Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

Nou, jongens, mijn dochter voelt zich niet zo lekker, een close collega, in Tilburg geweest, ziek, met veel koorts, hoesten, hoofdpijn. Ze werken in een hotel in Rotterdam, frontdesk functie. De collega wordt steeds gebeld door baas, dat hij moet komen werken, terwijl huisarts en ggd zeggen, dat hij thuis moet blijven......wordt niet getest.....wat een shitzooi wordt het......

• Leuk 1
  • Niet leuk 3

Opvallend dat het Venlose bedrijf Qiagen, dat actief is in het ontwikkelen van o.a. medicatie/vaccins tegen Corona deze week verkocht is voor ruim $11 miljard  aan een Amerikaanse bedrijf:

Qiagen: https://www.qiagen.com/us/insights-magazine/a-rapid-response-to-covid-19?intcmp=atlas83

"QIAGEN announced the worldwide shipments of the QIAstat-Dx test kits for SARS-CoV-2 in a Press Release published February 26th. Able to deliver a result in around 1 hour, testing solutions like QIAstat-Dx are invaluable for working out which pathogen might be causing a patient's symptoms and ensuring he or she is treated correctly and public health measures implemented."

Best vreemd dus dat de testkits op zijn, terwijl ze hier ontwikkeld zijn.. En binnen een uur uitslag kunnen leveren.

Bron: https://www.labbulletin.com/articles/thermo-fisher-scientific-acquire-qiagen-nv

en Crunchbase (screenshot uit betaald account):

crunchebase.thumb.png.7d586e68b1554cdfc4fbdee9e4f0b062.png

• Leuk 5
14 minuten geleden, Amazing Dree zei:

Nou, jongens, mijn dochter voelt zich niet zo lekker, een close collega, in Tilburg geweest, ziek, met veel koorts, hoesten, hoofdpijn. Ze werken in een hotel in Rotterdam, frontdesk functie. De collega wordt steeds gebeld door baas, dat hij moet komen werken, terwijl huisarts en ggd zeggen, dat hij thuis moet blijven......wordt niet getest.....wat een shitzooi wordt het......

Dit zijn de dingen waar je zo bang voor bent,he.

Veel sterkte voor jullie !

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 5
1 uur geleden, Bunkerprepper zei:

image.thumb.png.a5d51750df834a7dcf7135175b560a1b.pngimage.png.ec7e77cbe53cd31dad7bea9e7185e505.png  

Dit komt voor mijzelf (privé, gezin, naasten) best wel op een heel ongunstig moment, maar verband met werkzaamheden m.b.t. deze crisis ben ik een aantal dagen offline / AFK.

Ach, wat vind ik dat jammer, jou hier te moeten missen. Maar ik begrijp dat het nodig is voor het grotere geheel. Heel veel dank voor je grote inzet tot dusverre, en kom zo gauw je kan terug.

Houd moed, je sterkte en heel veel ????

• Leuk 3
Opvallend dat het Venlose bedrijf Qiagen, dat actief is in het ontwikkelen van o.a. medicatie/vaccins tegen Corona deze week verkocht is voor ruim $11 miljard  aan een Amerikaanse bedrijf:
Qiagen: https://www.qiagen.com/us/insights-magazine/a-rapid-response-to-covid-19?intcmp=atlas83

"QIAGEN announced the worldwide shipments of the QIAstat-Dx test kits for SARS-CoV-2 in a Press Release published February 26th. Able to deliver a result in around 1 hour, testing solutions like QIAstat-Dx are invaluable for working out which pathogen might be causing a patient's symptoms and ensuring he or she is treated correctly and public health measures implemented."

Best vreemd dus dat de testkits op zijn, terwijl ze hier ontwikkeld zijn.. En binnen een uur uitslag kunnen leveren.

Bron: https://www.labbulletin.com/articles/thermo-fisher-scientific-acquire-qiagen-nv
en Crunchbase (screenshot uit betaald account):

crunchebase.thumb.png.7d586e68b1554cdfc4fbdee9e4f0b062.png

Jeetje hoe kom je hier jou weer aan. In de handen van de juiste verslaggever zo dit toch een hele genante vraag aan de politiek opleveren??

JD
  • Leuk 2
14 uur geleden, Carbunculuz zei:

Hopelijk leest er een journalist hier ook mee, pakt de data van Nextstrain en komt tot dezelfde conclusie! Dan is het hek van de dam!

De inferred date is een aanname en zeker geen conclusie.

12 uur geleden, Gijsbert zei:

Welkom hier. Interessante bijdrage. Ik weet niet wat je expertise is op gebied van genetica, maar misschien kun je wat licht doen schijnen op de aard van de gemeten mutaties. Er rijzen bij mij een aantal vragen.

Een week geleden las ik wat artikeltjes van de strekking "Is there a second strain of coronavirus?" Er werd een L-strain en een S-strain onderscheiden:

L = verspreid zich sneller & is dodelijker

S = verspreid zich minder snel & is minder dodelijk 

Of deze differentiatie gevolgen heeft voor de effectiviteit van een te ontwikkelen vaccin is (mij) nog niet helder, weet je daar iets van?

https://academic.oup.com/nsr/advance-article/doi/10.1093/nsr/nwaa036/5775463?searchresult=1

Ik zie simpelweg naar kleurtjes kijkend op http://www.nextstrain.org/ dat er 4 hoofdgroepen herkenbaar zijn: China, Europa/Zuid Amerika, USA en Singapore/Australië. (Met duidelijk minder homogeniteit in China en Europa).

Kun jij een link leggen tussen de eerder genoemde 2 strains en de 4 hoofdgroepen op nextstrain? Gaat het op nextstrain misschien meer om een soort 'afkomst-markers', enkel van belang om de stamboom cq verspreidingspatronen te duiden? Of zijn deze 4 hoofdgroepen nu al te kenschetsen als (voorboden van) nieuwe strains?

Ik bezit geen professionele expertise op het gebied van genetica (of microbiologie oid). 
Er is een duidelijke scheiding tussen een L- en S-strain. Ik ben de artikels over de gevolgen ook tegengekomen. Een beetje vreemd om Oxford (jouw publicatie) tegen te spreken; er zijn nog veel meer verschillende strains te zien en de gevolgen zijn in verreweg de meeste gevallen 0 of bijna 0. Je moet het zo zien. Als ik een spannende detective heb gezien op televisie waarin een moord wordt opgelost en ik moet iemand precies navertellen wat ik heb gezien, zal dat nooit helemaal lukken. De meeste fouten die ik zal maken zullen totaal geen invloed hebben op de clue en het verhaal zal dezelfde afloop hebben. Zo ver ik weet is er nog geen bewijs dat één strain schadelijker is dan de ander. Zie onderstaand screenshot waarbij de tweedeling zichtbaar is. In de onderste de besmettingen in de USA. Tot nu toe blijkt niet dat deze minder dodelijk is dan de Europese besmettingen, welke allemaal in de L-strain zitten. Note: de Chinese studie is gedaan voor de uitbraak in de WA-state en CA.

lsvariant.thumb.jpg.5c727b7b29a902b28d274edf0b98ff44.jpg

Je kunt op de website kiezen wat je in beeld wilt hebben. Zoals je hierboven ziet laat de grafiek een bepaald genotype zien.

Aan de Nederlandse strain zonder bekende bron (op basis van de genetische code) zijn nu twee samples van Schotland toegevoegd, zie onder. Zover ik terug kan vinden in de nieuwsberichten hebben alle 3 de eerste besmettingen in Schotland een link met Italië. De grafiek laat dit (nog) niet zien. Nog steeds missen er samples van Noord-Frankrijk en Duitsland.
Schotland.thumb.jpg.4c6fcb90f9a6918cd3760e0db0a7ba87.jpg

aangepast door Joep80
  • Leuk 1
11 uur geleden, f150 zei:

De desinformatie wordt steeds groter. Hier Sjaak de Gouw van de GGD via de spreekbuis van de NOS:

https://nos.nl/artikel/2326748-waarom-niet-bekend-is-hoeveel-nederlanders-er-besmet-zijn-met-het-coronavirus.html

1899588309_hoestenentongzoenen.png.7be51ed9af2bd770ec22f30e1d5f82d6.png

'alleen door hoesten kan het virus eruit'

(en een tongzoenen, dat kan ook nog besmettelijk zijn, haast hij zich te zeggen 10 seconden later)

Wel fijn dat we in Nederland leiders hebben die het allemaal beter weten dan de hele medische wereld en de wetenschap. #cynisch

Ja maar deze man is geniaal! #sarcasme

"Het is niet zo dat het virus vrij rondwaart," zegt De Gouw. Je kan volgens hem dan ook prima doen wat je anders doet, zoals het openbaar vervoer nemen. "Er is een aantal patiënten en die kennen we. Die zullen niet snel in de trein gaan zitten." 

"Volgens hem zijn ook de contacten van deze patiënten in beeld en monitoren zij dagelijks hun gezondheid. "Iedereen die tegenover u zit te snotteren, heeft de griep. De vraag is: wilt u de griep krijgen? Het coronavirus is uitgesloten." 

https://www.nporadio1.nl/gezondheid/22203-corona-vragen-wel-of-niet-naar-school-en-pak-je-de-trein

Dus gewoon doen wat je altijd doet volgens deze wijze man net als ik heeft corona blijkbaar ook een hekel aan het OV als ik hem moet geloven..... griep daarentegen niet.

"Uitgesloten" als het allemaal niet zo serieus zou zijn zou je bijna de humor van deze uitspraken in kunnen zien.

En hij is vast eerder gedeeld maar irriteerde mezelf er al eerder aan en precies wat @f150ook zegt steeds meer desinformatie.

aangepast door Sam
  • Leuk 6
1 minuut geleden, Cpre zei:

Ben benieuwd of deze figuren nog op TV komen zodra het helemaal uit de klauwen gaat lopen. Dat werken ze nu gewoon in de hand.

Tegen die tijd hoop ik dat ze strafrechtelijk worden vervolgd voor grove nalatigheid, massamoord en wat je ze allemaal nog meer in de schoenen kunt schuiven. 

• Leuk 4

De nieuwste cijfers van Hopkins. 

De situatie in Italië wordt exponentieel slechter; alles gaat dicht, behalve supermarkten en apotheken. In Denemarken (nieuw op de grafieken) is het relatieve aantal besmettingen dermate toegenomen, dat men heeft besloten om vanaf 13 maart alle scholen te sluiten. Alleen in China, Zuid-Korea, Singapore en Japan lijkt het virus onder controle (te komen). 

Binnen de EU gaat het helemaal fout in Zwitserland, Denemarken en Spanje; daaronder volgen Frankrijk, Nederland en Duitsland, in die volgorde. 

image.thumb.png.28c3acaecf75a842e9af093e7670af0f.png

aangepast door Vigilant
  • Leuk 1
Op 10-3-2020 om 19:17, Loreen zei:

Nou ben ik echt groot fan van relativeren, ik denk wel dat het altijd in de juiste context moet gebeuren. Met 'just saying...' zeg je heel veel, terwijl je imho eigenlijk veel te weinig zegt.

Op het moment is een van de grootste problemen dat veel mensen corona niet serieus nemen, 'want het is maar een griepje'. Doordat ze het niet serieus nemen volgen ze de voorschriften niet op, 

Mooi verwoord. 
En wat mensen ook even vergeten is dat we nog maar aan het begin van de uitbraak staan. Zelfs in China. Die griep cijfers waar iedereen als schapen elkaar napraat, dat zijn ten eerste cijfers van een heel jaar of een bepaalde periode. En ten tweede zijn het eigenlijk geen cijfers van griep gevallen maar van oversterfte. 
En men vergeet ff wat dit virus met de wereld economie doet. Een griep epidemie zal de economie vast en zeker ook beïnvloeden maar bij lange na niet zoveel als dat we straks allemaal gaan merken. Ik voorzie bijvoorbeeld een sterke daling in de waarde van de koopwoningen. Maar goed dat is misschien een mooi draadje voor over een paar maanden. 

• Leuk 1
7 uur geleden, Amazing Dree zei:

Ik durf inmiddels de uitspraak wel aan dat het hier exact hetzelfde gaat verlopen als in Italië. Elke dag die de overheid nu nog langer wacht om maatregelen te nemen zal de situatie nog ernstiger maken. Vrijwillige maatregelen werken niet voldoende, zie dit voorbeeld.

• Leuk 3
4 uur geleden, Vigilant zei:

De nieuwste cijfers van Hopkins. 

De situatie in Italië wordt exponentieel slechter; alle supermarkten en apotheken gaan dicht. In Denemarken (nieuw op de grafieken) is het relatieve aantal besmettingen dermate toegenomen, dat men heeft besloten om vanaf 13 maart alle scholen te sluiten. Alleen in China, Zuid-Korea, Singapore en Japan lijkt het virus onder controle (te komen). 

Binnen de EU gaat het helemaal fout in Zwitserland, Denemarken en Spanje; daaronder volgen Frankrijk, Nederland en Duitsland, in die volgorde. 

image.thumb.png.28c3acaecf75a842e9af093e7670af0f.png

Gisteren las ik dat juist alles dicht gaat behalve supermarkten en apotheken?

https://www.forbes.com/sites/rachelsandler/2020/03/11/italy-closes-all-stores-escalating-coronavirus-lockdown/#7eba21f955d0

8 uur geleden, Bunkerprepper zei:

image.thumb.png.a5d51750df834a7dcf7135175b560a1b.pngimage.png.ec7e77cbe53cd31dad7bea9e7185e505.png  

Dit komt voor mijzelf (privé, gezin, naasten) best wel op een heel ongunstig moment, maar verband met werkzaamheden m.b.t. deze crisis ben ik een aantal dagen offline / AFK.

Tot over een aantal dagen, take care!

• Leuk 2
13 minuten geleden, JohnM zei:

Ik durf inmiddels de uitspraak wel aan dat het hier exact hetzelfde gaat verlopen als in Italië. Elke dag die de overheid nu nog langer wacht om maatregelen te nemen zal de situatie nog ernstiger maken. Vrijwillige maatregelen werken niet voldoende, zie dit voorbeeld.

Ik geef het met de huidige  info nog max 48u maar verwacht eea binnen 24u...(hopelijk)

14 minuten geleden, prepass zei:

Ik geef het met de huidige  info nog max 48u maar verwacht eea binnen 24u...(hopelijk)

Gisteren een grafiek bij Nieuwsuur. Wij lopen 8-14 dgn achter op Italië,  alleen hebben ze daar later wel rigoureuze maatregelen genomen.

Zal eens kijken of ik die grafiek kan vinden.

20200312_065121.jpg

aangepast door FincaInSpanje
Pixie toegevoegd
  • Leuk 2
  • Moderator

Een Amerikaanse vriendin houd me continue op de hoogte. 

Ze werkt op een universiteit en zit daardoor vrij vooraan bij het nieuws en de laatste ontwikkelingen. 

Dat wat ze tot nu toe aan mij meld is overeenkomstig met het nieuws wat wij hier ontvangen. 

Zodra dat gaat afwijken houd ik jullie op de hoogte. 

Wel gaf ze aan dat er veel verzet was tegen niet zozeer het sluiten van de universiteiten maar wel tegen het feit dat bewoners van de 'dorms' (van kleine studentenkamers tot appartementen op de campus) 24 tot 48 uur hadden gekregen om te vertrekken.  

Dat gaf chaos en paniek. Niet iedereen kan een vlucht naar huis regelen enz.  

Als ik meer hoor horen jullie het.

Iemand enig idee hoe dat in Italie verloopt? 

Ik zag rellen + brand in een gevangenis ... maar verder? Is er verzet?

Verder had ik hier net een heel lang verhaal getypt over wat het stilleggen van de economie met ons en ons land zou kunnen doen. Door nationale quarataine. En nu dus 2 grote handelspartners die al zijn weggevallen ( China en nu dus de VS)

Heb het weer weggehaald. 

Tè verdrietig om over na te denken. 

• Leuk 3
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...