Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

Ik zie deze ontwikkelingen als een prettige bijvangst bij al deze ellende.
Zo af en toe hoor je serieuze en deskundige mensen verkondigen dat de social media een rol kunen spelen bij het informeren van en contact houden met de bevolking als de nood aan de man is. Heel mooi dat deze mythe nu ontmaskerd wordt. De belangrijkste platformen binnen de social media zijn in handen van het grote geld en daar kun je als burger dus 0,0 op vertrouwen in tijden van crisis.

Hmm ja zo had ik het artikel nog niet gelezen. Zit wel wat in. Social media moeten allemaal van de reclame en dus consumenten data leven, hebben netto geen positieve impact op de samenleving en mogen wmb grotendeels opgedoekt.

Alleen jammer van het verder tendentieuze en misleidende artikel.

En wel eenzijdig meestal, die kritiek op social media vanuit de traditionele media. Met name als het hen te populistisch wordt, dienen de social platformen zich opeens te bedienen van censuur.
  • Leuk 3
7 minuten geleden, Pats zei:

Ook interessant in dit verhaal:

Eerder vandaag werd ook al bekend dat ongeveer 300 medewerkers van het Amphiaziekenhuis sinds afgelopen woensdag zijn getest. Hiervan zijn er 10 die een dubbele positieve uitslag gekregen hebben.

Dat betekent dat zo'n 3 % van die testen positief was.

Terwijl dit voor een groot deel uit een groep bestaat die waarschijnlijk normaliter niet getest zouden worden.

Ik ben benieuwd naar de rest van de resultaten de komende dagen.

• Leuk 2
1 minuut geleden, loftprep zei:

Er is nog een update van de RIVM data gepubliceerd, met de volgende verschillen ten opzichte van de v2-kaart.

Amsterdam: -2

Diemen: +2 ( Amsterdam waarschijlijk verward met Diemen)

Ede: -1

Landerd: 1  ( https://www.landerd.nl/actueel/2020/03/08/inwoner-landerd-besmet-met-coronavirus )

Schouwen-Duiveland: -1  ( waarschijnlijk Zeeland niet als onderdeel van gemeente Landerd gesignaleerd ) 

Het officiele cijfer is ook bijgewerkt van 265 naar 264, waarschijnlijk die van Ede . 

Bron: https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/infectieziekten/regionaal-internationaal/coronavirus-covid-19#node-coronavirus-covid-19-meldingen

Thx. Ik vroeg me al af waar Diemen was gebleven. Die stond inderdaad eerder niet op de lijst van het RIVM. 

4 minuten geleden, loftprep zei:

Er is nog een update van de RIVM data gepubliceerd, met de volgende verschillen ten opzichte van de v2-kaart.

Amsterdam: -2

Diemen: +2 ( Amsterdam waarschijlijk verward met Diemen)

Ede: -1

Landerd: 1  ( https://www.landerd.nl/actueel/2020/03/08/inwoner-landerd-besmet-met-coronavirus )

Schouwen-Duiveland: -1  ( waarschijnlijk Zeeland niet als onderdeel van gemeente Landerd gesignaleerd ) 

Het officiele cijfer is ook bijgewerkt van 265 naar 264, waarschijnlijk die van Ede . 

Ik had het net opgemerkt.

Ik zag deze voorbijkomen in mijn logs:

afbeelding.png.afb6635bed0724ea2d3f24470032dedc.png

Dus die update was er al om 17:24.

Ik kon die extra besmetting in zeeland maar nergens terugvinden.

Ik vermoed dat men de fout heeft gemaakt om de plaatsnaam "Zeeland" te verwarren met de provincie Zeeland.

(In Landerd is er een plaatsnaam zeeland)

@duinkonijn

Stop maar met zoeken :)

Ik moet (nogmaals) zeggen dat ik de informatievoorziening van het Rivm best wel goed vind. Dat men op een zondag toch de moeite neemt om 3 keer de informatie zo volledig mogelijk weer te geven had ik niet verwacht.

• Leuk 3
2 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Eh... Anderhalf uur online en we zitten op 80.000+ pageviews voor de kaart....

image.png.064c81fde5bd7cd61130fd75832bd075.png

PS: dit was wel wat ik hoopte te bereiken trouwens... ?

Is dit de kaart die op GeenStijl staat? Dan wordt deze namelijk voor elke bezoeker van die website geladen. 

Op 6-3-2020 om 19:50, Huisvrouw zei:

Maar dan gaat het RIVM er nog steeds van uit dat je alleen besmettelijk bent als je al klachten hebt. Niet duidelijk is me wie er in de steekproef vallen. Gezonde en zieke mensen? Is nog wat vaag allemaal. Ook al zat het er aan te komen: toch heftig om te lezen.

Daarom zal het nog meer verspreiden, ze sturen het op een regel rechte ramp aan.

image.png.a93d63f4b6b49ca071b0837ae9620fd2.png

Ik heb echt geen financieel of ander belang bij GeenStijl, maar nu GeenStijl zo aardig was om 'ons' prepperforum een handje te helpen qua exposure voor de Taskforce Coronaviruskaart voel ik me (zonder dat iemand mij daar om vroeg) toch geroepen om deze oproep te doen:

Als je nog geen lid Premium lid bent van GeenStijl, overweeg dan wellicht om daar eens naar te kijken.

Link: https://premium.reaguurder.gs/-/#membership

Reden van mijn suggestie: GeenStijl doet dit soort dingen toch maar gewoon zonder verdere funding enz en ik heb begrepen dat ze na hun onafhankelijkheid zelf de broek moeten ophouden.

Dus, geen verplichting vanuit mijn kant, slechts een suggestie omdat ik het enorm op prijs stel dat GS bestaat (en blijft bestaan): https://premium.reaguurder.gs/-/#membership

Tussenstand

Tussenstand na dik anderhalf uur online (zonder verdere uitleg of redactioneel artikel over de TC kaart): dik 85.000 pageviews.

image.png.54bb36a238a93902e8469221912b5a8f.png

• Leuk 3
Zojuist, JJ&A zei:

Daarom zal het nog meer verspreiden, ze sturen het op een regel rechte ramp aan.

Ik zit nu -in vertraging- Nieuwsuur te kijken, maar ik blijf met stijgende verbazing kijken naar hoe ermee omgegaan wordt: Meerendeel heeft gewoon griep; en het heeft geen zin om te testen omdat je er toch niets aan kunt doen. 

Je zou bij voorbeeld kunnen isoleren, zodat je niet iemand aansteekt die er wel ernstige/dodelijke klachten aan overhoudt.   Dat is iets wat iemand met griep niet snel zal doen. 

Dit is de communicatie-voorbereiding op de volgende fase. Langzaam maar zeker die boodschap erin laten sluipen.

• Leuk 3
7 minuten geleden, martin zei:

Ik had het net opgemerkt.

Ik zag deze voorbijkomen in mijn logs:

afbeelding.png.afb6635bed0724ea2d3f24470032dedc.png

Dus die update was er al om 17:24.

Ik kon die extra besmetting in zeeland maar nergens terugvinden.

Ik vermoed dat men de fout heeft gemaakt om de plaatsnaam "Zeeland" te verwarren met de provincie Zeeland.

(In Landerd is er een plaatsnaam zeeland)

@duinkonijn

Stop maar met zoeken :)

Ik moet (nogmaals) zeggen dat ik de informatievoorziening van het Rivm best wel goed vind. Dat men op een zondag toch de moeite neemt om 3 keer de informatie zo volledig mogelijk weer te geven had ik niet verwacht.

Complimenten voor je vasthoudendheid om dit probleem te vinden en op te lossen Martin!

Nu er zoveel mensen meekijken op onze kaart, zijn naast de individuele spotters/TC's per veiligheidsregio juist mensen zoals jij die de fouten uit onze kaart weten te halen van onschatbare waarde!

• Leuk 2

Zo, wat ben ik trots op onze jongens en meiden, echt ONGELOOFLIJK TROTS !!

Wat een statement is hier gemaakt ! Ik ben vanmorgen rond 12 uur begonnen met het doorlezen van deze draad, nu pas klaar met lezen, en wat een hoeveelheid info heb ik tot me genomen. Het was alsof ik een spannend boek aan t lezen was, een thriller, een lange introductie van de start van een pandemie. Omdat ik een week weg was, en even los van het Corona gebeuren, zelf voor gekozen, wilde ik graag terug inlezen, en waar kan dat beter dan op preppers.nl ??

En gaandeweg lees ik, dat er een geweldige samenwerking ontstaat, waaruit een fantastische kaart is ontstaan, om besmettingen in kaart te brengen. 88 pagina's doorgelezen, mijn dank is groot, naar jullie allemaal !

We zullen deze pandemie er niet mee kunnen indammen, helaas, maar als ik zie, wat bevlogen mensen, die anderen goed willen informeren, voor elkaar krijgen, geeft dat me toch wel hoop ?

Hou vol, lieve mensen, hou je veilig en veel, heel veel ????

• Leuk 14
Zojuist, Ronald7 zei:

Wie houdt Drenthe bij????

Wij wonen zins kort in Drenthe, maar ik weet nog niet hoe aan de info te komen???

Ik wil best mee werken ondanks de drukte van de verhuizing.

De noodzaak is er.

• Leuk 4
5 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

image.png.a93d63f4b6b49ca071b0837ae9620fd2.png

Ik heb echt geen financieel of ander belang bij GeenStijl, maar nu GeenStijl zo aardig was om 'ons' prepperforum een handje te helpen qua exposure voor de Taskforce Coronaviruskaart voel ik me (zonder dat iemand mij daar om vroeg) toch geroepen om deze oproep te doen:

Als je nog geen lid Premium lid bent van GeenStijl, overweeg dan wellicht om daar eens naar te kijken.

Link: https://premium.reaguurder.gs/-/#membership

Reden van mijn suggestie: GeenStijl doet dit soort dingen toch maar gewoon zonder verdere funding enz en ik heb begrepen dat ze na hun onafhankelijkheid zelf de broek moeten ophouden.

Dus, geen verplichting vanuit mijn kant, slechts een suggestie omdat ik het enorm op prijs stel dat GS bestaat (en blijft bestaan): https://premium.reaguurder.gs/-/#membership

Tussenstand

Tussenstand na dik anderhalf uur online (zonder verdere uitleg of redactioneel artikel over de TC kaart): dik 85.000 pageviews.

image.png.54bb36a238a93902e8469221912b5a8f.png

Ik vrees toch echt dat het getal slechts betekent dat GeenStijl dat aantal bezoekers heeft gehad, sinds de kaart online is. 

Elke keer als GS wordt bezocht, wordt namelijk automatisch de kaart geladen. 

• Leuk 5
1 minuut geleden, JJ&A zei:

Wij wonen zins kort in Drenthe, maar ik weet nog niet hoe aan de info te komen???

De noodzaak is er.

Het gaat erom dat ik bevestiging van een bericht uit Emmen zoek. Volgens een bron uit het ziekenhuis liggen daar 3 mensen opgenomen waarvan 1 persoon (30+) kritiek. Dat is belangrijke info maar bevestiging is nodig uit een 2e bron.

• Leuk 2
8 minuten geleden, loftprep zei:

Ik zit nu -in vertraging- Nieuwsuur te kijken, maar ik blijf met stijgende verbazing kijken naar hoe ermee omgegaan wordt: Meerendeel heeft gewoon griep; en het heeft geen zin om te testen omdat je er toch niets aan kunt doen. 

Je zou bij voorbeeld kunnen isoleren, zodat je niet iemand aansteekt die er wel ernstige/dodelijke klachten aan overhoudt.   Dat is iets wat iemand met griep niet snel zal doen. 

Dit is de communicatie-voorbereiding op de volgende fase. Langzaam maar zeker die boodschap erin laten sluipen.

Wat je als maatschappij ook kunt doen, is de verspreiding van het virus trachten te vertragen. Hopelijk voorkom je op die manier een stormloop op medische voorzieningen. 

• Leuk 5
10 uur geleden, Ronald7 zei:

Wie houdt Drenthe bij????

10 uur geleden, JJ&A zei:

De noodzaak is er.

@vlinder88 volgens mij. Hulp is uiteraard welkom. Stuur me een PM en ik probeer zsm je aan het TC toe te voegen (maar

dat wordt morgenochtend) Done

aangepast door tinnegoed
  • Leuk 1
1 minuut geleden, DataScientist zei:

Net als Chocosoes lees ik al een tijdje mee en vind dit en mooi burgerinitiatief. Een groot compliment voor iedereen. Ik wil graag mijn bijdrage leveren en meedenken. VR7 Midden Gelderland.

Welkom geweldig, velen zijn er bij gekomen en werken mee prachtig

• Leuk 3
10 uur geleden, DataScientist zei:

Net als Chocosoes lees ik al een tijdje mee en vind dit en mooi burgerinitiatief. Een groot compliment voor iedereen. Ik wil graag mijn bijdrage leveren en meedenken. VR7 Midden Gelderland.

PM me en ik kan het morgenochtend oppakken. Done

aangepast door tinnegoed
  • Leuk 4
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...