Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

26 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Ik heb dit niet gedaan; alle leden van de Taskforce Coronavirus maken dit mogelijk!

Ik was slechts de spreekwoordelijke 'firestarter'. 

Ja , ja ,.....firestarter..

Maar je hebt het voor elkaar ,hoor.Ik zal mij netjes melden bij tinnegoed om mijn hulp aan te bieden.

Ik ben om,gezwicht,voor de bijl gegaan,omgepraat,bewerkt,overstag gegaan.En dat allemaal door jouw irritante gepromoot ? ?

Firestarter.....Een beetje leden in de gaten houden of en hoe lang en hoe vaak ze hier online zijn en ze dan op het gemoed werken

Firestarter, ja , ja ,!!

En denk maar niet dat ik hier geen bron van heb,want die heb ik toevallig wel.

Wat zeg ik, wel twee ook.En een grafiekje of statistiekje kan ik er ook wel van maken...

Toch zeg ik:

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

• Leuk 5
29 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Eerder vandaag werd duidelijk dat tien op de driehonderd zorgverleners van het Amphia Ziekenhuis in Breda positief testten op corona. Dat zegt volgens arts-microbioloog Marc Bonten van het UMC Utrecht weinig. ,,Zonder verdere informatie, zoals of die personen in Noord-Italië zijn geweest of contact hebben gehad met positief geteste patiënten, is het erg gevaarlijk om die getallen te extrapoleren'', waarschuwt hij. BRON:AD

In het NOS journaal van 20:00 (8 maart) lieten ze deze steekproef zien in het Elizabeth ziekenhuis, ging ook over 300 personeelsleden (niet alleen zorgmedewerkers) en daar gaven ze expliciet aan dat deze mensen NIET in risicogebied waren en GEEN contact hadden gehad met besmette personen. 
Ze gaven aan dat RIVM uiterlijk dinsdag wilde publiceren over de resultaten van deze steekproef die gehouden werd in 6 ziekenhuizen in Noord-Brabant.

Afwachten dus, maar zou wel een heel interessant getal kunnen worden!

• Leuk 2

Sinds dat er wat meer data beschikbaar is gekomen ben ik om de dag het aantal herstelde en overleden personen (officiële cijfers, exclusief die van China) in een simpel Excel bestand gaan bijhouden. Let op/disclaimer, deze cijfers zijn te voorbarig om harde conclusies aan te verbinden maar ze geven wel, in dit geval, een waarschijnlijke bovengrens aan van de mortality rate (meer uitleg hieronder).

- Omdat het virus nu nog in de groeifase zit is het onzinnig de mortality rate uit te gaan rekenen door het aantal doden te delen door het aantal besmettingen. Achteraf, als het virus (bijna) verdwenen is krijg je hier wel het meest acurate resultaat mee maar niet in deze fase. Immers, iemand die in de laatste dagen is aangemerkt als besmet, heeft nog geen kans gehad om te herstellen dan wel (cru gezegd) te overlijden. Zeker gezien het feit dat de ernstige patiënten er 4 tot 8 weken over doen om te herstellen dan wel te overlijden. Vooral in de groei fase van het virus is een betere manier, om bij benadering, de mortality rate uit te rekenen via de formule: aantal doden delen door het aantal herstelde patiënten en dode personen.

- Sommige landen, zoals China, zijn zeer waarschijnlijk niet of minder betrouwbaar qua cijfers, soms vanuit politiek oogpunt of opgelegd door het regime aldaar maar vaak ook door onkunde of de stand van de wetenschap/gezondheidszorg aldaar. Zo had Indonesië lange tijd geen besmettingen maar dat kwam omdat ze er niet op testten. Ook zijn er landen die nu al verminderd testen en dus ook besmettingen, herstelde en dode personen minder goed in beeld zullen hebben. De omvang hiervan is niet altijd duidelijk dus in de gebruikte cijfers zitten, hoe officieel ze ook zijn, altijd onvolkomenheden. Het effect hiervan kan de mortality rate zowel naar onder als naar boven beïnvloeden.

- Opgemerkt moet worden dat in de groep met de gevallen die opvallen/symptomatisch zijn/getest zijn en als besmet worden aangemerkt, waarschijnlijk ook oververtegenwoordiging optreed qua risico gevallen/zieke/zwakkere/oudere mensen. Immers, mensen met geen tot weinig symptomen/klachten zullen niet getest dan wel anders gediagnosticeerd worden. Dit kan de mortality rate dus voornamelijk alleen naar boven toe vertekenen.

- Tenslotte hebben we het dan nog niet gehad over de invloed van goede quarantaine maatregelen, goed testen, transparante verslaglegging van besmetting en risico's, hoe goed of slecht de gezondheidszorg in fysiek opzicht (in bedden, gebouwen, materialen) als in kennis niveau is toegerust en of het aantal patiënten de capaciteit van de hulpverlening overspoeld. Dit heeft ook grote invloed op de mortality rate die dan dus ook per land of regio best wel veel kan gaan verschillen. Tevens zie je meestal dat goede interveniërende maatregelen, een goede crisis aanpak en voorbereiding en een goed gezondheidszorg apparaat de mortality rate uiteindelijk omlaag kan brengen.

Conclusie: het getoonde percentage toont de waarschijnlijke bovengrens van wat straks de mortality rate zou kunnen zijn. Het WHO geeft nu een mortality rate wereldwijd van 3,4% op, in mijn ogen ligt de waarheid ergens tussen deze onder- en de bovenstaand genoemde bovengrens. Let wel, deze percentages zijn altijd te bezien vanuit de groep personen met klachten en symptomen die opvallend genoeg waren om gediagnosticeerd/getest te worden. Iedereen die ‘een beetje ziek’ of ‘grieperig’ was en niet werd getest/behandeld word dus sowieso niet meegenomen in de cijfers door welke instantie dan ook en dus ook niet in deze percentages.

corona.png.f13d080d7f45abd90cb6d8dea2690fab.png

• Leuk 5
22 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Firestarter.....Een beetje leden in de gaten houden of en hoe lang en hoe vaak ze hier online zijn en ze dan op het gemoed werken

In de gaten houden... nee ben ik niet zo van. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waar je kunt zien hoe vaak mensen online zijn of hoe lang ze online zijn.

Ik heb hier ook geen moderator- of adminrechten en dus geen statistiek mogelijkheden ☺️

Op het gemoed van mensen werken... ja... als het voor een groter of oprecht nuttig doel is, dan kan ik wel eens pusherig, irritant of zeurderig gedrag vertonen (alle drie termen hoor ik wel eens van mijn vrouw  kinderen en huisgenoten terug als ik ergens mijn zinnen op heb gezet...).

Tegelijkertijd zijn het dit soort eigenschappen die mij hebben gebracht waar ik nu sta. Integriteit eerst, loyaliteit en dienstbaarheid daarna, vervolgens doortastendheid en probleemoplossend vermogen en pusherig/iritant/zeurderig als het nodig is....

So: still working on improvement of my overall presence and qualities ... ?

4 uur geleden, Charlie zei:

Afrika lijkt tot op heden redelijk ontzien te worden. Er zijn vermoedens dat het te maken heeft met het klimaat daar of zelfs met genetische oorzaken. Maar het kan ook zijn dat men daar zo achter loopt in de gezondheidszorg, dat het ongemerkt om zich heen slaat. Als je niet test, weet je ook niets.

In ieder geval zijn er in Egypte nu 55 patiënten gemeld, dus ook daar is het hek van de dam.

Ik moet je daarin een klein beetje verbeteren.

De reden zou eerder zijn dat men daar beter is voorbereid gezien de verschillende al uitgelijnde noodplannen en de strakkere protocol op hygiene in navolg van de ebola epidemie.

Overigens blijft data vanuit Afrika ook eerder uit naar onze media door het ontbreken aangesloten communicatie systemen met Europa wegens het gebrek aan economische interesse daarvoor vanuit Europees standpunt. Het is simpelweg niet interessant genoeg geweest om middelen en geld in het opbouwen van zo'n netwerk met Afrika te maken voor ons. Dat wil niet zeggen dat men daar niet op de hoogte is van interne casussen.

In de armere gebieden zal men zoals elders ook niet kunnen testen en zal er inderdaad een gebrek aan informatie zijn. Vooralsnog zijn er weinig zwarte slachtoffers bekend van het virus.

GGD drenthe plaatste gisteravond nieuwe besmettingen:

https://www.ggddrenthe.nl/over-de-ggd/actueel/nieuwsbericht/?tx_ttnews[year]=2020&tx_ttnews[month]=03&tx_ttnews[tt_news]=404&cHash=38840a6ad8351c94ec22880982a10531

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/157951/Twee-kinderen-uit-Coevorden-besmet-met-coronavirus

Twee kinderen die in Coevorden wonen zijn besmet met het nieuwe coronavirus (COVID-19). Het ene kind is leerling van RKBS St. Willibrordus in Coevorden, het andere kind is leerling van De Nieuwe Veste in Coevorden.

edit: ik zie dat deze al op de lijst staan! Dank :) Ik heb alleen nog een tweede bron (rtvdrenthe) toegevoegd.

aangepast door vlinder88
3 uur geleden, LudoSanders zei:

Hoeveel mensen monitoren veiligheids regio 1 en 2 (Groningen en Friesland)

Meld me graag aan.

Ik doe VR1 + VR2, tot nu toe erg rustig, ik probeer zoveel mogelijk te monitoren en alle hulp is welkom! Ik verwacht dat er snel iemand van het team op je aanbod zal reageren. ??

6 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waar je kunt zien hoe vaak mensen online zijn of hoe lang ze online zijn.

Klopt,daar heb je gelijk in. Maar OF ze online wel en daar heb je slim gebruik van gemaakt!!

So: still working on improvement of my overall presence and qualities ...:

Wel, ik zou zeggen hard aan blijven werken  en dat geld vooral ook voor mijzelf ?

Blijf gezond,groet,mvr.Grijpstra

20 minuten geleden, Aalawok zei:

Zijn er nog mensen die mee willen helpen in V11? Ik ben niet connected genoeg om alles bij te houden en kciroj is het grootste deel van de dag afk.

Liever in mijn eigen regio VR17,maar als je in nood zit,wil ik doen wat ik kan.

Heb wel uitleg nodig,hoor!!

Kon @tinnegoed niet bereiken om me aan te melden dus je oproepje komt goed uit!

Hoor wel van je

groet,mevr.Grijpstra

aangepast door mevr.Grijpstra
typefout
  • Leuk 1

Bespeur ik hier een lichte koerswijziging van het RIVM of heb ik dat eerder gemist ?

"Bovendien wordt het coronavirus meestal pas overgedragen als een geïnfecteerd persoon al symptomen heeft.."

https://www.nu.nl/coronavirus/6034212/wat-ouders-moeten-weten-over-het-coronavirus-bij-kinderen.html

• Leuk 5
Bespeur ik hier een lichte koerswijziging van het RIVM of heb ik dat eerder gemist ?

"Bovendien wordt het coronavirus meestal pas overgedragen als een geïnfecteerd persoon al symptomen heeft.."
https://www.nu.nl/coronavirus/6034212/wat-ouders-moeten-weten-over-het-coronavirus-bij-kinderen.html

Nice catch. Het zal ze niet helpen als de zaak uit de hand loopt. Benieuwd naar de volgende Kamervragen
  • Leuk 4

De nieuwste data van Hopkins tot en met 8 maart. Opvallend zijn de enorme stijgingen in Italië en Zuid-Korea, die het virus nog lang niet onder controle lijken te hebben (ondanks de sluiting van scholen op 4 maart in Italië). De gegevens van Iran gelooft niemand. Alleen China en Japan lijken goed op weg te zijn met indamming van het virus.

image.thumb.png.f24e82eed4adc7ae108c176fafc96d3d.png

aangepast door Vigilant
  • Leuk 1
9 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Volgens mij zijn jullie nu dan met drieën: @Nadd01 @Nikke en jijzelf @Ellis

Met z'n drieën moeten die regio goed te doen zijn, maar ik hoor geruchten over nieuwe uitbraken in jullie VR. Succes met bijhouden!

En voor de volledigheid: Dit is jullie dan jullie werkgebied ?

(Had trouwens nog noog van 'Zwarte Waterland' gehoord... Is dat echt een gemeente?

image.thumb.png.efa1318c841095131ac338f482044861.png

10 uur geleden, Chocosoes zei:

Ik lees al een tijdje mee en besloten om nu ook een account aan te maken. 

Mijn complimenten voor de inzet die iedereen hierin steekt.

Hadden jullie al opgenomen dat Houten 13 gevallen heeft? Op de kaart staat namelijk 12.

https://www.houten.nl/bestuur-organisatie/beleid-en-regelgeving/liveblog-coronavirus/

Welkom op het forum. Dankjewel dat je mee wilt helpen!

• Leuk 2
58 minuten geleden, Aalawok zei:

Zijn er nog mensen die mee willen helpen in V11? Ik ben niet connected genoeg om alles bij te houden en kciroj is het grootste deel van de dag afk.

Ik wacht op instructies van tinnegoed en zal zien waar ik me kan onzetten

• Leuk 1
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...