Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 7.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Insights en achtergronden Ik heb van verschillende kanten de vraag gekregen om het model online te delen waarvan ik vorige week zaterdag één detail met jullie deelde, namelijk: dat er een verspre

Nieuw op dit forum, sinds kort lezer. Drie weken terug uitgelachen door collega's vanwege een voorraadje eten, nu verstandig. Voorraadje voor twee weken, dat wel. Ik ben een amateuristische prepper.

Posted Images

7 minuten geleden, loftprep zei:

Formeel is het nog geen quarantaine, want de Brabanders mogen wel gewoon boodschappen doen.  Kan natuurlijk nog een fase zijn om hamsteren te voorkomen.

De huidige mededeling is waarschijnlijk het resultaat van een uur vergaderen van communicatiestrategen:

Communicatiestrateeg 1: Hoe brengen we dit nieuws dat mensen die ziek zijn in quarantaine gaan?
Communicatiestrateeg 2: We kunnen zeggen 'Thuis blijven en contacten vermijden en als je toch de deur uitgaat op 2 meter afstand van iedereen blijven, dan zullen de meesten dat toch oppakken als quarantaine..

Communicatiestrateeg 3: Dat is een goed idee, want dan hoeven we ook niet officieel te zeggen dat evenementen moeten worden afgelast. Verantwoordelijke organisatoren zullen die stap dan zelf wel zetten!

?

• Leuk 2

https://www.businessinsider.nl/south-korea-coronavirus-testing-death-rate-2020-3?international=true&r=US

Eindelijk wat goed nieuws:

- Zuid Korea heeft meer dan 140.000 mensen getest.

- Meer dan 6000 daarvan positief

- CFR is 0,6%

Dit bevestigd dat SARS-CoV-2 minder dodelijk is dan gevreesd, Z-Korea heeft veel meer tests doorgevoerd dan wie dan ook, en dus veel meer gevallen geïdentificeerd, en vandaar het lagere sterftecijfer.

Mijn commentaar: Vergeleken bij Zuid Korea, zijn wij een ontwikkelingsland. (Ten minste in dit opzicht) Zij laten zien wat er mogelijk is wanneer je bereid bent het probleem aan te pakken. Wel moet ik daar de kanttekening bij zetten dat Z-Korea in zijn ééntje de ziekte niet kan uitroeien. De consequentie is dat landen grenscontroles en quarantaine periodes moeten gaan introduceren.... weg globalisering...

• Leuk 2

Er zijn 900 studenten Vidicat gaan skien in N-Italie. Vertrokken toen al duidelijk was dat daar het coronavirus fors aanwezig was. Je kunt je wel verbergen achter 'het mocht van het RIVM', maar dat is natuurlijk flauwekul. Vervolgens ontstaat er onrust en komt men een dag eerder terug. Er worden bussen ingezet om ze op te halen en naar onbekende bestemmingen in NL te rijden. Men neemt dan aan dat ze allen getest zullen worden en bij een positieve uitslag in quarantaine gaan. Vandaag wordt duidelijk dat dit dus niet gebeurt; alleen studenten die ziekteverschijnselen hebben worden getest, terwijl ze nota bene meer dan 10 uur bij elkaar in bussen hebben gezeten. Maar erger nog: vanochtend las ik dat er erg veel studenten niet met de bus mee wilden en op eigen gelegenheid naar huis zijn gereisd! Vermoedelijk dus circa 600? Buiten waarneming van wie dan ook dus. Ook dit is ons beleid in een notendop.

• Leuk 1
2 minuten geleden, Bunkerprepper zei:

Onze taskforce zat bij het officiele getal van 128 per 13.00 uur vanmiddag al aan 162 besmettingen.

Als het officiële getal nu 188 is, dan voorspel ik dat de TC voordat we in bed liggen de 200 cases haalt.

(Geen middagdutje doen dan he... ik bedoel: voor het slapen gaan vanavond/vannacht ?)

Middagdut net gedaan, dat heet vooruit zien. ?

• Leuk 2
3 minuten geleden, loftprep zei:

Dan zat ik er met mijn 184 nog niet ver langs. Maar dat is ook niet gek, die 184 komt ook van rivm ?

Wat bedoel je hier te zeggen? Heb je zelf een prognose gemaakt waar bij je uit kwam op 184 en die gegevens waren gebaseerd op uitslagen van het RIVM? Verklaar je nader, want ik weet niet beter dan dat het RIVM geen tussentijdse uitslagen bekend maakt.

58 minuten geleden, OBL-Rien zei:

Ik zat juist langs een geheel andere lijn te denken: Testen van willekeurige mensen.

Dit is wat het RIVM nu met een steekproef (omvang heb ik niet onthouden) met medisch personeel gaat doen. Geen doorsnee van de samenleving, maar wel een interessant getal.

Ook logistiek gemakkelijker dan op straat.

• Leuk 1

Wat bedoel je hier te zeggen? Heb je zelf een prognose gemaakt waar bij je uit kwam op 184 en die gegevens waren gebaseerd op uitslagen van het RIVM? Verklaar je nader, want ik weet niet beter dan dat het RIVM geen tussentijdse uitslagen bekend maakt.

De lijst is officieel van het RIVM. Die was al beschikbaar ter download voordat men het officiële cijfer publiceerde. Onderdeel van de voorbereiding denk ik.
2 minuten geleden, loftprep zei:

Zie mijn bericht van half uurtje geleden, iets voor de officiële bekendmaking, lijst van 184 gevallen.

nou idd zeg, en de sommige  meldingen van vanmorgen staan er nog niet eens tussen.

1 minuut geleden, loftprep zei:

De lijst is officieel van het RIVM. Die was al beschikbaar ter download voordat men het officiële cijfer publiceerde. Onderdeel van de voorbereiding denk ik.

ohhh waar dan?

• Moderator

Even kort mijn  bijdrage:

Quarantaine niet gebruiken kan ook gekozen zijn vanwege taalbegrip.

Jip en Janneke taal om zo grootste doelgroep te bereiken.

Veel van de mensen die ik ken lezen geen krant, kijken geen (nederlandse) tv en social media is via WhatsApp vooral.(met familie).

Deze groep ontgaat het hele corona circus volkomen.

Heb gisteren me suf geappt.

En ook wordt omvang en 'gevaar'  niet gezien en begrepen. 

De groep laaggeletterd, analfabeet en digibeet, zwakbegaafd is een grote groep mensen. 

Die allemaal 'hun ding doen'. 

Veel  begeleiders zijn (al) ziek en/of communiceren dit thuis blijven verhaal niet/half of straks pas persoonlijk na het weekend om zo te kunnen zien of de boodschap landt. 

aangepast door Info_junky
  • Leuk 1

Een nieuwe kaart op basis van het werk van het fantastische Taskforce Coronavirus team op dit forum. In overleg met @Bunkerprepper zal deze kaart de handmatig samengestelde kaart van BP vervangen. 

De data die uit de publieke media wordt verzameld, is verrijkt met locatiegegevens en wordt weergegeven in een dashboard van ArcGis. 

URL: https://arcg.is/iTDXP

1713764167_2020-03-071430coronaNLmap.thumb.jpeg.51b4d4ff4f7f887aea31384e240f5306.jpeg

Wat kun je hier vinden:

• de NL map met alle veiligheidsregio's (de TC is over de VR's verdeeld)
  • afhankelijk van het aantal infecties, een grote of minder grote rode bol
  • als je klikt op een locatie kun je de onderliggende data opvragen met onder andere
    • patient nummer (onze interne referentie)
    • locatie (in de meeste gevallen de locatie van hospitalisatie (kan zowel ziekenhuis als thuis zijn)
    • de veiligheidsregio
    • long/lat (dit is een willekeurige locatie binnen de genoemde gemeente, niet het adres van de patient)
    • datum melding (de datum dat de melding is gepubliceerd in de pers)
    • mogelijke bron van besmetting (indien bekend; een land, regio, evenement, of een ander patient nummer)
    • leeftijd (indien bekend)
    • geslacht (indien bekend)

De onderliggende gegevens worden periodiek bijgewerkt. Er is wel een koppeling met de Google Sheet van de Taskforce, maar de import in ArcGis vereist een handmatige routine.

De huidige gegevens zijn van vandaag (7 maart 2020, 14:30).

Linksboven tref je drie tabbladen 'About', 'Content' en 'Legende'. Met het 'Content' tabblad kun je zelf eventueel lagen (de)activeren, selecties maken, totaal aantallen zien en de onderliggende gegevensset raadplegen.

Disclaimer: de gegevens zijn door vrijwilligers verzameld op basis van gegevens van regionale en landelijke media, GGD's, gemeenten, ziekenhuizen etc. Ondanks dat deze met zorg zijn samengesteld, kan niet worden gegarandeerd dat alles foutloos is. 

• Leuk 13
nou idd zeg, en de sommige  meldingen van vanmorgen staan er nog niet eens tussen.

Het getal van RIVM loopt altijd achter met de waarheid. Ergens zal er een deadline zijn, en dan bevriezen ze de cijfers. Dan volgt er waarschijnlijk nog een controle slag.

Dan een interne communicatie naar diverse belanghebbenden (minister, ggd etc) en pas als dat allemaal rond is gaat het publiek.
  • Leuk 1

Volgens de data van John Hopkins zat Brazilië gisteren op 13 besmettingen. 3 dagen daarvoor was dat nog maar 3.

Iets om in de gaten te houden, want ik lees dat veel mensen verwachten dat de zomer het virus zal stoppen. Ik hoop daar zelf ook op.

Het mag bekend zijn dat het daar nu zomer is natuurlijk.

• Leuk 1
1 minuut geleden, f150 zei:

Een nieuwe kaart op basis van het werk van het fantastische Taskforce Coronavirus team op dit forum. In overleg met @Bunkerprepper zal deze kaart de handmatig samengestelde kaart van BP vervangen. 

De data die uit de publieke media wordt verzameld, is verrijkt met locatiegegevens en wordt weergegeven in een dashboard van ArcGis. 

URL: https://arcg.is/iTDXP

(...)

Hulde! Geweldig dit. Complimenten! 

• Leuk 1

https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/infectieziekten/regionaal-internationaal/coronavirus-covid-19

Rechtsboven de kaart kun je op een icoon met een tabel klikken, dan krijg je een lijstweergave.

Klopt. En daar kun je ook de CSV downloaden. Als je slim naar de URL kijkt ook die van “andere” dagen.

Dezelfde methode als dat de miljoenennota soms gelekt is...
  • Sterredag locked, unfeatured en unpinned this topic
Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...