Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
3 minuten geleden, Invictus zei:

Misschien vanwege een aan te kondigen afsluiting van gebieden in die regio? Wel vreemd dat de CdK er dan niet bij zit.

Dan blijft mijn vraag nog staan: waarom Den Bosch itt bv het, volgens de lijst van RIVM, zwaarder getroffen Tilburg?

Deze post delen

2 minuten geleden, Info_junky zei:

Waar op tv?

Npo Politiek o.a.

• Leuk 1

Deze post delen

Zojuist, Loreen zei:

Dan blijft mijn vraag nog staan: waarom Den Bosch itt bv het, volgens de lijst van RIVM, zwaarder getroffen Tilburg?

Denk wat je zelf al aangaf, DB hoofdstad van Noord-Brabant, dus misschien strengere maatregelen voor hele provincie?

Deze post delen

2 minuten geleden, Cpre zei:

Denk wat je zelf al aangaf, DB hoofdstad van Noord-Brabant, dus misschien strengere maatregelen voor hele provincie?

Omdat hij hoofd is van de Veiligheidsregio Brabant Noord en hij bij crisisoverleg ook de andere veiligheidsregio's vertegenwoordigd. Bron: www.omroepbrabant.nl

• Leuk 3

Deze post delen

2 minuten geleden, DataScientist zei:

Omdat hij hoofd is van de Veiligheidsregio Brabant Noord en hij bij crisisoverleg ook de andere veiligheidsregio's vertegenwoordigd. Bron: www.omroepbrabant.nl

Ow ja, eigenlijk heel logisch.

Om die reden ook een achtergrond van het ministerie van veiligeheid en justitie denk ik. Volksgezondheid leek mij eigenlijk meer passend.

Deze post delen

4 minuten geleden, DataScientist zei:

De hele quote:

Het kabinet komt maandagavond om zes uur bijeen in Den Haag voor een crisisoverleg. Daarbij zal Jack Mikkers, burgemeester van Den Bosch en hoofd van de Veiligheidsregio Brabant-Noord, aanwezig zijn. Hij vertegenwoordigt alle veiligheidsregio's van Brabant.

Mikkers zal ook de burgemeesters Theo Weterings van Tilburg en John Jorritsma van Eindhoven vertegenwoordigen. Zij staan aan het hoofd van respectievelijk de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant en Veiligheidsregio Brabant Zuidoost.

Ministeriële Commissie Crisisbeheersing
De ministers nemen deel aan de zogenoemde Ministeriële Commissie Crisisbeheersing (MCCb). Die kwam afgelopen dinsdag ook al bijeen. De commissie kan net als een gewone ministerraad besluiten nemen over bijvoorbeeld nieuwe maatregelen om de opmars van het virus tot staan te brengen.

Behalve Rutte en minister Bruno Bruins (Medische Zorg) komen ook onder anderen de drie vicepremiers en de onderwijsministers. Ook de politie, het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) zijn erbij.

Deze post delen

Nu herinner ik me opeens weer waarom ik normaal gesproken gewoon eerst google 😂

Ah, persconferentie begonnen.

• Leuk 1

Deze post delen

Rutte wil het bewust niet zo groot maken en de bevolking in stappen meenemen. 

De Ministeriële Commissie Crisisbeheersing zal nog vaker bijeenkomen. Dat wij dat een persconferentie geven betekent niet automatisch dat er iets 'groots' aangekondigd zal worden.

We bevinden ons nog in de 'indamfase'. We bereiden ons voor op de volgende fase, maar daar praten we pas over als dat aan de orde is. 

We kunnen dit alleen doen als we dit met z'n 17 miljoenen doen.

We zijn een nuchter landje, maar we vragen of u toch nauwkeuriger de hygiëne aanwijzingen op wil volgen (handen wassen, elleboog niezen en papieren zakdoekjes).

Als extra maatregel: We stoppen in Nederland met handen schudden.

De maatregelen voor Brabant van afgelopen vrijdag gaan we in standhouden tot en met maandag 16 maart.
Dat betekent dus: als u luchtweginfectieklachten hebt, griep heeft of u niet lekker voelt: graag nieuwe contacten vermijden en bestaande contacten beperken. 
Wij doen nu additioneel ook een oproep op mensen om thuis te werken waar dat kan (ook zonder dat ze ziekteverschijnselen vertonen).

We doen een beroep op werkgevers om de werktijden zoveel mogelijk te spreiden (zodat er minder contactmomenten komen).

De 3 veiligheidsregio's van Brabant gaan zich beraden over de vorm waarin evenementen doorgang kunnen vinden (en of er maatwerk voor evenementen van toepassing moet zijn). We gaan geen evenementen afgelasten. 

Just my personal opinion: 
Ik denk dat dit een gemiste (laatste)kans is om de verdere verspreiding van het virus echt in te dammen.

Met 'probeer thuis te werken als het kan' gaan we er volgens mij niet komen...

De tijd zal het leren.

PS: Ik ga nu even bijkomen van deze enorme aaneenschakeling van blunders. Mogelijk pas veel later vanavond online..

image.png.2f9d594369f829b5eb5a871d1f386ce9.png

• Leuk 3

Deze post delen

44 minuten geleden, NHN072 zei:

Ik zat zo eens te denken; zou de spreiding van de voorjaarsvakantie iets te maken kunnen hebben dat het noorden van het land (nog) geen besmettingen heeft? Het blijft natuurlijk apart, maar ook het noorden is uiteindelijk ‘aan de beurt’ om het maar even met deze woorden uit te drukken. Het is niet de vraag óf, maar wanneer.

De voorjaarsvakantie van het noorden was vanaf 15 februari en voor het midden en het zuiden van het land begon de voorjaarsvakantie een week later vanaf 22 februari en viel samen met het carnavalsweekend.

Er zijn genoeg ‘noordelingen’ afgereisd naar het zuiden des lands om daar te gaan carnavallen. Maar hoe kan het dan dat deze ‘noordelingen’ niets van enige besmetting mee hebben terug genomen en dat hier nog geen besmetting is vastgesteld? En ik noem nu alleen het carnaval in het zuiden, maar er zijn natuurlijk ook gigantisch veel mensen (ook uit het noorden) afgereisd naar Italië en andere landen. Daarnaast zijn er natuurlijk ook families die verder uit elkaar wonen en  elkaar bezoeken.

Ik blijf het werkelijk vreemd vinden dat er nog geen enkel geval van coronabesmetting in het noorden van het land is geconstateerd. Of zijn ze er wel maar horen we hier niets van?

Ik quote hierbij mijn eigen eerder geplaatste bericht, want inmiddels zijn de eerste twee besmettingen in mijn regio (NHN VR10) geconstateerd, in de gemeentes Alkmaar en Schagen:

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20200309_69696952/twee-mannen-uit-gemeentes-schagen-en-alkmaar-besmet-met-coronavirus-ggd-plaatst-beide-patienten-in-thuisisolatie

• Leuk 1

Deze post delen

Die uitleg van Van Dissel wat nou telde als

ziek zijn was toch op geen enkele manier verduidelijkend? 

Deze post delen

Hier in het Westland ook nog niets! Je zou toch denken dat je met veel internationaal verkeer, 108.000 inwoners, arbeiders in kassen en op de bloemenveiling dicht op elkaar , toch tenminste een paar besmettingen zou moeten hebben? In onze buurgemeenten wel besmettingsgevallen. Ik krijg een beetje een argwaan inmiddels. Wordt hier iets onder de pet gehouden? 

Deze post delen

Die laatste vraag was ingestudeerd.

(van de persconferentie)

En de hand schudden was best wel een blunder.

• Leuk 2

Deze post delen

Zojuist, martin zei:

(van de persconferentie)

Haha en daarna nog ff lekker de nek beetpakken

• Leuk 1

Deze post delen

2 minuten geleden, martin zei:

(van de persconferentie)

En een niet zo zuinige uitglijer ook!

• Leuk 1

Deze post delen

Dus jongens! Geen handen geven! Thuiswerken! En morgenavond n concertje pakken in de 013!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Leuk 2

Deze post delen

Beetje dubbel van Rutte: oproepen tot zo veel mogelijk thuiswerken in Brabant en tegelijkertijd zeggen dat grote evenementen in datzelfde Brabant gewoon door kunnen gaan ... Hoe kun je dit nou serieus nemen?

• Leuk 4

Deze post delen

6 minuten geleden, Cpre zei:

Deels wel; je hoeft dus niet uit te zieken als je al weken een beetje aan het hoesten en snotteren bent. Dan mag je met je milde klachten gewoon mensen blijven besmetten...

Deze post delen

Rutte durft nog steeds geen minder populaire beslissingen te nemen,

het is voor hem en de rest van Nl te hopen dat het met een sisser gaat aflopen maar daar heb ik een hard hoofd over in.

en wat een blunder.

Deze post delen

5 minuten geleden, Cpre zei:

De hele persco voegde eigenlijk niks toe.

Oja geen handen schudden!

En dan eindigen met zelf een hand geven 🙈

• Leuk 2

Deze post delen

24 minuten geleden, Carbunculuz zei:

Met betrekking tot VR21, P286 Veghel.

Uit eerste hand weet ik dat dit een bewoonster betreft van Woonzorgcentrum de Woonsteeg, te Veghel

Die bewoner had al een aantal dagen griepklachten, hoesten en koorts.. zorg en contact met anderen is gewoon door gegaan.. in een groot verpleeghuis met veel zwakkere bewoners. Bron is niet precies bekend wanneer beschermende maatregelen zijn getroffen, maar de informatie van de bron komt over als te laat. Al een paar dagen griepverschijnselen, 7e getest, zondagavond uitslag….Bron kan nergens een protocol vinden dat iemand al geïsoleerd wordt bij griepverschijnselen. Dus kan zijn dat die pas na het testen zijn ingegaan.. met een beetje pech zelfs na de positieve uitslag.

Ondertussen heeft gemeente Meierijstad al een tikker van 10, eentje om in de gaten te houden.

Ps. Geen bronvermelding uit bescherming. Mijn kids blijven morgen thuis nadat de twee kinderen van de Speelhoeve te Wijchen preventief twee weken in quarantaine zijn gezet. Hun vader is de besmette persoon in Wijchen.

Mn post valt een beetje in het niets na de persco....

Maar betreffende de perso ...
"Sinds vorige week hebben we al onzekerheden betreffende de bron van infectie in Brabant..."
"Treinen, ook in Brabant bedoelen we niet met evenementen en bijeenkomsten..."
"Huidige maatregelen bieden geen garanties..."
*schudden elkaar nog even de hand

OMG wat een slecht voorgevoel, dit kan niet anders dan een geleidende schaal zijn richting ....

• Leuk 3

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...