Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

17 minuten geleden, FabiRaket zei:

Erg interessant om te lezen. Het onderzoek heb ik hier gevonden (met onderaan op de pagina een link naar het officiële rapport voorzien van medische fotos): https://writening.net/page?FC3QPm . Het middel heet Ciclesonide. 

Heel erg bedankt voor die link! Doorgestuurd naar een high-profile longarts die het artikel nog niet kende en nu door gaat lezen. Als het wat is, zal het ongetwijfeld worden uitgezet.

• Leuk 4
3 minuten geleden, Mr.Mokum zei:

Wat je als maatschappij ook kunt doen, is de verspreiding van het virus trachten te vertragen. Hopelijk voorkom je op die manier een stormloop op medische voorzieningen. 

Eens, maar dat doe je niet door maar niet meer te testen en aan te geven dat het gewoon een griepje is.  Want dan nemen mensen niet de juiste maatregelen; gaan toch naar het werk, gaan toch naar 'opa en oma', en naar de voetbalwedstrijd voor ontspanning.  Terwijl ze nog klachten hebben.  

Dan vertraag je het virus niet.

Vertragen doe je door mensen te isoleren (in ziekenhuizen, andere locaties of thuis).   Dus of je test mensen en op basis daarvan isoleer je: of je gaat nog een stap verder en isoleert iedereen met klachten, onafhankelijk van de uiteindelijke oorzaak (corono/influenza/etc)

• Leuk 3
Zojuist, Japanology zei:

Heel erg bedankt voor die link! Doorgestuurd naar een high-profile longarts die het artikel nog niet kende en nu door gaat lezen. Als het wat is, zal het ongetwijfeld worden uitgezet.

Mocht je er terugkoppeling op krijgen, dan lees ik dat graag. Houd ons dus op de hoogte! :)

• Leuk 4
2 minuten geleden, mevr.Grijpstra zei:

Tja...misschien voelen ze de concurrentie hijgen in de nek ??

Blijf gezond,groet,mevr.Grijpstra

Ik denk dat ze vooral serieus bezig zijn om de informatie die ze naar buiten brengen zo eenduidig mogelijk proberen te krijgen. Het is natuurlijk raar dat al bijna een week het officiele getal 1-5 besmettingen afweek van het kaartje dat ze publiceerden.   

Dus dat is zeker een compliment aan het RIVM waard. Nu de rest van de informatie nog ?

• Leuk 3
1 minuut geleden, Japanology zei:

Veel dank! Wie weet hoeveel leed dat kan besparen (als het inderdaad werkt zoals die artsen aangeven, en anders hopelijk een aanknopingspunt). Wellicht zijn er nog meer mensen die dit onder de aandacht kunnen brengen....

• Leuk 4
8 uur geleden, Mr.Mokum zei:

Prognose voor de komende twee weken. 

Uiteraard hoop ik dat deze trent snel gebroken gaat worden en dat dit niet bewaarheid wordt. 

We lopen wegens de gemiddelde incubatietijd ongeveer twee weken achter op de actuele stand van zaken, met andere woorden, de geconstateerde besmettingen zijn 2 weken geleden veroorzaakt. Ondertussen heeft het 'alwetende' RIVM dan wel onze overheid uiteraard geen reet gedaan om daadwerkelijk de uitbraak echt in te dammen. Dus als jouw aanname van 40% groei klopt dan zou je grafiek sowieso tot het moment dat er wel écht maatregelen worden getroffen sowieso doorlopen zoals voorspeld...

• Leuk 4

Status 8 maart 2020, 23.00 uur:

meer dan 100.000 pageviews (!) voor de kaart van de Taskforce Coronavirus.

image.png.34e1cc7eb572cd963a5b3e89c27f506f.pngO

Vanaf deze plaats bijzonder veel dank aan aan de mensen achter de schermen die dit mogelijk maken:

Allemaal gefeliciteerd met behalen van deze mijlpaal bij dit bijzondere burgerinitiatief. 

Op naar de

image.png.2206b48fb31dbe54ee815a3d35f64c48.png

• Leuk 15

Afrika lijkt tot op heden redelijk ontzien te worden. Er zijn vermoedens dat het te maken heeft met het klimaat daar of zelfs met genetische oorzaken. Maar het kan ook zijn dat men daar zo achter loopt in de gezondheidszorg, dat het ongemerkt om zich heen slaat. Als je niet test, weet je ook niets.

In ieder geval zijn er in Egypte nu 55 patiënten gemeld, dus ook daar is het hek van de dam.

• Leuk 2
1 uur geleden, Zwijgrecht zei:

Dit is een interessante reactie van een chirurg in Italie, behoorlijk schokkend, en ik vergat even dat ze al ruim twee weken bezig zijn daar.

https://www.reddit.com/r/medicine/comments/ff8hns/testimony_of_a_surgeon_working_in_bergamo_in_the/

Dit is het originele verhaal (in het Italiaans):

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3395152210500625&id=100000176383731&sfnsn=mo

Als je de Google Translate app op je telefoon hebt, kun je hem automatisch in het nederlands laten weergeven.

Een heftig verhaal. Verschilt niet van de berichten uit Wuhan

• Leuk 2
8 minuten geleden, Charlie zei:

Afrika lijkt tot op heden redelijk ontzien te worden. Er zijn vermoedens dat het te maken heeft met het klimaat daar of zelfs met genetische oorzaken. Maar het kan ook zijn dat men daar zo achter loopt in de gezondheidszorg, dat het ongemerkt om zich heen slaat. Als je niet test, weet je ook niets.

In ieder geval zijn er in Egypte nu 55 patiënten gemeld, dus ook daar is het hek van de dam.

Als het in Egypte wel snel verspreid zou dat doen vermoeden dat klimaat toch geen factor is?

En voor Afrika zou een mogelijkheid kunnen zijn dat de bevolkingsdichtheid in veel gebieden relatief laag is?

Als we straks pieken zien in de dichtbevolkte gebieden zou dat wellicht een factor kunnen zijn

• Leuk 1
4 minuten geleden, Sam zei:

Als het in Egypte wel snel verspreid zou dat doen

Ook Egypte stond lange tijd op 1 of 2. Maar het blijkt, zodra je gaat testen, komen de getallen bovendrijven, net als in Breda.

Hier nog een link naar twitter waar ene Dr. Richard Hatchet aan het woord komt. Hij is al 20 jaar viroloog en hij heeft zich nog nooit zo'n zorgen gemaakt om een virus als nu over covid19. 

• Leuk 4

Niet heel geruststellend dat er in Italie vandaag 133 mensen zijn overleden en slechts 33 mensen vandaag zijn genezen. Dat geeft cijfermatig een ongewenste verhouding...

Iemand meer inzicht gevonden in de details (leeftijd etc)?

• Leuk 1
44 minuten geleden, DataScientist zei:

Net als Chocosoes lees ik al een tijdje mee en vind dit en mooi burgerinitiatief. Een groot compliment voor iedereen. Ik wil graag mijn bijdrage leveren en meedenken. VR7 Midden Gelderland.

Van harte welkom. Vele handen maken licht werk.

Stuur @tinnegoed even een PM, dan regelt hij de toegang tot de Taskforce Coronavirus!

• Leuk 1
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...