Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

1 uur geleden, Anna Niem zei:

Goedemorgen, ik ben nieuw hier. Lees al een paar dagen mee en volg jullie informatie, zeer waardevol. Ook een vraag wanneer ik de interactieve kaart open, doet de legenda het niet meer. Ik kan niet meer klikken op bijvoorbeeld de lijst en op de regio's. Iemand zelfde ervaring? 

Als je klikt op de link "Interactieve Kaart Coronavirus" bovenaan de pagina, kom je hier:

https://coronavirus.preppers.nl/

Maar via de dashboard link (nr 27, jullie kaart) ziet diezelfde kaart er veel beter uit, namelijk met de complete details en legenda aan de linkerkant. Hier:

https://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?webmap=78d353c716064cdbbd9bdab3d23acaed&extent=0.9727,50.9091,7.8556,53.2709

Is het niet beter om bovenaan de Forum pagina direct die tweede webpagina te linken?

En daarnaast: wordt de kaart niet meer bijgewerkt?

• Leuk 1
2 minuten geleden, Anna Niem zei:

Als je klikt op de link "Interactieve Kaart Coronavirus" bovenaan de pagina, kom je hier:

Maar via de dashboard link (nr 27, jullie kaart) ziet diezelfde kaart er veel beter uit, namelijk met de complete details en legenda aan de linkerkant. Hier:

https://www.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?webmap=78d353c716064cdbbd9bdab3d23acaed&extent=0.9727,50.9091,7.8556,53.2709

Is het niet beter om bovenaan de Forum pagina direct die tweede webpagina te linken?

Welkom Anna!

• Leuk 1
3 uur geleden, Vigilant zei:

Wat een ongelooflijke klunzen! Je kunt dus gewoon de data "live" inzien door eenvoudigweg de datum in de bestandsnaam te wijzigen?

Iedereen die ook maar een beetje verstand van computers heeft, had dat kunnen bedenken. Dit zegt m.i. genoeg over de capaciteiten van onze overheid.

iemand al geprobeerd de datum op die van morgen of overmorgen te zetten? 

• Leuk 1
10 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Promoties en andere evenementen gaan voorlopig ook gewoon door. Zo staat er voor woensdagmiddag een promotie van internist-infectioloog Geert Groeneveld op het programma in het Academiegebouw aan het Rapenburg. Zijn promotie-onderzoek gaat toevalligerwijze over het vroegtijdig opsporen van luchtweginfecties. Groenevelds promotor is prof. Jaap van Dissel, ook bekend als directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

"Nature, it seems, is not without irony..." (The Matrix)

1 minuut geleden, Amazing Dree zei:

@Loreen wat vervelend zeg, wat je bovenstaand typte, afijn, dat is een understatement......zorg goed voor jezelf en de jouwen ! ? Sterkte met je baan nu, wat een dilemma's maak jij mee nu.....

Inderdaad.. Lastige keuzes. Hoe ga je hier mee om @Loreen?

Zou niet graag in jouw schoenen staan op dit moment...

• Leuk 2
  • Moderator

Over het niet handelen , mijn man zou zeggen "If it's not a bug, it's a feature".

Goed denkvoer. 

Mijn grootste wtf op dit moment zijn de vliegvelden.

Maar zoals ik gisteren al zei: daar zullen wel internationale handelscontracten de reden van zijn. En hun flinke boetes. En slecht(ere) toelomstige verhoudingen.

Ander puntje van aandacht voor mij was net "De paus is flink ziek. Godverhoedde dat hij het niet overleefd. Wat dan? Hoe gaan die Italianen daar dan mee om?" 

Zelfde voor onze koning.

Is er nou wérkelijk niemand die ongeveer dit gesprekje met hem voert?

"Luister, Willem, is allemaal mooi en prachtig dat tripje naar de Oost, handel en je passie voor geschiedenis ... ik weet.. ik weet..., maar zou je toch niet beter hier blijven vertoeven? We hebben desnoods een veilige plek voor je. Beetje saai maar ach met Max is het altijd lachen dus komt goed... *grinnik* Coronaatje erbij... alcohol doodt het hè maat! *grinnik*  

Niemand niet? Niemand? Echt. ?

• Leuk 1

Ik heb de laatste dagen voortdurend deze text in mijn hoofd:

"It seems totally incredible to me now that everyone spent that evening as though it were just like any other. From the railway station came the sound of shunting trains, ringing and rumbling, softened almost into melody by the distance. It all seemed so safe and tranquil..."

Het is van "War of the Worlds", nummer "The eve of the war" (https://www.youtube.com/watch?v=BgIuUyAUxaw)

• Leuk 5
9 minuten geleden, loftprep zei:

Deze meneer is longarts en iemand die in eerste instantie opriep om vooral niet in paniek te raken. Als zelfs hij zich zorgen begint te maken...

Twitter bericht lijkt nu verdwenen te zijn...

Er stond: "Zorgwekkende ontwikkelingen", met een link naar dat artikel van De Telegraaf.

Helaas geen screenshot om het te bewijzen.

• Moderator
14 minuten geleden, Amazing Dree zei:

@Loreen wat vervelend zeg, wat je bovenstaand typte, afijn, dat is een understatement......zorg goed voor jezelf en de jouwen ! ? Sterkte met je baan nu, wat een dilemma's maak jij mee nu.....

Wil me graag hier bij aansluiten. 

Veel preppers hier melden nu berichten van directe eigen praktijk en omgeving.

Het raakt me. 

Wens je wijsheid en kracht Loreen

• Leuk 1
2 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Inderdaad.. Lastige keuzes. Hoe ga je hier mee om @Loreen?

Zou niet graag in jouw schoenen staan op dit moment...

Tja, beetje 'verstand op 0' en doorgaan eigenlijk. Of nou ja, verstand op 0, wel zo waakzaam mogelijk natuurlijk.

Naast de standaard dingen (enorm vaak handen wassen etc), veel vitamine c, 's ochtends en 's avonds temperatuur opmeten, vroeg naar bed om iig de weerstand zo goed mogelijk te houden.

Stress is killing voor je weerstand, dus ik probeer het maar zoveel mogelijk los te laten. Het werk moet toch gebeuren, zoals bij zoveel beroepen :)

Ik word alleen wel echt pissig om situaties als die ik hierboven beschreef. Heb er ook een melding van gemaakt op het werk, ben benieuwd of ze daar wat mee gaan doen.

• Leuk 4
17 minuten geleden, OBL-Rien zei:

"Nature, it seems, is not without irony..." (The Matrix)

De Belgische regering adviseert evenementen vanaf 1000 mensen die zich binnen afspelen, af te gelasten. Premier Sophie Wilmès heeft dat op een persconferentie gezegd. Het schrappen van indoormassa-evenementen is nodig om de verspreiding van het coronavirus te vertragen, zei ze. Andere EU-lidstaten hebben soortgelijke maatregelen getroffen.

Bron AD liveblog

• Leuk 1
24 minuten geleden, Anna Niem zei:

Voor mij werkt mobiel alleen de eerste link, waarschijnlijk vanwege oud mobiel besturingssysteem. Misschien is de kaart via die eerste link dus voor breder publiek bereikbaar...

• Leuk 1
33 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Kun je s.v.p. even bij een linkje in 1 of 2 zinnen erbij zetten waar het bericht over gaat of wat hetgeen is wat je opgevallen is in de link waar je naar verwijst?

deze staan op de lijst!

aangepast door Pats
24 minuten geleden, DjangoB zei:

Het klopt dat er waarschijnlijk meer besmette gevallen zijn, maar die trendlijn gaat uit van bevestigde gevallen. Net zoals de lijnen uit het buitenland 

Als ik de overheid was en met (te) weinig testen (..of met zo min mogelijk zinloze kosten) toch iedere dag met een 'aantal nieuwe gevallen' moest komen, dan volgde ik gewoon de trendlijn -plus of min een procent-. Gewoon, omdat dat de verwachting is. ?

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...