Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dakin's oplossing, wat kun je er allemaal mee?


Gab

Aanbevolen berichten

Met veel interesse heb ik de posts over de dakin's oplossing gelezen. Heb ook gelijk een paar flessen bleekwater gekocht (bij de Jumbo, Vomar heeft het ook) en baking soda.

 

Ik las hier dat je er oppervlakten mee kunt reinigen maar ik vraag me af of je er nog meer mee kunt?

 

Bv. kleding wassen, handen en lichaam wassen etc. Ik heb een paar FFP2 stofkapjes maar dat is sowieso niet genoeg bescherming. Zou je die kunnen reiningen in Dakin's oplossing? Zal wel niet want lijkt me niet goed als ze nat worden.

 

Zit toch te denken om een 3M halfgelaatsmasker te kopen met P3 filters en een ruimzichtbril. Mijn ouders zijn allebei longpatiënt en zo zou ik ze kunnen verzorgen oid.

Kan ik dat masker dan ook reinigen met de dakin's oplossing?

 

Ik hou me ook aanbevolen voor andere tips, ben geen prepper maar heb hier wel heel veel nuttige info vandaan, waarvoor dank! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het lijkt mij dat je er alles mee kunt desinfecteren, afhankelijk van de sterkte word het ook op open wonden toegepast, een heel lichaam moet dan ook kunnen. Ik denk alleen dat het voor bijvoorbeeld regelmatige handdesinfectie niet aan te raden is, het zal je waarschijnlijk droge handen opleveren. Barstjes en kloven wil je niet hebben in je handen. In b.v. alcoholgel zitten toevoegingen om je handen te beschermen.

Kleding wassen, het kan, je kleding zal er mogelijk sneller van slijten en verkleuren. 
Je adembescherming zul je er goed meer kunnen ontsmetten. De filters durf ik niet te zeggen

Bij desinfectie zijn van belang, de contacttijd met het middel maar ook hoe je handelt. Voorkom her- en kruisbesmetting. Bedenk goed van te voren hoe je je halfgelaatsmasker  afzet en schoonmaakt. Welke handelingen welke stappen.

Voor lichaam en kleding zijn er mogelijk betere oplossingen voorhanden, maar zo niet dan moet je het natuurlijk doen met wat je hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...