Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

24 minuten geleden, f150 zei:

Super! Dit zal terecht wel wat traffic gaan trekken.

Opbouwend commentaar:

• Bij uitzoomen 'klonteren' de bolletjes nogal snel, pas bij ver inzoomen kun je onderscheid maken tussen bv een vol ziekenhuis en een versnipperde verspreiding in een regio. Is die parameter in te stellen?
  • De kaartnaam leest nu als "Corona NL". De ziekte heet "Covid-19" en het virus heet "SARS-CoV-2". Een verdedigbaar betere kaartnaam is "Verspreiding Covid-19 Nederland" of "Verspreiding SARS-CoV-2 Nederland". Zeker, het is windowdressing, maar het kost niets. 
  • Het kost meer werk natuurlijk, maar het is jammer dat België en de Duitse grensstreek er niet bij opstaan. Misschien een 'vacature' voor dat werk op de kaart verwerken?

op verzoek een tag: @f150

aangepast door Gijsbert
  • Leuk 3
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

4 minuten geleden, Gijsbert zei:

Opbouwend commentaar:

• Bij uitzoomen 'klonteren' de bolletjes nogal snel, pas bij ver inzoomen kun je onderscheid maken tussen bv een vol ziekenhuis en een versnipperde verspreiding in een regio. Is die parameter in te stellen?
  • De kaartnaam leest nu als "Corona NL". De ziekte heet "Covid-19" en het virus heet "SARS-CoV-2". Een verdedigbaar betere kaartnaam is "Verspreiding Covid-19 Nederland" of "Verspreiding SARS-CoV-2 Nederland". Zeker, het is windowdressing, maar   het kost niets. 
  • Het kost meer werk natuurlijk, maar het is jammer dat België en de Duitse grensstreek er niet bij opstaat. Misschien een 'vacature' voor dat werk op de kaart verwerken?

Indien dit te veel werk is, dan kunnen wellicht de dagelijkse officiele getallen van onze directe buurlanden opgenomen worden... (?)

@f150

aangepast door Mr.Mokum
48 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Zo maar een hypothese

Ik heb er verder geen bronnen of aanwijzingen voor, maar ik denk dat het wellicht mogelijk is dat het RIVM in Noord-Brabant nu die steekproeven onder ziekenhuispersoneel aan het nemen is, omdat ze willen zien in hoeverre er onder ziekenhuispersoneel in Brabant mensen rondlopen die nu juist het virus verspreiden.

Als in: de GGD kan geen relatie leggen tussen bepaalde klachten en een bron (China, Italië enz)... maar mogelijk kon de GGD wel zien dat al die mensen die positief testen als gemeenschappelijke factor hadden dat (een vorm van) gezondheidszorg in Noord-Brabant ontvingen.

En toch is dit het meest recente advies van de RIVM voor de gezondheidszorg in Brabant:

afbeelding.thumb.png.5290bb340d3c304b8aaab17bb63045c0.png

Oftewel: als je corona-achtige klachten hebt, maar niet in een risico-gebied bent geweest of niet in (onbeschermd) contact bent geweest met een bevestigde corona-patiënt, dien je gewoon aan het werk te gaan. Terwijl het RIVM dus zelf aangeeft in Brabant niet alle bronnen van besmetting heeft weten te achterhalen, en dus gegarandeerd niet alle besmettingen bekend zijn (iets wat sowieso, ook in de overige provincies niet waarschijnlijk is).

Als je wél in een risicogebied bent geweest, of wél in contact bent geweest met een corona-patiënt, maar geen klachten hebt hoef je niet getest te worden, en dien je gewoon te werken.

2 minuten geleden, Gijsbert zei:

Opbouwend commentaar:

• De kaartnaam leest nu als "Corona NL". De ziekte heet "Covid-19" en het virus heet "SARS-CoV-2". Een verdedigbaar betere kaartnaam is "Verspreiding Covid-19 Nederland" of "Verspreiding SARS-CoV-2 Nederland". Zeker, het is windowdressing, maar   het kost niets. 
  • Het kost meer werk natuurlijk, maar het is jammer dat België en de Duitse grensstreek er niet bij opstaat. Misschien een 'vacature' voor dat werk op de kaart verwerken?

Bij wensen of suggesties voor de kaart s.v.p. even @f150 in het bericht taggen, anders loop je de kans dat je bericht verdwijnt in de massaliteit van dit draadje ?

• Leuk 1
10 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

massaliteit van dit draadje

Deze draad volgen kost veel tijd idd. Ik heb het idee dat in deze draad de meldingen en de discussie-posts het tesamen onoverzichtelijk maken. Het gaat zo hard! Misschien een draadje voor "meldingen only" (plus statistiek en prognoses etc), en misschien hooguit discussie over de meldingen zelf?

Ziekteverloop, optreden overheden GGD/RIVM/gemeenten/kabinet, optreden huisartsen en ziekenhuizen, human interest etc. verdienen net zo goed hun plaats maar misschien niet hier. Het zou de leesbaarheid verhogen.

Tag toegevoegd: @Paraatpaal

aangepast door Gijsbert
  • Leuk 3

Er bestaan infrarood temperatuurmeters waarmee je van afstand de temperatuur kunt opmeten.

Kan iemand eens uitzoeken wat de temperatuur is die je op zo'n meter zou moeten kunnen aflezen als een persoon een normale (niet-koorts) lichaamstemperatuur heeft?

Er zijn uiteraard ook speciale koortsthermometers waarbij je in het oor of op je voorhoofd kunt meten. Deze units rekenen de waardes die ze meten automatisch om, maar ik zoek nu een tabelletje welke netto waardes ik zou moeten meten als ik zo'n (niet medische) meter gebruik:

image.png.325369ff7b45fca51c1811fd547536f6.png

Zojuist, Gijsbert zei:

Deze draad volgen kost veel tijd idd. Ik heb het idee dat in deze draad de meldingen en de discussie-posts het tesamen onoverzichtelijk maken. Het gaat zo hard! Misschien een draadje voor "meldingen only", en misschien hooguit discussie over de meldingen zelf?

@Paraatpaal is de moderator van dit draadje. 
Je kunt het aan hem voorstellen. 

• Leuk 2
16 minuten geleden, Gijsbert zei:

Er valt nog wel wat in te stellen aan de bolletjes. 

Tav de locatie: ik heb nu alles 'terug-gemapt' naar de gemeente. FYI: er zijn ca. 355 gemeenten in Nederland, die totaal ca. 2500 woonplaatsen omvatten. Van een groot deel van de besmettingen weten we de woonplaats. Ik zou woonplaats nog optioneel op kunnen nemen bij de patient specifieke gegevens.

Kaartnaam is veranderd, goede tip.

België en grensstreek zijn zonder meer relevant, maar alle instanties en media werken lokaal. Een apart dashboard voor Duitsland en België zijn m.i. de meest praktische oplossing. 

• Leuk 2
11 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Er bestaan infrarood temperatuurmeters waarmee je van afstand de temperatuur kunt opmeten.

Kan iemand eens uitzoeken wat de temperatuur is die je op zo'n meter zou moeten kunnen aflezen als een persoon een normale (niet-koorts) lichaamstemperatuur heeft?

Er zijn uiteraard ook speciale koortsthermometers waarbij je in het oor of op je voorhoofd kunt meten. Deze units rekenen de waardes die ze meten automatisch om, maar ik zoek nu een tabelletje welke netto waardes ik zou moeten meten als ik zo'n (niet medische) meter gebruik:

Ik heb zo'n ding.....

batterij leeg, ik zal er vanavond eens mee spelen.

• Leuk 1
8 minuten geleden, Jellyfish zei:

Dank voor het volgen van alle meldingen.

De TC kan op dit moment alleen de NL meldingen op de interactieve kaart van @f150 verwerken.

Super dat je de mediaberichten zo volgt!

2 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Dank voor het volgen van alle meldingen.

De TC kan op dit moment alleen de NL meldingen op de interactieve kaart van @f150 verwerken.

Super dat je de mediaberichten zo volgt!

Die interactieve kaart is super handig, dat voorkomt dubbele meldingen.

• Leuk 1
30 minuten geleden, vlinder88 zei:

Wuhan heeft de isolatieperiode opgeschroefd van 14 naar 28 dagen.

http://www.bjnews.com.cn/news/2020/03/06/700265.html

我觉得这很有趣! 但是您知道没有多少人可以阅读这篇文章吗?:classic_tongue:

Maar on a serious note, dat is een heel kostbare maatregel (in de zin van economische én immateriële schade). Dat doen ze dus niet zomaar. Het is ook een maatregel die hoe eerder toegepast des te meer effect heeft. Ik kan de in vergelijking met andere landen terughoudende maatregelen in Nederland maar niet begrijpen.

• Leuk 2
1 uur geleden, Bunkerprepper zei:

Vorige week heb ik een infrarood gekocht en zitten vergelijken met mijn ir oortherometer

Bij een pistool zoals hierboven heeft afstand invloed op de gemeten temperatuur. 

Bij mijn vergelijkingen mat het pistool 4 graden lager maar wisselde ook sterk 

Ik vind hem dan ook te onbetrouwbaar om daadwerkelijk te gebruiken. 

Duurdere zijn vast betrouwbaarder. 

Ik heb het opgelost door wegwerphoezen voor mijn oorthermometer te kopen +dopjes 

Hierdoor is de gehele thermometer afgeschermd en vervang je dit na elk gebruik + schoonmaken met oxywipe

Hierdoor voorkom je kruisbesmetting 

Verder moet je als je wel een contactloze manier wil gebruiken rekening houden met de oppervlakte tempratuur van een lichaam en de kerntempratuur 

Bv. Als iemand net buiten is geweest zal een contactloze thermometer 30-35 aangeven omdat de huid afkoelt door de koude omgeving

Hierdoor kun je bijvoorbeeld een lage temperatuur meten terwijl iemand wel koorts heeft. 

Bij een meting in het oor heb je dit niet omdat je de tempratuur van het trommelvlies / binnenoor meet. Dit is veel minder gevoelig voor omgevingstemperatuur 

aangepast door Prepnurse
  • Leuk 2

Wat kun je hier vinden:
  • de NL map met alle veiligheidsregio's (de TC is over de VR's verdeeld)
  • afhankelijk van het aantal infecties, een grote of minder grote rode bol
  • als je klikt op een locatie kun je de onderliggende data opvragen met onder andere
    • patient nummer (onze interne referentie)
    • locatie (in de meeste gevallen de locatie van hospitalisatie (kan zowel ziekenhuis als thuis zijn)
    • de veiligheidsregio
    • long/lat (dit is een willekeurige locatie binnen de genoemde gemeente, niet het adres van de patient)
    • datum melding (de datum dat de melding is gepubliceerd in de pers)
    • mogelijke bron van besmetting (indien bekend; een land, regio, evenement, of een ander patient nummer)
    • leeftijd (indien bekend)
    • geslacht (indien bekend)
De onderliggende gegevens worden periodiek bijgewerkt. Er is wel een koppeling met de Google Sheet van de Taskforce, maar de import in ArcGis vereist een handmatige routine.
De huidige gegevens zijn van vandaag (7 maart 2020, 14:30).

Mooi werk! Even getest:
- Op een iPhone is de kaart goed gerenderd maar de onderliggende info niet te zien
- kan het zijn dat ik een item mis in Oegstgeest?

JD
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...