Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

Dag allen,

Vorige week heb ik een coronavirus kaart gemaakt. Om zelf beter inzicht te krijgen in de verspreiding heb ik de "confirmed" cases over tijd op een kaart gezet. Het gebruikt dezelfde data als veel van die andere kaarten, namelijk de Johns Hopkins dataset. Met dus de toevoeging om de virus kaart door te tijd te bekijken.

Hopelijk hebben jullie iets aan dit dashboard: https://coronavirus.dreamonward.com/ .

En misschien interessant, wekelijks maak ik nu ook een filmpje:

• Leuk 13

Ik volg al een tijdje https://www.worldometers.info/coronavirus/ Het geeft een goed overzicht van wat er in de wereld gebeurd en het staat bol van de grafieken en cijfertjes. 

Het viel mij op dat er laatst en de hoofdtabel een kolom is toegevoegd die de relatieve cijfers per land aangeeft. Dus het aantal besmettingen per miljoen inwoners. Daaraan kun je zien dat ondanks dat Nederland een absoluut lager aantal besmettingen heeft dan Duitsland, het relatief hoger is NL 15,5/ 1M    DE 13,7/ 1M. 
Je kunt de tabel ook sorteren per kolom. 

Wilde ik even delen ?

• Leuk 1

Klaas Dijkhof werkt met griep vanuit huis.

Ik ga ervan uit dat dit echt is.. Zoniet, dan is het in ieder geval uit mediastrategisch oogpunt handig om via Klaas Dijkhof nog een keer de kernboodschap 'te pluggen' dat iedereen met griepverschijnselen in Nederland gewoon thuis moet blijven. ?

image.png.d3e4a8e1b7714dfe24b5d129b7cababb.png

Bron: https://www.geenstijl.nl/5152284/klaas-dijkhoff-heeft-corona/

4 minuten geleden, Maan zei:

Ik volg al een tijdje https://www.worldometers.info/coronavirus/ Het geeft een goed overzicht van wat er in de wereld gebeurd en het staat bol van de grafieken en cijfertjes. 

Het viel mij op dat er laatst en de hoofdtabel een kolom is toegevoegd die de relatieve cijfers per land aangeeft. Dus het aantal besmettingen per miljoen inwoners. Daaraan kun je zien dat ondanks dat Nederland een absoluut lager aantal besmettingen heeft dan Duitsland, het relatief hoger is NL 15,5/ 1M    DE 13,7/ 1M. 
Je kunt de tabel ook sorteren per kolom. 

Wilde ik even delen ?

Dank voor het extra inzicht!

Sterftecijfers:

Nu de nieuwe besmettingen beginnen af te nemen in Z-Korea, loopt het sterftecijfer iets op: van 0.6 naar 0.7%

In Italië wordt de overbelasting van het medisch systeem langzaam maar zeker zichtbaar in het sterftecijfer: van 4 naar 5%

Spanje: 2.5%

Frankrijk: 1.7%

Duitsland: 0 (maar wel 1040 besmettingen... wat is hier aan de hand?)

UK en NL: 1.1% (maar heel weinig data)

• Leuk 1
2 minuten geleden, OBL-Rien zei:

In Duitsland was gisteren het eerste sterfgeval. Man van 60, weigerde om te worden overgeplaatst naar een ander ziekenhuis. 

https://www.derwesten.de/panorama/vermischtes/coronavirus-covid-19-news-symptome-desinfektionsmittel-impfung-china-wuhan-id228522951.html

• Leuk 1

22 minuten geleden, Maan zei:

Dat klopt. Het is zelfs al vier keer hoger dan in Japan.

image.thumb.png.45c35ab355a1441a1f8d7d1cb4c90e33.png

aangepast door Vigilant
5 minuten geleden, Vigilant zei:

In Duitsland was gisteren het eerste sterfgeval. Man van 60, weigerde om te worden overgeplaatst naar een ander ziekenhuis. 

https://www.derwesten.de/panorama/vermischtes/coronavirus-covid-19-news-symptome-desinfektionsmittel-impfung-china-wuhan-id228522951.html

Deze persoon is overleden in Egypte.

• Leuk 2
16 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Sterftecijfers:

Nu de nieuwe besmettingen beginnen af te nemen in Z-Korea, loopt het sterftecijfer iets op: van 0.6 naar 0.7%

In Italië wordt de overbelasting van het medisch systeem langzaam maar zeker zichtbaar in het sterftecijfer: van 4 naar 5%

Spanje: 2.5%

Frankrijk: 1.7%

UK en NL: 1.1% (maar heel weinig data)

Zijn hier internationaal geen opmerkingen over bekend? Dit is inderdaad typisch... > 1000 besmettingen en (nog) geen slachtoffers...

Zojuist, Bunkerprepper zei:

Vacaturetekst aangepast!

En juich niet te vroeg over het rustig-zijn in jullie VR! ?

Nee hoor, ik juich niet, ik wacht op de klap en doe ondertussen andere informatie verzamelen.  Maar ben vanmiddag even andere dingen doen.

• Leuk 1
1 uur terug, Bunkerprepper zei:

image.thumb.png.1768f7a327452e59a9dcdae1a82e28bb.png

image.png.339c015068909c55d0c64b1bd55e3513.png

Voor het goedlopende en baanbrekende burgerinitiatief "Taskforce Coronavirus" Nederland zijn wij op zoek naar een collega voor het filiaal Limburg-Noord.

Wij zoeken iemand die over de volgende eigenschappen beschikt:

• Een account op forum.preppers.nl
  • Een positief kritische blik op het nieuws
  • Een voorliefde voor het beschermen van de bijzondere cultuur van Limburg Noord
  • Een goed oordeelsvermogen om feiten en nepnieuws van elkaar te kunnen onderscheiden
  • Iemand die zowel als teamspeler (binnen de Taskforce Coronavirus en met eventuele toekomstige collega's) als zelfstandig meldingen van besmettingen kan verwerken
  • Enige basis kennis van het gebruik van een digitaal middel (PC/Laptop/tablet) is aanbevolen.

Wij bieden

• 41 enthousiaste collega's om mee samen te werken 42 enthousiaste collega's om mee samen te werken
  • De verantwoordelijkheid over een eigen filiaal (Limburg Noord)
  • Groeimogelijkheden om (evenals de andere spotters/monitoren/VR verantwoordelijken) door te groeien naar een managementfunctie als overal coördinator van het gehele filiaal Limburg Noord zodra er sprake is van het verder opdelen van de monitor functie per gemeente i.p.v. per veiligheidsregio
  • Je kunt de werkzaamheden uitvoeren onder gebruikmaking van je alias op forum.preppers.nl. Je hoeft je identiteit / anonimiteit niet op te geven. 

Extra informatie

• De functie is op vrijwillige basis en is onbetaald, maar is tegelijkertijd onbetaalbaar en megawaardevol voor zowel jezelf (je weet als eerste wat er speelt in je eigen filiaal), voor iedereen die woonachtig is in jouw filiaal die lid is van forum.preppers.nl en (zeker na de opname van jouw filiaal op GeenStijl): ook voor alle inwoners in jouw filiaal!
  • De waardering voor de functie zal telkens blijken uit de reacties die bezoekers en bewoners van jouw filiaal achterlaten dat ze zo enorm blij en dankbaar zijn dat jij de informatie over jouw filiaal wilt stroomlijnen en structureren. 
  • Je bent niet contractueel gebonden aan je functie. Als je start in deze functie en het blijkt dat dit toch niet jouw ding is, even goede vrienden, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd! (We hopen dan wel dat je even bereid zou willen zijn om de tijd te overbruggen tot er iemand anders komt die jouw filiaal wil runnen.
  • De functie kan worden ingevuld door een man of vrouw

Meer informatie of aanmelden kan via @tinnegoed

Aquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt nadrukkelijk op prijs gesteld

Mede names alle collega's in het TC: 

image.png.416b220c9b611d6f06377f21764ad9f9.png

In VR 12 zijn @Maan en  @Sharon Addams nu samen actief! Super!

PS: Zoals jullie in het bovenstaande overzicht zijn, staan enkele collega's er nog alleen voor in bepaalde veiligheidsregio's.

Dat zijn bijvoorbeeld Gelderland-Zuid, Noord-Holland-Noord, Kennemerland, Amsterdam-Amstelland, Gooi- en Vechtstreek, Zuid Holland Zuid, Midden en West Brabant, Brabant-Noord, Zuid-Oost Brabant (3x Brabant of all places!),  Flevoland, Grensstreek Duitsland, Grensstreek België. 

Die collega's die nu moeder ziel alleen voor het werk in die regio staan, zouden het ook zeer op prijs stellen om ondersteuning in hun regio's ontvangen (zodat zij bijvoorbeeld een keer 's avonds ipv hun werk voor het TC een keer hun vader/moeder/tante kunnen bezoeken om hen wat extra voorraden te brengen om voorbereid te zijn op de onvermijdelijke komst van het coronavirus.)?

Dit is dus nadrukkelijk even niet het moment om naar iemand anders te wijzen, maar om jezelf af te vragen of jij daadwerkelijk niet kunt helpen in jouw eigen regio (of een regio naar keuze)

image.png.1b80787b3d7a98701aca3da64db8ffd3.png

@tinnegoed In onze regio (Haaglanden) is het vooralsnog relatief rustig, ik verwacht niet dat dit heel lang duurt maar ik wil voorlopig best helpen in een van de regio's waar het nu druk is en iemand het alleen moet doen. Hoor graag wie het hardst hulp nodig heeft. 

aangepast door Sam
  • Leuk 2

Hier nog niet over gelezen: De noodtoestand is (al sinds gisteren!) uitgeroepen in New York

Coronavirus in N.Y.: Cuomo Declares State of Emergency

https://www.nytimes.com/2020/03/07/nyregion/coronavirus-new-york-queens.html

Voor de mensen die helaas het mindere geschiedenisonderwijs van de laatste jaren hebben genoten:

"De noodtoestand of de staat van beleg is een buitengewone rechtstoestand op grond van een publiekrechtelijke bekendmaking van een overheid dat de normale toestand en wetgeving tijdelijk niet meer van toepassing is.

Tijdens een noodtoestand kan een overheid zeer slagvaardig handelen, zonder eerst toestemming over iets te vragen of overleg met inwoners te voeren."

Het aantal besmettingen staat daar nu op 12, met 8,5 Miljoen inwoners op dit moment een veel lagere besmettingsgraad dan in NL.

Bedrijfscontinuiteitsplannen komen deze week uit de kast

Bedrijven nemen nu maatregelen om hun personeel te spreiden om de risico's van besmetting of uitval van al het personeel ineens te voorkomen.

Bedrijven die beschikken over een noodlocatie, laten een deel van hun personeel op de hoofdlocatie werken en een deel op de noodlocatie (uitwijklocatie).

Bedrijven die geen noodlocatie hebben, kiezen ervoor om een deel van het personeel op het hoofdkantoor te hebben en vragen een deel van het personeel om vanuit thuis te werken.

Voorbeelden zijn bijvoorbeeld de Rabobank en de ING

Een deel van het personeel van Rabobank mag voorlopig absoluut niet meer naar het hoofdkantoor komen in Utrecht. Mensen die afgelopen week hebben getest of kritieke taken van de bank ook op afstand uitgevoerd kunnen worden, worden nu geacht geen fysiek contact meer te hebben met collega's.
Bepaalde teams moeten op afstand werken en contact vermijden met collega's van buiten het team. Zo hoopt de bank ervoor te zorgen dat zelfs als ergens het coronavirus binnen de bank uitbreekt, er nog altijd mensen zijn die de bank draaiende kunnen houden op een andere locatie.
Rabobank benadrukt dat het nog altijd om een voorzorgsmaatregel gaat. ING verplaatste met dezelfde reden eerder al een handvol mensen op kritieke afdelingen naar andere locaties, schrijft RTL Nieuws. ABN AMRO heeft één uitwijklocatie waar zo'n 300 mensen aan de slag kunnen als dat nodig is.

Bron: Liveblog AD

• Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...