Ga naar inhoud
GENEGEERD

Corona Actualiteiten

Greener
 Share

Recommended Posts

7 uur geleden, Sam zei:

Ja maar deze man is geniaal! #sarcasme

"Het is niet zo dat het virus vrij rondwaart," zegt De Gouw. Je kan volgens hem dan ook prima doen wat je anders doet, zoals het openbaar vervoer nemen. "Er is een aantal patiënten en die kennen we. Die zullen niet snel in de trein gaan zitten.

Dus gewoon doen wat je altijd doet, net als ik heeft corona ook een hekel aan het OV....... 

Wat een figuur zeg... Mijn hemel! 

aangepast door ThinkAhead
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Update patiënt Nieuwe Pekela : patiënt had zich op 10/3 gemeld bij SEH OZH Scheemda met geheel andere klachten en hoefde volgens RIVM niet getest te worden. Op 11/3 toch test gedaan en positief. Lijk er op dat patiënt dus gedurende 1 dag ongeisoleerd in het ziekenhuis heeft gelegen. Daarnaast is patiënt niet aan andere gevallen te linken.

62-jarige coronapatiënte had geen contact met andere coronagevallen #rtvnoord

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/219903/62-jarige-coronapatiente-had-geen-contact-met-andere-coronagevallen

Link naar reactie

32 minuten geleden, ThinkAhead zei:

Wat een figuur zeg... En dan ook nog zeggen dat het virus niet van het openbaar vervoer houdt net als hijzelf dat niet doet. Ze proberen nu juist bij de overheid het openbaar vervoer te promoten in het kader van het klimaat... Mijn hemel! 

Dat laatste was mijn sarcasme ?

Hij heeft gezegd;

"Iedereen die tegenover u zit te snotteren, heeft de griep. De vraag is: wilt u de griep krijgen? Het coronavirus is uitgesloten." 

Niet minder dom natuurlijk ?‍♀️

aangepast door Sam
  • Leuk 1
Link naar reactie

4 minuten geleden, Sam zei:

Dat laatste was mijn sarcasme ?

Hij heeft gezegd;

"Iedereen die tegenover u zit te snotteren, heeft de griep. De vraag is: wilt u de griep krijgen? Het coronavirus is uitgesloten." 

Niet minder dom natuurlijk ?‍♀️

Hahaha, oké... dan zal ik mijn post even aanpassen. ?? Maar even alle gekheid op een stokje: ik word best wel verdrietig van zoveel ontkenning en naïviteit.

aangepast door ThinkAhead
Link naar reactie

• Moderator

.....

We hebben binnenkort een begravenis van een 80+ er .

In Brabant.

Ik houd jullie op de hoogte of er beperkingen zijn qua bezoekers / organisatie. 

P.s  Je hoeft (hoe lief bedoeld ook) niet met gecondoleerd hier op te reageren.

*Het gaat mij puur om informatie verstrekking over hoeveel impact de Brabantse regels gaan hebben.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik keek net even bij AH-online en alle bezorgtijden voor vrijdag en komende zaterdag zitten vol! Dit is werkelijk nooit het geval. Ook bezorgen ze vanaf nu in heel NL tot de voordeur (niet meer in huis) en ook bij Domino's zetten ze de pizza op de stoep en moet je hem zelf uit de tas halen. Bij de NS moet je je OV kaart zelf tegen de handscanner aanhouden. Kortom de paniek slaat toe. 

En ik voel me zelf ook niet zo relaxed....

Bedacht me net dat, omdat de grote banken en bedrijven (zoals Tata Steel) afgelopen dagen testen of thuiswerken goed gaat , die misschien al ingelicht zijn?

aangepast door Huisvrouw
  • Leuk 2
Link naar reactie

Fact check: onderstaande 'nieuwsbrief' wordt gedeeld in social media. Misschien fake. Ik zie een aantal zaken die niet kloppen, maar voldoende adviezen die wel prima zijn om op te volgen.

Zien jullie iets kwalijk? Anders laat ik em gewoon gaan.

Stanford ziekenhuisbestuur intern bericht:

EDIT - fact checked - hoax en blijkbaar ook click bait. Ik was even zelf niet in de gelegenheid om de check te doen, maar heb inmiddels de verzender erop gewezen dat hij deze even moet rectificeren in zijn app'je

JD

aangepast door John Durden
  • Leuk 1
Link naar reactie

7 minuten geleden, Huisvrouw zei:

Ik keek net even bij AH-online en alle bezorgtijden voor vrijdag en komende zaterdag zitten vol! Dit is werkelijk nooit het geval. Ook bezorgen ze vanaf nu in heel NL tot de voordeur (niet meer in huis) en ook bij Domino's zetten ze de pizza op de stoep en moet je hem zelf uit de tas halen. Bij de NS moet je je OV kaart zelf tegen de handscanner aanhouden. Kortom de paniek slaat toe. 

En ik voel me zelf ook niet zo relaxed....

Dat is toch geen paniek. Bij paniek denk ik aan mensen die niet meer weten wat ze moeten doen. Dit lijken mij echter prima initiatieven zonder dat het de maatschappij ontwricht 

• Leuk 6
Link naar reactie

6 minuten geleden, Pats zei:

Bijzonder dit! Hoelang blijven ze dit nog volhouden..

Ze hebben het over die peilstations in heel Nederland; ik ben wel benieuwd hoeveel tests daar per dag gedaan worden; ik vermoed dat als je de huisarts nu belt met griepklachten, en je komt niet uit het risicogebied; dat ze dan zeggen: "blijf maar lekker thuis uitzieken".  Die willen ze helemaal niet op de praktijk hebben, mocht het toch corona zijn.  

Dus RIVM; hoeveel testen worden er per dag gedaan op die 40 peilstations? 

• Leuk 3
Link naar reactie

4 minuten geleden, loftprep zei:

Ze hebben het over die peilstations in heel Nederland; ik ben wel benieuwd hoeveel tests daar per dag gedaan worden; ik vermoed dat als je de huisarts nu belt met griepklachten, en je komt niet uit het risicogebied; dat ze dan zeggen: "blijf maar lekker thuis uitzieken".  Die willen ze helemaal niet op de praktijk hebben, mocht het toch corona zijn.  

Even als gast, maar ik kon het niet laten om te reageren: mijn huisarts (Utrecht) zei gisteren dat we gewoon op het spreekuur langs mochten komen met een kind die koorts heeft en luchtwegklachten. Omdat we ‘niet in aanraking waren gekomen met iemand die Corona heeft’ Op mijn antwoord dat je dat nooit kan achterhalen reageerde ze maar niet.

We zijn trouwens niet gegaan. 

• Leuk 9
Link naar reactie

9 uur geleden, FabiRaket zei:

Heeft iemand de opbouw van de sterftecijfers kunnen vinden uit Italië? Ben benieuwd of die leeftijdsopbouw overeenkomt met China (of dat jongere mensen toch meer risico lopen).

Nee, maar als je weet dat men in Italië inmiddels is overgegaan tot het kiezen wie een IC bed krijgt en wie niet dan ligt het voor de hand dat het overwegend ouderen zijn.

• Leuk 1
Link naar reactie

9 uur geleden, f150 zei:

Opvallend dat het Venlose bedrijf Qiagen, dat actief is in het ontwikkelen van o.a. medicatie/vaccins tegen Corona deze week verkocht is voor ruim $11 miljard  aan een Amerikaanse bedrijf:

Qiagen: https://www.qiagen.com/us/insights-magazine/a-rapid-response-to-covid-19?intcmp=atlas83

Interessant. Maar vergeet niet dat het verkopen/kopen van een bedrijf een process is dat vaak langer dan een half jaar duurt.

• Leuk 1
Link naar reactie

7 uur geleden, Rijstprepper zei:

Een griep epidemie zal de economie vast en zeker ook beïnvloeden maar bij lange na niet zoveel als dat we straks allemaal gaan merken.

Misschien, dat is nog steeds niet zeker. Al geef ik toe dat het er wel op lijkt.

Ik zie nog steeds dingen in dit virus die met een "normaal" viraal model lastig te verklaren zijn. Omdat ik geen viroloog ben, ga ik wel uit van het vrij simpele model dat in de pers gepresenteerd wordt.

Het lijkt er bijna op alsof dit een "2-componenten" ziekte is. Het virus is 1, maar wat is dat andere? of zijn er meerdere types virus aan het werk? Misschien elkaar versterkend? Ik kan mijn vingers er niet goed achter krijgen. Waarom de hoge sterfte in Wuhan, maar niet in de rest van China? Waarom de hoge sterfte in Iran en Italië? Ik zie geen uniform beeld, elke infectiehaard lijkt zich net even iets anders te gedragen.

PS: Griep; we accepteren dat griep een paar duizend doden per jaar veroorzaakt, waarom?

• Leuk 2
Link naar reactie

57 minuten geleden, Huisvrouw zei:

Dit valt inderdaad nog niet onder paniek. De AH tijdvakken, in mijn bezorgregio, zitten regelmatig een aantal dagen op rij vol. Ze kunnen ook maar een beperkt aantal verwerken op een dag natuurlijk. En de rest, zoals de Domino's bijvoorbeeld, is in ieder geval een teken van goede wil. Of het goed wordt uitgevoerd en dus ook daadwerkelijk helpt moet nog blijken over een tijdje, maar het is in ieder geval beter dan helemaal niks doen. Paniek zal zich, indien die uitbreekt, vooral uiten in massa's wachtende mensen die ruim voor de openingstijden van de winkels samendrommen. Argwanend de voeten van de buurvrouw in de gaten houdende. Want als ze het gore lef heeft ook maar 1 stapje vooruit te zetten, dan rijden we haar omver met het winkelwagentje. Voordringen is alleen maar aan de ander voorbehouden. En dan gaan de deuren open, perst iedereen zich in ijl tempo door een gat van 2 meter breed en zetten het op een rennen als ze eenmaal binnen zijn. Wat er dan overblijft van het interieur van een winkel, dat blijft altijd spannend...  

• Leuk 3
Link naar reactie

• Admin
10 uur geleden, Amazing Dree zei:

Nou, jongens, mijn dochter voelt zich niet zo lekker, een close collega, in Tilburg geweest, ziek, met veel koorts, hoesten, hoofdpijn. Ze werken in een hotel in Rotterdam, frontdesk functie. De collega wordt steeds gebeld door baas, dat hij moet komen werken, terwijl huisarts en ggd zeggen, dat hij thuis moet blijven......wordt niet getest.....wat een shitzooi wordt het......

Ten eerste sterkte met alles!

Ten tweede, maar dit is toch wat ze willen. Wij kunnen straks zeggen dat we heel goed ons werk gedaan hebben, want we hebben helemaal niet zoveel corona infecties gehad. (nee want we zijn simpelweg gestopt met testen, dus hebben we geen idee hoeveel mensen er besmet zijn, hoeveel er aan overlijden en hoeveel er genezen etcetc) Dat niet testen is funest voor het in de gaten houden van de ontwikkeling van dit virus.

• Leuk 1
Link naar reactie

• Moderator

@ThinkAhead 

Wij hadden het daar net ook over.

En dan voiral over b.v. een 'max 5 personen per keer er in' regel.

Dat red je niet met 1 potige uitsmijter voor de deur. Ook niet met een wijkagent. Of 2.

Binnen de kortste keren loopt dat fout...

Om over mensen die wèl boodschappen hebben en per voet, bus of fiets naar huis moeten. 

1 groep raddraaiers en je bent alles kwijt. Of erger ?

Link naar reactie

3 minuten geleden, Info_junky zei:

@ThinkAhead 

Wij hadden het daar net ook over.

En dan voiral over b.v. een 'max 5 personen per keer er in' regel.

Dat red je niet met 1 potige uitsmijter voor de deur. Ook niet met een wijkagent. Of 2.

Binnen de kortste keren loopt dat fout...

Om over mensen die wèl boodschappen hebben en per voet, bus of fiets naar huis moeten. 

1 groep raddraaiers en je bent alles kwijt. Of erger ?

Ja... Dat moet je je inderdaad ook nog bedenken. De terugweg is dan ook niet zonder gevaar als je niet met een af te sluiten auto reist.

• Leuk 1
Link naar reactie

Ik had de verwachting dat ze vandaag met wat serieuzere maatregelen komen na het debat. Maar als je dan dat bericht van Van Dissel ziet is het hopen dat ze de poule van 'experts' die belangrijk advies geven eens laten rouleren. 

aangepast door Cpre
  • Leuk 1
Link naar reactie

1813400679_Screenshot2020-03-12at09_42_41.thumb.png.bc83e0685e047116f194eeee073c4db7.png

De trendlijn is ongewijzigd aangezien de toename van gisteren exact op de trendlijn lag. Wel is er natuurlijk een extra dag toegevoegd.

Het wordt langzaam maar zeker zichtbaar hoe de aantallen in Hubei en Z-Korea een heel andere lijn volgen dan de landen in europa. Zag je in Hubei en Z-Korea een voortdurende afname van de exponent, in de Europese landen heeft de exponent maar twee waardes, een hogere in het begin, en dan -na een kantelpunt- een tweede iets lagere exponent.

Dezelfde grafiek maar nu met datums:

2047318203_Screenshot2020-03-12at09_43_01.thumb.png.1b332a3c29a71ad400db6b009198dfd1.png

• Leuk 3
Link naar reactie

12 minuten geleden, Cpre zei:

Ik had de verwachting dat ze vandaag met wat serieuzere maatregelen komen na het debat. Maar als je dan dat bericht van Van Dissel ziet is het hopen dat ze de poule van 'experts' die belangrijk advies geven eens laten rouleren. 

Precies. Het is vooral nu nog indammen, morgenavond verwacht ik wel enkele nieuwe maatregelen. Ik hoop er tenminste op. Zolang de overheid niet erkent dat het al besmettelijk is zonder symptomen, gaan ze gewoon niet meer doen dan thuis-isolatie. Men wil geen paniek, de economische motor is erg belangrijk.

Een van de bronnen:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/12/ook-met-weinig-symptomen-is-covid-19-al-besmettelijk-a3993534

"Mensen die besmet zijn met het nieuwe coronavirus Sars-CoV-2 produceren al in een vroege fase van de besmetting grote hoeveelheden virusdeeltjes, ook als ze alleen milde verkoudheidachtige klachten hebben. Mensen met milde Covid-19 zijn waarschijnlijk na ongeveer tien dagen niet meer besmettelijk. "

• Leuk 1
Link naar reactie

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.
 Share

• Nieuwe aanmaken...