Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Op CNN wordt gemeld dat met de lockdown van Xiangyang nu alle grote steden in de provincie Hubei (waar Wuhan in ligt) van de buitenwereld zijn afgesloten. 

image.png.d8e25d51126c5c21f2f09f3c3ebeea82.png

With Xiangyang's lockdown, all major cities in Hubei province are now under lockdown, affecting more than 62 million people. 

Bron: https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-02-20-intl-hnk/index.html

Het reisadvies voor China was al code rood voor de gehele provincie:

image.png.20050b636b4d50055504d51edeeb8ba9.png

Bron: ministerie van buitenlandse zaken. 

Duitsland heeft intussen in totaal 10 bevestigde besmettingen. Acht daarvan hebben te maken met de besmetting die via de Chinese vrouw kwam die een fabriek in Duitsland bezocht. Van de personen die door Duitsland terug zijn gehaald, testten 2 mensen positief. Daarmee komt het totaal in Duitsland nu dus op 10 personen.

German Health Minister Jens Spahn announced two more people have tested positive for coronavirus in Germany, taking the total in the country to 10.

Bron: https://edition.cnn.com/asia/live-news/coronavirus-outbreak-02-02-20-intl-hnk/index.html

• Leuk 1

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Bunkerprepper Voor het geval in D ga ik uit van Caucasiërs, gezien de korte symptoom tijden: max 4 dagen, dat is minder dan vele griep gevallen.

(PS: een beetje misleidend dat men van 10 Duitse gevallen spreekt terwijl er intussen al weer 4 (5?) hersteld zijn)

De nederlanders die terugkeren uit Wuhan? zou me niet verbazen als dat etnische Chinezen zijn (maar wellicht tweede of derde generatie).

Opvallend en beangstigend aan de verhalen over dit virus vind ik het volgende:

1) Besmettelijk voor, tijdens en na de symptomatische periode.

2) Sommige mensen zijn dragers (en besmetten) maar ontwikkelen geen symptomen.

Ik ben bang dat deze twee factoren samen voor een 100% besmettelijkheid kunnen zorgen. I.e. iedereen zou met het virus in aanraking komen. Het maakt niet uit of je maskers draagt of regelmatig je handen wast.

Aan de positieve kant (even egoïstisch gesproken) zie ik dat het sterftecijfer voor niet-aziaten nog steeds 0 bedraagt. Wellicht komen wij er gemakkelijk af. Al zullen er hier natuurlijk ook de zwakkere mensen er mogelijk aan sterven. Maar erger dan een zware griep wordt het met een beetje geluk niet.

Neemt niet weg dat er ook hier wel eens een noodtoestand zou kunnen worden uitgeroepen die alle reizen verbiedt.

Deze post delen

In de categorie 'Blunders met beschermingsmiddelen' zien we dat de autoriteiten in Engeland echt niet alert zijn. 

Alle chauffeurs van de gecharterde bussen waarmee de 83 Engelse gerepatrieerde personen vervoerd werden, hadden geen enkele vorm van beschermende kleding of adembescherming!

Ik kan me voorstellen dat diegene die de transporten heeft gecoördineerd dit detail over het hoofd heeft gezien, maar zodra je toch zelf als begeleider van die bus in complete hazmat kleding de bus instapt en je ziet jouw chauffeur volledig onbeschermd, dan trek je toch direct aan de bel en dan wordt er toch geen meter met die bus gereden of ben ik nu gek? Dit soort beelden geeft nu niet direct het vertrouwen hoe er met de quarantaine van de teruggehaalde Engelsen omgegaan wordt!

We zien hier het deel van de reis van Brize Norton naar Arrow Park Hospital. 

De directie van Horseman coaches laat desgevraagd weten dat aan hen was gezegd dat verdere beschermingsmaatregelen niet noodzakelijk waren, omdat alle passagiers uitgebreid gescreend waren.

The company has since revealed that the drivers weren't wearing protective gear, because it wasn't necessary.

Horseman Coaches was reportedly told by Public Health England that all of the passengers who were being transported had been screened thoroughly on several occasions.

Bron: https://www.devonlive.com/confusion-over-coronavirus-coach-drivers-3801372

We weten dat dit niet volledig juist is. De passagiers werden juist naar Arrow Park Hospital gebracht om daar een deel van de verdere screening te ondergaan (getuige ook alle overige beschermingsmaatregelen en de meereizende ambulances). 

image.png.bf6f3e9c9be8022180b14b30b0a4015b.png

image.png.f06a037e13d8222a4c5478fd27fed177.png

image.png.86b3ab064d7fe410f3c660663de45567.png

image.thumb.png.fadca4b83ca91c9592dc43c0935874c3.png

image.png.24e4b4709e5d470b63fc6c771566b9d8.png 

Beelden: mirror.co.uk via AP.

Onbegrijpelijk. Je ziet dus een piloot uit datzelfde vliegtuig stappen in full gear, en de buschauffeurs melden zich als het ware alsof ze voor een schoolreis waren geboekt!

image.png

Er wordt gelukkig nu gemeld dat de betreffende chauffeurs allemaal getest zullen worden én de chauffeurs mogen de komende dagen op kosten van de baas vrij nemen. Tja.. dat is wel het minste wat er kan gebeuren.

Er wordt gelukkig nu gemeld dat de betreffende chauffeurs de komende 10 dagen op kosten van de baas vrij mogen nemen. Tja.. dat is wel het minste wat er kan gebeuren.

Horseman Coaches heeft 72 bussen. Men snapt nu kennelijk pas dat de reguliere klanten die Horseman bussen huren, voorlopig niet zullen staan te dringen uit onzekerheid of ze niet toevallig in één van de 10 gebruikte coronavirus bussen stappen.

In een poging om de publieke opinie en hun overige klanten gerust te stellen, heeft het bedrijf een verklaring uitgebracht dat de bussen de komende 10 dagen op een beveiligde locatie zullen worden gestald nadat deze bussen een 'military grade' schoonmaakbeurt hebben ondergaan. Nu maar hopen dat men bij die military grade schoonmaakoperatie wel beschermende kleding kan vinden!

The company also confirmed that all of the vehicles used would be subject to a "military grade" deep clean and drivers would remain at home for ten days.

They added: "PHE (Public Health England) has confirmed that all vehicles used will be subject to a military grade cleansing process and that there will be no risk to any future passengers.

"Every driver involved will remain at home for the next 10 working days under quarantine conditions as an additional precautionary measure.

"Each vehicle used will remain locked in a secure lock up facility for a minimum of 10 working days after a military grade cleansing process as an additional precautionary measure.

Bron: https://www.devonlive.com/confusion-over-coronavirus-coach-drivers-3801372

image.png

• Leuk 2

Deze post delen

Hadden ze geen vrouwelijke chauffeurs?

3 van de 4 mannen zijn duidelijk oudere mannen, en dat is juist de meest kwetsbare categorie!

Deze post delen

1 minuut geleden, OBL-Rien zei:

Hadden ze geen vrouwelijke chauffeurs?

3 van de 4 mannen zijn duidelijk oudere mannen, en dat is juist de meest kwetsbare categorie!

image.png.23314e38860fc839c35425006068b43b.png

Deze post delen

Geplaatst: (aangepast)

Beste mensen,

Als ik twitter coronavirus op google intyp, kom ik sinds vanmiddag niet meer op de twitter hashtag die ik volgde!

Hoe ik ook zoek, het is weg. Dat maakt mij achterdochtig.

Ik weet niet hoe jullie denken over Xandernieuws? Is dat een betrouwbare bron? Er staat een zeer alarmerend bericht. Ik ben nu echt bang.

Nepnieuws word aangepakt, heb ik begrepen en dat is een goede zaak. Maar verzwijgen wat er echt aan de hand is, is een mogelijkheid. Waarom is die twitter hashtag coronavirus ineens weg?

Word ik paranoide? 

Op youtube kan ik ineens geen reacties meer zien op de filmpjes van Chen  Qiushi. ??

WTF??

Doe ik iets verkeerds op mn pc?  Ja ik deed wat verkeerds,sorry

aangepast door WTF
aanvulling
  • Leuk 2

Deze post delen

3 uur geleden, Bunkerprepper zei:

In de categorie 'Blunders met beschermingsmiddelen' zien we dat de autoriteiten in Engeland echt niet alert zijn. 

Alle chauffeurs van de gecharterde bussen waarmee de 83 Engelse gerepatrieerde personen vervoerd werden, hadden geen enkele vorm van beschermende kleding of adembescherming!

Ik kan me voorstellen dat diegene die de transporten heeft gecoördineerd dit detail over het hoofd heeft gezien, maar zodra je toch zelf als begeleider van die bus in complete hazmat kleding de bus instapt en je ziet jouw chauffeur volledig onbeschermd, dan trek je toch direct aan de bel en dan wordt er toch geen meter met die bus gereden of ben ik nu gek? Dit soort beelden geeft nu niet direct het vertrouwen hoe er met de quarantaine van de teruggehaalde Engelsen omgegaan wordt!

We zien hier het deel van de reis van Brize Norton naar Arrow Park Hospital. 

De directie van Horseman coaches laat desgevraagd weten dat aan hen was gezegd dat verdere beschermingsmaatregelen niet noodzakelijk waren, omdat alle passagiers uitgebreid gescreend waren.

We weten dat dit niet volledig juist is. De passagiers werden juist naar Arrow Park Hospital gebracht om daar een deel van de verdere screening te ondergaan (getuige ook alle overige beschermingsmaatregelen en de meereizende ambulances). 

image.png.bf6f3e9c9be8022180b14b30b0a4015b.png

image.thumb.png.fadca4b83ca91c9592dc43c0935874c3.png

image.png.24e4b4709e5d470b63fc6c771566b9d8.png 

Beelden: mirror.co.uk via AP.

Onbegrijpelijk. Je ziet dus een piloot uit datzelfde vliegtuig stappen in full gear, en de buschauffeurs melden zich als het ware alsof ze voor een schoolreis waren geboekt!

image.png

Er wordt gelukkig nu gemeld dat de betreffende chauffeurs allemaal getest zullen worden én de chauffeurs mogen de komende dagen op kosten van de baas vrij nemen. Tja.. dat is wel het minste wat er kan gebeuren.

Er wordt gelukkig nu gemeld dat de betreffende chauffeurs de komende 10 dagen op kosten van de baas vrij mogen nemen. Tja.. dat is wel het minste wat er kan gebeuren.

Horseman Coaches heeft 72 bussen. Men snapt nu kennelijk pas dat de reguliere klanten die Horseman bussen huren, voorlopig niet zullen staan te dringen uit onzekerheid of ze niet toevallig in één van de 10 gebruikte coronavirus bussen stappen.

In een poging om de publieke opinie en hun overige klanten gerust te stellen, heeft het bedrijf een verklaring uitgebracht dat de bussen de komende 10 dagen op een beveiligde locatie zullen worden gestald nadat deze bussen een 'military grade' schoonmaakbeurt hebben ondergaan. Nu maar hopen dat men bij die military grade schoonmaakoperatie wel beschermende kleding kan vinden!

Geen goede bescherming, de besmetting komt toch in de ogen, en tussen hooft bescherming word met iedere beweging besmette lucht in gezogen.

Zie meer de kieren bij de wang en voorhoofd.

Piloot 2.png

Bus met slechte bescherming.png

Door deze passagiers kan de bus ruimte besmet worden, en de volgende dan rijd de man misschien een bus met oudjes

Piloot 3.png

• Leuk 1

Deze post delen

26 minuten geleden, WTF zei:

Beste mensen,

Als ik twitter coronavirus op google intyp, kom ik sinds vanmiddag niet meer op de twitter hashtag die ik volgde!

Hoe ik ook zoek, het is weg. Dat maakt mij achterdochtig.

Ik weet niet hoe jullie denken over Xandernieuws? Is dat een betrouwbare bron? Er staat een zeer alarmerend bericht. Ik ben nu echt bang.

Nepnieuws word aangepakt, heb ik begrepen en dat is een goede zaak. Maar verzwijgen wat er echt aan de hand is, is een mogelijkheid. Waarom is die twitter hashtag coronavirus ineens weg?

Word ik paranoide? 

Op youtube kan ik ineens geen reacties meer zien op de filmpjes van Chen  Qiushi. ??

WTF??

Doe ik iets verkeerds op mn pc? 

Over de betrouwbaarheid van Xandernieuws zijn de meningen verdeeld. Ik weet dat er mensen zijn die juist sites als Xandernieuws als primaire nieuwsbron hebben. Op zich niets mis mee... ieder is vrij in de keuze wat hij/zij leest. Vaak is het nuttig om jezelf zo breed mogelijk te informeren en datgene uit het nieuws te halen dat daadwerkelijk onderbouwd wordt met bronnen of verwijzingen. 

Als je een bericht alleen op Xandernieuws leest, maar verder geen bronvermeldingen of onderzoeken o.i.d. ziet die een uitspraak ondersteunen, dan zou mijn persoonlijke advies zijn om niet 1.2.3. in de stress te schieten maar vooral ook zelf na blijven denken. Mocht je toch iets lezen wat je aan het twijfelen brengt, zoek er dan zelf onderbouwing bij in de vorm van onderzoeken en extra bronnen. 

Just my 10 cent. 

Uit nieuwsgierigheid: Welke twitter# ben je kwijt?

PS: Het is toch niet het onderstaande artikel wat je angst aan jaagt he? Een groot deel van de artikelen op Xandernieuws bestaat uit vertaalde artikelen van andere sites. Het artikel van Xandernieuws is afkomstig van https://halturnerradioshow.com/index.php/en/news-page/news-nation/proof-the-novel-coronavirus-infecting-the-world-is-a-military-bio-weapon-developed-by-china-s-army. Dit soort artikelen heeft doorgaans een hoog gehalte van het gebruik van termen als 'onweerlegbaar bewijs' en 'keiharde feiten' terwijl het hier dikwijls gaat om mensen die hun mening en kijk op bepaalde gebeurtenissen in de vorm van een artikel delen.

image.png.777df00216043d0cc1f4cddda5e162e0.png

PS: Persoonlijk moet ik altijd gniffelen als ik een titel zie met 'onweerlegbaar bewijs' 😚

Over Chen Qiuschi en Youtube. Als ik naar zijn Youtube account ga, dan zie ik gewoon nog alle filmpjes.

image.thumb.png.15a43ff40c6711ec3798e5be963c725c.png

Ook zijn er gewoon reacties zichtbaar bij de filmpjes:

image.png.4acba0b87eaffd9bb16883d7b585c126.png

PS: Ik heb verder geen mening over Chen Qiushi. Ik reageer alleen even technisch op wat je schrijft dat je geen reacties bij zijn Youtube films ziet.

• Leuk 3

Deze post delen

Ook al hebben mensen de beste mondkopjes en ze passen niet goed,

dan gaat het kapje op en neer met hoesten en niesen weer een BESMETTING VAN DE LUCHT 

En hoe zit het met kleine kinderen en baby's zouden daar goede beschermende kapjes voor te krijgen zijn???

Deze post delen

Ik heb vannacht hele epistels gelezen mbt de welbekende Spaanse Griep (50 tot 100 miljoen slachtoffers)

Wat mijn interesse wekte betrof het feit dat er dragers werden geconstateerd tot in het jaar 1957. (Zonder ellende)

Heeft wel raakvlakken met punt 2 die @OBL-Rien benoemde.

Deze post delen

Twitter coronavirus is weg.

Waar allerlei nationaliteiten hun berichten op zette. Ik kan het niet meer vinden.

Xandernieuws zal ik met bedenkingen bekijken. Maar de schrik hier zit er goed in. Alle huisdieren moeten binnen 5 dagen worden afgemaakt?(in Wuhan)

Deze post delen

1 uur geleden, WTF zei:

Ik weet niet hoe jullie denken over Xandernieuws?

Tja, hoe moet je dat nou eens op een nette manier vertellen?

Stel dat ik iets zou vertellen wat achteraf niet juist zou zijn?

Dan zal ik hier op worden afgerekend dat ik een onbetrouwbaar persoon ben. (en dat is meer dan terecht)

Bij Xandernieuws zijn er al zoveel zaken gepost die aantoonbaar onjuist zijn gebleken dat het voor mijn ondenkbaar is dat je dit soort sites ooit nog serieus zou kunnen nemen.

Iedereen kan fouten maken. Maar als ik de moeite neem om bepaalde zaken in hun berichtgeving te corrigeren (met bronvermelding) en ik dan een permaban krijg op mijn IP adres en emailadres dan heb ik de indruk dat er iets niet helemaal lekker gaat op deze site.

Persoonlijk vind ik het heel belangrijk om verder te kijken dan je neus lang is. Er zijn in de geschiedenis al vaker situatie geweest wat een complot leek te zijn en achteraf nog juist bleek te zijn. Het tegenovergestelde is helaas ook waar. (Dankzij het complotdenken zijn er complete volkeren vermoord zoals joden/christen/moslimvervolging)

Persoonlijk vind ik het prima dat er mensen rondlopen die geloven in een platte aarde, of dat kabouters echt bestaan. Het gaat voor mij iets te ver als ze aantoonbare onzin verkopen die direct schade kan veroorzaken aan anderen. (denk hierbij aan desinformatie vaccinatie).

Dus samengevat vind ik Xandernieuws een treurige site met 80% onzin en 20% interessante invalshoek maar die 100% waardeloos is geworden door hun historische onzin berichtgeving die ze nooit hebben gecorrigeerd.

• Leuk 4

Deze post delen

Xandersnieuws en de NOS, de twee grootste fantasten.🤡

De komende twee weken zijn cruciaal. Loopt het aantal geïnfecteerden terug of blijft het stabiel, dan is er een kans het tij te keren. Anders vrees ik dat de situatie onhoudbaar wordt. 

• Leuk 3

Deze post delen

50 minuten geleden, WTF zei:

Twitter coronavirus is weg.

Waar allerlei nationaliteiten hun berichten op zette. Ik kan het niet meer vinden.

Xandernieuws zal ik met bedenkingen bekijken. Maar de schrik hier zit er goed in. Alle huisdieren moeten binnen 5 dagen worden afgemaakt?(in Wuhan)

Ik heb het bericht dat er huisdieren moeten worden afgemaakt nog nergens in officiële persconferenties van de Chinese overheid of van lokale overheden in China gehoord.

Het bericht dat dat men liever geen huisdieren in Wuhan vrij rond ziet lopen verbaast overigens niet. Je kunt voor mensen natuurlijk allerlei checkpoints en blokkades opwerpen om de verspreiding van het virus zo maximaal mogelijk tegen te gaan, maar huisdieren (en dieren überhaupt) hebben nu eenmaal de neiging om zich niets van een wegblokkade aan te trekken. 🙄

Inmiddels zijn er vele tientallen universiteiten en klinieken die allemaal eigen modellen hebben ontwikkeld waarmee men de verdere verspreiding van het virus probeert te voorspellen. Zowel voor China zelf als voor de verschillende landen buiten China probeert men op basis van historische gegevens over passagiersverkeer en overig verkeer te voorspellen wat de gevolgen kunnen zijn van het feit dat de Chinese overheid zo relatief langzaam heeft gereageerd op de uitbraak van het virus.

Onderzoekers aan de Northeastern University zien landen als Thailand, Japan, Taiwan, Zuid-Korea en de VS als top 5 kandidaten waar de virusuitbraak potentieel de meeste gevolgen zou moeten hebben (gebaseerd op de historische vluchtgegevens en een maximale verspreiding van het virus).

image.thumb.png.60cd51218dff7c9d03679555d3377d6f.png

Bron: https://datastudio.google.com/reporting/3ffd36c3-0272-4510-a140-39e288a9f15c/page/U5lCB

Relatief fijn: Nederland komt in dit model niet voor (althans... niet in de top 20).

Een samenwerkingsverband tussen onderzoekers van Lancaster Medical School, Lancaster University (Engeland), Department of Biology and Emerging Pathogens Institute, University of Florida, Gainesville, en Medical Research Council-University of Glasgow Centre for Virus Research, Glasgow (Engeland) komt tot een soortgelijke conclusie voor wat betreft de landen buiten China die risico lopen. Hun top 5 bestaat uit Thailand, Japan, Taiwan, Hong Kong en Zuid-Korea. 

We also predict that by 4 Feb 2020, the countries or special administrative regions at greatest risk of importing infections through air travel are Thailand, Japan, Taiwan, Hong Kong, and South Korea.

Bron: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.01.23.20018549v1.full.pdf

Voor China zelf voorspelt het model van de onderzoekers van de Northeastern University feitelijk voor alle grotere steden in China een serieus probleem.

image.png.9c76d254f899906894160d12b4980b36.png

Bron: https://datastudio.google.com/reporting/3ffd36c3-0272-4510-a140-39e288a9f15c/page/U5lCB

Het effect van de het bevriezen van al het verkeer tussen de grote steden in China kan volgens de alle modellen een positief effect hebben op de verdere omvang van de epidemie.

Zo is berekend dat de lockdown die China heeft ingevoerd ervoor kan zorgen dat de epidemie 'maar' tussen 65 en 70% van zijn oorspronkelijke omvang zal kunnen hebben.

Nu betekent 65% van die gemodelleerde epidemie overigens nog steeds dat de omvang van de epidemie astronomische vormen aan kan nemen. 

image.png.c269bf20c62ebf8d61e52a33cd024c33.png

Bron: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.01.23.20018549v1.full.pdf

Worst case berekeningen van modellen die op 24 januari werden doorgerekend, kwamen voor Wuhan uit op astronomische besmettingsaantallen op 4 februari van meer dan 250.000 personen in het geval men geen enkele maatregel genomen zou hebben. 

image.thumb.png.eaa00d60d8f51a86b82e9c29bccc28fc.png

In een onderzoek dat 2 dagen geleden gepubliceerd is, hebben onderzoekers eveneens gepoogd om te berekenen wat de verspreiding geweest zou moeten zijn als er geen barrières opgeworpen zouden zijn.

De onderzoekers zijn werkzaam aan het WHO Collaborating Centre for Infectious Disease Epidemiology and Control, School of Public Health,

Li Ka Shing Faculty of Medicine, University of Hong Kong, Hong Kong, China.

Zij hebben naast het luchtverkeer ook de effecten van het treinverkeer binnen China gemodelleerd.

Bron: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30260-9/fulltext

image.png.eecf1751e9f9e49c51a9ac99522d0767.png

In hun onderzoek zie je duidelijk de effecten die het stilleggen van het vluchtverkeer naar landen buiten China heeft gehad.

Het model voorspelde meer dan 6000 besmettingen buiten China (en het aantal besmettingen buiten China was in dit model dus meer dan het aantal besmettingen in China zelf). 

image.png.9c08082a1767c5bbb14b7d693adff2fb.png

Bron: https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30260-9/fulltext

Affin.. We zullen in de komende 1 a 2 weken zien in hoeverre China er inderdaad in is geslaagd om maatregelen te treffen om de uitbraak te stabiliseren. 

• Leuk 2

Deze post delen

16 minuten geleden, FincaInSpanje zei:

De komende twee weken zijn cruciaal. Loopt het aantal geïnfecteerden terug of blijft het stabiel, dan is er een kans het tij te keren. Anders vrees ik dat de situatie onhoudbaar wordt. 

Helemaal mee eens.

• Leuk 1

Deze post delen

Er zijn wat leden waar ik contact mee heb ze zijn behoorlijk angstig, wat kunnen we daar aan doen.

Als men zich overmatig bezorgt maken gaat de weerstand ook behoorlijk achter uit, dat moet natuurlijk niet, we moeten juist onze weerstand verhogen, dan ben je tegen veel meer dingen bestand, en kan je meer genieten van wat je nog hebt en kan.

Hoe kunnen we deze luitjes bij staan nu ze het moeilijk hebben.

Deze post delen

1 uur terug, JJ&A zei:

Er zijn wat leden waar ik contact mee heb ze zijn behoorlijk angstig, wat kunnen we daar aan doen.

Als men zich overmatig bezorgt maken gaat de weerstand ook behoorlijk achter uit, dat moet natuurlijk niet, we moeten juist onze weerstand verhogen, dan ben je tegen veel meer dingen bestand, en kan je meer genieten van wat je nog hebt en kan.

Hoe kunnen we deze luitjes bij staan nu ze het moeilijk hebben.

Het probleem is dat iedereen op een eigen manier omgaat met het feit dat we bij dit virus nu eenmaal niet precies weten welke kant het op gaat.

Helemaal links aan het spectrum zie je mensen die heel nuchter zijn en in de woorden van minister Bruins dat we 'klaar zijn voor ieder scenario' voldoende comfort zien om gewoon hun dagelijkse ding te doen. Helemaal aan de rechterkant van het spectrum zie je mensen die in de onbekendheid van dit virus juist een uitdaging zien om qua 'mindset' en qua gear gewoon voorbereid te zijn op ieder scenario. En daarnaast heb je alle varianten tussen links en rechts in.

De vraag 'Hoe kunnen we deze luitjes bij staan nu ze het moeilijk hebben' kan ik niet in mijn eentje beantwoorden.

Ik hoop dat de informatie die hier op dit forum wordt geplaatst mensen kan helpen om welicht iets beter geïnformeerd en/of voorbereid te zijn.
Datgene wat ik schrijf zijn doorgaans alleen dingen die mij zelf zijn opgevallen of antwoorden op vragen die hier gesteld worden.

Ik hoop dat mensen zelf hun eigen informatiepositie bekijken en gewoon met 2 benen op de grond blijven staan (en wat mij betreft dus niet blindelings op sites als Xandernieuws afgaan). Als je zorgt dat je basaal je spullen en hoofd op orde houdt, dan moet het volgens mij lukken om een heel eind te komen wat deze crisis betreft. 

Heb je zelf iets in gedachten bij die vraag 'Hoe kunnen we deze luitjes bij staan nu ze het moeilijk hebben'?

• Leuk 3

Deze post delen

Beide vast wel bekend hier.

Vaak sneller dan de big media.

https://www.youtube.com/channel/UCshCsg1YVKli8yBai-wa78w

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Over xandernieuws, er zal best af en toe iets waar zijn maar omdat ze bijna alles over the top presenteren, vaak met gruwelijke plaatjes en discutabele bronnen neem ik het niet serieus. Het is Alex Jones on acid.

Fennix, Niburu, wanttoknow etc idem. Die lui geloven dat de Bush family stargates naar Mars hebben en dat zilverwater helpt tegen aids. Of dat wanneer de hele wereld tegelijkertijd gaat bidden dat het regime van Iran milder wordt. Steden op de achterkant van de maan. Oh..en de joden zijn de ultieme satan. 

Deze post delen

3 minuten geleden, Cacaracca zei:

Dit had ik hier nog niet gelezen. Misschien gemist.

China says Wuhan coronavirus victims who die should be quickly cremated without funerals as death toll rises

https://www.businessinsider.nl/china-bans-funerals-for-coronavirus-victims-as-death-toll-rises-2020-2?international=true&r=US

De doden meteen de oven in dus.

Ik heb die aankondiging op http://www.nhc.gov.cn/yzygj/s7659/202002/163c26a24057489dbf64dba359c59a5f.shtml gelezen (en via google translate een vertaling bekeken).

Volgens mij staat er niks geks in die voorschriften als je bedenkt wat daar gaande is in China en in Wuhan in het bijzonder. 

Ik zie dat men wil voorkomen dat juist de crematie van een slachtoffer van het coronavirus zelf weer een bron van besmetting gaat vormen (bijvoorbeeld doordat familie de bodybag waarin het lichaam is geplaatst om besmetting te voorkomen wil openen om 'persoonlijk afscheid' van de overledene te nemen). Er staat bijvoorbeeld ook beschreven dat ook buitenlanders die in China overlijden aan het virus in China gecremeerd zullen worden en vervolgens zal desgewenst de as aan de nabestaanden (buiten China) gestuurd worden.

Ook staan er voorschriften dat alleen speciaal daarvoor ingerichte transporten en medewerkers van het crematorium met het transport van de overledenen mogen worden belast, en er worden voorschriften gesteld dat ziekenhuizen direct administratieve medewerking moeten verlenen door middel van het afgeven van een overlijdensakte.

Spoileralert: als er in Nederland een dergelijke epidemie zou uitbreken, dan liggen hier dezelfde 'just-in-the-worst-cases-of-cases' scenario's op de plank. 

• Leuk 1

Deze post delen

Ik snap het nut absoluut maar stel je familie wordt bij een controle apart genomen en in quarantaine geplaatst.. dan is het gewoon game over dus als de situatie verslechterd. Geen afscheid maar een bakje as 😉

• Leuk 1

Deze post delen

Ik probeer bij te blijven in dit draadje, wat door de knappe bijdragen van mensen als@Bunkerprepper nog knap lastig is. Maar ik mis een discussie over de ernst / impact van een wereldwijde uitbraak.

Het lijkt er voor mij op dat we wellicht worst case met een permanente, muterende nieuwe griep (naast influenza?) te maken gaan krijgen die ieder jaar het aantal typische griep doden zal vergroten.

Is er iets ernstigers mogelijk? Of is er nog niet genoeg bekend over het virus en de symptomen?

Waarom zijn we destijds allemaal überhaupt ingeënt tegen H1N5 (of whatever)? Was dat dodelijker dan de gewone groep? Waarschijnlijk noob vragen maar ik ga er nooit van uit dat ik de enige noob ben

Deze post delen

1 minuut geleden, John Durden zei:

Het lijkt er voor mij op dat we wellicht worst case met een permanente, muterende nieuwe griep (naast influenza?) te maken gaan krijgen die ieder jaar het aantal typische griep doden zal vergroten.

Ik denk het niet. Het virus lijkt niet van warmte te houden, dus wanneer de zomer ariveert zal het virus wel verdwijnen.

Deze post delen

Gast
Je kunt niet (meer) reageren in dit topic.

• Nieuwe aanmaken...