Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

• Admin

https://www.destentor.nl/buitenlands-voetbal/la-liga-voor-twee-weken-stilgelegd-spelers-real-madrid-in-quarantaine~adbe9dc6/

La Liga voor twee weken stilgelegd, spelers Real Madrid in quarantaine

De komende twee speelrondes in de Spaanse voetbalcompetitie gaan niet door. Dat heeft La Liga, zoals de Spaanse competitie heet, laten weten. 

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

51 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Op nos landelijke vereniging van schoolleiders willen alle scholen dicht!!!

https://nos.nl/liveblog/2326799-schoolleiders-willen-alle-scholen-dicht-crisisoverleg-in-den-haag.html

Nu moet de regering wel volgen. Die gaan hele moeilijke vragen krijgen:

"U trof in eerste instantie milde maatregelen om de economie te ontzien. Wat zijn de economische gevolgen van het feit dat Amerika het luchtruim voor heel Europa heeft gesloten vanwege het huidige beleid, en dat KLM met 30.000 werknemers nu op omvallen staat?"

"De scholen willen zelf dicht. Waarom moeten ze van u toch open blijven?"

Succes, Mark Rutte. Je zult het nodig hebben.

aangepast door Vigilant
  • Leuk 6
  • Admin
Zojuist, Vigilant zei:

Nu moet de regering wel volgen. Die gaan hele moeilijke vragen krijgen:

"Had u ook voorzien dat Amerika het luchtruim voor heel Europa zou sluiten?"

"De scholen willen zelf dicht. Waarom moeten ze van u toch open blijven?"

Succes, Mark Rutte. Je zult het nodig hebben.

Ben benieuwd wat Kutte gaat zeggen na hun spoedoverleg van 13.00 uur.

(ow sorry.. Rutte)

• Leuk 3

Ik zit eigenlijk AFK/offline vanwege een shitload aan crisiscoördinatiewerkzaamheden ivm wat ons allemaal te wachten staat... maar onderstaande bericht kwam binnen en ik wilde jullie dit bericht met het oog op het kamerdebat van 14.00 niet onthouden

Zoals bekend had ik de alle slides die getoond werden tijdens de technische briefing die dinsdag gehouden werd opgevraagd.

Ik had bovendien gevraagd om die gegevens te mogen ontvangen VOORDAT vanmiddag om 14.00 uur het plenaire debat in de Tweede Kamer aanvangt.

Zojuist in de mail ontvangen van de persvoorlichter van Minister Bruins:

Beste xxxx

Via mijn collega van het RIVM is de vraag binnen gekomen om de documenten en slides te ontvangen van de technische briefing. Die stuur ik je hierbij toe.

Met vriendelijke groet,

xxxx
Social media adviseur / persvoorlichter minister Bruins
.................................................................................
Directie communicatie
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
.................................................................................
M: 06-4493xxxx
E: xxxx@minvws.nl

Ik heb voor de goede orde de slides als afbeeldingen in de twee volgende posts opgenomen.

PS: Er is één dingetje dat mij triggerde.. Een van de bestanden heet 'Voorbereiding grootschalige uitbraak 2e kamer media.pdf'.

Die toevoeging media doet mij vermoeden dat er nog mogelijk andere versie is waar mogelijk meer informatie instaat. Uiteraard heb ik direct een Wob verzoek ingediend bij zowel de commissie (Tweede Kamer) als bij het RIVM. Dat soort Wob-verzoeken kunnen heel lang duren, maar ik vond dat ik toch die informatie moest opvragen. Als er straks een parlementaire enquete volgt, dan hoeven dan niet naar 'verloren bestanden' te zoeken.

• Leuk 16

Slides RIVM 10 maart 2010

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_01.thumb.jpg.ce910a7c3f24754d6277b6b8a0f488c5.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_02.thumb.jpg.06f6d1c0d02d31688cc8e370dcdfd4c8.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_03.thumb.jpg.5c110ce9e8733a3f03f252b58002c7ac.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_04.thumb.jpg.8e978ee9f9652901385d48c80aa3ba2b.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_05.thumb.jpg.99af0af4c17bb98864661842b030f99a.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_06.thumb.jpg.9b3a167933829fed7b5a708656f81dac.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_07.thumb.jpg.a2e2b4ca3a19a6dabc9ff51baa62d5fb.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_08.thumb.jpg.133b31a52819938425d313655c5f4db7.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_09.thumb.jpg.2ba47b6b2d00a0e996f24b007bd59977.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_10.thumb.jpg.d476d9b6c697b2632573c915c9cb22ad.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_11.thumb.jpg.70a410c19c10e79bf0c09fff905b34e3.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_12.thumb.jpg.d2d58fe6f94e871f430ba3537c099b0d.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_13.thumb.jpg.3021de1bd3946c53056b898febbdf808.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_14.thumb.jpg.a205e1c79b873bab2b8b0270beea5acb.jpg

nCoVTweedeKamerTechBriefing10_03.2020v3_Pagina_15.thumb.jpg.d5bf139b943ead30feba85ba0406a66e.jpg

PS: Sheet 13 is in het originele bestand ook leeg. Ik heb die sheet toch gewoon bijgevoegd..

Dit is het hele bestand.

LET OP! Bij citeren s.v.p. niet alle sheets in je citaat opnemen, maar alleen de sheet waar je het over wilt hebben!

• Leuk 11

Het plaatje op sheet 6 is heel interessant.

Let op. Dit plaatje is natuurlijk 2 dagen oud (het is de visuele weergave van de besmettingen van het virus, geprojecteerd vanaf 4 maart (en ik neem aan tot en met 8 of 9 maart).

Dit geeft een inkijkje in de reden waarom initieel alleen voor Noord-Brabant gekozen was om de maatregelen daar te concentreren (rode bolletjes = nieuwe sequences, en ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt dat dit mensen zijn waarvan nog geen contactonderzoek beschikbaar is. Voor een groot deel van de eerste besmettingen was nog WEL in kaart te brengen wie wie besmet had (overige kleurtjes), maar bij de rode bolletjes dreigen de verschillende GGD's (en zeker die in Brabant) het werk qua contactonderzoek niet meer aan te kunnen.

Op basis van het aantal rode bolletjes dat langzaam maar zeker verschijnt voor de rest van Nederland sluit ik niet uit dat we in heel Nederland met 'Brabantse' maatregelen te maken zullen krijgen.

Ik vond deze afbeeldingen dusdanig voor jullie beeldvorming van belang dat ik even mijn AFK-zijn doorbrak en even dit materiaal wilde uploaden!

BP

string.thumb.png.60713717bd1e545bb681ef10d56dcac6.png

PS: De beeldkwaliteit van het plaatje is verder niet beter te krijgen. De informatie bij de bolletjes is qua resolutie ook in het origineel niet leesbaar.

Ook het plaatje 'testresultaat per ziekenhuis' is nuttig om te bekijken a) omdat je ziet welke ziekenhuizen getest zijn en b) ONDER de ziekenhuizen ligt een gekleurd plaatje met 'aantal meldingen per gemeente'.

afbeelding.png.c588fa60b5cb0d2bde8665c5165d06db.png

• Leuk 13
  • Admin

Dat moment dat je nichtje haar prepperstante belt met de vraag: 

"wanneer is het goede moment om te denken "nu moet ik echt iets gaan doen en wat extra in huis halen ivm corona"

Mijn antwoord: "twee maanden geleden"

Maar goed als tip maar meegegeven vooral te zorgen voor luiers en babyvoeding iets extra op voorraad en wat basis rijst en pasta in huis halen en paracetamol. Gewoon voor het geval er mensen als een gek gaan hamsteren.

• Leuk 4

Als je geen zin meer heb om bezorgde telefoontjes te beantwoorden:

Telefoonstoring in Nijmegen

Home NieuwsTelefoonstoring in Nijmegen

12 maart 2020

Op dit moment is er een telefoonstoring in Nijmegen. Dit betekent dat onze telefoonlijnen niet bereikbaar zijn, ook de corona-informatielijn niet. Wij houden u op de hoogte.

https://ggdgelderlandzuid.nl/nieuws/telefoonstoring-in-heel-nijmegen/

Even checken: Geen provider meldt storingen in Nijmegen.

https://allestoringen.nl/

Hoe is het bij andere GGD's?

• Leuk 1
  • Moderator

Brainfart:

Alle burger initiatieven komt ze natuurlijk goed uit.

Alles waar om gevraagd wordt levert minder/ geen rellen op ? 

En de social shaming gaat nu snel.

Zie indoor Brabant, de NS enz.

Komen ze 'vanzelf' daar waar ze wezen willen zonder opgelegde dwang

• Leuk 1
32 minuten geleden, Waxine zei:

En debat 18.30 uur dacht ik?

Met o.a. Bruins en waarschijnlijk Rutte.

Debat stond voor 14.00 uur gepland.

(Weet ik toevallig, want ik ben daar nu ? )

https://www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws/debat-over-coronavirus

Ik weet alleen niet of het debat op tijd zal beginnen.

Ik hoor hier in de wandelgangen (letterlijk de wandelgangen) dat EERST de persconferentie zal volgen (waarop mogelijk extra maatregelen zullen worden afgekondigd). Het debat met Bruins vindt dan plaats NA die persconferentie.

De kamervoorzitter is nu al haast aan het maken om de 2e termijn van de kamer van het nu lopende VAO zo snel af te ronden dat 2e kamerleden zelf de perconferentie (van afstand) kunnen volgen om geïnformeerd te zijn...

Update: de kamervoorzitter is erin geslaagd om het lopende VAO inderdaad precies om 13.58 af te ronden zodat mensen die dat willen straks de persconferentie kunnen zien.

Bezoek

Vandaag is trouwens de laatste keer dat je als publiek de Tweede Kamer kunt bezoeken.

Vanaf morgen gaat de Tweede Kamer op slot voor alle externe bezoekers en vanaf morgen zijn alleen journalisten nog welkom op de publieke tribune...

afbeelding.png.1645701fa94f1259dc024af60eb3df62.png

Bron: https://www.tweedekamer.nl/contact_en_bezoek/bezoek_de_tweede_kamer

• Leuk 7
  • Admin
28 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

@John Durden @Dimidrie @B100 @Info_junky @Huisvrouw

Ik besloot net na de 3 posts dat ik het plaatje van sheet 6 even als los plaatje wilde inbrengen.

Kunnen jullie even jullie tussenliggende posts verwijderen (knippen en plakken in een nieuwe post) zodat alle plaatjes weer aaneengesloten staan?

Thanx!

BP

Ik zal de postst samenvoegen en er tussenuit halen

• Leuk 2
  • Admin

@Huisvrouw zei:

Ik lees zojuist op de guardian dat Ierland ook zijn scholen gaat sluiten.

Ireland’s taoiseach Leo Varadkar has announced the closure of all schools, colleges and childcare facilities from tomorrow as part of a partial lockdown that will apply from 6pm tonight until 29 March.

@Info_junky zei:

1 uur terug, mevr.Grijpstra zei:

Ja,alles in het nette natuurlijk!

Ff serieus, ik ken de film niet (Justin Timberlake eerlijk gezegd ook niet,was enkel afgegaan op de foto),mss moet ik maar eens meer films gaan kijken.

(En wat minder hier op het fo......)

En, kun je het allemaal nog een beetje bijbenen met alle corona-drukte?

groet,mevr.Grijpstra

Ja gelukkig wel. Pak mn rust nu op tijd en tussendoor ? lief dat je het vraagt! 

Als je nu toch alle tijd hebt zou ik me eens gaan verdiepen in Agenda 2030 van de Verenigde Naties en de 17 Social Development Goals (SDG's) waar 190+ landen zich aan gecommiteerd hebben.

Je ziet het terug in alles wat er nu speelt omtrent boeren, onderwijs, de bouw, gendergedoe maar ook voltooid leven enz. 

Google voor de grap op "SDG Nederland" en kies dan 'foto's'. Krijg je een idee wie meedoet & waar het allemaal speelt.

Het CBS doet onderzoek en zet vinkjes over onze commitment en voortgang. Op CBS website staat een verslag. Zal zo link toevoegen. Ze moeten (jaarlijks?) verslag doen. 

Linkje: https://www.cbs.nl/nl-nl/zoeken/?query=Sdg  

Klikkerdeklik: https://www.cbs.nl/en-gb/publication/2018/10/the-sdgs-the-situation-for-the-netherlands

En als dat kwartje zachtjes gevallen is kan je met dat in je achterhoofd kijken op Netflix naar The 3% . 

Ik ga verder met was vouwen ? 

En: GOGO ? onderwijs. Ben benieuwd.

Ik zei al eerder dat de redenatie omtrent basisonderwijs open houden ik kan volgen. Maar dat ik twijfel aan haalbaarheid.

Ben benieuwd.

*zetTVaan

• Leuk 1
  • Admin
10 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Debat stond voor 14.00 uur gepland.

(Weet ik toevallig, want ik ben daar nu ? )

2 minuten geleden, Waxine zei:

Oh top?

Verkeerd verstaan dan?

Volgens mij is dit wat anders dan dit?:

https://nos.nl/liveblog/2326799-schoolleiders-willen-alle-scholen-dicht-crisisoverleg-in-den-haag.html

Om 13.00 uur is er in Den Haag crisisoverleg tussen de betrokken ministers. Na afloop zal premier Rutte een persconferentie geven. De NOS zal de persconferentie live uitzenden op NPO 1, NPO Radio 1 en op NOS.nl.

Want het debat van 14.00 uur is live te volgen, dit crisisoverleg niet, waarbij de persconferentie live uitgezonden zal worden.

?? Hoe zit dit nu?

• Leuk 2
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...