Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

12 minuten geleden, Cpre zei:

Ik had de verwachting dat ze vandaag met wat serieuzere maatregelen komen na het debat. Maar als je dan dat bericht van Van Dissel ziet is het hopen dat ze de poule van 'experts' die belangrijk advies geven eens laten rouleren. 

Precies. Het is vooral nu nog indammen, morgenavond verwacht ik wel enkele nieuwe maatregelen. Ik hoop er tenminste op. Zolang de overheid niet erkent dat het al besmettelijk is zonder symptomen, gaan ze gewoon niet meer doen dan thuis-isolatie. Men wil geen paniek, de economische motor is erg belangrijk.

Een van de bronnen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/12/ook-met-weinig-symptomen-is-covid-19-al-besmettelijk-a3993534

"Mensen die besmet zijn met het nieuwe coronavirus Sars-CoV-2 produceren al in een vroege fase van de besmetting grote hoeveelheden virusdeeltjes, ook als ze alleen milde verkoudheidachtige klachten hebben. Mensen met milde Covid-19 zijn waarschijnlijk na ongeveer tien dagen niet meer besmettelijk. "

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
1 uur geleden, Huisvrouw zei:

Ik keek net even bij AH-online en alle bezorgtijden voor vrijdag en komende zaterdag zitten vol! Dit is werkelijk nooit het geval. Ook bezorgen ze vanaf nu in heel NL tot de voordeur (niet meer in huis) en ook bij Domino's zetten ze de pizza op de stoep en moet je hem zelf uit de tas halen. Bij de NS moet je je OV kaart zelf tegen de handscanner aanhouden. Kortom de paniek slaat toe. 

En ik voel me zelf ook niet zo relaxed....

Bedacht me net dat, omdat de grote banken en bedrijven (zoals Tata Steel) afgelopen dagen testen of thuiswerken goed gaat , die misschien al ingelicht zijn?

Ik denk niet dat de paniek toeslaat. Ik denk dat er over is nagedacht en dat dit verstandige maatregelen zijn om besmetting met het Coronavirus zo lang mogelijk uit te stellen. Uiteindelijk zal een groot deel van de bevolking besmet raken maar dan vlakt de piek wat af en kan de gezondheidszorg het (net) aan. Hopen we ... 

• Leuk 1

Deze post delen

WTF,

In Nederland gaan we het leven van een prematuur gelijk stellen aan die van 80+ ers??!!

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/coronacrisis-vroeggeborenen-en-80-plussers-moeten-als-eerste-plaatsmaken-op-volle-ic~a339334f/

Coronacrisis: vroeggeborenen en 80-plussers moeten als eerste plaatsmaken op volle ic

NIJMEGEN - Als het aantal mensen dat levensbedreigend ziek van corona wordt oploopt, zijn extreem premature kinderen (tot 24 weken) en tachtigplussers de eersten die plaats moeten maken op de intensive care. Dat is mogelijk over twee weken al het geval. ,,Het wordt kantje boord.’’

"Sorry kersverse ouders, maar helaas kunnen we je kinds leven niet meer redden omdat wij als land enorm verzaakt hebben in het indimmen van de verspreiding van dit virus."

• Leuk 2
  • Niet leuk 1

Deze post delen

Het is al erg genoeg dat we onderscheid maken,

dat een modern land onvoldoende is voorbereid op iets waar we allemaal van wisten dat het ging komen.

• Leuk 1

Deze post delen

Wat me eigenlijk mateloos ergerd.

iemand die doelbewust naar Italie vertrokken is en een beetje ziekelijk bij thuiskomt wordt getest.

dan staat er in het nieuws.

is met milde klachten in thuis isolatie,

zo'n figuur wist toch dat er een virus in Italie zat?

iemand die doodziek is, koorts enz enz die wordt niet getest want hij of zij is niet in noord Italie geweest met als gevolg dat ze laat of te laat geholpen gaan worden waardoor ze met wat pech hieraan zullen overlijden,

• Leuk 2

Deze post delen

12 minuten geleden, Sterredag zei:

WTF,

In Nederland gaan we het leven van een prematuur gelijk stellen aan die van 80+ ers??!!

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/coronacrisis-vroeggeborenen-en-80-plussers-moeten-als-eerste-plaatsmaken-op-volle-ic~a339334f/

"Sorry kersverse ouders, maar helaas kunnen we je kinds leven niet meer redden omdat wij als land enorm verzaakt hebben in het indimmen van de verspreiding van dit virus."

Verder "geen enkele tegenspraak" tussen deze berichten uit het veld en de uitspraak van de RIVM van vanmorgen.....😩😩 Maar geen zorgen voor familie Van Dissel hoor. Papa zal niet worden ontslagen voor 'grove nalatigheid, de massale sterfte ten gevolge hebbende'. Hoe kon hij dat nou weten? Hij had toch ook geen glazen bol?

Er is hier verder ook niets tegen te doen dan individueel je omgeving scherp houden. Je ziet het tij van de publieke opinie langzaam keren. Hopelijk gaat dat niet lijden tot paniek.

JD 

• Leuk 1

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)
2 minuten geleden, Hermanusb zei:

Wat me eigenlijk mateloos ergerd.

iemand die doelbewust naar Italie vertrokken is en een beetje ziekelijk bij thuiskomt wordt getest.

dan staat er in het nieuws.

is met milde klachten in thuis isolatie,

zo'n figuur wist toch dat er een virus in Italie zat?

iemand die doodziek is, koorts enz enz die wordt niet getest want hij of zij is niet in noord Italie geweest met als gevolg dat ze laat of te laat geholpen gaan worden waardoor ze met wat pech hieraan zullen overlijden,

Net als dat ik zag dat er in Arnhem ook een soorgelijk geval is geregistreert maar dan uit Azië kwam en ziek werd. Duh... Lekker blijven importeren maar.

aangepast door ThinkAhead

Deze post delen

1 minuut geleden, John Durden zei:

Verder "geen enkele tegenspraak" tussen deze berichten uit het veld en de uitspraak van de RIVM van vanmorgen.....😩😩 Maar geen zorgen voor familie Van Dissel hoor. Papa zal niet worden ontslagen voor 'grove nalatigheid, de massale sterfte ten gevolge hebbende'. Hoe kon hij dat nou weten? Hij had toch ook geen glazen bol?

Van Dissel, Rutte en Bruins zullen de geschiedenis ingaan als Chamberlains, voor eeuwig geridiculiseerd in de geschiedenisboeken. 

• Leuk 1

Deze post delen

13 minuten geleden, Vigilant zei:

Van Dissel, Rutte en Bruins zullen de geschiedenis ingaan als Chamberlains, voor eeuwig geridiculiseerd in de geschiedenisboeken. 

Net zoals (vul in de verantwoordelijken voor welk overheids- of ambtenaren-falen van het afgelopen decennium)? Ik denk het niet helaas. 

Maar wees gerust

“The hottest places in hell
are reserved for those who,
in a period of moral crisis, 
maintain their neutrality.”

Dante Alighieri (c 1265-1321)

😉

• Leuk 1

Deze post delen

Dit is oorspronkelijk een engelstalig bericht via LinkIN

======

Van lid van het bestuur van het Stanford-ziekenhuis.  Dit is hun feedback voor nu over het Corona-virus: het nieuwe Coronavirus vertoont mogelijk dagenlang geen teken van infectie.  Hoe kan iemand weten of hij / zij besmet is?  Tegen de tijd dat ze koorts en / of hoest hebben en naar het ziekenhuis gaan, is de long meestal 50% fibrose en is het te laat.  Taiwanese experts zorgen voor een eenvoudige zelfcontrole die we elke ochtend kunnen doen.  Haal diep adem en houd je adem langer dan 10 seconden in.  Als u het succesvol voltooit zonder hoesten, zonder ongemak, stijfheid of beklemming, enz., Bewijst het dat er geen fibrose in de longen is, wat in principe geen infectie aangeeft.  Controleer in kritieke tijd elke ochtend zelf in een omgeving met schone lucht.  Serieus uitstekend advies door Japanse artsen die COVID-19-gevallen behandelen: iedereen moet ervoor zorgen dat uw mond en keel vochtig zijn, nooit droog.  Neem minstens elke 15 minuten een paar slokjes water.  Waarom?  Zelfs als het virus in uw mond komt, zullen drinkwater of andere vloeistoffen ze door uw keel en in de maag spoelen.  Eenmaal daar zal je maagzuur al het virus doden.  Als je niet regelmatig genoeg water drinkt, kan het virus je luchtpijp en in de longen binnendringen.  Dat is heel gevaarlijk.  Verzend en deel dit met familie en vrienden.  Zorg goed voor iedereen en moge de wereld spoedig herstellen van dit Coronavirus.  BELANGRIJKE AANKONDIGING - CORONAVIRUS 1. Als u een loopneus en sputum heeft, heeft u verkoudheid 2. Coronavirus-pneumonie is een droge hoest zonder loopneus.  3. Dit nieuwe virus is niet hittebestendig en wordt gedood door een temperatuur van slechts 26/27 graden.  Het haat de zon.  4. Als iemand ermee niest, duurt het ongeveer 10 voet voordat het op de grond valt en niet meer in de lucht is.  5. Als het op een metalen oppervlak valt, zal het minstens 12 uur leven - dus als u in contact komt met een metalen oppervlak - was uw handen zo snel mogelijk met een bacteriële zeep.  6. Op stof kan het 6-12 uur overleven.  normaal wasmiddel zal het doden.  7. Het drinken van warm water is effectief voor alle virussen.  Probeer geen vloeistoffen met ijs te drinken.  8. Was uw handen regelmatig omdat het virus slechts 5-10 minuten op uw handen kan leven, maar - er kan veel gebeuren gedurende die tijd - u kunt uw ogen wrijven, uw neus ongewild peuteren enzovoort.  9. Je moet ook gorgelen als preventie.  Een eenvoudige oplossing van zout in warm water is voldoende.  10. Kan niet genoeg benadrukken - drink veel water!  DE SYMPTOMEN 1. Het zal eerst de keel infecteren, dus je hebt een keelpijn die 3/4 dagen aanhoudt 2. Het virus gaat vervolgens over in een neusvloeistof die de luchtpijp en vervolgens de longen binnendringt en longontsteking veroorzaakt.  Dit duurt ongeveer 5/6 dagen verder.  3. Met de longontsteking komt hoge koorts en ademhalingsmoeilijkheden.  4. De verstopte neus is niet zoals de normale soort.  Je voelt je alsof je verdrinkt.  Het is noodzakelijk dat u dan onmiddellijk aandacht zoekt.

DEEL MET FAMILIE EN VRIENDEN

• Leuk 2

Deze post delen

Is er ergens een kort overzicht van acties die landen tot nu toe hebben ondernomen? Wie vult aan...

Correct me if I'm wrong

image.png.c93912700a1e912be3603f1900147477.png

image.png

aangepast door Dr. Bernhard
  • Leuk 3

Deze post delen

Ik las net een transcript van een italiaan, daarin werdt al een opstand tegen de overheid als reële mogelijkheid genoemd.

NL's zijn een stuk minder opstandig dan Italianen imo, dus het zal hier wel bij de volgende stemronde tot uiting komen. Een politieke partij die hierop inspeelt zou wel eens flink kunnen winnen.

Deze post delen

Us: Harvard en aantal andere unis op slot

Financiele compensatie voor ziekteverlof

En mantelzorgers

Rentevrije leningen voor midden en kleinbedrijf

Edit: 

Geen (extra) ziektekosten bij corona behandeling 

aangepast door Info_junky

Deze post delen

17 minuten geleden, Sterredag zei:

Dit is oorspronkelijk een engelstalig bericht via LinkIN

Ik vind de bron van dit bericht twijfelachtig. Sommige info lijkt direct fout, bv dat het virus al bij 27 graden dood zou gaan -> het menselijk lichaam is 37 graden.

PS: Ik vindt dit soort kreten "DEEL MET FAMILIE EN VRIENDEN" wel heel erg MLM (Multi Level Marketing)

• Leuk 1

Deze post delen

2 uur geleden, John Durden zei:

Fact check: onderstaande 'nieuwsbrief' wordt gedeeld in social media. Misschien fake. Ik zie een aantal zaken die niet kloppen, maar voldoende adviezen die wel prima zijn om op te volgen.

Zien jullie iets kwalijk? Anders laat ik em gewoon gaan.

JD

Dat lijkt een HOAX...
https://www.lamag.com/article/coronavirus-hoax-stanford/

Als je het met mij eens bent misschien wil je dat dan even in je bericht aanpassen. 

• Leuk 1

Deze post delen

3 uur geleden, ThinkAhead zei:

Maar even alle gekheid op een stokje: ik word best wel verdrietig van zoveel ontkenning en naïviteit.

Ik word er diep van binnen heel boos van. Is dat raar?

• Leuk 5

Deze post delen

Oostenrijk.

Er was ook iets met treinen en grenzen.

Misschien weet iemand anders dat.

Ik moet nu ff iets anders doen

Deze post delen

Ik word er gewoon openlijk heel boos van
  • Leuk 5

Deze post delen

Oostenrijk: vanaf maandag middelbare scholen en Uni's dicht voor 4 weken, examens worden uitgesteld. Bij Lagere scholen wordt aangeraden de kinderen thuis te houden en krijgen iig geen onderwijs vanaf komende woensdag (ook voor 4 weken).

Geen buiten-evenementen met meer dan 500 personen, geen binnen-evenementen met meer dan 100 personen.

Grens met Italie gesloten (niet voor vrachtverkeer).

https://www.sn.at/salzburg/  (Salzburger Nachrichten)

Ik heb trouwens begrepen dat veel apres-ski gelegenheden het seizoen al hebben afgesloten ivm Corona

• Leuk 1

Deze post delen

47 minuten geleden, Gijsbert zei:

Ik heb al weken het gevoel in een walgelijke combinatie van talloze dystopische films te zitten... van 9 meals till anarchy tot 28 days later +  Contagion ... om straks aan de andere kant 'wakker' te worden in een combinatie van The 3%, The Hunger Games, Black Mirror en In Time met Justin Timberlake.... 

👎

aangepast door Info_junky
  • Leuk 1

Deze post delen

Serieus maar toch iets minder triestig dan de overige berichten hier, maar misschien ook een idee voor onze zangers en muzikanten?

https://youtu.be/V9YirNgAzXI

https://youtu.be/825gGELjB98

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...