14.45 uur, te volgen met een gebarentolk. Op NPO Radio 1 maakt Nieuws en co vanaf 14.45 uur een lange uitzending over de coronacrisis.

Bron: NOS.nl

• Leuk 1
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...