Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

2 uur geleden, Loreen zei:

Dit komt simpelweg doordat Afrika over het algemeen veel minder verbonden is met de rest van de wereld.

Goed punt Loreen,

Zonder dat ik het artikel gelezen heb, snijdt die redenering wel hout. Aan de andere kant, er werken ongeveer een miljoen Chinezen in Afrika, waaronder een mijnbedrijf in Zambia met hoofdkantoor in Wuhan. Afrikanen mogen dan geen globetrotters zijn, hun continent wordt daarentegen wel heel veel bezocht.

De grote steden in Afrika zijn echt ook gigadruk, dus corona kan daar niet uitblijven.

Voor India geldt hetzelfde, nog weinig besmettingen, maar met de potentie van een mega uitbraak.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
2 minuten geleden, Ronald7 zei:

Belangrijk: In buitengewone omstandigheden - voor het gehele land of een gedeelte in werking worden gesteld.

... regels stellen tot het tegengaan van het hamsteren van goederen. Regelen kunnen onder meer inhouden een verbod daarbij aangewezen goederen binnen daarbij aangegeven tijdsruimten in grotere dan daarbij aangegeven hoeveelheden af te leveren of in ontvangst te nemen.

Thanks. Daar had ik inderdaad overheen gelezen (domme ikke). Mijn post is reeds aangepast. 

• Leuk 3

Deze post delen

Zojuist, Charlie zei:

Goed punt Loreen,

Zonder dat ik het artikel gelezen heb, snijdt die redenering wel hout. Aan de andere kant, er werken ongeveer een miljoen Chinezen in Afrika, waaronder een mijnbedrijf in Zambia met hoofdkantoor in Wuhan. Afrikanen mogen dan geen globetrotters zijn, hun continent wordt daarentegen wel heel veel bezocht.

De grote steden in Afrika zijn echt ook gigadruk, dus corona kan daar niet uitblijven.

Voor India geldt hetzelfde, nog weinig besmettingen, maar met de potentie van een mega uitbraak.

Dit wordt ook aangehaald in het artikel, ook de Chinezen die in Afrika werken.

Ik had net als jij mijn twijfels hoor, toch klinkt het wel logisch. Kijk ook bijvoorbeeld naar ebola: mega besmettelijk, en door de gezondheidszorg in Afrika lokaal een vreselijk probleem. Toch verspreidt het zich niet over de rest van het continent, noch over de rest van de wereld.

Deze post delen

2 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Kijktip!

En wat had Rutte ons te vertellen?

Schudt geen handen meer en zieke Brabanders moeten thuisblijven.

Dat had hij afgelopen vrijdag ook wel kunnen vertellen!

Vervolgens schudt hij van Dissel de hand. Wat een afgang.

Prutser.

Deze post delen

1 minuut geleden, Mr.Mokum zei:

Thanks. Daar had ik inderdaad overheen gelezen (domme ikke). Mijn post is reeds aangepast. 

De overheid kan dus stellen dat je bijvoorbeeld maar 1 kg vlees mag kopen. Maar er is van alles mogelijk, omdat de wet in art. 3 stelt: 'Regelen kunnen onder meer inhouden ...'  Een ruime formulering.

• Leuk 3

Deze post delen

Gast Peerke
19 minuten geleden, gwoonEva zei:

Over hamsteren gesproken, ik was in de supermarkt vanmiddag (ons dorp heeft er geen, dus wij doen, samen met n paar andere kleine kerkdorpen, allemaal boodschappen in n groter dorp).

Wat was er weg? TP, hygiene doekjes, antibacteriele zeep, pcm.

Wat was karig? Pasta, rijst, blikvoer en brood. Ik vroeg nog bij de dames van de bakkerij waarom er zo weinig was, en het antwoord: “ze hadden meer besteld als normaal, maar dat kon niet geleverd worden...”

Én er stond desinfectie shizzle voor de scanners en winkelwagentjes! emoji1362.png

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb alle knackebrood gekocht die er was. Lang houdbaar buiten de koelkast. Blikjes makreel en ham. Pastasaus. En ook de nodige dozen kattenvoer. Extra margarine. Kilo kaas die buiten de koelkast houdbaar is.

En een paar nieuwe sokken voor mezelf.

Deze post delen

Gast Peerke
Geplaatst: (aangepast)

En zolang er in dit stadje geen covid is, blijf ik preppen. De voorraadkast is vol. De keukenkast is vol.

Op zolder is nog meer dan genoeg ruimte.

aangepast door Peerke

Deze post delen

19 minuten geleden, Tammo zei:

Zelf een hoop mensen in januari gewaarschuwd om wat handgel en maskers te kopen

Even nog aanhaken op dit:

Maskers.

Zag dat Frankrijk maskers is gaan vorderen.

Het eerste wat ik dacht is "*kak* ik heb ze bij Bol besteld....straks vorderen ze die ook!" 

Ik heb er maar weinig en toch draaide mn maag zich ff om.

Cash is king. Zucht.

• Leuk 2

Deze post delen

7 minuten geleden, Loreen zei:

Toch verspreidt het zich niet over de rest van het continent, noch over de rest van de wereld.

Dat is inderdaad verwonderlijk. Ebola verschilt echter op een paar punten.

1. Het is niet a-symptomatisch besmettelijk

2. Je wordt er zo ziek van dat je niet meer de straat op kan en dan ga je dood.

Ebola is daardoor makkelijker in te dammen. Bij Covid19 heb je een incubatietijd van een dag of 14, waarin je steeds besmettelijker wordt. Als je milde klachten hebt, kun je door blijven lopen en de wereld aan besmettingen veroorzaken.

• Leuk 1

Deze post delen

Zojuist, Charlie zei:

Dat is inderdaad verwonderlijk. Ebola verschilt echter op een paar punten.

1. Het is niet a-symptomatisch besmettelijk

2. Je wordt er zo ziek van dat je niet meer de straat op kan en dan ga je dood.

Ebola is daardoor makkelijker in te dammen. Bij Covid19 heb je een incubatietijd van een dag of 14, waarin je steeds besmettelijker wordt. Als je milde klachten hebt, kun je door blijven lopen en de wereld aan besmettingen veroorzaken.

Zeker, ik wou ook absoluut niet ebola en corona 1 op 1 vergelijken. Toch denk ik dat je wel kan stellen dat de samenleving daar, over het algemeen, simpelweg anders in elkaar steekt dan hier, wat een legitieme verklaring is waarom er (NOG) geen uitbraak is in Afrika.

• Leuk 1

Deze post delen

Als je naar Boris Johnson luistert dan vallen de overeenkomsten met Rutte best op

- we doen het SAMEN

- het is HEEL ERNSTIG, maar we gaan het heeeeeeel beheerst aanpakken allemaal!!

- we will OVER-COMMUNICATE, maar wel met echte harde feiten, en dat duurt soms even (en we maken een mooie kaart!)

- het is ECHT HEEL ERNSTIG, maar de meeste mensen krijgen vrijwel hetzelfde als een gewone verkoudheid (en vooral je handen wassen)

- en uiteraard blijf ik gewoon je handen schudden (ook als ik net in ziekenhuizen ben geweest (!!!), want ik was ook mijn handen

- we zijn een soort van in delay maar ook in contain, want de aantallen groeien nog wel, niet exponentieel, maar ze groeien wel

- we luisteren naar MEGA EXPERTS en die snappen het echt wel, misschien gaan ze ook wel rigoreuze dingen doen, maar laten we rustig zien wat ze gaan zeggen

- als we naar de zomer komen, dan redden we het wel

... en hij krijgt ook alleen maar soft ball vragen en ALS de vragen harder zijn, mag hij wegkomen met een non-antwoord.

Iets wat er nog echt uitspringt voor mij - hij zegt expliciet dat hij advies krijgt om scholen NIET te sluiten en events NIET te schorsen WANT het zou wel eens niet het gewenste effect kunnen hebben (?!?!)

De laatste vraag rondom 6 min 25 was heel erg goed "are you delaying simply so the NHS can handle things?" en hij geeft een antwoord wat erop neerkomt: we gaan een balans zoeken tot het "laten gaan" van het virus en de belasting van de NHS. Met andere woorden: we kunnen het niet aan als we alles en iedereen gaan testen. En hij krijgt het daarna steeds moeilijker .. 

Moeite van het kijken wel waard. Niet als je je gerust wil stellen dat de UK het goede voorbeeld geeft..

JD

aangepast door John Durden
  • Leuk 5

Deze post delen

16 minuten geleden, Info_junky zei:

Zag dat Frankrijk maskers is gaan vorderen.

Vorderen bij particulieren ook , of bij handel en groothandel?

In dit soort situaties is je digitale spoor een nadeel...

Ja,geeft idd een heel ongemakkelijk gevoel.

groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 3

Deze post delen

31 minuten geleden, Tammo zei:

Het is natuurlijk ook de vraag wat er onder hamsteren wordt verstaan, krijg erg het idee dat als je een normale voorraad aanlegt voor je gezin , dat er op dit moment al lelijk naar je gekeken wordt. Zelf een hoop mensen in januari gewaarschuwd om wat handgel en maskers te kopen, maar nee, was nergens voor nodig, en die lopen nu te mopperen dat er niets meer is.

Een prepper hamstert inderdaad niet, die heeft alles tijdig in huis. Heel herkenbaar verhaal Tammo.

Het zijn juist de 'krekeltjes' die op het allerlaatste moment hamsteren en boos worden als er niets meer te krijgen is.

Helaas is afgunst en jaloezie een eigenschap van veel mensen, en jezelf in het hemd kijken kunnen ook maar weinig. Ik zie al langere tijd mensen als een "hert in de koplampen' wachten op wat komen gaat. Opmerkingen van mijn kant als; we liggen op ramkoers en al haal je maar de basics in huis worden met hoon en spot ontvangen. Dat alles geeft niet maar beticht mij niet van 'oneerlijk' handelen omdat ik mijn zaakjes redelijk op orde heb!

Ik heb keuzes gemaakt, geen luxe vakantie maar een mooie generator. Geen nieuw lederen bankstel maar een gezonde voorraad goederen.

Ik moet zo nu en dan denken aan het sprookje 'De krekel en de mier' van Jean de La Fontaine:

Ik ben geen moraalridder (althans, dat probeer ik niet te zijn) maar het moraal van dit sprookje begrijp ik wel.

De krekel sjirpte dag en nacht, zo lang het zomer was,

Wijl buurvrouw mier bedrijvig op en neer kroop door 't gras "Ik vrolijk je wat op," zei hij. "Kom, luister naar mijn lied."

Zij schudde nijdig met haar kop: "Een mier die luiert niet!"

Toen na een tijd de vrieswind kwam, hield onze krekel op.

Geen larfje of geen sprietje meer: droef schudde hij zijn kop. Doorkoud en hongerig kroop hij naar 't warme mierennest.

"Ach, juffrouw mier, geef alsjeblieft wat eten voor de rest

Van deze barre winter. Ik betaal met rente terug,

Nog vóór augustus, krekelwoord en zweren doe 'k niet vlug!" "Je weet dat ik aan niemand leen,"

Zei buurvrouw mier toen heel gemeen.

"Wat deed je toen de zon nog straalde

En ik mijn voorraad binnenhaalde?" "Ik zong voor jou," zei zacht de krekel. "Daaraan heb ik als mier een hekel! Toen zong je en nu ben je arm.

Dus dans nu maar, dan krijg je 't warm!"

Wie leeft van kunst gaat door voor gek. Vaak lijdt hij honger en gebrek.

• Leuk 2

Deze post delen

1 minuut geleden, TheBuildie zei:

inmiddels bevestigd dat niet alleen Lombardije maar heel Italië in quarantaine gaat.(!) 

Klopt:

All Italy will be 'red zone': Public gatherings are banned, people to move only for emergency and work - PM Conte

Bron: https://www.rt.com/news/482688-italy-quarantine-all-country/

aangepast door Carbunculuz
  • Leuk 2

Deze post delen

@John Durden 

Wereldwijde gelijkschakeling van woordkeuze en handelen valt me idd al langer op. 

Zag een tweet dat de WHO de VN verzocht had om regie te nemen in de quarantaines. 

#whatcouldgowrong 🤐 

Zou wel het gebrek aan daadkracht (sluiten luchthavens enz) kunnen verklaren. 

China en Korea doen hun ding.

De rest loopt aan de slip van WHO/VN en internationale (economische) verdragen.

'Demensuh' zijn geen factor. En al helemaal niet van belang. 

aangepast door Info_junky
  • Leuk 1

Deze post delen

Net een van besmetting verdacht persoon gesproken.

Casus:

- temp 39,2

- benauwdheidsklachten

- grieperig

Opmerking GGD: Wacht maar even met naar buiten brengen dat je ziek bent. We gaan je ook nog niet testen.

Deze persoon heeft een directe link met een besmetting in Loon op Zand.

Tja... Wat moet ik er van zeggen hè...

Edit: in DM doorgegeven aan de TC

aangepast door Dutch013
  • Leuk 1

Deze post delen

https://www.statnews.com/2020/03/09/people-shed-high-levels-of-coronavirus-study-finds-but-most-are-likely-not-infectious-after-recovery-begins/

DeepL: Mensen die het nieuwe coronavirus contracteren, stralen zeer vroeg in hun besmetting hoge hoeveelheden virus uit, volgens een nieuwe studie uit Duitsland die helpt om de snelle en efficiënte manier te verklaren waarop het virus zich over de hele wereld heeft verspreid.

• Leuk 4

Deze post delen

Heel Italië (een beetje) in quarantaine...

Italian Prime Minister Giuseppe Conte has said movement is to be restricted all over Italy, with all public gatherings banned.

He said people should not move other than for work and emergencies, and that sporting events including soccer matches will be suspended.

Mr Conte said he will sign the decree immediately, and the measures will take effect from tomorrow morning.

Bron: https://www.rte.ie/news/coronavirus/2020/0309/1121034-coronavirus-world/

aangepast door Mr.Mokum
  • Leuk 3

Deze post delen

Straks met iemand gesproken die samen moet werken met het RIVM. Dus niet uit eerste hand maar toch even hier gedeeld (denk er maar van wat je zelf wil). Bij het RIVM denken ze dat de piek van deze uitbraak in NL over ongeveer 4 weken zal worden bereikt. Ik persoonlijk denk dat als ze zo laks blijven doorgaan die piek nog verder weg kan liggen. Het is allemaal afhankelijk van de maatregelen die wel of niet getroffen gaan worden...

• Leuk 2

Deze post delen

17 minuten geleden, Nikke zei:

Straks met iemand gesproken die samen moet werken met het RIVM. Dus niet uit eerste hand maar toch even hier gedeeld (denk er maar van wat je zelf wil). Bij het RIVM denken ze dat de piek van deze uitbraak in NL over ongeveer 4 weken zal worden bereikt. Ik persoonlijk denk dat als ze zo laks blijven doorgaan die piek nog verder weg kan liggen. Het is allemaal afhankelijk van de maatregelen die wel of niet getroffen gaan worden...

De belangrijke vraag is denk ik niet wanneer de piek komt, maar hoe hoog die piek is; om zo de patienten die zorg nodig hebben, dat ook kunnen krijgen.

• Leuk 5

Deze post delen

41 minuten geleden, Dutch013 zei:

Net een van besmetting verdacht persoon gesproken.

Casus:

- temp 39,2

- benauwdheidsklachten

- grieperig

Opmerking GGD: Wacht maar even met naar buiten brengen dat je ziek bent. We gaan je ook nog niet testen.

Deze persoon heeft een directe link met een besmetting in Loon op Zand.

Weet je ook wat de reden is dat de GGD opgeeft dat ze niet testen? Zoals je het hier beschrijft voldoet deze persoon redelijk goed aan de casusdefinitie....

• Leuk 1

Deze post delen

3 minuten geleden, loftprep zei:

Weet je ook wat de reden is dat de GGD opgeeft dat ze niet testen? Zoals je het hier beschrijft voldoet deze persoon redelijk goed aan de casusdefinitie....

Als je nu eens niet al teveel testkitjes meer hebt?

en de patient is een jaar of 30/40 dan kun je ook denken die knapt wel weer op.

kunnen we het kitje beter gebruiken voor iemand met hoger risico.

• Leuk 1

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...